Lancia Beta - przekaźniki świateł jaki typ
- KrissEB
- Klubowicz
- Posty: 754
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Lancia Beta - przekaźniki świateł jaki typ
W swojej Becie mam dwa przekaźniki, które były wpięte w wiązkę przewodów.
Wyglądają tak:
Z tego co udało mi się dowiedzieć odpowiadają m.in. za oświetlenie itp.
Domyślam się, że nie są oryginalne skoro są z Elmotu. Czy ktoś dysponuje zdjęciami oryginałów. Ewentualnie numerami?
I jeszcze jedno pytanie do elektryków:)
Ten przekaźnik, który mam ma oznaczenie T5170 ale domyślam się, że to oznaczenie wew. "Elmotu". Najważniejsza jest ilość i rodzaj pinów. U mnie są 30/51, 85, 86 i 87. Najwięcej problemu stwarza mi ta wartość 30/51. Czy jest jakiś inny sposób na szukanie takiego rodzaju przekaźnika? Jakieś słowo klucz?
Może, któryś z nowoczesnych przekaźników Lancii ma taki rozkład?
Wyglądają tak:
Z tego co udało mi się dowiedzieć odpowiadają m.in. za oświetlenie itp.
Domyślam się, że nie są oryginalne skoro są z Elmotu. Czy ktoś dysponuje zdjęciami oryginałów. Ewentualnie numerami?
I jeszcze jedno pytanie do elektryków:)
Ten przekaźnik, który mam ma oznaczenie T5170 ale domyślam się, że to oznaczenie wew. "Elmotu". Najważniejsza jest ilość i rodzaj pinów. U mnie są 30/51, 85, 86 i 87. Najwięcej problemu stwarza mi ta wartość 30/51. Czy jest jakiś inny sposób na szukanie takiego rodzaju przekaźnika? Jakieś słowo klucz?
Może, któryś z nowoczesnych przekaźników Lancii ma taki rozkład?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Re: Lancia Beta - przekaźniki świateł jaki typ
Rozkład pinów pod względem mechanicznym czy elektrycznym? Elektrycznie to każdy pierwszy lepszy bez problemu (np. elmot typ 541 i masa zamienników) a mechanicznie to chyba nie da rady nic współczesnego znaleźć...
KAPPA TDS & JTD
- miwis
- Klubowicz
- Posty: 666
- Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Lancia Beta - przekaźniki świateł jaki typ
Podejrzewam, że oryginalnych w ogóle nie było, tak przynajmniej jest w mojej Montecarlo. Przekaźniki były montowane przez późniejszych właścicieli o co trudno mieć do nich pretensję.
Wysłane z mojego ASUS_Z012D przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ASUS_Z012D przy użyciu Tapatalka
Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:
Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest
Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest
- KrissEB
- Klubowicz
- Posty: 754
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Re: Lancia Beta - przekaźniki świateł jaki typ
Pod względem elektrycznym. Chodzi o te wartość 30/51. Nawet na tym, którego numer
mi podałeś jest sama wartość 30. Możesz mi ewentualnie pomóc lepiej zrozumieć przekaźniki i wyjaśnić o co chodzi w tych wartościach i w tym przypadku samym działaniu przekaźnika?
Tak też było i u mnie. Nie oszukuje się że uda mi się zamontować oryginały ale przy każdej zmianie i modyfikacji jest szansa, że ktoś mocno namieszał. U siebie miałem cewkę z Opla Corsy. Co prawda podobno działała ale jednak wolałbym być bliżej oryginału a przede wszystkim zyskać świadomość czemu taki przekaźnik a nie inny:)miwis pisze: Podejrzewam, że oryginalnych w ogóle nie było, tak przynajmniej jest w mojej Montecarlo. Przekaźniki były montowane przez późniejszych właścicieli o co trudno mieć do nich pretensję.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
- zygmunt1
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 1117
- Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
- Imię: Zygmunt
- Lokalizacja: Kraków
Re: Lancia Beta - przekaźniki świateł jaki typ
Po pierwsze to gdzie te przekaźniki znalazłeś w aucie ?
Ja mam kpl przekaźników umocowanych ori na przegrodzie silnika za gaźnikiem.
Jest też koło kolumny kierowniczej.
Ja mam kpl przekaźników umocowanych ori na przegrodzie silnika za gaźnikiem.
Jest też koło kolumny kierowniczej.
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042
Beta Coupe 2,0 -(klik)
Członek Zwyczajny Stowarzyszenia
Jest : Lancia Lybra 2.0, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042
Beta Coupe 2,0 -(klik)
Członek Zwyczajny Stowarzyszenia
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Lancia Beta - przekaźniki świateł jaki typ
Po prostu po podaniu napięcia na punkty 85 i 86 czyli na cewkę przekaźnik zwiera ze sobą punkty 30 i 87.
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
- miwis
- Klubowicz
- Posty: 666
- Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Lancia Beta - przekaźniki świateł jaki typ
Paradoksalnie jeśli tak szukasz oryginału to twoje przekaźniki z Elmotu mogą być bardzo blisko jego. W latach siedemdziesiątych wraz z produkcją Fiatów 125p i 126p w Elmocie zaczęto produkować szereg produktów na licencji Fiat/Magneti Marelli. Nie wiem dokładnie jak u ciebie, ale u siebie znajduję sporo przełączników, przycisków takich samych jak w borewiczu, dużym i małym Fiacie.
Wysłane z mojego ASUS_Z012D przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ASUS_Z012D przy użyciu Tapatalka
Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:
Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest
Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest
- KrissEB
- Klubowicz
- Posty: 754
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Re: Lancia Beta - przekaźniki świateł jaki typ
Wszystkie wiązki już mam w pudełkach ale ta o której piszę była pierwotnie w komorze silnika i jest spięta (okrągłe złącza kilku pinowe) przy kielichu amortyzatora.
Ok. A kwestia 30/51? W "nowszych" cewkach stosowane jest tylko oznaczenie 30 bez 51. Czy to ma znaczenie?stabraf pisze:
Po prostu po podaniu napięcia na punkty 85 i 86 czyli na cewkę przekaźnik zwiera ze sobą punkty 30 i 87.
Jest to bardzo prawdopodobne i chyba skończy się na nowych Elmotach w takim samym pudełku jak na zdjęciu.miwis pisze: Paradoksalnie jeśli tak szukasz oryginału to twoje przekaźniki z Elmotu mogą być bardzo blisko jego. W latach siedemdziesiątych wraz z produkcją Fiatów 125p i 126p w Elmocie zaczęto produkować szereg produktów na licencji Fiat/Magneti Marelli. Nie wiem dokładnie jak u ciebie, ale u siebie znajduję sporo przełączników, przycisków takich samych jak w borewiczu, dużym i małym Fiacie.
Wysłane z mojego ASUS_Z012D przy użyciu Tapatalka
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
- zygmunt1
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 1117
- Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
- Imię: Zygmunt
- Lokalizacja: Kraków
Re: Lancia Beta - przekaźniki świateł jaki typ
W moim aucie okrągłe złącze jest po lewej pod serwem.
Jutro jestem w pracy od 8. Zadzwoń.
Jutro jestem w pracy od 8. Zadzwoń.
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042
Beta Coupe 2,0 -(klik)
Członek Zwyczajny Stowarzyszenia
Jest : Lancia Lybra 2.0, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042
Beta Coupe 2,0 -(klik)
Członek Zwyczajny Stowarzyszenia
Re: Lancia Beta - przekaźniki świateł jaki typ
Bez znaczenia, ogólnie jest to plus zasilania, najczęściej prosto z akumulatora (oczywiście bezpiecznik po drodze wskazany).
KAPPA TDS & JTD
- KrissEB
- Klubowicz
- Posty: 754
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Re: Lancia Beta - przekaźniki świateł jaki typ
Dzisiaj w "Sam naprawiam" Haynesa do Lancii Bety znalazłem zdjęcie instalacji pod kolumną kierownicza i taki o to przekaźnik.
Coś mi się wydaje że to Magneti Marelli a Elmot potem w ramach licencji na fiata zaczął robić też takie bliźniacze przekażniki.
Coś mi się wydaje że to Magneti Marelli a Elmot potem w ramach licencji na fiata zaczął robić też takie bliźniacze przekażniki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
- lukasdeopalenica
- Klubowicz
- Posty: 298
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 18:44
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Melbourne/Kraków/Poznań
Re: Lancia Beta - przekaźniki świateł jaki typ
30, 51 itp to znormalizowane (DIN) oznaczenia zaciskow w instalacjach samochodowych
https://en.wikipedia.org/wiki/DIN_72552
wspomniane przez Ciebie zaciski sa podlaczone bezposrednio pod +12V, w przeciwienstwie do 15, ktory jest zasilany po przekreceniu zaplonu.
Przekaznik elmotu, ktory pokazujesz to jakas wczesna wersja, zapewne pochodzi z PF125p z lat 70/80.
Zadaniem przekaznikow jest zalaczanie duzego pradu (np. reflektorow drogowych) za pomoca niewielkiego pradu podawanego przez przelacznik (swiatel) W przeciwnym razie przelacznik poszedlby z dymem. przekazniki zwykle maja cztery zaciski -dwa zasilajace cewke i dwa zwierne uruchamiane przez wspomniana cewke a zalaczajace jakis obwod - np. swiatla drogowe, wentylator itp.
https://en.wikipedia.org/wiki/DIN_72552
wspomniane przez Ciebie zaciski sa podlaczone bezposrednio pod +12V, w przeciwienstwie do 15, ktory jest zasilany po przekreceniu zaplonu.
Przekaznik elmotu, ktory pokazujesz to jakas wczesna wersja, zapewne pochodzi z PF125p z lat 70/80.
Zadaniem przekaznikow jest zalaczanie duzego pradu (np. reflektorow drogowych) za pomoca niewielkiego pradu podawanego przez przelacznik (swiatel) W przeciwnym razie przelacznik poszedlby z dymem. przekazniki zwykle maja cztery zaciski -dwa zasilajace cewke i dwa zwierne uruchamiane przez wspomniana cewke a zalaczajace jakis obwod - np. swiatla drogowe, wentylator itp.
LANCIA Beta HPE 2000 I.E. '82 rosso corsa
SAAB 900i Aero '92
Subaru Outback 3.0R H6
HONDA CB400F '75 x2
HONDA CB125K6 '76
Romet Pony 50M2 '81
Specialized Epic & Stumpjumper
były:
VOLVO V70 D5 AWD Summum
VOLVO C30 1.8 Sport R-Design
SAAB 9-3 TiD SE turbo anniversary
Mitsubishi Magna SW 2.6
Opel Vectra 2.0 16V
FSO 1500ME/2000TC
Fiat 131 Panoramasuper 2000TC
Fiat 125p
SAAB 900i Aero '92
Subaru Outback 3.0R H6
HONDA CB400F '75 x2
HONDA CB125K6 '76
Romet Pony 50M2 '81
Specialized Epic & Stumpjumper
były:
VOLVO V70 D5 AWD Summum
VOLVO C30 1.8 Sport R-Design
SAAB 9-3 TiD SE turbo anniversary
Mitsubishi Magna SW 2.6
Opel Vectra 2.0 16V
FSO 1500ME/2000TC
Fiat 131 Panoramasuper 2000TC
Fiat 125p
- lukasdeopalenica
- Klubowicz
- Posty: 298
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 18:44
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Melbourne/Kraków/Poznań
Re: Lancia Beta - przekaźniki świateł jaki typ
Elmot rzeczywiscie produkowal na licencji Marelli. Zreszta nie tylko on. Zelmot i inni tez
LANCIA Beta HPE 2000 I.E. '82 rosso corsa
SAAB 900i Aero '92
Subaru Outback 3.0R H6
HONDA CB400F '75 x2
HONDA CB125K6 '76
Romet Pony 50M2 '81
Specialized Epic & Stumpjumper
były:
VOLVO V70 D5 AWD Summum
VOLVO C30 1.8 Sport R-Design
SAAB 9-3 TiD SE turbo anniversary
Mitsubishi Magna SW 2.6
Opel Vectra 2.0 16V
FSO 1500ME/2000TC
Fiat 131 Panoramasuper 2000TC
Fiat 125p
SAAB 900i Aero '92
Subaru Outback 3.0R H6
HONDA CB400F '75 x2
HONDA CB125K6 '76
Romet Pony 50M2 '81
Specialized Epic & Stumpjumper
były:
VOLVO V70 D5 AWD Summum
VOLVO C30 1.8 Sport R-Design
SAAB 9-3 TiD SE turbo anniversary
Mitsubishi Magna SW 2.6
Opel Vectra 2.0 16V
FSO 1500ME/2000TC
Fiat 131 Panoramasuper 2000TC
Fiat 125p