Y - mycie podszybia
Y - mycie podszybia
Raz na kilka lat w każdym aucie warto umyć i usunąć bród z podszybia. Zbierają się tam liście i cały syf z drogi, który zapycha odpływy wody. Jest to jedna z przyczyn parowania szyb i może przyśpieszyć korodowanie podszybia.
Ponadto do wykonania kilku innych prac trzeba zdjąć plastikową cześć podszybia: wymiana/naprawa silniczka/mechanizmu przednich wycieraczek, wymiana przedniej szyby, wymiana błotników. Oto instrukcja jak to zrobić.
Niezbędne narzędzia:
-klucz nasadowy 10
-klucz nasadowy 13
-śrubokręt krzyżakowy
-płaski śrubokręt do podważania zaślepek
I ok.1,5 godziny wolnego czasu
1. zdejmujemy zaślepki śrub mocujących ramiona wycieraczek (oznaczone A)
2. odkręcamy 13ką i zdejmujemy ramiona wycieraczek
3. zdejmujemy zaślepki oznaczone B i odkręcamy śrubki.
4. odkręcamy 4 śruby mocujące krawędź podszybia (oznaczone C)
5. wyciągamy uszczelki piankowe (wewnątrz elipsy)
6. wyciągamy zatrzaski mocujące uszczelkę przedniej szyby z podszybiem (dwa zatrzaski jeden za drugim na stronę)
7. odkręcamy śrubkę schowaną pod uszczelką
8. zdejmujemy plastikową część podszybia, myjemy ją
9. wyciągamy filtr kabinowy (w wersji z klimatyzacją)
10. odkręcamy 10tką trzy śruby mocujące mechanizm z silniczkiem przedniej wycieraczki
11. wypinamy złączkę silniczka wycieraczki, wyjmujemy myjemy części ruchome i smarujemy.
12. puste podszybie myjemy wodą z płynem i co najważniejsze udrażniamy odpływy wody
13. w zależności od pogody czekamy aż wszystkie elementy przeschną albo je wycieramy szmatką
14. składamy wszystko z powrotem w odwrotnej kolejność.
Powodzenia
Ponadto do wykonania kilku innych prac trzeba zdjąć plastikową cześć podszybia: wymiana/naprawa silniczka/mechanizmu przednich wycieraczek, wymiana przedniej szyby, wymiana błotników. Oto instrukcja jak to zrobić.
Niezbędne narzędzia:
-klucz nasadowy 10
-klucz nasadowy 13
-śrubokręt krzyżakowy
-płaski śrubokręt do podważania zaślepek
I ok.1,5 godziny wolnego czasu
1. zdejmujemy zaślepki śrub mocujących ramiona wycieraczek (oznaczone A)
2. odkręcamy 13ką i zdejmujemy ramiona wycieraczek
3. zdejmujemy zaślepki oznaczone B i odkręcamy śrubki.
4. odkręcamy 4 śruby mocujące krawędź podszybia (oznaczone C)
5. wyciągamy uszczelki piankowe (wewnątrz elipsy)
6. wyciągamy zatrzaski mocujące uszczelkę przedniej szyby z podszybiem (dwa zatrzaski jeden za drugim na stronę)
7. odkręcamy śrubkę schowaną pod uszczelką
8. zdejmujemy plastikową część podszybia, myjemy ją
9. wyciągamy filtr kabinowy (w wersji z klimatyzacją)
10. odkręcamy 10tką trzy śruby mocujące mechanizm z silniczkiem przedniej wycieraczki
11. wypinamy złączkę silniczka wycieraczki, wyjmujemy myjemy części ruchome i smarujemy.
12. puste podszybie myjemy wodą z płynem i co najważniejsze udrażniamy odpływy wody
13. w zależności od pogody czekamy aż wszystkie elementy przeschną albo je wycieramy szmatką
14. składamy wszystko z powrotem w odwrotnej kolejność.
Powodzenia
Fiat Linea 1.4 + Niewiadów N126E
- aro
- Klubowicz
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
Odp: Y - mycie podszybia
Ja to ostatnio przerabiałem w 156. Po 8 latach było tam syfu tyle, że można by go łopatą wybierac
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 11 mar 2012, 12:21
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Y - mycie podszybia
bardzo fajna instrukcja, w samochodzie mojej żony zrobił się efekt butelki i choć nie było tam dużo syfu, to jednak wylewy się zatkały
dobrze jest mieć nożyk do podważania zaślepek
wycieraczki podważać od dołu płaskim śrubokrętem, naciskając na metalowy cylinder pod wycieraczką
zatrzaski opisywane w kroku "6" - jest ich 2 pary po 2 szt, mocowane w gumie więc delikatnie
cały zabieg można zrobić bez elektrycznego odłączania silnika wycieraczki
rury odprowadzające wodę z podszybia pracują na zasadzie sączków, a nie typowych rur spustowych, więc polecam użyć ręcznika papierowego na śrubokręcie i po prostu mocno przepchnąć
dzięki za artykuł
dobrze jest mieć nożyk do podważania zaślepek
wycieraczki podważać od dołu płaskim śrubokrętem, naciskając na metalowy cylinder pod wycieraczką
zatrzaski opisywane w kroku "6" - jest ich 2 pary po 2 szt, mocowane w gumie więc delikatnie
cały zabieg można zrobić bez elektrycznego odłączania silnika wycieraczki
rury odprowadzające wodę z podszybia pracują na zasadzie sączków, a nie typowych rur spustowych, więc polecam użyć ręcznika papierowego na śrubokręcie i po prostu mocno przepchnąć
dzięki za artykuł
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 22 sty 2014, 15:29
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Y - mycie podszybia
Witam, bardzo proszę o reupload zdjęć Nigdzie nie mogę znaleźć rozwiązania na mój problem parowania szyb, tutaj widzę rozwiązanie lecz linki wygasły :-/
- Swiety
- Klubowicz
- Posty: 888
- Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Y - mycie podszybia
fajny poradnik... ma ktoś brakujące zdjęcia? Strasznie mi parują szyby w Y, a nie chcę się doktoryzować, jak ktoś już to zrobił za mnie :p
- siwyX
- Moderator Globalny
- Posty: 692
- Rejestracja: 19 lut 2012, 12:14
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Y - mycie podszybia
dokładnie dobry poradnik ale zdjęć paru brakuje i tutaj dzisiejsze prace z podszybiem mojego autorstwa mam nadzieje ze ułatwi to prace nad podszybiemSwiety pisze:fajny poradnik... ma ktoś brakujące zdjęcia? Strasznie mi parują szyby w Y, a nie chcę się doktoryzować, jak ktoś już to zrobił za mnie :p
- Swiety
- Klubowicz
- Posty: 888
- Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Y - mycie podszybia
dzięki powalczę w weekend
- Swiety
- Klubowicz
- Posty: 888
- Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Y - mycie podszybia
Chciałem sobie wyczyścić podszybie, a tu się okazało, że jest czyściutko. A lancia nadal paruje. Zauważyłem także, że kapie mi "coś" z odpływów pod podwoziem. I boję się, że cieknie nagrzewnica. Chyba, że ktoś ma jakieś inne pomysły.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 21 cze 2014, 15:28
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Y - mycie podszybia
u mnie był mokry filtr kabinowy... o dziwo nie lało się do środka bo wiatrak chodzi.
- Swiety
- Klubowicz
- Posty: 888
- Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Y - mycie podszybia
boje się, że cieknie nagrzewnica, bo po wymianie płynu strasznie śmierdzi glikolem :/ i mam co chwilę tłuste szyby.
- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Y - mycie podszybia
Uuuu, to objawy książkowe wręcz.Swiety pisze:boje się, że cieknie nagrzewnica, bo po wymianie płynu strasznie śmierdzi glikolem :/ i mam co chwilę tłuste szyby.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
- siwyX
- Moderator Globalny
- Posty: 692
- Rejestracja: 19 lut 2012, 12:14
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Y - mycie podszybia
Swiety pisze:boje się, że cieknie nagrzewnica, bo po wymianie płynu strasznie śmierdzi glikolem :/ i mam co chwilę tłuste szyby.
wszystko na to wskazuje a nie ubywa płynu ?
- Swiety
- Klubowicz
- Posty: 888
- Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Y - mycie podszybia
3 weekendy doprowadzam Lancie do socjalizmu po poprzednim użytkowniku, a tu jeszcze trzeba zaplanować kolejne 3 na nagrzewnice