Y 1.4 12v - problem z iskrą

llacoste
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:50
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Y 1.4 12v - problem z iskrą

Post autor: llacoste » 12 cze 2013, 9:19

Witam wszystkich,
Mam problem z tym właśnie silnikiem, mianowicie na drugim cylindrze nie ma iskry. Po podpięci pod kompa są błędy 131 - czujnik obrotów "zwarcie do masy" oraz 137 - adaptacja ogólna mapy "zwarcie do masy". Samochód ma lpg. Teraz tak, czujnik położenia wału sprawdziłem również multimetrem i wartość oporu mieści się w zakresie jaki podaje autodata oraz trochę wyższą niż nowy czujnik ale wszystko w zakresie jaki podaje autodata. Więc wygląda na to, że powinien być ok. Pomierzyłem również cewkę i opór wtórny jest ok ale pierwotny wygląda na to, że nie jest ok. Może podam wartości, autodata podaje, że powinno być 0,4ohm - 0,5 ohm a wynik z multimetru przy najmniejszym zakresie czyli do 200ohm jest równy 01,5 ohm. Mętlik mi zrobił ten czujnik położenia wału bo błąd w ecu powraca po wykasowaniu, ale wartości ohm tego czujnika są prawidłowe. Co myślicie? Cewka czy czujnik?
Pozdrawiam

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Y 1.4 12v - problem z iskrą

Post autor: Lukasz_TG » 12 cze 2013, 11:53

Jak na drugim nie ma to na czwartym też nie powinno być. Miałem to samo w tym samym silniku oczywiście. Iskra była na wszystkich, a silnik nie zapalał. Mierzyłem czujnik i był OK sprawdzałem instalacje OK. W końcu mierzyłem cewke i parametry w normie. Następnie zabrałem się za układ paliwowy i wszystko w porządku. Wymieniłem cewke i zapaliło.

W twoim przypadku najprawdopodobniej winny będzie kabel WN. Błąd czujnika położenia wału wywali zawsze na zgaszonym silniku. Czujnik masz sprawny, bo jest iskra.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

llacoste
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:50
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Y 1.4 12v - problem z iskrą

Post autor: llacoste » 12 cze 2013, 12:01

Zamieniłem również przewody miejscami i świece, dalej to samo na drugim nie ma iskry wiec już czwartego nie sprawdzałem. U mnie wg auto daty cewka ma inny większy opór pierwotny więc nie wiem czy to jest oznaką jej uszkodzenia?nie daje mi spokoju ten błąd w ecu a nie chce też zakładać nowego czujnika bo go nie zwrócę jak to nie będzie to. Nie wiem ale jestem bardziej przekonany, że to cewka. Właśnie dla tego, że ma zły opór pierwotny. Tylko nie wiem czy to jest 100% wskaźnikiem uszkodzenia cewki. A błąd czujnika położenia wału zawsze wywali na zgaszonym silniku?dla czego tak jest?

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Y 1.4 12v - problem z iskrą

Post autor: Lukasz_TG » 12 cze 2013, 12:08

Czujnik na pewno jest dobry. Jeszcze mi jedno do głowy przychodzi, jeżeli masz LPG II generacji to sterownik od LPG bieże impuls z cewki. I może coś mieszać. Jak masz wtyczke do cewki tą 3 pinowo to impuls powinien być podłączony do jednego ze skrajnych przewodów, ale nie do obydwu. Sprawdz i odłącz ten dosztukowany przewód.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

llacoste
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:50
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Y 1.4 12v - problem z iskrą

Post autor: llacoste » 12 cze 2013, 14:48

Ok dzięki, sprawdzę po pracy. Nie wiem dokładnie jaka jest instalacja, ale nie widziałem w kablu zasilającym cewkę żadnego kabla dołączonego. A co z opornością pierwotną cewki? jeżeli jest ona nieprawidłowa czy to oznacza jej uszkodzenie?

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Y 1.4 12v - problem z iskrą

Post autor: Lukasz_TG » 12 cze 2013, 16:18

Pomiar zależy, ale w małym stopniu od temperatury, odchył powinien być nie większy niż 0,2 ohm
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

llacoste
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:50
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Y 1.4 12v - problem z iskrą

Post autor: llacoste » 14 cze 2013, 11:29

Jednak uszkodzona była cewka. Dziękuje za pomoc. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”