Ok.
Z ciekawostek o asb, nierówno napompowane kola przednie w e39 (tam jest zf 5hp30) mogą powodować przeciąganie biegów.
Dlaczego? Ano dlatego że jest na tyle duża różnica w prędkości obrotowej kół ze skrzynia myśli ze samochód skręca. A jak skręca to nie zmienia biegów:) ot dużo szukania i diagnozowania a przyczyna śmiesznie prosta:P
Thesis - automat - ciekawa sprawa
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 18 lis 2010, 14:02
- Skype: arma_com
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kożuchów
Re: Thesis - automat - ciekawa sprawa
Witam!
Do LUKIThesis, a jak robi się samodopasowanie i nauczanie centralki skrzyni, bo przeciąga mi zmianę z 2 na 3 (tylko jak zimna) i czasami niepotrzebnie redukuje np. podczas wolniejszego przejazdu (z 4 biegu - 1800 obr na 3 i nagle 3000 obr)
Do LUKIThesis, a jak robi się samodopasowanie i nauczanie centralki skrzyni, bo przeciąga mi zmianę z 2 na 3 (tylko jak zimna) i czasami niepotrzebnie redukuje np. podczas wolniejszego przejazdu (z 4 biegu - 1800 obr na 3 i nagle 3000 obr)
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - automat - ciekawa sprawa
Witaj,
Samodopasowanie jest mozolne oraz czasochłonne. By dokonać uczenia centralki od nowa zmian przełożeń , biegów i wyrównania ciśnień należy po podłączeniu się pod examiner wybrać opcję "samodopasowanie" w zakładce skrzyni biegów.
Po kliknięciu tej opcji wykonuje się uczenie.
Temp. oleju skrzyni biegów musi mieścić miedzy 65 - 110 st C , nie myl z temp. oleju silnika.
Wciskasz pedał hamulca i trzymasz. Uczysz zmian przełożeń ( z N na R i z N na D )
1) 5 razy przełączasz z N na R i trzymasz dłużej niż 3 sek. na R.
2) 5 razy przełączasz z N na D i trzymasz dłużej niż 3 sek. na D.
Po tych czynnościach ruszasz autem i nauczasz zmian biegów ( "luz" na 1, 1 na 2, 2 na 3, 3 na 4, 4 na 5 oraz z 5 na 4, 4 na 3, 3 na 2, 2 na 1, 1 na "luz") .
Rozpędzasz auto z otwarciem przepustnicy na 15-20 % . Tak rozpędzasz płynnie auto, aż do osiągnięcia 5-ego biegu i zaczynasz hamowanie . Hamowanie musi trwać dłużej niż 14 sek. Hamujesz aż do całkowitego zatrzymania pojazdu . Taką czynność powtarzasz 10 razy.
Po tych czynnościach skrzynia powinna wyrównać ciśnienia na elektrozaworach i powinna być poprawa w jej pracy. Tą czynność należy wykonać starannie , wtedy skrzynia jest prawidłowo nauczona.
Jak wygląda olej w skrzyni ? Czy był wymieniany jak tak to jaki wlany ?
Samodopasowanie jest mozolne oraz czasochłonne. By dokonać uczenia centralki od nowa zmian przełożeń , biegów i wyrównania ciśnień należy po podłączeniu się pod examiner wybrać opcję "samodopasowanie" w zakładce skrzyni biegów.
Po kliknięciu tej opcji wykonuje się uczenie.
Temp. oleju skrzyni biegów musi mieścić miedzy 65 - 110 st C , nie myl z temp. oleju silnika.
Wciskasz pedał hamulca i trzymasz. Uczysz zmian przełożeń ( z N na R i z N na D )
1) 5 razy przełączasz z N na R i trzymasz dłużej niż 3 sek. na R.
2) 5 razy przełączasz z N na D i trzymasz dłużej niż 3 sek. na D.
Po tych czynnościach ruszasz autem i nauczasz zmian biegów ( "luz" na 1, 1 na 2, 2 na 3, 3 na 4, 4 na 5 oraz z 5 na 4, 4 na 3, 3 na 2, 2 na 1, 1 na "luz") .
Rozpędzasz auto z otwarciem przepustnicy na 15-20 % . Tak rozpędzasz płynnie auto, aż do osiągnięcia 5-ego biegu i zaczynasz hamowanie . Hamowanie musi trwać dłużej niż 14 sek. Hamujesz aż do całkowitego zatrzymania pojazdu . Taką czynność powtarzasz 10 razy.
Po tych czynnościach skrzynia powinna wyrównać ciśnienia na elektrozaworach i powinna być poprawa w jej pracy. Tą czynność należy wykonać starannie , wtedy skrzynia jest prawidłowo nauczona.
Jak wygląda olej w skrzyni ? Czy był wymieniany jak tak to jaki wlany ?