problem techniczny z Lancia Y 2001
Moderator: stabraf
problem techniczny z Lancia Y 2001
Witam Jestem nowa na forum a Lancie Y uzytkuje od 3 lat. Mam kilka problemow technicznych, z ktorymi do tej pory mechanicy sobie nie poradzili i rozkladaja rece.
1. Caly czas odkad kupilam auto swieci mi sie pomaranczowa ikona silnika. Poczatkowo byla kasowana w warsztacie ale po 2-3 dniach problem powracal. Wymieniono sonde lamba - nic to nie dalo. Moze ktos z Was ma jakiś pomysł jak rozwiazac ten problem ostatecznie? No chyba ze to nie jest problem a ja sie czepiam
2. Zdarza sie, ze ikona silnika zaczyna migac i przy przejsciu na mniejsze predkosci lub podczas zatrzymania caly samochod zaczyna sie trzasc - najbardziej widoczne jest to na postoju na swiatlach, mam wtedy wrazenie ze silnik chce wyskoczyc spod maski. Problem mija po zatrzymaniu sie i wylaczeniu silnika na kilka minut. Taka sytuacja zdarzyla mi sie 4 razy. Mechanicy nie potrafia pomoc, mowia ze nie wiedza o co mi chodzi. Ktos cos wspomnial o nierowno pracujacych cylindrach ale nic konkretnego. Jakieś pomysły?
3. Klimatyzacja - kable wymienione na nowe a czynnika ubywa, chociaz nie widac podobno przeciekow. Po nabiciu wystarcza na max 4 miesiace.
4. Mozecie polecic jakies miejsce w Warszawie i okolicach gdzie zdiagnozuja i naprawia te bledy oraz gdzie maja komputer z oprogramowaniem dedykowanym Lancii. Na ogolnych nie wychodza bledy.
Ogólnie: Świece i kable wysokiego napiecia byly wymieniane na nowe, "pare" innych rzeczy tez
Bede wdzieczna za pomoc.
1. Caly czas odkad kupilam auto swieci mi sie pomaranczowa ikona silnika. Poczatkowo byla kasowana w warsztacie ale po 2-3 dniach problem powracal. Wymieniono sonde lamba - nic to nie dalo. Moze ktos z Was ma jakiś pomysł jak rozwiazac ten problem ostatecznie? No chyba ze to nie jest problem a ja sie czepiam
2. Zdarza sie, ze ikona silnika zaczyna migac i przy przejsciu na mniejsze predkosci lub podczas zatrzymania caly samochod zaczyna sie trzasc - najbardziej widoczne jest to na postoju na swiatlach, mam wtedy wrazenie ze silnik chce wyskoczyc spod maski. Problem mija po zatrzymaniu sie i wylaczeniu silnika na kilka minut. Taka sytuacja zdarzyla mi sie 4 razy. Mechanicy nie potrafia pomoc, mowia ze nie wiedza o co mi chodzi. Ktos cos wspomnial o nierowno pracujacych cylindrach ale nic konkretnego. Jakieś pomysły?
3. Klimatyzacja - kable wymienione na nowe a czynnika ubywa, chociaz nie widac podobno przeciekow. Po nabiciu wystarcza na max 4 miesiace.
4. Mozecie polecic jakies miejsce w Warszawie i okolicach gdzie zdiagnozuja i naprawia te bledy oraz gdzie maja komputer z oprogramowaniem dedykowanym Lancii. Na ogolnych nie wychodza bledy.
Ogólnie: Świece i kable wysokiego napiecia byly wymieniane na nowe, "pare" innych rzeczy tez
Bede wdzieczna za pomoc.
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: problem techniczny z Lancia Y 2001
Napisz do Siwy155 napewno pomoże.
- michal1045
- Klubowicz
- Posty: 1645
- Rejestracja: 25 lis 2009, 16:31
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Łódź
Re: problem techniczny z Lancia Y 2001
Chyba Ci mechanicy to widzą, że dziwne auto i jeszcze kobieta to naciągają na kasę...Milena pisze: ↑28 gru 2017, 13:11 Witam Jestem nowa na forum a Lancie Y uzytkuje od 3 lat. Mam kilka problemow technicznych, z ktorymi do tej pory mechanicy sobie nie poradzili i rozkladaja rece.
1. Caly czas odkad kupilam auto swieci mi sie pomaranczowa ikona silnika. Poczatkowo byla kasowana w warsztacie ale po 2-3 dniach problem powracal. Wymieniono sonde lamba - nic to nie dalo. Moze ktos z Was ma jakiś pomysł jak rozwiazac ten problem ostatecznie? No chyba ze to nie jest problem a ja sie czepiam
2. Zdarza sie, ze ikona silnika zaczyna migac i przy przejsciu na mniejsze predkosci lub podczas zatrzymania caly samochod zaczyna sie trzasc - najbardziej widoczne jest to na postoju na swiatlach, mam wtedy wrazenie ze silnik chce wyskoczyc spod maski. Problem mija po zatrzymaniu sie i wylaczeniu silnika na kilka minut. Taka sytuacja zdarzyla mi sie 4 razy. Mechanicy nie potrafia pomoc, mowia ze nie wiedza o co mi chodzi. Ktos cos wspomnial o nierowno pracujacych cylindrach ale nic konkretnego. Jakieś pomysły?
3. Klimatyzacja - kable wymienione na nowe a czynnika ubywa, chociaz nie widac podobno przeciekow. Po nabiciu wystarcza na max 4 miesiace.
4. Mozecie polecic jakies miejsce w Warszawie i okolicach gdzie zdiagnozuja i naprawia te bledy oraz gdzie maja komputer z oprogramowaniem dedykowanym Lancii. Na ogolnych nie wychodza bledy.
Ogólnie: Świece i kable wysokiego napiecia byly wymieniane na nowe, "pare" innych rzeczy tez
Bede wdzieczna za pomoc.
Jak stać Cię na ASO to najlepiej zgłoś się do SIWY155. Przede wszystkim jaki masz tam silnik, i czy auto już po lifcie?
1 - Trzeba sprawdzić opis błędu a nie tylko go skasować U mnie świecił się check i wyskakiwał błąd sondy lambda. Sama wymiana nie pomogła, po wymianie trzeba było skasować jeszcze kilka razy błędy obu sond lambda. Już od kilku miesięcy obie sondy działają bez problemu, błąd nie wyskakuje.
2 - nie mam pojęcia
3 - Poszukaj specjalistów od klimatyzacji! Szczelność klimatyzacji sprawdza się poprzez wpuszczenie azotu w układ, a nie patrzenie, czy są wycieki! Może ciec jeszcze np. chłodnica i wiele innych elementów klimatyzacji.
4 - daj znać jaki masz silnik i czy auto jest poliftowe to doradzę, co z interfejsem. Jeśli masz zamiar pojeździć tym autem jeszcze kilka lat to najlepiej zainwestować w kabel samemu i ściągnąć odpowiedni program. Kabel kosztuje grosze a bardzo się przydaje.
Pozdrawiam Michał, syn Geparda
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Delta 1.4 Tjet 120 KM LPG
Są jeszcze Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI + Xsara Picasso 2.0 HDI + Dodge Grand Caravan 2007
Były Kappa SW 2.4 TDS, Y 1.2 16v, Piaggio ZIP 2010, Phedra 2.0 JTD
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Delta 1.4 Tjet 120 KM LPG
Są jeszcze Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI + Xsara Picasso 2.0 HDI + Dodge Grand Caravan 2007
Były Kappa SW 2.4 TDS, Y 1.2 16v, Piaggio ZIP 2010, Phedra 2.0 JTD
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: problem techniczny z Lancia Y 2001
Z tego co zdążyłem zauważyć to Pani Milena jeździła wszędzie tylko nie do ASO, więc i tak ma naprawione auto
- batman
- Wiceprezes Lancia Klub Polska
- Posty: 1629
- Rejestracja: 08 sie 2011, 19:11
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Gliwice
Re: problem techniczny z Lancia Y 2001
Zbyt mało informacji aby coś podpowiedzieć
Były: Fiat 125p, Fiat 126p (5 szt.), Trabant 1,1 kombi, Skoda Favorit, Lancia Delta 1,6 ie '94, Lancia Y elefantino blue '97, Opel Vectra B'98, Lancia Y 1,2 8V '95, Fiat Punto 1,1 SX '96, Fiat Linea 1,4 16V T-Jet (wylądował pod czołgiem ), Fiat Seicento 0,9 '99
Są: Lancia Y elefantino rosso 1,4 16V '00, Fiat Stilo 1,6 16V '02, Lancia Y LS 1,2 16V '00, Lancia Ypsilon 1,2 16V '04
"Się robi" - Lancia Y 1,4 T-Jet Martini (planowany efekt - 180 KM i 300 Nm przy ok 940 kg masy)
LANCIA .... to jest choroba, chyba nieuleczalna
Są: Lancia Y elefantino rosso 1,4 16V '00, Fiat Stilo 1,6 16V '02, Lancia Y LS 1,2 16V '00, Lancia Ypsilon 1,2 16V '04
"Się robi" - Lancia Y 1,4 T-Jet Martini (planowany efekt - 180 KM i 300 Nm przy ok 940 kg masy)
LANCIA .... to jest choroba, chyba nieuleczalna
Re: problem techniczny z Lancia Y 2001
Silnik 1.2, 16V, 80 KM. Znajac podejscie mechanikow do kobiet, zawsze wysylalam kogos kto sie lepiej zna do rozmow z nimi Auto bylo odstawiane do jednego warsztatu z polecenia, ale widze ze nie ze wszystkim potrafia sobie poradzic wiec szukam opinii/rad. Podsumowujac: zostalo mi tylko ASO?
- michal1045
- Klubowicz
- Posty: 1645
- Rejestracja: 25 lis 2009, 16:31
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Łódź
Re: problem techniczny z Lancia Y 2001
Czyli zacny silnik i auto po lifcie.
Y to nie statek kosmiczny jak Thesis Każdy mechanik, któremu się chce pomyśleć powinien sobie poradzić. Nie jestem z Warszawy i większość rzeczy robię sam, więc nikogo nie polecam. Możesz przejrzeć dział Mazowieckie, znajdziesz tam info o mechanikach.
Ja bym zaczął od kupna interfejsu. Jak nie teraz to później się przyda. Potrzebujesz kabel diagnostyczny Fiata do wtyku OBD2. Najlepiej taki Do tego ściągnąć Fiat Ecu Scan w najnowszej wersji. Jest wystarczający do tego auta.
Y to nie statek kosmiczny jak Thesis Każdy mechanik, któremu się chce pomyśleć powinien sobie poradzić. Nie jestem z Warszawy i większość rzeczy robię sam, więc nikogo nie polecam. Możesz przejrzeć dział Mazowieckie, znajdziesz tam info o mechanikach.
Ja bym zaczął od kupna interfejsu. Jak nie teraz to później się przyda. Potrzebujesz kabel diagnostyczny Fiata do wtyku OBD2. Najlepiej taki Do tego ściągnąć Fiat Ecu Scan w najnowszej wersji. Jest wystarczający do tego auta.
Pozdrawiam Michał, syn Geparda
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Delta 1.4 Tjet 120 KM LPG
Są jeszcze Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI + Xsara Picasso 2.0 HDI + Dodge Grand Caravan 2007
Były Kappa SW 2.4 TDS, Y 1.2 16v, Piaggio ZIP 2010, Phedra 2.0 JTD
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Delta 1.4 Tjet 120 KM LPG
Są jeszcze Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI + Xsara Picasso 2.0 HDI + Dodge Grand Caravan 2007
Były Kappa SW 2.4 TDS, Y 1.2 16v, Piaggio ZIP 2010, Phedra 2.0 JTD
Re: problem techniczny z Lancia Y 2001
Stawiam na uszkodzona cewkę , jak silnik jest zimny wszystko jest ok a jak się rozgrzeje zaczynają się cyrki . Podjedz do innego warsztatu z lepszym komputerem , Y nawet bosch KTS zdiagnozuje .Milena pisze: ↑28 gru 2017, 13:11
2. Zdarza sie, ze ikona silnika zaczyna migac i przy przejsciu na mniejsze predkosci lub podczas zatrzymania caly samochod zaczyna sie trzasc - najbardziej widoczne jest to na postoju na swiatlach, mam wtedy wrazenie ze silnik chce wyskoczyc spod maski. Problem mija po zatrzymaniu sie i wylaczeniu silnika na kilka minut. Taka sytuacja zdarzyla mi sie 4 razy. Mechanicy nie potrafia pomoc, mowia ze nie wiedza o co mi chodzi. Ktos cos wspomnial o nierowno pracujacych cylindrach ale nic konkretnego. Jakieś pomysły?
A jak im nie wychodzą błędy to jak stwierdzili ze sonda jest do wymiany ?Milena pisze: ↑28 gru 2017, 13:11 Witam Jestem nowa na forum a Lancie Y uzytkuje od 3 lat. Mam kilka problemow technicznych, z ktorymi do tej pory mechanicy sobie nie poradzili i rozkladaja rece.
1. Caly czas odkad kupilam auto swieci mi sie pomaranczowa ikona silnika. Poczatkowo byla kasowana w warsztacie ale po 2-3 dniach problem powracal. Wymieniono sonde lamba - nic to nie dalo. Moze ktos z Was ma jakiś pomysł jak rozwiazac ten problem ostatecznie? No chyba ze to nie jest problem a ja sie czepiam
4. Mozecie polecic jakies miejsce w Warszawie i okolicach gdzie zdiagnozuja i naprawia te bledy oraz gdzie maja komputer z oprogramowaniem dedykowanym Lancii. Na ogolnych nie wychodza bledy.
Nie wiem jak w Y , ale w Ypsilonie 1.2 16v sa dwie sondy jedna przed druga za katalizatorem , może wymienili nie te co trzeba .
Poza tym jaki jest sens w kasowaniu błędów jak się ich nie odczytało ?
Lancia Delta Oro 1.4 T-jet . Ypsilon 1.2
- michal1045
- Klubowicz
- Posty: 1645
- Rejestracja: 25 lis 2009, 16:31
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Łódź
Re: problem techniczny z Lancia Y 2001
W Ypsilonie jest taki sam silnik jak w Y. W każdym Y po 2000 roku (po lifcie) są dwie sondy. Całkiem możliwe, że wymienili złą.
Bez dobrej diagnostyki komputerowej nic się nie dowiemy. Zainwestuj w interfejs.
Bez dobrej diagnostyki komputerowej nic się nie dowiemy. Zainwestuj w interfejs.
Pozdrawiam Michał, syn Geparda
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Delta 1.4 Tjet 120 KM LPG
Są jeszcze Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI + Xsara Picasso 2.0 HDI + Dodge Grand Caravan 2007
Były Kappa SW 2.4 TDS, Y 1.2 16v, Piaggio ZIP 2010, Phedra 2.0 JTD
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Delta 1.4 Tjet 120 KM LPG
Są jeszcze Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI + Xsara Picasso 2.0 HDI + Dodge Grand Caravan 2007
Były Kappa SW 2.4 TDS, Y 1.2 16v, Piaggio ZIP 2010, Phedra 2.0 JTD
Re: problem techniczny z Lancia Y 2001
Dzieki bede diagnozowac i dam znac co wyszlo. Moze jeszcze komus sie przyda
Re: problem techniczny z Lancia Y 2001
Trzeba sprawdzić najpierw podstawy.
Pulsująca kontrolka Check Engine i przerwy w pracy silnika to ewidentny brak zapłony na którymś cylindrze.
Kiedy były wymieniane świece zapłonowe ?
Jaki przebieg samochodu ?
EDIT :
Doczytałem że świece były wymieniane. Za pierwszym razem jakoś mi umknęło.
Z tego co pamiętam to w 16 V nie ma przewodów wysokiego napięcia tylko są razem z cewką dla każdego cylindra, może cewka poleciała jeżeli nie była wymieniana. Można to sprawdzić.
Na pracującym silniku podczas gdy występuje objaw nieprawidłowej pracy wypinamy kostkę z cewki po kolei dla cylindra 1,2,3,4. Sprawdzamy czy po odpięciu wtyczki jest reakcja pracy silnika. Przed odpięciem następnej trzeba wpiąć poprzednią.
Jeżeli nie ma reakcji np na 3 to po wyłączeniu silnika zamieniamy cewki miejscami np 2 z 3 cylindrem i sprawdzamy czy problem się przeniesie. Jeżeli tak to jest uszkodzona cewka zapłonowa.
Można sprawdzić jeszcze złącze elektryczne do samego sterownika silnika, szukamy śladów korozji.
Miałem przypadek, że uszkodzona była cewka wtryskiwacza benzynowego i nie podawał paliwa. Ale układem wtryskowym można zająć się dopiero wtedy gdy będzie zweryfikowany układ zapłonowy.
Co do klimatyzacji trzeba jechać do zakładu, który nabije czynnik razem z kontrastem i następnie za kilka dni każe podjechać do kontroli. Wtedy lampą UV świeci po elementach układu i sprawdza gdzie jest nieszczelność.
W przypadku małych wycieków sama stacja do obsługi klimatyzacji nie wykryje nieszczelności.
EDIT 2 :
Nawet jeżeli tester wykaże błąd z sondy lambda niekoniecznie oznacza to że są do wymiany. Nawet stare zużyte świece potrafią wygenerować usterkę sondy w związku z nieprawidłowym przebiegiem spalania.
Pulsująca kontrolka Check Engine i przerwy w pracy silnika to ewidentny brak zapłony na którymś cylindrze.
Kiedy były wymieniane świece zapłonowe ?
Jaki przebieg samochodu ?
EDIT :
Doczytałem że świece były wymieniane. Za pierwszym razem jakoś mi umknęło.
Z tego co pamiętam to w 16 V nie ma przewodów wysokiego napięcia tylko są razem z cewką dla każdego cylindra, może cewka poleciała jeżeli nie była wymieniana. Można to sprawdzić.
Na pracującym silniku podczas gdy występuje objaw nieprawidłowej pracy wypinamy kostkę z cewki po kolei dla cylindra 1,2,3,4. Sprawdzamy czy po odpięciu wtyczki jest reakcja pracy silnika. Przed odpięciem następnej trzeba wpiąć poprzednią.
Jeżeli nie ma reakcji np na 3 to po wyłączeniu silnika zamieniamy cewki miejscami np 2 z 3 cylindrem i sprawdzamy czy problem się przeniesie. Jeżeli tak to jest uszkodzona cewka zapłonowa.
Można sprawdzić jeszcze złącze elektryczne do samego sterownika silnika, szukamy śladów korozji.
Miałem przypadek, że uszkodzona była cewka wtryskiwacza benzynowego i nie podawał paliwa. Ale układem wtryskowym można zająć się dopiero wtedy gdy będzie zweryfikowany układ zapłonowy.
Co do klimatyzacji trzeba jechać do zakładu, który nabije czynnik razem z kontrastem i następnie za kilka dni każe podjechać do kontroli. Wtedy lampą UV świeci po elementach układu i sprawdza gdzie jest nieszczelność.
W przypadku małych wycieków sama stacja do obsługi klimatyzacji nie wykryje nieszczelności.
EDIT 2 :
Nawet jeżeli tester wykaże błąd z sondy lambda niekoniecznie oznacza to że są do wymiany. Nawet stare zużyte świece potrafią wygenerować usterkę sondy w związku z nieprawidłowym przebiegiem spalania.
Re: problem techniczny z Lancia Y 2001
1.2 16v ma po jednej cewce na cylinder i one padają własnie w taki sposób jak jest opisany . Na zimnym silniki ok , jak się rozgrzeje już nie , szarpie , kaszle i kontrolka mruga .
Ja bym obstawiał ze sondy są ok , tylko powtarzające się wypadanie zapłonów powoduje zapalenie się kontrolki .(bynajmniej u mnie tak jest jak padnie cewka 3x mruga , 4x powoduje stale zapalenie i przy szarpaniu mruga ) .
Jeśli warsztat nie naprawił problemow z zapłonem bo nie potrafił zczytac błędów , to bez sensu było brać się za sondy.
Ja bym obstawiał ze sondy są ok , tylko powtarzające się wypadanie zapłonów powoduje zapalenie się kontrolki .(bynajmniej u mnie tak jest jak padnie cewka 3x mruga , 4x powoduje stale zapalenie i przy szarpaniu mruga ) .
Jeśli warsztat nie naprawił problemow z zapłonem bo nie potrafił zczytac błędów , to bez sensu było brać się za sondy.
Lancia Delta Oro 1.4 T-jet . Ypsilon 1.2