Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: Bartek-Lodz » 15 paź 2015, 21:58

LPG wymiata, tym bardziej teraz jak przyjdą ciężkie czasy dla diesla.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: Bartek-Lodz » 15 paź 2015, 22:04

Artur G. pisze:Mam instalację ...
Reduktor KNE
wtryskiwacze baraquda
zbiornik 45 l
zawór tankowania pod klapką wlewu (potrzeba przedłużki, mam ją z instalacją)
wielozawór tomasetto
ECU KNE Nero
itp.
Całość działa sprawnie, ale zrobiłem dzis parę km.
Odezwę sie po ok. 1000 km.

Ale włączyła się kontrolka wyłączonego airbagu pasażera z przodu. Może gazolik coś niechcący odłączył? Zapomniałem go o to zapytać ... a będę u niego dopiero po niedzieli .... macie jakiś pomysł co jest nie tak?
Reduktor to chyba masz KME a Ecu KME Nevo a nie nero bo nie słyszałem o takim wynalazku jeszcze.
Jeżeli idzie o KME to bardzo fajnie to działa, mam we wszystkich Lanciach, z czego Nevo mam w dwóch - bardzo duże możliwości adaptacyjne i miłe oprogramowanie dla usera.
Teraz będę gazować kolejną Tereskę i też idę w KME - Staga miałem w Oplu i miałem go dosyć.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: Artur G. » 16 paź 2015, 9:32

Zbiornik mam 45 litrów (36-37 mieści wg instrukcji) w miejscu koła zapasowego. Po zamontowaniu i pierwszym tankowaniu zapomniałem wyzerować licznika przebiegu i trochę pojeździłem.
Następnie dotankowałem do pełna, przejechałem 330 km i zatankowałem ponownie do pełna prawie 28 litrów. Obliczenie to porównałem ze wskazaniem komputera i było bardzo zbliżone.
Prościej się nie da ...
odnoszę wrażenie, że jadąc latem, w normalnych warunkach spali w trasie ok. 7, średnio 8-9 litrów a w mieście ok. 10 litrów lpg na 100 km. czyli tyle co pb, albo różnica będzie niewielka (utrzymując właściwy stan instalacji, filtrów itp.)

ps. ECU Nevo oczywiście ... moja literówka.
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat

Awatar użytkownika
Snail
Sekretarz
Sekretarz
Posty: 4424
Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
Imię: Paweł
Lokalizacja: Starachowice / Poznań

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: Snail » 16 paź 2015, 9:54

Jak jeszcze miałem Vectrę (2.0 16V 136 KM) to też na trasie spalała ok. 7 / 100.
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...

KrisT1000
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 19 maja 2015, 10:29
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: KrisT1000 » 16 paź 2015, 15:22

Ja też mam już LPG.
Miesięcznie od zakupu robiłem średnio 1700-1800 km więc przyszedł czas na oszczędności :)
Koszt 2590
Zbiornik 55 litrów, wlew obok wlewu paliwa.
Nie pamiętam szczegółów a nie mam papierów przy sobie ale:
- sterownik Stag q4
- wtryski Hana
- reduktor KME
Trochę szarpało przy przyspieszaniu i podjechałem do regulacji dzisiaj.
teraz nie ma problemu.
Na razie przejechałem 200 km i po tankowaniu wyszło spalanie 9,45 40%miasto 60%trasa.
Lancia Delta III 1.4 150km
2009r
Aprilia Tuono 1000r 140km
2009r

KrisT1000
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 19 maja 2015, 10:29
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: KrisT1000 » 17 paź 2015, 9:13

Jednak jak wracałem wczoraj wieczorem z pracy znów coś szarpało przy przyspieszaniu.
Nie mam czasu teraz ale zobaczę w weekend jak się jeździ i podjadę ponownie do regulacji.
Być może będę musiał zmienić świece. Zobaczymy
Pozdrawiam
Lancia Delta III 1.4 150km
2009r
Aprilia Tuono 1000r 140km
2009r

KrisT1000
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 19 maja 2015, 10:29
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: KrisT1000 » 22 paź 2015, 15:44

Witam ponownie.
Zmieniłem świece ponieważ było to robione 40000 temu...
Potem ponowna jazda na drodze z gazownikiem w celu regulacji z lapkiem i wszystko jest ok. : yesyes :
Właściwie nie czuję różnicy między benzyną a gazem.
Teraz czekam na 1000 km i wtedy jeszcze raz będzie auto podpięte i sprawdzone.
Dodatkowo pod wtryski podłożą jeszcze coś bo słychać je na wolnych obrotach, zamontowano je na grodzi,
Zaczynam więc jazdę na LPG jeśli będą jakieś pytania to piszcie.
Pozdrawiam
Lancia Delta III 1.4 150km
2009r
Aprilia Tuono 1000r 140km
2009r

Awatar użytkownika
Snail
Sekretarz
Sekretarz
Posty: 4424
Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
Imię: Paweł
Lokalizacja: Starachowice / Poznań

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: Snail » 22 paź 2015, 18:14

Wymień też przewody. Jak zmieniasz świece to i przewody wysokiego napięcia. One też mają znaczenie.
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5396
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: Tomzik » 22 paź 2015, 21:00

O ile w ogóle są, nie wiem czy T-jet nie ma czasem już cewek na świecach po prostu :)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

KrisT1000
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 19 maja 2015, 10:29
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: KrisT1000 » 27 paź 2015, 15:31

Dziś rano jadąc spokojnie na gazie zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka silnika. Nie czuję zmian w prowadzeniu auta.
Czekam na telefon od mechanika w celu umówienia się na diagnostykę bo nie wiem co może być przyczyną.
Lancia Delta III 1.4 150km
2009r
Aprilia Tuono 1000r 140km
2009r

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: Artur G. » 04 lis 2015, 16:42

Artur G. pisze: Ale włączyła się kontrolka wyłączonego airbagu pasażera z przodu. Może gazolik coś niechcący odłączył? Zapomniałem go o to zapytać ... a będę u niego dopiero po niedzieli .... macie jakiś pomysł co jest nie tak?
Hehe,
Dziś w ramach pierwszego przeglądu gwarancyjnego instalacja przejrzana, wszystko działa super.

Co do kontrolki airbagu pasażera, sprawdziliśmy na FES i ... brak jakichkolwiek błędów. Gazolik nie ma pojęcia o co chodzi, ale po krótkim zastanowieniu się i pomocy googla pomyślałem, że coś namieszali przy ustawianiu komputera po uprzednim odłączeniu aku.
Takie proste, okazało się że z poziomu komputera wyłączony był bag pasażera. : yesyes :
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”