Thesis 3.0 V6 - wymiana oleju

Awatar użytkownika
grzegorz m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 376
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Lokalizacja: Gliwice

Thesis 3.0 V6 - wymiana oleju

Post autor: grzegorz m » 28 mar 2013, 18:22

Mam pytanko odnośnie wymiany oleju w thesisce 3.0. Czy łatwo dostać się do korka spustowego i do filtra oleju? Przyznam,że nie zaglądałem pod auto i dlatego pytam.
Jaki olej wlać do tego silnika z przebiegiem 280 000?
Ostatnio zmieniony 28 mar 2013, 23:03 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami. Poprawiłem./stabraf/

przedszkolak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 346
Rejestracja: 02 maja 2011, 21:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis 3.0 V6 - wymiana oleju

Post autor: przedszkolak » 01 kwie 2013, 11:39

Jak znam życie to filtr jest zasłonięty osłoną po prawej stronie wciśnięty między elementy zawieszenia.

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1347
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis 3.0 V6 - wymiana oleju

Post autor: jjash » 01 kwie 2013, 13:17

A czy pamiętasz/wiesz, jaki olej był wlewany do tej pory? Jeśli był syntetyk - lej syntetyk. Jeśli półsyntetyk - lej takowy. Wchodzi Ci ok. 5,90 jeśli wymieniasz też filtr (a normalnie się zmienia). Instrukcja podaje, że olej na bazie syntetycznej klasy SAE 10W-40 lub 5W-30 (ten do temp niższych niż -20). Co do miejsca korka - nie wiem - mam diesla :).
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Awatar użytkownika
grzegorz m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 376
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis 3.0 V6 - wymiana oleju

Post autor: grzegorz m » 03 kwie 2013, 18:08

Sęk e tym,że nie wiem co było wlane wcześniej.Ale z tego co wiem to 10W40 to półsyntetyk.I taki chyba dla bezpieczeństwa wleję.

Awatar użytkownika
Alley
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 502
Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
Skype: alleyek
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żuromin
Kontakt:

Re: Thesis 3.0 V6 - wymiana oleju

Post autor: Alley » 13 cze 2013, 21:06

Odkopię trochę temat dla przyszłych pokoleń.

Filtr jest bardzo ciężko wyjąć jeżeli się zapiecze to trudno go czymkolwiek wyjąć innym aniżeli samą ręką. Ja zazwyczaj zdejmuje koło prawe i go odkręcam. Ciężko wychodzi bo ciężko ale daje się rade. Głównie półoś przeszkadza w wyjęciu przez koło, a z dołu od kanału przeszkadza kolektor wydechowy wraz z połączeniem do tłumika, a konkretnie to osłona blaszana kolektora wydechowego. Trochę kombinacji i wyjdzie bez wyciągania półosi :)
537-407-123

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”