Witam z tej strony Michał.
Piszę trochę gościnnie z następującym kłopotem.
Kolega zakupił kilka dni temu Lancie Dedrę 97r. z silnikiem Diesla 1.9 z turbinką.
Pod maską widzę dwa złacza 3-pinowe. Przy pomocy adaptera 3-pin i FiatEcuScan
udało się połączyć z ABS. Niestety na wykazie nie ma silnika Diesla przy tym modelu.
Próbowałem użyć innych modeli z podobnych roczinkó Fiata i Alfy Romeo
ale bez powodzenia.
Podjechałem do gościa który dysponował autocomem i tutaj niestety również nie dali rady.
Ktoś podpowie jakim softem da się odczytać błędy i podejrzeć parametry pracy silnika.
Ogólnie auto jest koszmarnie słabe.
Dedra 1.9 TD - diagnostyka silnika
Re: Dedra 1.9 TD - diagnostyka silnika
Moje doświadczenia są co prawda nie z Dedry tylko z Delty i nie diesla tylko benzyny, ale w końcu to rodzeństwo... tak więc w mojej delcie była osobna wtyczka do ABS i osobna do komputera sterowania silnikiem. Nie da się pogadać z ECU będą podłączonym pod ABS.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Dedra 1.9 TD - diagnostyka silnika
Tylko czy w Dedrze dieslu jest w ogóle jakiś ECU?
Tam jest, chyba, zwykła pompa wtryskowa sterowana linką, może jedynie jest jakiś sterownik od EGR...
Tam jest, chyba, zwykła pompa wtryskowa sterowana linką, może jedynie jest jakiś sterownik od EGR...
KAPPA TDS & JTD
Re: Dedra 1.9 TD - diagnostyka silnika
w dedrze którą miałem z 1992roku 2.0 Turbo DS z elektryki jaka wychodziła z silnika to:
-Elektrozawór w pompie wtryskowej odpowiadający za gaszenie silnika oraz jego stałą prace (jeden przewód)
-czujnik poziomu oleju przykręcony do pompy oleju (jeden przewód)
-czujnik ściśnienia oleju montowany w podstawie silnika (łapa silnika), (Jeden przewód)
-czujnik temperatury oleju montowany w misce olejowej (jeden przewód)
-czujnik obrotomierza montowany na obudowie skrzyni biegów z góry na przeciw koła zamachowego
Nie będę już wymieniał przewodów alternatora oraz rozrusznika.
WNIOSEK:: Te auto nie posiadało komputera ECU !!!! Wszystko Sterowane było mechanicznie za pomocą linek (gaz, ssanie), oraz śrubek regulacyjnych.
Moja rada wymiń FILTR PALIWA. Następnie sprawdź:
-ustawienie rozrządu
-ustawienie luzu zaworowego. reguluje się go za pomocą płytek (auto ma około 20 lat)
-szczelność układu dolotowego między turbiną , intercoolerem, a kolektorem dolotowym
-kąt wtrysku
-ciśnienie sprężania
Następnie możesz spróbować podkręcić dawkę wtrysku. Ale bardzo ostrożnie. Trzeba to robić małymi skokami w wielkości jednej ósmej obrotu śruby regulacyjnej.
-Elektrozawór w pompie wtryskowej odpowiadający za gaszenie silnika oraz jego stałą prace (jeden przewód)
-czujnik poziomu oleju przykręcony do pompy oleju (jeden przewód)
-czujnik ściśnienia oleju montowany w podstawie silnika (łapa silnika), (Jeden przewód)
-czujnik temperatury oleju montowany w misce olejowej (jeden przewód)
-czujnik obrotomierza montowany na obudowie skrzyni biegów z góry na przeciw koła zamachowego
Nie będę już wymieniał przewodów alternatora oraz rozrusznika.
WNIOSEK:: Te auto nie posiadało komputera ECU !!!! Wszystko Sterowane było mechanicznie za pomocą linek (gaz, ssanie), oraz śrubek regulacyjnych.
Moja rada wymiń FILTR PALIWA. Następnie sprawdź:
-ustawienie rozrządu
-ustawienie luzu zaworowego. reguluje się go za pomocą płytek (auto ma około 20 lat)
-szczelność układu dolotowego między turbiną , intercoolerem, a kolektorem dolotowym
-kąt wtrysku
-ciśnienie sprężania
Następnie możesz spróbować podkręcić dawkę wtrysku. Ale bardzo ostrożnie. Trzeba to robić małymi skokami w wielkości jednej ósmej obrotu śruby regulacyjnej.
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale 2.0TB 124kw JEST JAZDA
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale 2.0TB 124kw JEST JAZDA
- horses
- Forumowicz/ka
- Posty: 1359
- Rejestracja: 26 mar 2012, 19:41
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dedra 1.9 TD - diagnostyka silnika
Ja mam w tej chwili podobny problem którego jeszcze nie zwalczyłem. Chodzi gorzej niż diesel bez turbo. Dopiero od około 3000 obr włącza się turbina i jest przeciąg.
Wczoraj podjechałem do gości którzy się właśnie podłączyli, ale tak jak koledzy mówią to jest stary diesel i do silnika nie było żadnej centralki. Tylko ABS i coś tam jeszcze.
Jak to ogarnę to się podzielę informacją.
Wczoraj podjechałem do gości którzy się właśnie podłączyli, ale tak jak koledzy mówią to jest stary diesel i do silnika nie było żadnej centralki. Tylko ABS i coś tam jeszcze.
Jak to ogarnę to się podzielę informacją.