Otwarta klapa (błąd). Thesis
Otwarta klapa (błąd). Thesis
Witam.
Żeby utrzymać na desce rozdzielczej "OK" - świętego graala posiadaczy Thesisa potrzebuję od Was informacji.
Jak działa kontrola zamknięcia/ otwarcia klapy bagażnika?
Podczas jazdy, na wertepach lubi się zaświecić i potem co rusz pika aż wyjdę i klapnę.
Od razu dodam, że sprawdzałem - nie jadę z klapą w górze .
Dodatkowo sprawę utrudnia fakt, że dzieje się to tylko jak jest ciepło ( w zimę problem ie wystąpił ani razu).
Ktoś wie?
To jakiś stycznik, kontaktron a może sam zaczep?
Żeby utrzymać na desce rozdzielczej "OK" - świętego graala posiadaczy Thesisa potrzebuję od Was informacji.
Jak działa kontrola zamknięcia/ otwarcia klapy bagażnika?
Podczas jazdy, na wertepach lubi się zaświecić i potem co rusz pika aż wyjdę i klapnę.
Od razu dodam, że sprawdzałem - nie jadę z klapą w górze .
Dodatkowo sprawę utrudnia fakt, że dzieje się to tylko jak jest ciepło ( w zimę problem ie wystąpił ani razu).
Ktoś wie?
To jakiś stycznik, kontaktron a może sam zaczep?
Ostatnio zmieniony 14 maja 2019, 22:28 przez Wilkin, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę stosowac się do zasad w dziale technicznym. Model auta w temacie.
Powód: Proszę stosowac się do zasad w dziale technicznym. Model auta w temacie.
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2868
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Otwarta klapa (błąd).
Opis z Elearn :
Na wejście body computera M001 doprowadzane są sygnały z anteny P093, która łączy się ze stykami 21 i 31 złącza B. Na styk 36 złącza G doprowadzany jest sygnał ujemny wyłącznika sygnalizacji otwartej pokrywy bagażnika.
Na wejście centralki w komorze bagażnika M063 doprowadzane są sygnały silników i wyłączników blokowania/odblokowania N057, znajdujących się komorze bagażnika, na styki:
5 i 6 złącza B odpowiednio dodatni sygnał sterowania otwarcia z silnika pokrywy bagażnika, i dodatni sygnał sterowania zamknięcia pokrywy bagażnika;
29 złącza F ujemny sygnał wyłącznika sygnalizacji końca skoku otwarcia, znajdującego się na silniku zamka pokrywy bagażnika;
31 złącza F sygnał ujemny z wyłącznika sterującego zamykaniem, znajdującego się na zamku bagażnika;
38 złącza F ujemny sygnał wyłącznika sygnalizacji końca skoku zamykania, znajdującego się na silniku zamka pokrywy bagażnika;
25 i 26 złącza F odpowiednio sygnały ujemne sterowania odblokowaniem pokrywy bagażnika z przycisku znajdującego się na desce rozdzielczej I011, oraz otwarciem bagażnika z wyłącznika znajdującego się na klamce zewnętrznej F055.
N057 Zamek pokrywy bagażnika
Na wejście body computera M001 doprowadzane są sygnały z anteny P093, która łączy się ze stykami 21 i 31 złącza B. Na styk 36 złącza G doprowadzany jest sygnał ujemny wyłącznika sygnalizacji otwartej pokrywy bagażnika.
Na wejście centralki w komorze bagażnika M063 doprowadzane są sygnały silników i wyłączników blokowania/odblokowania N057, znajdujących się komorze bagażnika, na styki:
5 i 6 złącza B odpowiednio dodatni sygnał sterowania otwarcia z silnika pokrywy bagażnika, i dodatni sygnał sterowania zamknięcia pokrywy bagażnika;
29 złącza F ujemny sygnał wyłącznika sygnalizacji końca skoku otwarcia, znajdującego się na silniku zamka pokrywy bagażnika;
31 złącza F sygnał ujemny z wyłącznika sterującego zamykaniem, znajdującego się na zamku bagażnika;
38 złącza F ujemny sygnał wyłącznika sygnalizacji końca skoku zamykania, znajdującego się na silniku zamka pokrywy bagażnika;
25 i 26 złącza F odpowiednio sygnały ujemne sterowania odblokowaniem pokrywy bagażnika z przycisku znajdującego się na desce rozdzielczej I011, oraz otwarciem bagażnika z wyłącznika znajdującego się na klamce zewnętrznej F055.
N057 Zamek pokrywy bagażnika
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 13 maja 2019, 21:43 przez faraon, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: ortografia
Powód: ortografia
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Otwarta klapa (błąd).
O matko. Trochę mnie to zaskoczyło. Nie bardzo rozumiem opis, może to wina tłumaczenia.
Wynikałoby z tego, że prostej kontroli raczej nie ma i problemu trzeba szukać w mechanice zamka.
Niestety błąd jest zapamiętywany i skasować przyciskiem się nie da, trzeba stanąć, wyleźć i klapnąć tą klapą.
Gdyby jakiś osobny czujnik był, komputer raczej pozwoliłby na skasowanie, skoro widziałby, że klapa zamknięta.
Jakieś stany nieustalone zamka interpretuje jako błąd, faktycznego położenia klapy nie zna i wymusza wykonanie cyklu otworzenia i zamknięcia z zadziałaniem silnika włącznie.
Ale co w takim razie robić?
Nóżkami klapy regulować? Może faktycznie jakieś minimalne ruchy wykonuje? Ale czemu tylko, jak jest ciepło?
Wynikałoby z tego, że prostej kontroli raczej nie ma i problemu trzeba szukać w mechanice zamka.
Niestety błąd jest zapamiętywany i skasować przyciskiem się nie da, trzeba stanąć, wyleźć i klapnąć tą klapą.
Gdyby jakiś osobny czujnik był, komputer raczej pozwoliłby na skasowanie, skoro widziałby, że klapa zamknięta.
Jakieś stany nieustalone zamka interpretuje jako błąd, faktycznego położenia klapy nie zna i wymusza wykonanie cyklu otworzenia i zamknięcia z zadziałaniem silnika włącznie.
Ale co w takim razie robić?
Nóżkami klapy regulować? Może faktycznie jakieś minimalne ruchy wykonuje? Ale czemu tylko, jak jest ciepło?
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2868
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Otwarta klapa (błąd).
Stawiam na pierwszy z prawej styk (podpięty pod pin "8") zamka N057, bo on jest podłączony bezpośrednio pod body computer... dlatego zaświeca się informacja o nie zamkniętej klapie bagażnika... pozostałe styki to krańcówki silniczka zamka... próbowałbym posprawdzać styki, wtyczki, bo może po prostu nie ma styku i na nierównościach, traci obwód... regulacja zamka...rozebranie zamka i kontrola styków...i w ostateczności wymiana zamka...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Otwarta klapa (błąd). Thesis
Może i faktycznie...
Sprawdzę na pewno, oby to to było. Najgorsze, że nawet nie będę od razu wiedział, czy poprawiłem.
Sprawdzę na pewno, oby to to było. Najgorsze, że nawet nie będę od razu wiedział, czy poprawiłem.
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Otwarta klapa (błąd). Thesis
Zdejmij poszycia w bagażniku, klapy i lewego boku zobacz czy druty sa ok.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Nr. telef. 501259455
- proxima86
- Forumowicz/ka
- Posty: 3037
- Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Annopol
Re: Otwarta klapa (błąd). Thesis
Teoretyk vs praktyk
Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Re: Otwarta klapa (błąd). Thesis
Dzięki. Wszystko to zrobię jak tylko padać przestanie.
Tylko...
No...
Do kufra nie wejdę.
No może bym i wlazł, ale się nie zamknie.
Tylko...
No...
Do kufra nie wejdę.
No może bym i wlazł, ale się nie zamknie.
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Otwarta klapa (błąd). Thesis
Nie musisz wchodzic. To fotki z instrukcji. Chodzi by dobdze sprawdzic wiązke ktora idzie od zamka do węzła, ktory miesci sie po lewej stronie komory bagaznika. W miejscu ewentualnych przetarc czy zagiec odwinać i przejrzeć.
Jesli jest sprawna to w dugiej kolejnosci bym sprawdził węzeł komory bagaznika ktory steruje między innymi klapą bagażnika. Wilgoc robi swoje.
Nadzorowanie sygnału stanu FIS
Stan kluczyka w sieci (INT)
Oświetlenie przyciemniane
Podgrzewanie siedzeń
Zasilanie regulowanej kolumny kierownicy i siedzeń elektrycznych
Przesuwanie do góry/na dół osłony na szybie tylnej
Regulacja czasowa oświetlenia klamek zewnętrznych
Sterowanie światłami oświetlającymi teren po otwarciu drzwi
Sterowanie blokowaniem / odblokowaniem drzwi/pokrywy bagażnika i klapki wlewu paliwa
Odblokowanie drzwi przez wyłącznik bezwładnościowy
Odblokowanie/otwarcie pokrywy bagażnika
Sterowanie tylnymi podnośnikami szyb
Uniemożliwienie z miejsca kierowcy przesuwania szyb tylnych
Przerywany ruch wycieraczki szyby tylnej i spryskiwacza szyby tylnej w cyklu inteligentnym
Regulacja czasowa oświetlenia komory bagażnika
Opuszczanie zagłówków tylnych
Elektryczne zabezpieczenie przed otwarciem drzwi przez dzieci
Elektroniczne pokrętło zabezpieczenia
Elektryczne otwieranie drzwi/pokrywy bagażnika
Włączenie/wyłączenie dead-lock
Sygnalizacja systemu zabezpieczenia samochodu
Również:
odbiera i przesyła informacje w sieci B-CAN (np.: diagnostyka, lampki sygnalizacyjne, polecenia, dane)
łączy się z tylną wiązką przewodów.
Jesli jest sprawna to w dugiej kolejnosci bym sprawdził węzeł komory bagaznika ktory steruje między innymi klapą bagażnika. Wilgoc robi swoje.
Nadzorowanie sygnału stanu FIS
Stan kluczyka w sieci (INT)
Oświetlenie przyciemniane
Podgrzewanie siedzeń
Zasilanie regulowanej kolumny kierownicy i siedzeń elektrycznych
Przesuwanie do góry/na dół osłony na szybie tylnej
Regulacja czasowa oświetlenia klamek zewnętrznych
Sterowanie światłami oświetlającymi teren po otwarciu drzwi
Sterowanie blokowaniem / odblokowaniem drzwi/pokrywy bagażnika i klapki wlewu paliwa
Odblokowanie drzwi przez wyłącznik bezwładnościowy
Odblokowanie/otwarcie pokrywy bagażnika
Sterowanie tylnymi podnośnikami szyb
Uniemożliwienie z miejsca kierowcy przesuwania szyb tylnych
Przerywany ruch wycieraczki szyby tylnej i spryskiwacza szyby tylnej w cyklu inteligentnym
Regulacja czasowa oświetlenia komory bagażnika
Opuszczanie zagłówków tylnych
Elektryczne zabezpieczenie przed otwarciem drzwi przez dzieci
Elektroniczne pokrętło zabezpieczenia
Elektryczne otwieranie drzwi/pokrywy bagażnika
Włączenie/wyłączenie dead-lock
Sygnalizacja systemu zabezpieczenia samochodu
Również:
odbiera i przesyła informacje w sieci B-CAN (np.: diagnostyka, lampki sygnalizacyjne, polecenia, dane)
łączy się z tylną wiązką przewodów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Nr. telef. 501259455
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2868
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Otwarta klapa (błąd). Thesis
No tak... tylko koledze paszczak zaświeca się info o otwartej klapie, a klapa zamknięta... jeśli wierzyć Elearn-owi to sygnał o otwartej klapie idzie bezpośrednio do body compa...z osobnego styku w zamku... wiec jakby coś było nie tak z NVB to byłby problem z otwarciem klapy, lub klapa otwierałaby się samoczynnie...oczywiście nie przeszkodzi tam zaglądnąć bo wilgoć to raz (z tego powodu wymieniałem NVB u siebie) a dwa to kondensator który lubi się wylać i narobić bigosu w NVB...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Otwarta klapa (błąd). Thesis
Byłbym w szoku jesli by sygnalizowała zamkniętą.pietrek125 pisze: ↑15 maja 2019, 19:16 No tak... tylko koledze paszczak zaświeca się info o otwartej klapie...
Nr. telef. 501259455
Re: Otwarta klapa (błąd). Thesis
Chlip, chlip...
Naprawdę nie muszę wchodzić?
Chlip, chlip...
To dobrze...
Trochę mi ulżyło...
Przy okazji - w zamku są zwykłe mikrostyki jak w klamkach?
One potrafią robić problemy - pamiętam, jak podczas burzy włączał się sabotaż w sygnalizatorach zewnętrznych alarmów.
Naprawdę nie muszę wchodzić?
Chlip, chlip...
To dobrze...
Trochę mi ulżyło...
Przy okazji - w zamku są zwykłe mikrostyki jak w klamkach?
One potrafią robić problemy - pamiętam, jak podczas burzy włączał się sabotaż w sygnalizatorach zewnętrznych alarmów.
Re: Otwarta klapa (błąd). Thesis
Jeśli te wytyczne nie wystarczą, to pomoże tylko zmiana samochodu.
Temat faktycznie do zamknięcia.
Temat faktycznie do zamknięcia.
Re: Otwarta klapa (błąd). Thesis
No i pupa blada.
Po moich zabiegach (sprawdzenie wiązki, przeczyszczenie i podgięcie pinów we wtyczce) jest jakby gorzej ale może to te ostatnie upały, bo jak było chłodniej przez kilka dni problem na tej samej trasie w ogóle nie występował.
Grzebałem też, przy samej klapie ( krzywo mi się domykała a teraz już prosto, no i wkręciłem trochę odbojniki, żeby klapa była idealnie równo z błotnikami) i teraz zauważyłem, że jest na niej, zamkniętej mały luz (tak jak w zamkniętych na klamkę drzwiach). Czy to normalne, czy raczej ten zamek, po dociągnięciu powinien ją usztywnić?
Po moich zabiegach (sprawdzenie wiązki, przeczyszczenie i podgięcie pinów we wtyczce) jest jakby gorzej ale może to te ostatnie upały, bo jak było chłodniej przez kilka dni problem na tej samej trasie w ogóle nie występował.
Grzebałem też, przy samej klapie ( krzywo mi się domykała a teraz już prosto, no i wkręciłem trochę odbojniki, żeby klapa była idealnie równo z błotnikami) i teraz zauważyłem, że jest na niej, zamkniętej mały luz (tak jak w zamkniętych na klamkę drzwiach). Czy to normalne, czy raczej ten zamek, po dociągnięciu powinien ją usztywnić?