Mam pytanko odnośnie wymiany oleju w thesisce 3.0. Czy łatwo dostać się do korka spustowego i do filtra oleju? Przyznam,że nie zaglądałem pod auto i dlatego pytam.
Jaki olej wlać do tego silnika z przebiegiem 280 000?
Thesis 3.0 V6 - wymiana oleju
- grzegorz m
- Forumowicz/ka
- Posty: 376
- Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
- Lokalizacja: Gliwice
Thesis 3.0 V6 - wymiana oleju
Ostatnio zmieniony 28 mar 2013, 23:03 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami. Poprawiłem./stabraf/
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami. Poprawiłem./stabraf/
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 346
- Rejestracja: 02 maja 2011, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Thesis 3.0 V6 - wymiana oleju
Jak znam życie to filtr jest zasłonięty osłoną po prawej stronie wciśnięty między elementy zawieszenia.
Re: Thesis 3.0 V6 - wymiana oleju
A czy pamiętasz/wiesz, jaki olej był wlewany do tej pory? Jeśli był syntetyk - lej syntetyk. Jeśli półsyntetyk - lej takowy. Wchodzi Ci ok. 5,90 jeśli wymieniasz też filtr (a normalnie się zmienia). Instrukcja podaje, że olej na bazie syntetycznej klasy SAE 10W-40 lub 5W-30 (ten do temp niższych niż -20). Co do miejsca korka - nie wiem - mam diesla .
- grzegorz m
- Forumowicz/ka
- Posty: 376
- Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Thesis 3.0 V6 - wymiana oleju
Sęk e tym,że nie wiem co było wlane wcześniej.Ale z tego co wiem to 10W40 to półsyntetyk.I taki chyba dla bezpieczeństwa wleję.
- Alley
- Forumowicz/ka
- Posty: 502
- Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
- Skype: alleyek
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Żuromin
- Kontakt:
Re: Thesis 3.0 V6 - wymiana oleju
Odkopię trochę temat dla przyszłych pokoleń.
Filtr jest bardzo ciężko wyjąć jeżeli się zapiecze to trudno go czymkolwiek wyjąć innym aniżeli samą ręką. Ja zazwyczaj zdejmuje koło prawe i go odkręcam. Ciężko wychodzi bo ciężko ale daje się rade. Głównie półoś przeszkadza w wyjęciu przez koło, a z dołu od kanału przeszkadza kolektor wydechowy wraz z połączeniem do tłumika, a konkretnie to osłona blaszana kolektora wydechowego. Trochę kombinacji i wyjdzie bez wyciągania półosi
Filtr jest bardzo ciężko wyjąć jeżeli się zapiecze to trudno go czymkolwiek wyjąć innym aniżeli samą ręką. Ja zazwyczaj zdejmuje koło prawe i go odkręcam. Ciężko wychodzi bo ciężko ale daje się rade. Głównie półoś przeszkadza w wyjęciu przez koło, a z dołu od kanału przeszkadza kolektor wydechowy wraz z połączeniem do tłumika, a konkretnie to osłona blaszana kolektora wydechowego. Trochę kombinacji i wyjdzie bez wyciągania półosi
537-407-123
Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.