Lybra 1.8 16v - reakcja silnika na odkręcenie korka oleju
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Lybra 1.8 16v - reakcja silnika na odkręcenie korka oleju
Witam!
Czy ktoś ma możliwość sprawdzić jak zachowa się ciepły silnik w lybrze 1.8 jak nieco odkręcimy korek oleju? Czy obroty się zmienią? Wiem że można wszystko ochlapać dlatego proszę o częściowe odkręcenie korka. Wystaczy to aby silnik zassał lewe powietrze. Dziękuję.
Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka
Czy ktoś ma możliwość sprawdzić jak zachowa się ciepły silnik w lybrze 1.8 jak nieco odkręcimy korek oleju? Czy obroty się zmienią? Wiem że można wszystko ochlapać dlatego proszę o częściowe odkręcenie korka. Wystaczy to aby silnik zassał lewe powietrze. Dziękuję.
Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
Re: Lybra 1.8 reakcja silnika na odkręcenie korka oleju
Sprawdzałem specjalnie dla ciebie kolego. Nic się takiego nie dzieje. Polecam sprawdzić drożność przewodu z filtrem najlepiej zdjąć na chwilkę rurę przy przepustnicy i powtórzyć test z korkiem
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Lybra 1.8 reakcja silnika na odkręcenie korka oleju
Bardzo dziękuję. Pytałem dlatego że po ostatnim czyszczeniu przepustnicy i krokowca silnik w zakresie ok 1500-2500 obr przy jednostajnej jeździe zachowuje się tak jakby brakowało mu paliwa… któs może ma pomysł co sknociłem?
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Lybra 1.8 reakcja silnika na odkręcenie korka oleju
Dodam tylo że przepływomierz podmieniałem, krokowiec też i bez zmian.
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Lybra 1.8 reakcja silnika na odkręcenie korka oleju
Jan19 a mógłbyś sprawdzić jeszcze czy na wolnych obrotach słychać u Ciebie w lybrze syk przy siłowniku VIS-a? Dziękuję.
Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
Re: Lybra 1.8 reakcja silnika na odkręcenie korka oleju
to bez sprawdzania ci powiem że toszke syczenie słychać
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.
Re: Lybra 1.8 reakcja silnika na odkręcenie korka oleju
Witam,ojciec ma co prawda grande punto 1,4 16v i po odkręceniu korka silnik dosłownie głupieje z obrotami,ale jak twierdzi mój mechanik to normalne a w punto syna 1,2 16v brak reakcji.
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Lybra 1.8 reakcja silnika na odkręcenie korka oleju
Od kilku dni walczę z przerywaniem silnika przy jednostajnej jeździe. Zaczęło się to od tego jak w autku było ok 10 litrów paliwa i auto kilka godzin postało przechylone na prawy bok na pochyłym parkingu. Do przyjazdu na ten parking autko jechało jak złoto. Czy możliwe jest aby pompa zassała jakieś zanieczyszczenie z dna zbiornika? Czy paliwo nie powinno być dokładnie filtrowane przez filtr w pompie zanim dostanie się do listwy wtryskowej? Silnik zapala od strzała i na biegu jałowym wkręca się normalnie na obroty. Podczas jazdy auto przyspiesza lecz mam wrażenie że nie ma takiej mocy jak mieć powinno. Świece już podmienione cewki oraz kompletna przepustnica także. Odma szczelna i drożna. Kilka dni temu czyściłem przepustnicę i wymieniłem filtr powietrza na manna. Elektrycznie ECU nie zgłasza żadnych błędów. Coś ktoś?
Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
Re: Lybra 1.8 reakcja silnika na odkręcenie korka oleju
z tego co pamiętam to w układzie nie ma filtra a jest w zbiorniku taki odstojnik. Zawsze można odkręcić pompę i sprawdzić czy jakiś fuzel tam się nie dostał. Ja przez 17 lat nic nie czyściłem i nawet nie wiem jak ta pompa wygląda;)
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Lybra 1.8 16v - reakcja silnika na odkręcenie korka oleju
Zatankowałem pełny zbiornik paliwa z chyba pewnej stacji do tego dolałem siuwaksu valvoline do czyszczenia układu paliwowego i po przejechaniu 120km czuć wyraźną poprawę. Oby na stałe ta poprawa została…
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Lybra 1.8 16v - reakcja silnika na odkręcenie korka oleju
Z przerywaniem silnika w lybrze 1.8 walki ciąg dalszy. Wczoraj w garażu po powrocie usłyszałem że pompa paliwa nie pracuje ciągle tylko z przerwami. Zdaje się że wcześniej tak nie było tylko słyszalny wysoki dźwięk pompy był ciągły. W przerwach pracy pompy na wolnych obrotach silnik dostaje czkawek więc przyczynę szarpań chyba zlokalizowałem.Tylko teraz czy to przerwy w zasilaniu pompy w prąd czy pompa dogorywa… Co ciekawe silnik na luzie po podniesieniu obrotów na np. 2500 pracuje prawidłowo, bez zauważalnych przerw. Czy ktoś mógłby przysłuchać się pompie w swojej lybrze o ewentualnie potwierdzić moje przypuszczenia że pompę powinienem cały czas słyszeć? Dziękuję.
Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
Re: Lybra 1.8 16v - reakcja silnika na odkręcenie korka oleju
prędkość obrotowa silnika nie wpływa na pracę pompy paliwa to po pierwsze. Po drugie jak pompa jest licha a na wolnych obrotach kuleje silnik to na wysokich obrotach chodzić nie będzie. To chyba logiczne. Ogólnie to myșlę że temat paliwa zostaw w spokoju ewentualnie kompem sprawdź jak działa i basta. Twoje przerywanie ma inne podłoże. Czy komp coś pokazuje?
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Lybra 1.8 16v - reakcja silnika na odkręcenie korka oleju
Komputer nic nie pokazuje, przynajmniej jeśli chodzi o błędy. Mam sprawną pompę na półce to dziś podmienie na próbę.
Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Lybra 1.8 16v - reakcja silnika na odkręcenie korka oleju
Jan19 miałeś rację. Podmiana pompy nic nie dała. Po zdjęciu rur dolotu i zatkaniu przepustnicy silnik gaśnie czyli dolot szczelny. Paliwo i iskra jest, powietrze także. Silnik pali od strzała, w miarę normalnie przyspiesza. O co chodzi z tym przerywaniem?
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
Re: Lybra 1.8 16v - reakcja silnika na odkręcenie korka oleju
Posprawdzać odczyty z czujników
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.