Z góry zaznaczam że wykonana przeze mnie naprawa jest w fazie wstępnej i na pewno istnieje inna możliwość takiej naprawy ewentualnie przedstawiona przeze mnie może zostać dopracowana.
Problem pękających zatrzasków dekielków w Kappie jest każdemu znany i nie ma sposobu by w końcu z czasem nie pękły, wiem bo miałem 6 dobrych sztuk i po 5 latach zostały się dwie. I paradoksalnie uszkadzają się najbardziej nie przy zdejmowaniu a przy nieumiejętnym i siłowym wciskaniu gdy działa na nie zbyt duża siła nacisku a zatrzaski nie są w płaszczyźnie prostopadłej do otworu a pod kątem. Ale mniejsza z tym: uszkodzony dekielek zazwyczaj wygląda tak:
Do naprawy użyłem kapsli uniwersalnych z metalowym zatrzaskiem na plastiku o średnicy 45mm, i wewnętrznej min. 41mm (otwór w kappie ma 42 mm)
dokładnie takich:
http://srubydofelg.pl/dekiel-45mm/ (mam nadzieje ze nie reklamuje bo i tego nie mam na celu)
Do naprawy potrzeba jeszcze:
- 8 sztuk drobnych nitów
- nitownice
- dremela z tarczka do cięcia
- wkrętarki z wiertłem o średnicy dobranej pod nit
- obcęgi
- taśmę izolacyjną
Z uszkodzonego dekielka odcinamy pozostałe zatrzaski i pozostałość po odlewie zatrzaskowym łącznie z wypustką na środku dekielka, tak by jego środkowa płaszczyzna była jak najbardziej płaska.
Następnie najlepiej umieszczony w jakiejś rurce lub innej podstawce tak żebyśmy mogli w jej środek swobodnie położyć nowy kapselek a na niego położyć oryginalny dekielek w którym w dwóch narożnikach napisu lancia wiercimy dziurki na przestrzał łącznie z kapslem nowy. Tutaj właśnie pomocna będzie dobra podstawka pod nowy kapselek tak żeby metalowe zatrzaski nie uległy uszkodzeniu a dziury które będziemy wiercić były proste i nie za szerokie. , Pamiętajmy żeby spróbować ustawić kapselek względem dekielka lancii tak żeby dziury nawiercane nie trafiały w metalowe zatrzaski bo gorzej będzie nam wiercić.
Gdy już mamy przewiercone dziurki, od wnętrza dekielka przez nowy kapselek przekładamy nity (użyłem nie za długich tj. takich które wystawały około 2-3mm i ładnie się wciągnęły do środka). I nitownicą delikatnie ściągamy jeden nit i następnie tak samo drugi, po czym ściągamy obydwa do końca aż do zerwania drutu nita.
Na kole sprawdzamy dekielek i za 99% będzie za luźny stąd obcęgami lekko naginamy zatrzaski i je rozszerzamy + w ich środek tak jak w oryginalnych zatrzaskach przekładamy metalowy pierścień który je dodatkowo rozpycha. Próbujemy ponownie wcisnąć dekielek i gwarantuje wam ze wejdzie tak samo ciasno jak oryginalny. Dodatkowo żeby metalowy pierścień nie wyskakiwał ja u siebie zabezpieczyłem zatrzask taśmą izolacyjną,
Tak naprawiony dekielek jest gotowy do montażu i wygląda po naprawie tak:
Dekielek jest gotowy i naprawiony. Nity nie są widoczne z daleka i nie rzucają się w oczy.
Zdaje sobie sprawę że istnieje możliwość zrobienia tego estetyczniej tj. można próbować wkleić nowy dekielek na klej, ale biorąc pod uwagę jakość plastiku nowego kapselka i dekielka Lancii nie miałem pojęcia jaki klej zwiąże to na tyle mocno i trwale ze nie puści przy zdejmowaniu dekielka, stąd zdecydowałem się na nity i przeprowadziłem testy zdejmowania i zakładania i dekielki się trzymają.
Wszelkie sugestie i koncepcja rozwoju mojego patentu mile widziana
Kappa - naprawa kapsli/dekielków/kołpaczków stary typ
Kappa - naprawa kapsli/dekielków/kołpaczków stary typ
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 16 lis 2016, 21:20 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy umieszczać posty w odpowiednim dziale!
Powód: Prosimy umieszczać posty w odpowiednim dziale!
Lancia Kappa 2.0 16 V TURBO
Lancia Nuova Delta 1.6 M-jet
Moto Guzzi Breva 750 IE
Lancia Nuova Delta 1.6 M-jet
Moto Guzzi Breva 750 IE
Re: Kappa - naprawa kapsli/dekielków/kołpaczków stary typ
Jakiej średnicy nity zastosowałeś-3mm czy inne, jak rozumiem aluminiowe?
Dla czepialskich-są też nierdzewne zrywalne
Dla czepialskich-są też nierdzewne zrywalne
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa - naprawa kapsli/dekielków/kołpaczków stary typ
Tak nity o średnicy 3mm, długość 10mm, i aluminiowe, o nierdzewnych nie wiedziałem
Lancia Kappa 2.0 16 V TURBO
Lancia Nuova Delta 1.6 M-jet
Moto Guzzi Breva 750 IE
Lancia Nuova Delta 1.6 M-jet
Moto Guzzi Breva 750 IE
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 95
- Rejestracja: 12 sie 2016, 19:35
- Imię: PIOTR
- Lokalizacja: Krasnobród///Steyr
Re: Kappa - naprawa kapsli/dekielków/kołpaczków stary typ
BRAWO !!!!!! Daniel.
AR 75 2,5 v6 MILANO była
Kappa 2,0 20v 95r była
jest Kappa 2,0 20v 98r. Alfa 166 2,5
Kappa 2,0 20v 95r była
jest Kappa 2,0 20v 98r. Alfa 166 2,5