Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Suabo.
Ni ma za bardzo miejsca gdzie go zrobić-
Taki kiedyś mi się pomysł wymyślił żeby wykorzystać podłokietnik i uchwyt z jakiegoś hebla -są takie cienkie, wysuwane.
Zabudować to we front podłokietnika -> wysuwa się, a jak nie trzeba to się chowa.
Obecnie, w ramach "zastępczego" uchwytu na kubki - wtykam kubek pomiędzy końcówkę dźwigni ręcznego- a tunel i fotel
Jak się odpowiednio ustawi fotel, to robi się tam taki "trójkąt" i coś na upartego można tam utknąć.
Ni ma za bardzo miejsca gdzie go zrobić-
Taki kiedyś mi się pomysł wymyślił żeby wykorzystać podłokietnik i uchwyt z jakiegoś hebla -są takie cienkie, wysuwane.
Zabudować to we front podłokietnika -> wysuwa się, a jak nie trzeba to się chowa.
Obecnie, w ramach "zastępczego" uchwytu na kubki - wtykam kubek pomiędzy końcówkę dźwigni ręcznego- a tunel i fotel
Jak się odpowiednio ustawi fotel, to robi się tam taki "trójkąt" i coś na upartego można tam utknąć.
BMW E39 Touring - 4,4 V8
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Witam
co do tematu "podświetlenia nóg" jak ktoś napisał "Amibight" we wnętrzu, to zamontowałem u siebie wzorując się na Audi S6
Taśma Led - odcinek z 3 LED podłączony pod gotowy kit AVT - włącznik zmierzchowy na 12V i wpięty do oświetlenia zapalniczki, przyklejony na "półkę" od strony kierowcy i obudowę od strony pasażera. (należy tylko samemu dobrać rezystor do mocy paska LED).
Polecam też nawiercenie obudowy klamek od środka i montaż na górze diody LED, podłączamy do oświetlenia sterowania szybami (dioda 12V). Ułatwia znalezienie klamki drzwi w nocy pasażerom (warunek włączone światła i włączone sterowanie tylnymi szybami) - to muszę usprawnić.
Trzecia rzeczą oświetleniową która mi pomaga jest pasek LED w głównej lampce wnętrza, podpięty na stale do Kitu AVT, zbliżeniowe sterowanie, dotykam ręka podsufitki i włącza się na 1 MIN (regulowane) i ściemnia przez 1 MIN (regulowane). Jak szybko potrzebuje na chwile włączyć światło to dotykam podsufitki i samo się włączy a potem wyłączy.
Jak ktoś zainteresowany podeśle zdjęcia ETC.
Taśma LED oczywiście Zielona
Teraz będę montować podświetlenie gałki zmiany biegów jak jest w AR 169.
Co do uchwytu na napoje, zobaczyłem taki patent u kolegi na spocie z AR164 - po prostu tacka z MC wkładana w podłokietnik!
Rewelacja!
a zdalne odpalenie silnika to nie problem - dużym problemem jest:
1. wychwycenie stanu lewarka w stanie jałowym
2. kodowana transmisja droga radiowa - gotowe KITy bazują na kodach standaryzowanych wiec niefajnie by było jakby ktoś otwierając bramę/szlaban odpalił nasze autko
Mnie osobiście intryguje temat WEBASTO, są gotowe uniwersalne na Allegro, oraz klapa na siłownikach (otwieranie/zamykanie).
Sterowanie noga klapy to już nie problem.
p.s. przepraszam za kryptoreklamę ale takie gotowe kity tylko AVT ma.
co do tematu "podświetlenia nóg" jak ktoś napisał "Amibight" we wnętrzu, to zamontowałem u siebie wzorując się na Audi S6
Taśma Led - odcinek z 3 LED podłączony pod gotowy kit AVT - włącznik zmierzchowy na 12V i wpięty do oświetlenia zapalniczki, przyklejony na "półkę" od strony kierowcy i obudowę od strony pasażera. (należy tylko samemu dobrać rezystor do mocy paska LED).
Polecam też nawiercenie obudowy klamek od środka i montaż na górze diody LED, podłączamy do oświetlenia sterowania szybami (dioda 12V). Ułatwia znalezienie klamki drzwi w nocy pasażerom (warunek włączone światła i włączone sterowanie tylnymi szybami) - to muszę usprawnić.
Trzecia rzeczą oświetleniową która mi pomaga jest pasek LED w głównej lampce wnętrza, podpięty na stale do Kitu AVT, zbliżeniowe sterowanie, dotykam ręka podsufitki i włącza się na 1 MIN (regulowane) i ściemnia przez 1 MIN (regulowane). Jak szybko potrzebuje na chwile włączyć światło to dotykam podsufitki i samo się włączy a potem wyłączy.
Jak ktoś zainteresowany podeśle zdjęcia ETC.
Taśma LED oczywiście Zielona
Teraz będę montować podświetlenie gałki zmiany biegów jak jest w AR 169.
Co do uchwytu na napoje, zobaczyłem taki patent u kolegi na spocie z AR164 - po prostu tacka z MC wkładana w podłokietnik!
Rewelacja!
a zdalne odpalenie silnika to nie problem - dużym problemem jest:
1. wychwycenie stanu lewarka w stanie jałowym
2. kodowana transmisja droga radiowa - gotowe KITy bazują na kodach standaryzowanych wiec niefajnie by było jakby ktoś otwierając bramę/szlaban odpalił nasze autko
Mnie osobiście intryguje temat WEBASTO, są gotowe uniwersalne na Allegro, oraz klapa na siłownikach (otwieranie/zamykanie).
Sterowanie noga klapy to już nie problem.
p.s. przepraszam za kryptoreklamę ale takie gotowe kity tylko AVT ma.
pozdrawiam
wladakov
Kappa 5.20 T
wladakov
Kappa 5.20 T
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Hej, mógłbyś coś więcej napisać i wrzucić zdjęcia o tym podświetleniu nóg? Temat jest dla mnie na czasie, bo muszę zrobić taki upgrade dla żony.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
A proszę bardzo.
Całość bardzo prosta:
1. Kit AVT https://sklep.avt.pl/avt1516.html
Na wejście podane zasilanie z zapalniczki (aby działał po przekręceniu kluczyka), na wyjście oświetlenie zapalniczki/infocenter/podświetlenie (jeżdżę na światłach a podświetlenie ma być wieczorem, więc czytelny infocenter w ciągu dnia).
Kit zamontowany w nawiewie szyby - górny nawiew
2. Podświetlenie z rezystorem(dobrać samemu do jasności taśmy) i taśma led + złączki (ważne - ułatwiają demontaż osłony), poprowadzone wzdłuż infocenter do dołu i na środku rozdzielone na podświetlenie prawe/lewe i zapalniczkę.
Tutaj widać czujnik światła (po prawej), skierowany przez nawiew w stronę kabiny - niweluje to bezpośrednie oświetlenie światłem słonecznym (czujnik ma próg około 15 sekund przy zmianie jasności, wiec w tunelach się włącza ale przejazd pod wiaduktem nie włącza, dodatkowo nie "migocze" przy zmroku)
Tutaj realizacja podświetlenia klamek - podłączone do podświetlenia przełącznika szyb.
Teraz będę oświetlał gałkę zmiany biegów - jak to jest w AR 159, wystarczy jedna dioda soczewkowa plus rezystor.
Całość bardzo prosta:
1. Kit AVT https://sklep.avt.pl/avt1516.html
Na wejście podane zasilanie z zapalniczki (aby działał po przekręceniu kluczyka), na wyjście oświetlenie zapalniczki/infocenter/podświetlenie (jeżdżę na światłach a podświetlenie ma być wieczorem, więc czytelny infocenter w ciągu dnia).
Kit zamontowany w nawiewie szyby - górny nawiew
2. Podświetlenie z rezystorem(dobrać samemu do jasności taśmy) i taśma led + złączki (ważne - ułatwiają demontaż osłony), poprowadzone wzdłuż infocenter do dołu i na środku rozdzielone na podświetlenie prawe/lewe i zapalniczkę.
Tutaj widać czujnik światła (po prawej), skierowany przez nawiew w stronę kabiny - niweluje to bezpośrednie oświetlenie światłem słonecznym (czujnik ma próg około 15 sekund przy zmianie jasności, wiec w tunelach się włącza ale przejazd pod wiaduktem nie włącza, dodatkowo nie "migocze" przy zmroku)
Tutaj realizacja podświetlenia klamek - podłączone do podświetlenia przełącznika szyb.
Teraz będę oświetlał gałkę zmiany biegów - jak to jest w AR 159, wystarczy jedna dioda soczewkowa plus rezystor.
pozdrawiam
wladakov
Kappa 5.20 T
wladakov
Kappa 5.20 T
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Podświetlenie nóg kierowcy i pasażera to ja mam oryginalnie, podświetlenie gałki - można sobie taką gałkę zakupić gotową. Podświetlanie klamek - myślę, że to trochę zbędne - są podświetlane przełączniku od szyb.
Co do zwiększenia funkcjonalności komfortu w Kappie:
- bagażnik z pilota
- automatycznie składane lusterka
- automatyczna zmiana podświetlenia infocenter
- radio z telefonem + odpowiednie nagłośnienie
- follow me home
- samo-ściemniające się lusterka zewnętrzne - połączone z lusterkiem wewnętrznym
- automatyczne światła do jazdy dziennej
- dodatkowe wygłuszenie
- rolety w bocznych drzwiach
- podgrzewane spryskiwacze
- podgrzewanie wycieraczek
Co do zwiększenia funkcjonalności komfortu w Kappie:
- bagażnik z pilota
- automatycznie składane lusterka
- automatyczna zmiana podświetlenia infocenter
- radio z telefonem + odpowiednie nagłośnienie
- follow me home
- samo-ściemniające się lusterka zewnętrzne - połączone z lusterkiem wewnętrznym
- automatyczne światła do jazdy dziennej
- dodatkowe wygłuszenie
- rolety w bocznych drzwiach
- podgrzewane spryskiwacze
- podgrzewanie wycieraczek
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Przecież jest. Rozumiem, że chodzi o taką aktywowaną czujnikiem zmierzchu a nie włączeniem oświetlenia.Bartek-Lodz pisze:- automatyczna zmiana podświetlenia infocenter
Mam w Iveco, użyłem cały jeden raz żeby sprawdzić jak to działa. Przypominam, że roboczo bywam w bardzo różnych warunkach pogodowych o każdej porze dnia i nocy.- follow me home
Największy problem to znaleźć odpowiednie szkła...- samo-ściemniające się lusterka zewnętrzne - połączone z lusterkiem wewnętrznym
Tu z kolei jest kłopot ze znalezieniem właściwego miejsca. Z tych "gotowych" dziur pasują tylko skrajne zewnętrzne kratki od chłodnicy albo trzeba się bawić z przeciwmgłowymi. Gdyby znaleźć odpowiednio wąskie i płytkie lampki ledowe to można coś wyrzeźbić w tych listewkach pod reflektorami, kaleczenie zderzaka ssie.- automatyczne światła do jazdy dziennej
Warto pomyśleć nad podgrzaniem całego podszybia (zanim silnik się nagrzeje), bo jak się zbierze lód w tej wnęce to bez kilofa nie podchodź...- podgrzewane spryskiwacze
- podgrzewanie wycieraczek
Drop a gear and disappear!
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Mój kolega ma w Kappie "follow me home" - włączają mi się przeciwmgielne i wsteczne - ale tylko jak jest ciemno. Podgrzewanie podszybia jest do zrobienia podczas wymiany szyby - można nakleić matę grzewczą pod szybą i po sprawie. Podgrzewane spryskiwacze można kupić
Lusterka to już wyższa szkoła jazdy.
Lusterka to już wyższa szkoła jazdy.
Ostatnio zmieniony 15 paź 2015, 19:56 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Follow me home
Powód: Follow me home
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Witam
Myślałem o przerobieniu instalacji ściemniacza lampki ale jest z tym za dużo zabawy.
Mnie jeszcze interesują automatyczne roletki z tyłu, jak jest w Thesis.
Pozdrawiam
wladakov
mobile sent
A wiesz może jaki ma moduł do tego?Bartek-Lodz pisze:Mój kolega ma w Kappie "follow me home" - włączają mi się przeciwmgielne i wsteczne - ale tylko jak jest ciemno.
Myślałem o przerobieniu instalacji ściemniacza lampki ale jest z tym za dużo zabawy.
Mnie jeszcze interesują automatyczne roletki z tyłu, jak jest w Thesis.
Pozdrawiam
wladakov
mobile sent
pozdrawiam
wladakov
Kappa 5.20 T
wladakov
Kappa 5.20 T