Lybra - automat
Moderator: stabraf
Lybra - automat
Zaczynam przygodę z Lybra Automat.
Moze ktoś poda mi praktyczne uwagi jak, w jakich warunkach wykorzystywać programy pracy CITY, SPORT, ICE. Jak z jazdą w górach - podjazd / zjazd - zimą (zaśnieżone), latem kręte (Chorwacja - jako przykład)
Moze ktoś poda mi praktyczne uwagi jak, w jakich warunkach wykorzystywać programy pracy CITY, SPORT, ICE. Jak z jazdą w górach - podjazd / zjazd - zimą (zaśnieżone), latem kręte (Chorwacja - jako przykład)
LYBRA SW 2,4jtd INTENSA
(już ex LYBRA SW 2,0 / 20V Bi-Power NAVI / Tiptronic
(ex DEDRA SW 1,6/16V Bi-Power 1998)
(już ex LYBRA SW 2,0 / 20V Bi-Power NAVI / Tiptronic
(ex DEDRA SW 1,6/16V Bi-Power 1998)
Lybra - automat
to chyba pierwsza lybra z automatem na forum, więc to pytanie raczej do posiadaczy automatów wogóle...
ja nie mam doświadczeń z taką skrzynia biegów...
ja nie mam doświadczeń z taką skrzynia biegów...
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Lybra - automat
Druga. Pierwsza byla na Pomorzu, bordowa.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lybra - automat
Dokladnie pierwsza mial Greg ale chyba ją juz sprzedal dawno. Ten automat byl tylko laczony z 2.0 20V i raczej nie byla z nia duzych problemow. Zjada sporo koni wiec osiagi z ta przekladnia sa mniej wiecej jak w 1.8
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps
Lybra - automat
Moze w ionnych modelach Lancia też stosowała takie rozwiązania, np. Kappa. Jeżdżąc samochodem z automatem - odczuwa się wygodę, nie trzeba zmieniać biegów - szczególnie w ruchu miejskim, ale też należy zapomnieć o nawykach ze skrzyni manualnej. Najlepiej - lewa noga "przywiązana " do fotela, prawa ręka zajęta - aby nie ruszać dzwigni zmiany biegów. I wszystko ok. Samochód zbiera się wolniej od tradycyjnej skrzyni, przy osiągnieciu ok 2500 obr / min zmienia bieg na wyższy. tak jest z 1-2, no i3. 4 - bieg osiąga już gdzieś przy 3000 obr/ min - a wiec w mieście taczej b. rzadko. Tak jest w systemie CITY. Wybierajac system SPORT zmiany biegów osiaga się bardzo szybko - przyspieszenia prawie jak w manualnej - ale też zuzycie paliwa wzrasta. Gdy poza miastem chcę bezpiecznie wyprzedzać - właczam SPORT i .......już jestem przed samochodem poprzedzającym. No i wracam do spokojnej jazdy na CITY. No i ICE - zima. Ale tylko gdy jest śnieg, lód. Samochód rusza pomału, jak z tradycyjnej dwójki. No i ten tryb pracuje do 45 km/h.
Tyle ogólników. A teraz czekam na praktyków. Jak z jazdą w górach - podjazdy / zjazdy. itp.
Niekoniecznie doswiadczenia z Lybry.
Tyle ogólników. A teraz czekam na praktyków. Jak z jazdą w górach - podjazdy / zjazdy. itp.
Niekoniecznie doswiadczenia z Lybry.
LYBRA SW 2,4jtd INTENSA
(już ex LYBRA SW 2,0 / 20V Bi-Power NAVI / Tiptronic
(ex DEDRA SW 1,6/16V Bi-Power 1998)
(już ex LYBRA SW 2,0 / 20V Bi-Power NAVI / Tiptronic
(ex DEDRA SW 1,6/16V Bi-Power 1998)
Lybra - automat
w gorach ustawiasz np na 2 lub 3 - zeby skrzynia nie wlaczyla wyzszego biegu gdy wzrosna obroty i to wszystko.