Delta III 1.9 190KM 2010r. Execurive delikatny zgrzyt przy wbijaniu 3
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 49
- Rejestracja: 26 lip 2013, 0:40
- Imię: Zorro
- Lokalizacja: Wrocław
Delta III 1.9 190KM 2010r. Execurive delikatny zgrzyt przy wbijaniu 3
Witam, niedawno zakupiłem Lancie Delte III 1.9 190 KM Executive. Auto w świetnym stanie po gruntownym sprawdzeniu w serwisie dobrego kumpla (polecam serwis Deptuch w Jaworze), jest tylko małe ale, przy dynamicznej zmianie biegów tylko z 2 na 3 słychać delikatny zgrzyt. Przy wolnej zmianie nie słychać, ale przy dynamicznej jeździe już tak (tylko z 2 na 3) . I teraz pytanie co może być przyczyna?? Czy wymiana wodzików pomoże? Dodam że skrzynia jest cichutka, lewarek nie jest luźny i resztę biegów wchodzi prawidłowo. Proszę o pomoc i Wasze porady, pozdrawiam
- był Fiat Marea Weekend 2001 1.9JTD 110km
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- była Alfa Romeo 159 2.4 200KM, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- była Alfa Romeo 159 2.4 200KM, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010
Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Execurive delikatny zgrzyt przy wbijaniu 3
Zgrzyty przy zmianie biegów najczęściej świadczą o zużytych synchronizatorach.
Jeżeli przy powolnym załączaniu trzeciego biegu nie ma zgrzytania a przy dynamicznym jest to tym bardziej podejrzewałbym synchronizator.
Jeżeli przy powolnym załączaniu trzeciego biegu nie ma zgrzytania a przy dynamicznym jest to tym bardziej podejrzewałbym synchronizator.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 49
- Rejestracja: 26 lip 2013, 0:40
- Imię: Zorro
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Execurive delikatny zgrzyt przy wbijaniu 3
No jest taka możliwość, to prawda, mnie tylko zastanawia to, że jakwbijam 3 bliżej jedynki to nie zgrzyta, a podczas energicznej zmiany bieg idzie bliżej piątki wtedy jest delikatny zgrzyt... może być że to synchronizator 3 biegu.... ale zastanawiam się czy kwestia wodzików nie rozwiąże sprawy...?
- był Fiat Marea Weekend 2001 1.9JTD 110km
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- była Alfa Romeo 159 2.4 200KM, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- była Alfa Romeo 159 2.4 200KM, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010
- dawidlewandowski
- Forumowicz/ka
- Posty: 62
- Rejestracja: 17 sie 2016, 11:47
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Execurive delikatny zgrzyt przy wbijaniu 3
Mialem bravo 2 z silnikiem 1.9 150, na poczatku pojawiał sie zgrzyt przy wrzucaniu 6 biegu.Zorro pisze: ↑16 maja 2018, 9:16 No jest taka możliwość, to prawda, mnie tylko zastanawia to, że jakwbijam 3 bliżej jedynki to nie zgrzyta, a podczas energicznej zmiany bieg idzie bliżej piątki wtedy jest delikatny zgrzyt... może być że to synchronizator 3 biegu.... ale zastanawiam się czy kwestia wodzików nie rozwiąże sprawy...?
Wraz ze wzrostem przebiegu doszedł 5 oraz 4 bieg. Jadąc do mechanika na zwykłą wymianę oleju musiałem zadzwonić po lawetę ponieważ sprzęgło i wysprzęglik skończyły się. Oczywiście po wymianie tych elementów zgrzytów już nie było. Reasumując jak to zawsze przy świadomym serwisowaniu auta zaczynamy od prostych tematów.
Lancia Y 1.2 16v 63 KW LX
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 49
- Rejestracja: 26 lip 2013, 0:40
- Imię: Zorro
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Execurive delikatny zgrzyt przy wbijaniu 3
Tu pełna zgoda, mój mechanik, sprawdzał jeździł i mówił, że dziwna sprawa... wszystko jest ok... skrzynia działa bardzo dobrze... tylko ta jedna rzecz i to tylko czasami.... Zacznę od wymiany wodzików, potem zobaczę co dalej.... chyba że macie inne pomysły od czego zacząć? dzięki za informacje.
- był Fiat Marea Weekend 2001 1.9JTD 110km
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- była Alfa Romeo 159 2.4 200KM, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- była Alfa Romeo 159 2.4 200KM, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010
Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Execurive delikatny zgrzyt przy wbijaniu 3
U mnie w domu jest Giulietta 2.0 JTDM - był taki sam problem i dodatkowo sypało błędem na komputerze i system DNA przechodził w tryb awaryjny - działało tylko ustawienie N. Skrzynie trzeba było robić...
Pozdrawiam.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.
>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<
Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina
>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<
Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 49
- Rejestracja: 26 lip 2013, 0:40
- Imię: Zorro
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Execurive delikatny zgrzyt przy wbijaniu 3
No ok, ale u Ciebie było to w automacie, ja mam manuala. Co dokładnie się u Ciebie posypało? Co robiłeś?
- był Fiat Marea Weekend 2001 1.9JTD 110km
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- była Alfa Romeo 159 2.4 200KM, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- była Alfa Romeo 159 2.4 200KM, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010
Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Execurive delikatny zgrzyt przy wbijaniu 3
Nie nie - może źle się wyraziłem. System DNA w Alfach steruje pracą silnika, układu kierowniczego i zawieszenia a jak pisałem o literce N to nie miałem na myśli jej w kontekście skrzyni biegów . Tam też jest manual. Walnięty był synchronizator trzeciego biegu. Ogólnie coś pod 4 tysiące wyszło za zrobienie tego.
Pozdrawiam.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.
>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<
Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina
>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<
Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina