Kappa 2.4 - na sekwencji od 10 lat - będą problemy?
Moderator: stabraf
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 10 paź 2012, 10:44
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: RKL
- Kontakt:
Kappa 2.4 - na sekwencji od 10 lat - będą problemy?
Mam coś na oku ale już mija 10 rok jazdy na LPG. Przebieg silnika 2.4 300tyś.
Rok temu wymieniony parownik na nowy a tak to tylko regularny serwis, filtry itp. Wtryski siakieś czerwone.
Silnik był uszczelniany z 4-5 lat temu. Ponoć nie dolewa nic oleju od wymiany do wymiany.
Przy rozmowie tel. wiadomo wszystko cacy.
Czego się można spodziewać po 10 letniej eksploatacji na LPG?
-jak te silniki znoszą gaz?
-ile kosztują nowe wtryski?
Rok temu wymieniony parownik na nowy a tak to tylko regularny serwis, filtry itp. Wtryski siakieś czerwone.
Silnik był uszczelniany z 4-5 lat temu. Ponoć nie dolewa nic oleju od wymiany do wymiany.
Przy rozmowie tel. wiadomo wszystko cacy.
Czego się można spodziewać po 10 letniej eksploatacji na LPG?
-jak te silniki znoszą gaz?
-ile kosztują nowe wtryski?
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa 2.4 na sekwencji od 10 lat - będą problemy?
Butla ma papiery na 10 lat.
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 10 paź 2012, 10:44
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: RKL
- Kontakt:
Re: Kappa 2.4 na sekwencji od 10 lat - będą problemy?
będzie nowa legalizacja butli
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa 2.4 na sekwencji od 10 lat - będą problemy?
czyli na koszt sprzedawcy?
Wtryski kosztują baardzo różnie. Musiałbyś podpytać jakie tam siedzą.
Wtryski kosztują baardzo różnie. Musiałbyś podpytać jakie tam siedzą.
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 2.4 na sekwencji od 10 lat - będą problemy?
Dawaj zdjęcia z pod maski,to coś więcej powiemy.
Generalnie instalacja stara,ale jak ktoś dbał może być ok,choć możliwości samych sterowników przez
10 lat sporo się zmieniły.
Same podzespoły musialy byc przez ten okres zmieniane,regenerowane.
Aha,wtryski na bank valtek czerwony to są.
Silniki nie są idiotoodporne ale jak są dbane dają frajde.
Gaz znoszą ok pod warunkiem poprawnej instalacji i regulacji.
Generalnie instalacja stara,ale jak ktoś dbał może być ok,choć możliwości samych sterowników przez
10 lat sporo się zmieniły.
Same podzespoły musialy byc przez ten okres zmieniane,regenerowane.
Aha,wtryski na bank valtek czerwony to są.
Silniki nie są idiotoodporne ale jak są dbane dają frajde.
Gaz znoszą ok pod warunkiem poprawnej instalacji i regulacji.
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 2.4 na sekwencji od 10 lat - będą problemy?
Reduktor Kme Silver,ok.Dobry.
Widać że nie dawno zmieniany,to też dobrze.
Wtryski valtek,dolna półka,żeby dobrze dawkowaly trzeba
kalibrowac co ok 15-20kkm,ale kappa nie jest wymagająca i na takich
jeździ.
Wtryski zawsze można zmienić.
A jaki sterownik to obsluguje??To chyba stag jakiś będzie...
Widać że nie dawno zmieniany,to też dobrze.
Wtryski valtek,dolna półka,żeby dobrze dawkowaly trzeba
kalibrowac co ok 15-20kkm,ale kappa nie jest wymagająca i na takich
jeździ.
Wtryski zawsze można zmienić.
A jaki sterownik to obsluguje??To chyba stag jakiś będzie...
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 188
- Rejestracja: 05 kwie 2012, 19:52
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Kappa 2.4 - na sekwencji od 10 lat - będą problemy?
moja 2.0 turbo na gazie jeździ już 8 lat W polsce zrobiła jakieś 110 tyś km plus trzy lata jeździła we włoszech po założeniu i odpukać w nieszpachlowane nadal żyje Jedynie komputer BRC miał problem z ogarnięciem mojego silnika, 10 tyś temu zmieniłem go na KME Diego g3 i bardzo chwalę, mało pali i idzie jak głupi
- Krzys
- Forumowicz/ka
- Posty: 672
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród
Re: Kappa 2.4 - na sekwencji od 10 lat - będą problemy?
Widać tutaj Staga 200 więc sterownik daje radę. Gdzieś czytałem że warto montować go we wnętrzu samochodu ze względu na to że obudowa może się rozszczelnić.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa
- Johnny
- Forumowicz/ka
- Posty: 1603
- Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Re: Kappa 2.4 - na sekwencji od 10 lat - będą problemy?
na co 6 wtryskiwaczy do 5 cylindrów...
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa 2.4 - na sekwencji od 10 lat - będą problemy?
Bo lepiej zamontować 2 takie same listwy po 3 Jeden oczywiście niewykorzystany/zaślepiony - mam tak samo.
Czerwone Valdemary
Ja mam szare 2Ohm i raz w roku zmieniam w nich tłoczki, sprężynki i uszczelki. Taki zestaw naprawczy do jednego to 8 zeta. Kalibruję se sam na desce własnej roboty z czujnikiem zegarowym za 40 zeta
Cała listwa z trzema wtryskami ok. 120 zeta
Czerwone Valdemary
Ja mam szare 2Ohm i raz w roku zmieniam w nich tłoczki, sprężynki i uszczelki. Taki zestaw naprawczy do jednego to 8 zeta. Kalibruję se sam na desce własnej roboty z czujnikiem zegarowym za 40 zeta
Cała listwa z trzema wtryskami ok. 120 zeta
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Re: Kappa 2.4 - na sekwencji od 10 lat - będą problemy?
wycięty tłumik szmerów dobrze ze przynajmniej ładna rura wstawiona a nie pvc z kibla.
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa 2.4 - na sekwencji od 10 lat - będą problemy?
Pewnie w celu upchnięcia reduktora
Ja mam w lewym górnym rogu pod przewodami paliwowymi.
Ja mam w lewym górnym rogu pod przewodami paliwowymi.
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 10 paź 2012, 10:44
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: RKL
- Kontakt:
Re: Kappa 2.4 - na sekwencji od 10 lat - będą problemy?
czyli nie jest tak źle jak widzicie tam staga to by było nawet ok. Ponoć co pół roku Kappa jeździ do gazowników na przeglądy.
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 2.4 - na sekwencji od 10 lat - będą problemy?
Heh, i pomyśleć ,że pojedyńcza Hana kosztuje 80-90 za jeden....stabraf pisze:Cała listwa z trzema wtryskami ok. 120 zeta
Coś za coś.
Nie ma co się oszukiwać ale sterownik to niestety prehistoria...Krzys pisze:Widać tutaj Staga 200 więc sterownik daje radę. Gdzieś czytałem że warto montować go we wnętrzu samochodu ze względu na to że obudowa może się rozszczelnić.
Brak mu wielu przydatnych funkcji używanych obecnie a poza tym lata swoje robią...
Nie jest źle ale jak myślisz o tym aucie to warto ,żebyś wiedział że nowość pod maską to jedynie redek.-pawlo111 pisze:czyli nie jest tak źle jak widzicie tam staga to by było nawet ok. Ponoć co pół roku Kappa jeździ do gazowników na przeglądy.
Poza tym dla mnie brak puchy szmerów to drut jest ale jak kto woli.