Phedra 2.0 Multijet-koniec dwumasy?
- grzesiekj23
- Forumowicz/ka
- Posty: 882
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sławno
Phedra 2.0 Multijet-koniec dwumasy?
Od paru dni mam takie objawy- na postoju przy uruchomionym silniku co jakiś czas słychać, że coś przy silniku wpada w rezonans i po chwili się wycisza. Dzisiaj doszło drżenie z wibrującym odgłosem podczas przyspieszania. Moje podejrzenie pada na koło dwumasowe, bo na każdym biegu przy przyspieszaniu jes ten sam odgłos i przyspiesza wraz z obrotami silnika. Podczas toczenia to nie występuje. Słychać to tylko na zapiętym biegu. Dodatkowo podczas jednostajnej jazdy czuć drgania jakby auto przyspieszało i zwalniało w częstotliwości 5-6Hz. Oprócz tych objawów nic raczej więcej się nie dzieje, żadnego szarpania przy ruszaniu, stuków przy odpalaniu i gaszeniu, żadnych problemów ze zmianą biegów.
Czy może to być to o czym nie chcę myśleć?
Mieliście jakieś doświadczenia z umierającą dwumasą?
Czy może to być to o czym nie chcę myśleć?
Mieliście jakieś doświadczenia z umierającą dwumasą?
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Re: Phedra 2.0 Multijet-koniec dwumasy?
U mnie jak padła dwumasa to bardzo telepało pedałem sprzęgła i strasznie chrobotało po jego wciśnięciu.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.
>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<
Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina
>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<
Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina
- grzesiekj23
- Forumowicz/ka
- Posty: 882
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sławno
Re: Phedra 2.0 Multijet-koniec dwumasy?
A jakieś ostrzeżenia wcześniej były?
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Re: Phedra 2.0 Multijet-koniec dwumasy?
Ja ich nie zauważyłem. Dokładnie było to tak że to był pierwszy dzień gdzie był przymrozek, byłem umówiony na odstawienie auta do mechanika. Wsiadam rano do auta, odpalam i słyszę niemiłosiernie chrobotanie, puszczam sprzęgło chrobotanie mniejsze ale pedał sprzęgła lata jak Żyd po pustym sklepie... Jakoś dojechałem...
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.
>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<
Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina
>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<
Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina
- grzesiekj23
- Forumowicz/ka
- Posty: 882
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sławno
Re: Phedra 2.0 Multijet- to jednak chyba nie dwumasa
Jeżdżę z tym jakiś czas i nabrałem wątpliwości. Sprzęgło chodzi wyśmienicie, jak auto toczy się bez wbitego biegu-cisza, jak toczy się z zapiętym biegiem na wciśniętym sprzęgle-cisza, jak dodaję gazu na luzie, z wciśniętym sprzęgłem i bez-cisza. Z ruszaniem i zmianą biegów nie ma żadnego problemu. Rzężenie i wibracje występują tylko podczas przyspieszania(malutkie podczas hamowania silnikiem). Na każdym biegu takie same, rosnące wraz z obrotami silnika. WTF??? Skrzynia?
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Re: Phedra 2.0 Multijet-koniec dwumasy?
Hmmmm no raczej w stronę skrzyni wszystko zmierza
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.
>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<
Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina
>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<
Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina
- grzesiekj23
- Forumowicz/ka
- Posty: 882
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sławno
Re: Phedra 2.0 Multijet-koniec dwumasy?
Jakiś czas temu, przy okazji zmiany kół na zimowe, w końcu odkryłem co to takiego. W sumie błahostka- łożysko podpory półosi prawej kończy żywot. Muszę się za to zabrać, tylko mam pytanie: czy łożysko to jest nabijane na półoś, czy wchodzi jak w zwrotnicy- dość luźno? Będę się z tym męczył sam, jak zawsze, stąd prośba o jakieś podpowiedzi jeśli już to ktoś przerabiał.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat