Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP
Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP
No moje posty powyżej pokazują że nie do końca jest identyczna bo w 2,4 są większe zawory...
BMW E39 Touring - 4,4 V8
Odp: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP
Większy skok to i większy moment.Michor pisze:Tylko że:
1) 2,4t na bezpiecznie to będzie raczej soft turbo
2) z 2,4 na soft turbo wytarga się te 220 km (tyle samo co z 20vt)
3) większy skok wału przy doładowaniu (moim zdaniem) zwiększa ryzyko awaryjności...
To nie lepiej 2.0 20VT już do końca?
Moc podobna będzie (jak nie ta sama) w serii - a zdecydowanie bardziej wytrzymałe będzie...
Pomijam przypadek zamówienia tłoków do 2,4 pod turbo i kutych korb - bo wtedy dobrym holsetem można i 400 wydmuchać:)
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 13 gru 2010, 19:38
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP
no i wszystko jasne.
a jescze jedno pytanie.
niema znaczenia czy kupie dol z kappy czy ze stillo?
Ja mam glowcie ok(od 20VT) wieksze zawory i najostrzejsze walki. moj hgt 147 koni zrobil na 1/4 15.1 sek gdzie 155 robi 15.8 tak wiec mysle ze jest lekko powyzej 160km.
wydaje mi sie ze z moja glowica moze cyknoc okolo 180 paru koniuw a ten moment z wykresu jest MEGA!.
a jescze jedno pytanie.
niema znaczenia czy kupie dol z kappy czy ze stillo?
Ja mam glowcie ok(od 20VT) wieksze zawory i najostrzejsze walki. moj hgt 147 koni zrobil na 1/4 15.1 sek gdzie 155 robi 15.8 tak wiec mysle ze jest lekko powyzej 160km.
wydaje mi sie ze z moja glowica moze cyknoc okolo 180 paru koniuw a ten moment z wykresu jest MEGA!.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 13 gru 2010, 19:38
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP
i wydajem i sie ze 2.4 ma nizej odciecie niz 2.0 wiec ciekawe jak bedzie na kompie 2.0
Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP
Kompy pasują zamiennie z tego co słyszałem.
nie wiem w sumie gdzie jest odcięcie u mnie bo mi szkoda panewek na takie zabawy
kręcenie ponad moc max i tak nie ma sensu - więc do tych 6100 dochodzi bez problemu.
Czyli głowicę od 20VT masz przerobioną na większe zawory? bo nie powinna ich mieć w każdym razie.
nie wiem w sumie gdzie jest odcięcie u mnie bo mi szkoda panewek na takie zabawy
kręcenie ponad moc max i tak nie ma sensu - więc do tych 6100 dochodzi bez problemu.
Czyli głowicę od 20VT masz przerobioną na większe zawory? bo nie powinna ich mieć w każdym razie.
BMW E39 Touring - 4,4 V8
Odp: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP
To czy jest sens kręcić do końca zależy tylko i wyłącznie od specyfikacji trasy.Michor pisze:Kompy pasują zamiennie z tego co słyszałem.
nie wiem w sumie gdzie jest odcięcie u mnie bo mi szkoda panewek na takie zabawy
kręcenie ponad moc max i tak nie ma sensu - więc do tych 6100 dochodzi bez problemu.
Czyli głowicę od 20VT masz przerobioną na większe zawory? bo nie powinna ich mieć w każdym razie.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP
True.
Pamiętaj że mam Kappę i latanie na odcięciu nie do końca przystoi
Pamiętaj że mam Kappę i latanie na odcięciu nie do końca przystoi
BMW E39 Touring - 4,4 V8
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11985
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP
A tam nie przystoi , ja nie ma oporów , zwłaszcza jak wracam z pracy przed północą .
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 13 gru 2010, 19:38
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP
to rozmiary zaworow mojej starej glowicy i tej ktora mam teraz.jak widac roznica wydechowych 2mm i ssacych prawie 4rech.mowiono mi ze to lgowica z turbo.zawory sa wieksze duuzo golym okiem zreszta nietylko.
same okna duzo wieksze musialem mocno pilowac kolektory zeby rantu niebylo.jezeli to nie z turbo to co?bez dekla ja zakupilem za smieszne 100zl:P
Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP
czekaj czekaj - porównaj sobie rozmiary.
STara się zgadza z tym co napisałem (uśredniałem zapisy z serwisówki) dla 2.0
nowa zgadza się z tym co napisałem dla 2.4
Moim zdaniem- a może to nie jest głowica z 20Vt? tylko z 2,4?
Albo- w 20vt w kappie były inne niż w 20vt we fiacie.
STara się zgadza z tym co napisałem (uśredniałem zapisy z serwisówki) dla 2.0
nowa zgadza się z tym co napisałem dla 2.4
Moim zdaniem- a może to nie jest głowica z 20Vt? tylko z 2,4?
Albo- w 20vt w kappie były inne niż w 20vt we fiacie.
BMW E39 Touring - 4,4 V8
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 13 gru 2010, 19:38
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP
no chyba ze.wiec walki sa tez ostrzejsze sporo.
w kazdym badz razie roznica na tej co teraz mam jest duza.przyyblo mocy.jak bede robil przesczep jescze ja zportinguje.
w kazdym badz razie roznica na tej co teraz mam jest duza.przyyblo mocy.jak bede robil przesczep jescze ja zportinguje.
Odp: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP
Co znaczy "sporo"?dibo pisze:no chyba ze.wiec walki sa tez ostrzejsze sporo.
w kazdym badz razie roznica na tej co teraz mam jest duza.przyyblo mocy.jak bede robil przesczep jescze ja zportinguje.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP
Albo jakieś tuningowe wałki albo nie wiem co.
(dolotowy)
2,4 to = 226 deg
2.0 "słabe" = 209 deg
2.0 "mocne" = 230 deg
2.0 20VT = 226 deg...
(wydech)
2,4 to = 226 deg
2.0 "słabe" = 209 deg
2.0 "mocne" = 220 deg
2.0 20VT = 220 deg...
hmmm wychodzi że czysto teoretycznie (bo nie znam profilu krzywek - a to jest istotne bardziej niż stopnie) najostrzejsze wałki ma "mocne" 2.0 N/A, potem 2,4....
(co ma sens w sumie bo przy turbo to ma ciutek mniejsze znaczenie z powodu nadciśnienia w dolocie)
To skąd te sporo ostrzejsze wałki?
Może ma ktoś dostęp do danych z fiatów?
Może "zkoksowali" wałki w HGT na 270 w serii
EDIT:
Ktoś coś liczył, sprawdzał kiedyś u was? bo trochę mam wrażenie że to taka "garażowa" wiedza pt. ktoś kiedyś powiedział że w 20Vt jest ostry wałek i tak to potem lata z ust do ust bez jakiś potwierdzeń....
No i druga sprawa...
180KM i 250 Nm
Przypomnę tylko że SERYJNIE kappa miała 175km i 230Nm.
(dolotowy)
2,4 to = 226 deg
2.0 "słabe" = 209 deg
2.0 "mocne" = 230 deg
2.0 20VT = 226 deg...
(wydech)
2,4 to = 226 deg
2.0 "słabe" = 209 deg
2.0 "mocne" = 220 deg
2.0 20VT = 220 deg...
hmmm wychodzi że czysto teoretycznie (bo nie znam profilu krzywek - a to jest istotne bardziej niż stopnie) najostrzejsze wałki ma "mocne" 2.0 N/A, potem 2,4....
(co ma sens w sumie bo przy turbo to ma ciutek mniejsze znaczenie z powodu nadciśnienia w dolocie)
To skąd te sporo ostrzejsze wałki?
Może ma ktoś dostęp do danych z fiatów?
Może "zkoksowali" wałki w HGT na 270 w serii
EDIT:
Ktoś coś liczył, sprawdzał kiedyś u was? bo trochę mam wrażenie że to taka "garażowa" wiedza pt. ktoś kiedyś powiedział że w 20Vt jest ostry wałek i tak to potem lata z ust do ust bez jakiś potwierdzeń....
No i druga sprawa...
180KM i 250 Nm
Przypomnę tylko że SERYJNIE kappa miała 175km i 230Nm.
BMW E39 Touring - 4,4 V8
Odp: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP
Prawie zawsze seryjne wałki w silniku NA mają dłuższe czasy otwarcia. Dodatkowo warto pamiętać, że generalnie im "ostrzejsze" wałki tym bardziej moment przesuwa się w stronę górnego zakresu obrotów - naturalnie kosztem słabszego "dołu". Te silniki powstawały dość dawno i łagodne wałki pomagały zlikwidować efekt turbodziury w niskim zakresie obrotów.
Ze swojej strony radziłbym się na spokojnie zastanowić co chcemy osiągnąć i do czego auto ma służyć a dopiero później składać wszystko w całość. Super ostre wałki nie mają sensu jeśli auto ma służyć do czegokolwiek niż drag. Jeśli setup jaki Cię interesuje to tzw "Fast Road" to zostawiłbym wałki z turbo a dopiero później ewentualnie zaczął szukać idealnego zestawu. Przy czym Obstawiam, że najdawniejszy do jazdy na codzień będzie dolotowy ze zwykłego i wydechowy z turbo.
Pamiętaj też, że powiększając pojemność o blisko 25% i tak będziesz miał olbrzymi zapas momentu - tym bardziej, że zwiększasz skok a nie średnicę. Naturalnie obniży to maksymalne bezpieczne obroty bo większy skok to też większa prędkość tłoka - ale niższe maksymalne obroty nadrobisz momentem.
Złóż to z głową i nawet jeśli moc maksymalna będzie taka sama jak w analogicznym 2,0T to 2,4T będzie dużo szybsze bo w średnim zakresie obrotów dostarczy dużo więcej mocy.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
Ze swojej strony radziłbym się na spokojnie zastanowić co chcemy osiągnąć i do czego auto ma służyć a dopiero później składać wszystko w całość. Super ostre wałki nie mają sensu jeśli auto ma służyć do czegokolwiek niż drag. Jeśli setup jaki Cię interesuje to tzw "Fast Road" to zostawiłbym wałki z turbo a dopiero później ewentualnie zaczął szukać idealnego zestawu. Przy czym Obstawiam, że najdawniejszy do jazdy na codzień będzie dolotowy ze zwykłego i wydechowy z turbo.
Pamiętaj też, że powiększając pojemność o blisko 25% i tak będziesz miał olbrzymi zapas momentu - tym bardziej, że zwiększasz skok a nie średnicę. Naturalnie obniży to maksymalne bezpieczne obroty bo większy skok to też większa prędkość tłoka - ale niższe maksymalne obroty nadrobisz momentem.
Złóż to z głową i nawet jeśli moc maksymalna będzie taka sama jak w analogicznym 2,0T to 2,4T będzie dużo szybsze bo w średnim zakresie obrotów dostarczy dużo więcej mocy.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 13 gru 2010, 19:38
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP
Blokad od 2.0 niemoglem przykrecic na wydechowy bo niedolegala do kolkow.tak ja krzywka podnosila. Jednak ustawilem to na blokadach z 2.0.