Thesis - EPB - stan po zwarciu - przetarciu kabli prawego zacisku
Thesis - EPB - stan po zwarciu - przetarciu kabli prawego zacisku
Hej.
Mechanik poprzedniego właściciela dał ciała i źle zamocował kable od silniczka EPB - ocierały o felgę i się przetarły. Przewody zlutowałem, dałem w peszel, poprowadziłem tak, aby nie tarły o koło i szczęśliwy że robota zrobiona wziąłem komputer w dłoń, skasowałem błędy centralki ręcznego i... prawa strona nie działa mimo połatanego kabla Czy pomiędzy centralką, a silniczkiem EPB jest jakiś bezpiecznik? Obawiam się, że kable prądowe były zwarte (z pewnością były zwarte) i albo mam do wymiany bezpiecznik, albo centralkę Pomocy
Mechanik poprzedniego właściciela dał ciała i źle zamocował kable od silniczka EPB - ocierały o felgę i się przetarły. Przewody zlutowałem, dałem w peszel, poprowadziłem tak, aby nie tarły o koło i szczęśliwy że robota zrobiona wziąłem komputer w dłoń, skasowałem błędy centralki ręcznego i... prawa strona nie działa mimo połatanego kabla Czy pomiędzy centralką, a silniczkiem EPB jest jakiś bezpiecznik? Obawiam się, że kable prądowe były zwarte (z pewnością były zwarte) i albo mam do wymiany bezpiecznik, albo centralkę Pomocy
Re: Thesis - EPB - stan po zwarciu - przetarciu kabli prawego zacisku
Ja bym na razie przestawił lewy zacisk w miejsce prawego (L=P) jak będzie działać to najpewniej przewód przetarł się jeszcze w innym miejscu, ale cały się popalił.
Re: Thesis - EPB - stan po zwarciu - przetarciu kabli prawego zacisku
Odczytałem błędy z EPD po całym dniu jeżdżenia - C1944. Jutro spróbuje ściągnąć silnik z zacisku-mam wrazenie, ze może być zapieczony zacisk - podłączyłem silnik na krótko do akumulatora i nawet nie ruszył zaciskiem mimo dużego poboru prądu.
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis - EPB - stan po zwarciu - przetarciu kabli prawego zacisku
Po rozebraniu sprawdź sam silniczek bez mechanizmu. Zobaczy po zdjeciu czy nie ma sladów płynu hamulcowego wewnatrz, czy zacisk trzyma.
Nr. telef. 501259455
Re: Thesis - EPB - stan po zwarciu - przetarciu kabli prawego zacisku
Przebrałem silniczek od epb, diagnoza: zardzewiałe łożyska blokujące mechanizm. Części już poczyszczone, jutro szukam otwartego sklepu z łożyskamibelial666 pisze:Po rozebraniu sprawdź sam silniczek bez mechanizmu. Zobaczy po zdjeciu czy nie ma sladów płynu hamulcowego wewnatrz, czy zacisk trzyma.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- ArtoKucior
- Forumowicz/ka
- Posty: 1458
- Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Płońsk
Re: Thesis - EPB - stan po zwarciu - przetarciu kabli prawego zacisku
Raczej nie znajdziesz otwartego...ale powodzenia
Będzie:
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis - EPB - stan po zwarciu - przetarciu kabli prawego zacisku
Dobrze pomyśl jaki/ z czego pierścien zaklepać byś nie musial rozbierać jeszcze raz. Jesli słabo zaklepiesz a mechanizm bedzie posiadał minimalny luz, to po czasie sie objawi terkotaniem- slizganiem kół zębatych.
Nr. telef. 501259455
Re: Thesis - EPB - stan po zwarciu - przetarciu kabli prawego zacisku
Dzięki za radę, ale Zaklepałem już stalowa tulejkę, ok 6,5 mm fi wew, jedyny minus to dość cienka ścianka... Mam nadzieje ze wytrzyma - jeśli puści to będę miał znów zajęciebelial666 pisze:Dobrze pomyśl jaki/ z czego pierścien zaklepać byś nie musial rozbierać jeszcze raz. Jesli słabo zaklepiesz a mechanizm bedzie posiadał minimalny luz, to po czasie sie objawi terkotaniem- slizganiem kół zębatych.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- ArtoKucior
- Forumowicz/ka
- Posty: 1458
- Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Płońsk
Re: Thesis - EPB - stan po zwarciu - przetarciu kabli prawego zacisku
Będzie:
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Re: Thesis - EPB - stan po zwarciu - przetarciu kabli prawego zacisku
Jeśli mogę coś ze swojej strony doradzić - rozejrzyj się już za zaciskiem na zapas. Najlepiej kup cały, nie grzebany i nie klejony zacisk (nie taki z regeneracji, tylko dobra używka od Brygadzisty albo z Zakrętu). Jeżeli masz problem z zaciskiem to przyczyną jest najczęściej to, że jest on nieszczelny. Postaraj się go doszczelnić - najlepiej jakąś masą do przekładni odporną na wysokie temperatury i nie zastygającą, ale to i tak prędzej czy później wróci. Najlepsze jest to, że jeden zacisk chodzi od nowości idealnie a drugi padnie po roku - dlatego jak masz używkę która jest nie naprawiana przez 10 lat to jest więcej warta niż taki regenerowany zacisk.
Re: Thesis - EPB - stan po zwarciu - przetarciu kabli prawego zacisku
Dawno się nie udzielałem w tym temacie. Sytuacja wygląda następująco:
- łożyska wymienione,
- obudowa sklejona i uszczelniona,
- przewody zlutowane i zabezpieczone,
- miejsce montażu siłownika wyczyszczone z tlenków aluminium, zabezpieczone smarem,
Po w/w operacji ręczny zaciąga na dwóch kołach, ale na radość za wcześnie - dalej pojawia się błąd C1993. Po wymianie za pomocą alfaobd kasowałem błąd, wybierałem z dostępnych opcji wymianę siłowników a następnie wymianę centralki. Po wybraniu wymiany siłowników mam komunikat o operacji zakończonej sukcesem, zaś po wybraniu wymiany centralki mam komunikat uzupełniony kodem 01...
- łożyska wymienione,
- obudowa sklejona i uszczelniona,
- przewody zlutowane i zabezpieczone,
- miejsce montażu siłownika wyczyszczone z tlenków aluminium, zabezpieczone smarem,
Po w/w operacji ręczny zaciąga na dwóch kołach, ale na radość za wcześnie - dalej pojawia się błąd C1993. Po wymianie za pomocą alfaobd kasowałem błąd, wybierałem z dostępnych opcji wymianę siłowników a następnie wymianę centralki. Po wybraniu wymiany siłowników mam komunikat o operacji zakończonej sukcesem, zaś po wybraniu wymiany centralki mam komunikat uzupełniony kodem 01...
Re: Thesis - EPB - stan po zwarciu - przetarciu kabli prawego zacisku
Na początek wymień akumulatorek, jeżeli chodzi o sam błąd, to czasem musi chwile popracować zanim zniknie. Błędy EPB nie wymagają żadnego kasowania. Rozumiem, że teraz świeci ci się tylko żółta kontrolka, a czerwona normalnie pracuje (nie miga)?
Re: Thesis - EPB - stan po zwarciu - przetarciu kabli prawego zacisku
Tak, swieci się tylko żółta kontrolka, czerwona się nie zapala. Akumulatorek był niedawno wymieniamy przez poprzedniego właściciela także tylko sprawdzę jego parametrys0krates pisze:Na początek wymień akumulatorek, jeżeli chodzi o sam błąd, to czasem musi chwile popracować zanim zniknie. Błędy EPB nie wymagają żadnego kasowania. Rozumiem, że teraz świeci ci się tylko żółta kontrolka, a czerwona normalnie pracuje (nie miga)?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis - EPB - stan po zwarciu - przetarciu kabli prawego zacisku
Po co wywoływać procedurę wymiany centralki na przypisanej już do auta. Jesli wywala błąd siłownika nawet po zamianie z lewego na prawy, np. to ja bym skusił sie na podmiane centalki na drugą, sprawną ,wykonał adaptację Alfą i wtedy zobaczył jak jest. Generalnie obstawim usterkę siłownika ktory został zregenerowany. Cos zostało niedokładnie wykonane. Ale to tylko domysły. Ty wiesz najlepiej co robiłeś i jak robiłeś. Trzymam kciuki;)wuja pisze: ↑14 maja 2017, 22:31 Dawno się nie udzielałem w tym temacie. Sytuacja wygląda następująco:
- łożyska wymienione,
- obudowa sklejona i uszczelniona,
- przewody zlutowane i zabezpieczone,
- miejsce montażu siłownika wyczyszczone z tlenków aluminium, zabezpieczone smarem,
Po w/w operacji ręczny zaciąga na dwóch kołach, ale na radość za wcześnie - dalej pojawia się błąd C1993. Po wymianie za pomocą alfaobd kasowałem błąd, wybierałem z dostępnych opcji wymianę siłowników a następnie wymianę centralki. Po wybraniu wymiany siłowników mam komunikat o operacji zakończonej sukcesem, zaś po wybraniu wymiany centralki mam komunikat uzupełniony kodem 01...
Nr. telef. 501259455