Thesis 2.4 20v JTD - check świeci/nie działa klamka

Luchino
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 09 mar 2012, 19:13
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków

Thesis 2.4 20v JTD - check świeci/nie działa klamka

Post autor: Luchino » 22 sie 2015, 22:42

Witam wszystkich serdecznie.
Od środy do kolekcji dołączyła Thesis, do dzisiaj było wszystko w porządku, po czym dzisiaj przy ruszaniu z miejsca (nie weszło mi jeszcze w nawyk wyłączanie elektrycznego hamulca "ręcznego") przydławiło silnik no i zgasł, niczym nie umiejącemu jeszcze ruszać z miejsca kursantowi :lol: . Po ponownym uruchomieniu silnika zaświecił się check - co może być przyczyną ? Silnik pracuje normalnie.

A moje drugie pytanie dotyczy drzwi kierowcy, które nie otwierają się od wewnątrz - jak wygląda mechanizm i jakie są możliwości naprawy ? Czy wypadło jakieś cięgno czy to coś bardziej skomplikowanego - trochę denerwujące jest ciągłe otwieranie okna i drzwi za pomocą zewnętrznej klamki.

Pozdrawiam,
Łukasz
Kappa 2400 5.20 VIS '98
Lybra 1800 4.16 VVT VIS '03

Thesis 2.4 JTD 20V 175KM Executive '04

Awatar użytkownika
s0krates
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 797
Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Thesis 2.4 JTD 20V check świeci i nie działa klamka

Post autor: s0krates » 22 sie 2015, 23:19

Ręczny powinien wyłączać się sam, ale o ile dodasz gazu. Być może, tak jak w moim przypadku, ruszasz bez używania gazu, z samego sprzęgła..
Ad2 rozbierz boczek drzwi i zobacz co i jak..

Luchino
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 09 mar 2012, 19:13
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków

Re: Thesis 2.4 JTD 20V check świeci i nie działa klamka

Post autor: Luchino » 22 sie 2015, 23:53

s0krates dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze pytanie co do checka - czy to normalne, że się zaświecił po takim zduszeniu silnika ? ...niestety jest sobota i dopiero w poniedziałek podjadę podpiąć pod kompa ii dowiedzieć się jaki to błąd się pojawił...
Kappa 2400 5.20 VIS '98
Lybra 1800 4.16 VVT VIS '03

Thesis 2.4 JTD 20V 175KM Executive '04

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis 2.4 20v JTD - check świeci/nie działa klamka

Post autor: belial666 » 23 sie 2015, 8:22

Trzeba mieć wbity bieg Pany.

Wciskamy sprzęgło, wbijamy jedynkę. Dodając gazu puszczamy sprzęgło. Ja osobiście tak nie robię na równi, tylko. Wciskam sprzęgło, wbijam bieg i delikatnie samym gazem podnoszę wskazówkę obrotomierza( coś w stylu malutkiej przygazówki), hamulec się zwalnia. Na wzniesieniu nie ma problemu by wyszło to książkowo.

Co do check-a, to podepnij się i sprawdź. Nie będziemy tu wymyślać, bo przyczyn jest kilka...
Nr. telef. 501259455

Luchino
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 09 mar 2012, 19:13
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków

Re: Thesis 2.4 20v JTD - check świeci/nie działa klamka

Post autor: Luchino » 24 sie 2015, 12:10

Dzięki belial :) faktycznie, jak się doda gazu to się ręczny sam wyłącza. Co do checka to sam sobie dzisiaj zgasł, także chyba sam uznał, że nauczyłem się ruszać :lol:

Mam za to kolejne pytanko, temat już chyba wiele razy wałkowany - instrukcja obsługi.
Niestety przy zakupie dostałem tylko te dwie cieńsze broszurki a z głównej instrukcji dostałem tylko dwie wyrwane kartki z tabelkami ciśnienia w oponach oraz z ilością oleju w silniku.
Za cholerę nie mogę znaleźć w sieci - są dostępne tylko instrukcje, które obejmują silnik 2,4 JTD 10V 150KM oraz ta nowsza 2,4 JTD 20V CAE 185KM :| . Czy dysponuje ktoś instrukcją która obejmuje wersję 2,4JTD 20V 175KM na manualu ? Z tej mojej mam akurat ostatnia stronę i na dole jest numer druku "Druckschrift Nr. 603.45.641-IV/2003"
Czy ktoś dysponuje tą instrukcją ? Może być nawet w języku niemieckim.

Pozdrawiam
Kappa 2400 5.20 VIS '98
Lybra 1800 4.16 VVT VIS '03

Thesis 2.4 JTD 20V 175KM Executive '04

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis 2.4 20v JTD - check świeci/nie działa klamka

Post autor: belial666 » 24 sie 2015, 12:16

A z neta nie możesz sobie ściągnąć PDF?. Z chomika i masz wszystko ładnie po Polsku.
Nr. telef. 501259455

Luchino
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 09 mar 2012, 19:13
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków

Re: Thesis 2.4 20v JTD - check świeci/nie działa klamka

Post autor: Luchino » 24 sie 2015, 12:19

W necie jest właśnie tylko starsza wersja w której jest wyłącznie 2,4JTD 10V 150KM oraz nowsza, w której jest z kolei tylko 2,4JTD 20V CAE 185KM.

Z tych dwóch kartek które mi zostały po niemieckiej instrukcji wynika, że moja obejmowała tabelką 2.0TB, 2.4 i 2.4 CAE, 2.4JTD 10V, 2,4JTD 20V i 2,4JTD 20V CAE oraz w ostatniej kolumnie są obie wersje V6 3.0 i 3.2 CAE
Kappa 2400 5.20 VIS '98
Lybra 1800 4.16 VVT VIS '03

Thesis 2.4 JTD 20V 175KM Executive '04

AUFER
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2661
Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA

Re: Thesis 2.4 20v JTD - check świeci/nie działa klamka

Post autor: AUFER » 24 sie 2015, 13:57

Podaj mi maila, prześlę Ci pliki do pobrania
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

BYŁO:
Kilka ;) x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1347
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Thesis 2.4 20v JTD - check świeci/nie działa klamka

Post autor: jjash » 24 sie 2015, 14:01

Chcialem pomóc, ale mam do odstapienia w oryginale tylko wersje z 2,0tb; 2,4; 2,4cae; 2,4jtd i 3,0v6cae. I druckschrift 603.45.375-VII/2002. 2 Ausgabe.
Also leider es passt nicht.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis 2.4 20v JTD - check świeci/nie działa klamka

Post autor: ArtoKucior » 24 sie 2015, 15:59

Co do otwierania drzwi od wewnątrz. Mocowanie całej linki jest plastikowe...u mnie było to tak, że musiałem ustawić sobie linkę od nowa i na nowo mocować ją do drzwi (oczywiście jest ona w osłonce). Gdy "latała" sobie luźno to nie mogłem drzwi otwierać a gdy przymocowałem ją od nowa i jest cała sztywno to bez problemu się otwierają mi drzwi.
Co do błędów różnych dziwnych. Elektronika tak ma...napięcie spadnie i błąd. A przy następnym lub jeszcze następnym uruchomieniu silnika wszystko wraca do normy. Niestety to nie nowe auto, że wszystko ma być "cacy" :)
Pozdrawiam i bezawaryjności

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”