Thesis - błąd airbag/kod błędu/lokalizacja wtyczki
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Thesis - błąd airbag/kod błędu/lokalizacja wtyczki
Błąd poduszki wyskoczył. Przy pomocy kabla diagnostycznego KKL (niebieski z przełącznikami) wchodzimy w poduszki i odczytujemy błędy. Po odczytaniu i próbie wykasowania błąd nadal widniał i w tabeli kodów. Po zlokalizowaniu wtyczki, odpięciu i ponownym wpieciu błąd udało się usunąć. Od razu proponuję wykonac inne połączenie, nową wtyczkę, zlutować. Jak kto woli.
Odczyt błędu
Wtyczka zielona odpowiadająca za owy błąd znajduje sie w nogach pasażera po lewej stronie za boczkem
Po razłączeniu i złączeniu wtyczki błąd z powodzeniem udało sie usunąć
Ps. Tu dodatkowa fotka przedstawiająca błędy po odłączeniu calkowicie wtyczki i włączeniu zapłonu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Nr. telef. 501259455
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Thesis- błąd airbag/ kod błędu/lokalizacja wtyczki
Dodam, że w zupełności wystarczy igłą delikatnie poodginać wewnętrzne styki a kostki po spięciu zacisnąć opaską (trytytką).
Dla nadgorliwych polecam styki w kostce psiknąć kontakt sprayem.
Po takiej czynności jeszcze mi się nie zdarzyło aby wyskoczył błąd poduszki.
Dodatkowo w Thesisach po 2006 roku producent zastosował zmodyfikowane wtyczki i praktycznie modele od 2006 nie są nękane błędem AIRBAG.
Dla nadgorliwych polecam styki w kostce psiknąć kontakt sprayem.
Po takiej czynności jeszcze mi się nie zdarzyło aby wyskoczył błąd poduszki.
Dodatkowo w Thesisach po 2006 roku producent zastosował zmodyfikowane wtyczki i praktycznie modele od 2006 nie są nękane błędem AIRBAG.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Re: Thesis- błąd airbag/ kod błędu/lokalizacja wtyczki
No to Bartek przetestuję twoją metodę z igłą u ojca, bo ja wymieniałem zawsze wtyczki na nowe i never ever airbag error
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis- błąd airbag/ kod błędu/lokalizacja wtyczki
Mozesz juz nie testowac, bo ja już to robiłem. Krótki dystans efektu.
Nr. telef. 501259455
- ArtoKucior
- Forumowicz/ka
- Posty: 1458
- Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Płońsk
Re: Thesis- błąd airbag/ kod błędu/lokalizacja wtyczki
Będzie:
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Thesis- błąd airbag/ kod błędu/lokalizacja wtyczki
Jak to źle zrobiłeś to może i tak.belial666 pisze:Mozesz juz nie testowac, bo ja już to robiłem. Krótki dystans efektu.
Wtyczki rozbieramy - znaczy wyciągamy piny po zwolnieniu plastikowych zaczepów i formujemy delikatnie damską część wtyczki.
Póki co w kilku Thesisach to działa ponad rok czasu i nikomu żadne błędy nie wyskoczyły.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis- błąd airbag/ kod błędu/lokalizacja wtyczki
Z pewnością, gdyż wtyczkę rozbierałem Multiecuscanem. Jednakze polecam wymienić na bardziej kontaktową wtyczkę, po co wypatrywać błedu, po co mowić " póki co jest dobrze". Lepiej mieć z glowy.Bartek-Lodz pisze:Jak to źle zrobiłeś to może i tak.belial666 pisze:Mozesz juz nie testowac, bo ja już to robiłem. Krótki dystans efektu.
Wtyczki rozbieramy - znaczy wyciągamy piny po zwolnieniu plastikowych zaczepów i formujemy delikatnie damską część wtyczki.
Póki co w kilku Thesisach to działa ponad rok czasu i nikomu żadne błędy nie wyskoczyły.
Nr. telef. 501259455
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Thesis- błąd airbag/ kod błędu/lokalizacja wtyczki
Te wtyczki są całkiem dobrze kontaktowe pod warunkiem, że się je rozmontuje i poprawi - nie widzę sensu ciąc kabli i montować inne wtyczki.belial666 pisze:Z pewnością, gdyż wtyczkę rozbierałem Multiecuscanem. Jednakze polecam wymienić na bardziej kontaktową wtyczkę, po co wypatrywać błedu, po co mowić " póki co jest dobrze". Lepiej mieć z glowy.Bartek-Lodz pisze:Jak to źle zrobiłeś to może i tak.belial666 pisze:Mozesz juz nie testowac, bo ja już to robiłem. Krótki dystans efektu.
Wtyczki rozbieramy - znaczy wyciągamy piny po zwolnieniu plastikowych zaczepów i formujemy delikatnie damską część wtyczki.
Póki co w kilku Thesisach to działa ponad rok czasu i nikomu żadne błędy nie wyskoczyły.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis- błąd airbag/ kod błędu/lokalizacja wtyczki
Skoro są tak dobrze kontaktowe to dlaczego powodują błędy. Przecież nikt ich nie używa na codzień? Hmm?
Nr. telef. 501259455
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Thesis- błąd airbag/ kod błędu/lokalizacja wtyczki
Głównie problem stwarzają wtyczki pod fotelem kierowcy, rzadziej pasażera a już bardzo rzadko te w tunelu. Złącza pod tylna kanapą dają o sobie znać jeżeli auto było rozbierane.belial666 pisze:Skoro są tak dobrze kontaktowe to dlaczego powodują błędy. Przecież nikt ich nie używa na codzień? Hmm?
Ogólnie wtyczki te pod fotelami przednimi są często wypięte z ich mocowania i przy każdym przesuwaniu fotela cały kabel jest w ruchu. Do tego dochodzą czynniki takie jak wilgoć i mamy zachwiania rezystancji obwodu.
Wtyczki te pod fotelami jak mówiłem wcześniej zostały w 2006 zmodyfikowane i tematu praktycznie nie ma.
To że na YT jest film jak gościu obcina wtyczki i montuje inne nie znaczy, że tak trzeba robić. Spokojnie można poprawić te istniejące.
Ale co ja się produkuję przecież masz tyle różnych Thesisów, że wiesz lepiej - najlepiej zlutuj przewody na stałe i będzie spokój absolutny.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis- błąd airbag/ kod błędu/lokalizacja wtyczki
Inaczej. Pchaj igłę gdzie chcesz i komu chcesz. Szkoda, że w tak słabym temacie się wylewasz z igłą.Bartek-Lodz pisze:Głównie problem stwarzają wtyczki pod fotelem kierowcy, rzadziej pasażera a już bardzo rzadko te w tunelu. Złącza pod tylna kanapą dają o sobie znać jeżeli auto było rozbierane.belial666 pisze:Skoro są tak dobrze kontaktowe to dlaczego powodują błędy. Przecież nikt ich nie używa na codzień? Hmm?
Ogólnie wtyczki te pod fotelami przednimi są często wypięte z ich mocowania i przy każdym przesuwaniu fotela cały kabel jest w ruchu. Do tego dochodzą czynniki takie jak wilgoć i mamy zachwiania rezystancji obwodu.
Wtyczki te pod fotelami jak mówiłem wcześniej zostały w 2006 zmodyfikowane i tematu praktycznie nie ma.
To że na YT jest film jak gościu obcina wtyczki i montuje inne nie znaczy, że tak trzeba robić. Spokojnie można poprawić te istniejące.
Ale co ja się produkuję przecież masz tyle różnych Thesisów, że wiesz lepiej - najlepiej zlutuj przewody na stałe i będzie spokój absolutny.
Ps. Gosciowi z YT to raczej nie dorastasz do pięt. Pomogł temu forum bardziej niż Ty. Wiem co mówię. I tu musisz mi uwierzyć. Pozdrawiam.
Nr. telef. 501259455
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Thesis- błąd airbag/ kod błędu/lokalizacja wtyczki
Belial , ja ci powiem tak.
Nie przyjmujesz do wiadomości że ktoś może zrobić inaczej niż ty, i to może działać.
Nie wydaje mi się żebyś miał patent na wszechwiedzę , i znając już twoje poprzednie poczynania domyślam się jak to się skończy.
Chciałbym chyba żebyś w końcu nam trochę dorósł, masz super wkład w naszą społeczność. Ale proszę ogarnij się , zanim będzie za późno.
Bo rozmowa zdecydowanie schodzi w złym kierunku.
Ja skrupułów mieć nie będę.
Nie przyjmujesz do wiadomości że ktoś może zrobić inaczej niż ty, i to może działać.
Nie wydaje mi się żebyś miał patent na wszechwiedzę , i znając już twoje poprzednie poczynania domyślam się jak to się skończy.
Chciałbym chyba żebyś w końcu nam trochę dorósł, masz super wkład w naszą społeczność. Ale proszę ogarnij się , zanim będzie za późno.
Bo rozmowa zdecydowanie schodzi w złym kierunku.
Ja skrupułów mieć nie będę.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis- błąd airbag/ kod błędu/lokalizacja wtyczki
Szkoda strzepić język...
Nr. telef. 501259455
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Thesis- błąd airbag/ kod błędu/lokalizacja wtyczki
Oczywiście, że tak, ale zanim zachęcisz kogoś do lutowania bądź wymiany wtyczek to może byś ostrzegł, że robi to na własną odpowiedzialność!!!belial666 pisze:Szkoda strzepić język...
Drodzy forumowicze - wyobraźcie sobie, że (nikomu nie życzę) wkładacie dziecko do fotelika i następuje samoistny wybuch poduszki i niestety dziecko umiera na skutek obrażeń.
Prokurator zatrzymuje pojazd do badań kryminalistycznych. Technicy z zakresu motoryzacji sprawdzają instalację pod względem jej sprawności i zgodności z danymi producenta i.... okazuje się, że są inne wtyczki bądź wtyczek brak bo ktoś polutował przewody. Oczywiście jeżeli zrobiło to ASO albo jakiś warsztat i mamy na to papier to ok - śpimy spokojnie bo to nie my za to odpowiemy ale jeżeli zrobiliśmy to sami a do tego jeszcze pochwaliliśmy się tym na forum to uwierzcie mi, że w tym momencie mamy poważne problemy i nie ma zmiłuj, musimy szykować się na poważne problemy.
Co do instrukcji z YT, którą zamieścił Vladimir jak zmienić wtyczki to też jest ciekawostka - do wtyczki wchodzą 3 przewody - on montuje nowe wtyczki i każdy przewód montuje oddzielnie a oryginalnie jest tak, że dwa są zmostkowane-masa + jeden sygnałowy więc można to spokojnie zrobić tak, że dajemy wtyczkę 2 pinową i łączymy przewody masowe w jeden pin bo po co rozdzielać na dwa piny masę - mowa tu o wtyczkach pod fotelami. Te wtyczki w tunelu też mają wspólny podwójny pin z masą.
Oczywiście zaznaczając, że powyższe czynności robimy na własną odpowiedzialność!
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
- ArtoKucior
- Forumowicz/ka
- Posty: 1458
- Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Płońsk
Re: Thesis- błąd airbag/ kod błędu/lokalizacja wtyczki
Ja w pierwszej thesis miałem problem u pasażera pod fotelem i na tunelu środkowym. Spiąłem na stałe i błędu więcej nie uświadczyłem aż do sprzedaży auta. W obecnej pod fotelem kierowcy raz miałem...wystarczyło rozpiąć, dmuchnąć, i spiąć z powrotem...błędu do dziś nie mam
Będzie:
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.