EPER pokazuje dwa auta z tym nr VIN , jedno "z" a drugie "bez" elektronicznej kontroli tłumienia. Zakładając że masz "bez", to Twój nr OE amora jest 46533562 (tak na 99% ) Te drugie amory są w praktyce PRAWIE niedostępne.conq pisze:Będę wdzięczny za pomoc!
Kappa - amortyzatory tył (sedan)
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7294
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)
Możliwe są dwa warianty silnika - ja mam 838A2.000. Jak sprawdzić czy mam elektroniczną kontrolę tłumienia?
No i... Jak wyczytujesz takie rzeczy z EPERu?
No i... Jak wyczytujesz takie rzeczy z EPERu?
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7294
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)
Podnieś maskę, zdejm plastikową osłonę z amora i zobacz, czy masz wystający z niego kabelek - chyba się nie mylę (niech mnie ktoś poprawi). Nigdy tego nie widziałem naocznieconq pisze:Możliwe są dwa warianty silnika - ja mam 838A2.000. Jak sprawdzić czy mam elektroniczną kontrolę tłumienia?
Żeby to rozstrzygnąć na 100% trzeba by znać dokładnie nr SINCOM Twojego auta (107.572.1.0 czy 107.572.1.1). Tego bez faktury zakupu nie dojdziemy. Zakładam, że nie ma kontroli tłumienia (to raczej rzadkie auta), ale dziwne jest, że EPER pokazuje de facto dwa różne auta z tym samym nr podwozia i silnikaconq pisze:No i... Jak wyczytujesz takie rzeczy z EPERu?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)
Z moją Cromą jest to samo. Pokazuje w dwóch wariantach.faraon pisze:Podnieś maskę, zdejm plastikową osłonę z amora i zobacz, czy masz wystający z niego kabelek - chyba się nie mylę (niech mnie ktoś poprawi). Nigdy tego nie widziałem naocznieconq pisze:Możliwe są dwa warianty silnika - ja mam 838A2.000. Jak sprawdzić czy mam elektroniczną kontrolę tłumienia?
Żeby to rozstrzygnąć na 100% trzeba by znać dokładnie nr SINCOM Twojego auta (107.572.1.0 czy 107.572.1.1). Tego bez faktury zakupu nie dojdziemy. Zakładam, że nie ma kontroli tłumienia (to raczej rzadkie auta), ale dziwne jest, że EPER pokazuje de facto dwa różne auta z tym samym nr podwozia i silnikaconq pisze:No i... Jak wyczytujesz takie rzeczy z EPERu?
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7294
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)
U Włochów to normalne - na taśmie w fiszkę nic nie wpisali, pojazd "nr przed" albo "nr po" był z kontrolą tłumienia, nie sprawdzili co rzeczywiście siedzi pod maską i dlatego w EPER-ze występują dwie wersje tego samego auta (nie ma dwóch różnych aut). Takie sytuacje znam z autopsji pracując onegdaj w strukturach FIAT-awujekp pisze:Z moją Cromą jest to samo. Pokazuje w dwóch wariantach.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)
To są wyniki produkcji "Just in time" zamiast na plac. Auto jest fabrycznie zaplanowane pod jakąś specyfikację, ale nagle przychodzi zamówienie od dealera (z Europy) pod konkretne życzenie klienta. Okazuje się, w połowie linii montażu końcowego, że kolor się zgadza, silnik się zgadza, ale brakuje np. skóry. No to skórę się dodaje, zmienia się wersje w EPER, ale dlaczego nie kasuje się poprzedniej...to tylko Italiańce wiedzą
Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)
Rozumiem, że jeśli włożę amortyzatory bez elektronicznej kontroli tłumienia, a takowa była, nie stanowi to jakiegoś problemu?
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7294
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)
Najpierw sprawdź czy wystają Ci kabelki z amora z przoduconq pisze:Rozumiem, że jeśli włożę amortyzatory bez elektronicznej kontroli tłumienia, a takowa była, nie stanowi to jakiegoś problemu?
Sądzę (m.in. po Twoim zadanym wyżej pytaniu), że masz zwykłe amory
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)
Czy przypadkiem obecność elektroniki w zawieszeniu nie była równoznaczna ze stosownym przyciskiem z prawej strony kierownicy, tuż pod zegarami? Tam, gdzie zwykle jest zaślepka.
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)
Przeczytałem temat i odpowiedzi wprost nie znalazłem, jutro zobaczę w sklepie, jak wygląda poducha czy pasuje do amora,
ale dziś miałem mieć wymienione amory z tyłu w Kappie sedan lecz amorki w aucie są starego typu, a ja mam nowe, te z szerszą osią pod gwintem , naturalnie że po złożeniu nie przeszedł gwint przez poduszkę amortyzatora, Moje pytanie: całą poduszkę z "odbojem" gumowym należy wymienić? cz ma ktoś rysunek jak to wygląda/poduszka/, w czwartek chciałbym dokonać wymiany.... jeżeli będzie na co czy ten "odbój" do nowych amorów ma być krótszy, czy różnicę zniweluje wewnętrzna budowa poduszki? i odbój pozostanie stary?
pozdrawiam
ale dziś miałem mieć wymienione amory z tyłu w Kappie sedan lecz amorki w aucie są starego typu, a ja mam nowe, te z szerszą osią pod gwintem , naturalnie że po złożeniu nie przeszedł gwint przez poduszkę amortyzatora, Moje pytanie: całą poduszkę z "odbojem" gumowym należy wymienić? cz ma ktoś rysunek jak to wygląda/poduszka/, w czwartek chciałbym dokonać wymiany.... jeżeli będzie na co czy ten "odbój" do nowych amorów ma być krótszy, czy różnicę zniweluje wewnętrzna budowa poduszki? i odbój pozostanie stary?
pozdrawiam
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)
Nie wiem co nazywasz odbojem gumowym, ale zasadniczo to nowa poduszka jest 2-częściowa i składa się z poduszki oraz wspornika i te 2 części zastępują poduszkę starego typu (jednoczęściową). Niestety nie są w żaden sposób zamienne, chyba, że z amortyzatorem
Fotki możesz pooglądać np na stronie autosklepu24...
Fotki możesz pooglądać np na stronie autosklepu24...
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)
Dziękuję... czytać ze zrozumieniem , jest napisane, mam nowe amorki...., a odbój gumowy to element nakładamy na oś amortyzatora /tłoka/chroni ją też przed brudem........ ,volf pisze:Nie wiem co nazywasz odbojem gumowym, ale zasadniczo to nowa poduszka jest 2-częściowa i składa się z poduszki oraz wspornika i te 2 części zastępują poduszkę starego typu (jednoczęściową). Niestety nie są w żaden sposób zamienne, chyba, że z amortyzatorem
Fotki możesz pooglądać np na stronie autosklepu24...
jak pisałem zobaczę dziś w sklepie.
pozdrawiam
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)
Gwoli ścisłości.skyblu pisze:Dziękuję... czytać ze zrozumieniem , jest napisane, mam nowe amorki...., a odbój gumowy to element nakładamy na oś amortyzatora /tłoka/chroni ją też przed brudem........ ,volf pisze:Nie wiem co nazywasz odbojem gumowym, ale zasadniczo to nowa poduszka jest 2-częściowa i składa się z poduszki oraz wspornika i te 2 części zastępują poduszkę starego typu (jednoczęściową). Niestety nie są w żaden sposób zamienne, chyba, że z amortyzatorem
Fotki możesz pooglądać np na stronie autosklepu24...
jak pisałem zobaczę dziś w sklepie.
pozdrawiam
Odbój, jak sama nazwa wskazuje, chroni amortyzator przed zniszczeniem w przypadku nadmiernego wepchnięcia tłoczyska w rurę.
Przed brudem chroni "harmonijka".
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 652 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 366 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 287 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >186 000 km
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 652 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 366 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 287 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >186 000 km
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 84
- Rejestracja: 04 gru 2011, 22:56
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Dzierżoniów
Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)
zdjęcia przed wymianą sprężyn i po wymianie na sprężyny trochę twardsze do auta z gazem kupione w autosklep24
ps szukam takiej felgi jak na zdjęciach bo jedną mam lekko skrzywioną.
proszę przenieść do tematu o sprężynach
ps szukam takiej felgi jak na zdjęciach bo jedną mam lekko skrzywioną.
proszę przenieść do tematu o sprężynach
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)
Odmłodzę temat...
Jeśli miałbym montować w swojej amor nowego typu,to potrzebuję dodatkowo tylko tej metalowej części z otworami z nowego typu do swojej "miski" amora(mocowania co w nim guma siedzi na sprężynę),czy obu elementów z kolumny nowego typu?
Tzn czy siedzisko sprężyny też jest mi potrzebne z nowego typu?
Jeśli miałbym montować w swojej amor nowego typu,to potrzebuję dodatkowo tylko tej metalowej części z otworami z nowego typu do swojej "miski" amora(mocowania co w nim guma siedzi na sprężynę),czy obu elementów z kolumny nowego typu?
Tzn czy siedzisko sprężyny też jest mi potrzebne z nowego typu?