Lybra - podłączenie pod kompa
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Lybra - podłączenie pod kompa
Windows 7?
Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Lybra - podłączenie pod kompa
Interfejs powinien zainstalować się jako FTDI czy jakoś tak. Następnie wchodzisz do menedżera urządzeń windows, odszukujesz porty com i lpt, rozwijasz i prawym klawiszem myszy wchodzisz do właściwości portu komunikacyjnego na którym zobaczysz właśnie FTDI. Metodą prób i błędów możesz szukać po kolei który port odpowiada Twojemu interfejsowi lub po prostu odłącz interfejs, podłącz i obserwuj który port się pojawi. Następnie jak pisałem wchodzisz prawym klawiszem do właściwości i do zakładki ustawienia portu. Następnie zakładka zaawansowane i już masz wybór portów. Jeśli jakieś urządzenia już korzystają z portów 1-3 to przenieś któreś z nich na dalsze numery a na zwolniony ustaw interfejs. Zatwierdź i tyle. Po podłączeniu interfejsu do samochodu i do laptopa w multiecuscanie powinieneś w zakładkach ustawienia i chyba interfejsy mieć wybrany Twój port na którym masz VAG KKL. Jeśli nie to wybierz ręcznie i wykonaj test. Pojawi się lista i to chyba tyle. Możesz jeszcze w tej samej zakładce zmienić tryb opóźnień ale to w przypadku problemów z komunikacją podczas połączenia. Jakby np.rwało połączenie. Sterownik do FTDI znajdziesz w googlach. Jest pod pierwszym linkiem jaki się wyświetli chociaż powinien sam się zainstalować z internetu.
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
Re: Lybra - podłączenie pod kompa
No i tu jest właśnie problem, że interfejs instaluje się i jest widoczny w menedżerze urządzeń jako "inne urządzenia" pod oznaczeniem FT232R USB UART. Wchodzę jak pisałeś do właściwości a tam nie ma zakładki zaawansowane. Nigdzie. Jest tylko opis gdzie można ustawić z listy rodzaj urządzenia i zakładka umożliwiająca aktualizację/instalację sterownika. Z tym, że jak klikam aktualizuj lub instaluj sterownik to nastepuje totalna zwiecha i nie można nawet zamknąć tego okna. Przycisk "anuluj" nie działa, czerwony "x" nie działa. Reset pomaga.
Re: Lybra - podłączenie pod kompa
Po mojemu to trochę zagmatwałeśPawcio78 pisze:Interfejs powinien zainstalować się jako FTDI czy jakoś tak. Następnie wchodzisz do menedżera urządzeń windows, odszukujesz porty com i lpt, rozwijasz i prawym klawiszem myszy wchodzisz do właściwości portu komunikacyjnego na którym zobaczysz właśnie FTDI. Metodą prób i błędów możesz szukać po kolei który port odpowiada Twojemu interfejsowi lub po prostu odłącz interfejs, podłącz i obserwuj który port się pojawi. Następnie jak pisałem wchodzisz prawym klawiszem do właściwości i do zakładki ustawienia portu. Następnie zakładka zaawansowane i już masz wybór portów. Jeśli jakieś urządzenia już korzystają z portów 1-3 to przenieś któreś z nich na dalsze numery a na zwolniony ustaw interfejs. Zatwierdź i tyle. Po podłączeniu interfejsu do samochodu i do laptopa w multiecuscanie powinieneś w zakładkach ustawienia i chyba interfejsy mieć wybrany Twój port na którym masz VAG KKL. Jeśli nie to wybierz ręcznie i wykonaj test. Pojawi się lista i to chyba tyle. Możesz jeszcze w tej samej zakładce zmienić tryb opóźnień ale to w przypadku problemów z komunikacją podczas połączenia. Jakby np.rwało połączenie. Sterownik do FTDI znajdziesz w googlach. Jest pod pierwszym linkiem jaki się wyświetli chociaż powinien sam się zainstalować z internetu.
Podłączasz kabel, instalujesz sterowniki (najlepiej te od Viakena, te, które wyszukuje Windows nie zawsze są poprawne). Następnie wchodzisz w menadżera urządzeń, odszukujesz zakładkę Porty (LPT i COM), rozwijasz i powinna być pozycja "FiatScan Interface USB-Serial Port (COMx)" lub coś podobnego (w zależności od sterownika). PPM->Właściwości->Ustawienia portu->Zaawansowane i tu ustawiasz port COM.
Zalecane są od 1-4, ale z doświadczenia powiem, że na dalszych też u mnie działało bez problemu na różnych komputerach i systemach - począwszy od Win 7 do Win 10.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lybra - podłączenie pod kompa
Masz płytę ze sterownikami od Viakena?lanciolet pisze:No i tu jest właśnie problem, że interfejs instaluje się i jest widoczny w menedżerze urządzeń jako "inne urządzenia" pod oznaczeniem FT232R USB UART. Wchodzę jak pisałeś do właściwości a tam nie ma zakładki zaawansowane. Nigdzie. Jest tylko opis gdzie można ustawić z listy rodzaj urządzenia i zakładka umożliwiająca aktualizację/instalację sterownika. Z tym, że jak klikam aktualizuj lub instaluj sterownik to nastepuje totalna zwiecha i nie można nawet zamknąć tego okna. Przycisk "anuluj" nie działa, czerwony "x" nie działa. Reset pomaga.
Tu masz sterowniki do tego kabla Bodajże pierwszy sterownik od góry - FIAT USB
Ściągnij je i rozpakuj. Następnie wejdź w menedżera, rozwiń zakładkę inne urządzenia, kliknij PPM (PPM - prawy przycisk myszy) na ten FT232R USB UART i wybierz Aktualizuj sterownik. Następnie wybierasz opcję z ręcznym wskazaniem sterownika i wybierasz ścieżkę do tego sterownika, wchodząc w folder ze sterownikiem pod Twój system i wskazujesz mu jeden z widocznych tam plików i zainstaluj go.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lybra - podłączenie pod kompa
Zrobiłem jak pisałeś FXX, ale teraz po zaktualizowaniu sterownika w ogóle nie rozpoznaje tego interfejsu.Jest widoczny jako Inne urządzenia/serial USB port. W związku z tym nic nie mogę podziałać, nawet nie są aktywne klawisze do ponownej aktualizacji sterownika.
Edit: Ze sterownikiem się wreszcie udało po restarcie kompa. Port też ustawiony.Jutro idę działać do auta, bo dzisiaj już ciemno. Dzięki FXX za linka i manual.
Edit: Ze sterownikiem się wreszcie udało po restarcie kompa. Port też ustawiony.Jutro idę działać do auta, bo dzisiaj już ciemno. Dzięki FXX za linka i manual.
Re: Lybra - podłączenie pod kompa
To świetnie. Próbuj jutro.
Przy połączeniu z ECU nie będzie nic wyskakiwało. Przy połączeniu z innymi modułami będzie wyrzucało komunikat, żebyś podłączył adapter. Wtedy klikasz Y i powinno się połączyć. Pamiętaj tylko o przełączniku.
Przy połączeniu z ECU nie będzie nic wyskakiwało. Przy połączeniu z innymi modułami będzie wyrzucało komunikat, żebyś podłączył adapter. Wtedy klikasz Y i powinno się połączyć. Pamiętaj tylko o przełączniku.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Lybra - podłączenie pod kompa
FXX opisałem tak jak to u mnie działa i za każdym razem działało po reinstalacji W7. Zawsze wystarczały sterowniki które znalazł W7. U mnie interfejs jest widoczny jak FTDI i działa tylko na portach 1-4. Ważne że kolega juz sobie z tym poradził. Niepotrzebnie się produkowałem. Doświadczenie na przyszłość?
Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
Re: Lybra - podłączenie pod kompa
Ok, ok, ale z doświadczenia wiem, że sterowniki dorzucane przez Viakena do tego kabla się spisują lepiej. Prawdopodobnie właśnie dzięki temu kabel u mnie działa na dowolnym porcie COM i nie ma problemu z opóźnieniami etc.
Na portach COM 1-4 musiałem jedynie ustawiać, gdy podłączałem się za pomocą VCDS'a do samochodów z grupy VAGa.
W7 instaluje uniwersalny sterownik dla układów typu FTDI, które tworzą wirtualne porty RS. Wg. mnie coś dedykowanego jest lepsze niż uniwersalne
Na portach COM 1-4 musiałem jedynie ustawiać, gdy podłączałem się za pomocą VCDS'a do samochodów z grupy VAGa.
W7 instaluje uniwersalny sterownik dla układów typu FTDI, które tworzą wirtualne porty RS. Wg. mnie coś dedykowanego jest lepsze niż uniwersalne
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Lybra - podłączenie pod kompa
Pewnie tak:-)
Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
Re: Lybra - podłączenie pod kompa
Pawcio78-nie czuj się rozgoryczony. Jak widać na każdym kompie ten proces instalacji może wyglądać zupełnie inaczej. Tym razem pomógł sposób FXX-a ale Twoją pomoc doceniam tak samo i również za nią dziękujęPawcio78 pisze: [...] Niepotrzebnie się produkowałem. Doświadczenie na przyszłość?
- Gwarkowiec
- Forumowicz/ka
- Posty: 79
- Rejestracja: 09 lis 2008, 0:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Żory
Re: Lybra - podłączenie pod kompa
Witam, chciałbym sprawdzić przebieg w Lybra 1.8 rok 2000, pomoże ktoś ze Śląska lub okolic?
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Lybra - podłączenie pod kompa
Re: Lybra - podłączenie pod kompa
Pomocy.
Mam interface VAGKKL + FIATECUSCAN (niebieski).
Od kilku lat miałem go zainstalowany na starym lapku z Windows XP (nie pamiętam nawet jak go zainstalowałem).
Od niedawna mam nowy laptop z Windows 10 Home i jest problem.
Menedżer urządzeń wykrywa urządzenie jako Viaken FiatScan USB interface lecz windows nie instaluje go w pełni (żółty wykrzyknik).
Ściągam więc pliki sterownik ze strony https://www.viaken.pl/download.php?lang=pl&nadrzedny=58 (no właśnie który mam ściągnąć bo już chyba wszystkie probowałem).
Rozpakowuję, w menedżerze aktualizując sterownik wskazuję ścieżkę do katalogu lecz windows nie widzi tam sterowników i nie podejmuje działań.
Proszę o pomoc.
Mam interface VAGKKL + FIATECUSCAN (niebieski).
Od kilku lat miałem go zainstalowany na starym lapku z Windows XP (nie pamiętam nawet jak go zainstalowałem).
Od niedawna mam nowy laptop z Windows 10 Home i jest problem.
Menedżer urządzeń wykrywa urządzenie jako Viaken FiatScan USB interface lecz windows nie instaluje go w pełni (żółty wykrzyknik).
Ściągam więc pliki sterownik ze strony https://www.viaken.pl/download.php?lang=pl&nadrzedny=58 (no właśnie który mam ściągnąć bo już chyba wszystkie probowałem).
Rozpakowuję, w menedżerze aktualizując sterownik wskazuję ścieżkę do katalogu lecz windows nie widzi tam sterowników i nie podejmuje działań.
Proszę o pomoc.