Thesis - automat - ciekawa sprawa

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michor » 12 wrz 2014, 20:13

Ok.
Z ciekawostek o asb, nierówno napompowane kola przednie w e39 (tam jest zf 5hp30) mogą powodować przeciąganie biegów.
Dlaczego? Ano dlatego że jest na tyle duża różnica w prędkości obrotowej kół ze skrzynia myśli ze samochód skręca. A jak skręca to nie zmienia biegów:) ot dużo szukania i diagnozowania a przyczyna śmiesznie prosta:P
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Andrzej Wieczorek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 18 lis 2010, 14:02
Skype: arma_com
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kożuchów

Re: Thesis - automat - ciekawa sprawa

Post autor: Andrzej Wieczorek » 28 sty 2015, 15:31

Witam!
Do LUKIThesis, a jak robi się samodopasowanie i nauczanie centralki skrzyni, bo przeciąga mi zmianę z 2 na 3 (tylko jak zimna) i czasami niepotrzebnie redukuje np. podczas wolniejszego przejazdu (z 4 biegu - 1800 obr na 3 i nagle 3000 obr)

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - automat - ciekawa sprawa

Post autor: LUKIThesis » 28 sty 2015, 17:04

Witaj,
Samodopasowanie jest mozolne oraz czasochłonne. By dokonać uczenia centralki od nowa zmian przełożeń , biegów i wyrównania ciśnień należy po podłączeniu się pod examiner wybrać opcję "samodopasowanie" w zakładce skrzyni biegów.
Po kliknięciu tej opcji wykonuje się uczenie.
Temp. oleju skrzyni biegów musi mieścić miedzy 65 - 110 st C , nie myl z temp. oleju silnika.
Wciskasz pedał hamulca i trzymasz. Uczysz zmian przełożeń ( z N na R i z N na D )
1) 5 razy przełączasz z N na R i trzymasz dłużej niż 3 sek. na R.
2) 5 razy przełączasz z N na D i trzymasz dłużej niż 3 sek. na D.
Po tych czynnościach ruszasz autem i nauczasz zmian biegów ( "luz" na 1, 1 na 2, 2 na 3, 3 na 4, 4 na 5 oraz z 5 na 4, 4 na 3, 3 na 2, 2 na 1, 1 na "luz") .
Rozpędzasz auto z otwarciem przepustnicy na 15-20 % . Tak rozpędzasz płynnie auto, aż do osiągnięcia 5-ego biegu i zaczynasz hamowanie . Hamowanie musi trwać dłużej niż 14 sek. Hamujesz aż do całkowitego zatrzymania pojazdu . Taką czynność powtarzasz 10 razy.
Po tych czynnościach skrzynia powinna wyrównać ciśnienia na elektrozaworach i powinna być poprawa w jej pracy. Tą czynność należy wykonać starannie , wtedy skrzynia jest prawidłowo nauczona.


Jak wygląda olej w skrzyni ? Czy był wymieniany jak tak to jaki wlany ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”