Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE
Jak wygląda koło foniczne? Nie jest krzywe? 16vt ma chyba. Czujnik wału właśnie na kole fonicznym. A jak sie dzieją cuda wypadania zapłonu itp to może trzeba to zbadać
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE
Co do tego chwilowego zaniku prądu - to się dzieje przy mocniejszym dodaniu gazu i na chwilę gaśnie też silnik? Nie pojawia się to przy jeździe z większą prędkością (80 i szybciej) jak obciążysz alternator? W sensie, jedziesz na światłach mijania i dodasz do tego drogowe. U mnie na takie cyrki pomogła dopiero wymiana klem i kabli przy baterii, oryginalne w tym wieku niestety są raczej na śmietnik.
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE
Koło foniczne było sprawdzone jako pierwsze, nie było brudne czy zardzewiałe, czujnik sprawdzony (stary i nowy - żadnych zmian)
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345
Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE
Tak, zanik prądu tylko przy mocniejszym dodaniu gazu, gaśnie na chwilę, obroty na zero, szarpnięcie i pracuje dalej - wszystko w 0,5 sek, gdy silnik pracuje na jałowych to gaśnie. Prędkość jazdy nie ma znaczenia. Startując spokojnie, nic się nie dzieje, jak ostro dodam gazu - szarpie i nie ważne na którym biegu i niezależnie od prędkości, na włączonej i wyłączonej klimie.Borek pisze: ↑03 wrz 2017, 15:03 Co do tego chwilowego zaniku prądu - to się dzieje przy mocniejszym dodaniu gazu i na chwilę gaśnie też silnik? Nie pojawia się to przy jeździe z większą prędkością (80 i szybciej) jak obciążysz alternator? W sensie, jedziesz na światłach mijania i dodasz do tego drogowe. U mnie na takie cyrki pomogła dopiero wymiana klem i kabli przy baterii, oryginalne w tym wieku niestety są raczej na śmietnik.
Problem pojawił się nagle i wysypało 4 błędy, ponownie zamieszczam
141 część cyfrowa sterownika - komponent uszkodzony
138 różnica regulacji ciśnienia doładowania przekroczona
5 czujnik prędkości obrotowej - brak sygnału
48 sygnał czujnika znacznika położenia
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345
Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE
Problem rozwiązany. To była... cewka
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345
Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE
Minęły 4 lata bez awarii
Tydzień temu nagle stracił moc. Dowlokłem się do stacji benzynowej (około 0,5 km). Laweta zawiozła mnie prosto do mechanika.
Wstępna diagnoza - "wypadł" cylinder, a później okazało się, że dwa.
Mechanik wstawił nową cewkę - 4 cylindry działają, ale jakby trochę się dławił na zimnym. Ponownie zamontował starą cewkę - 4 cylindry działają, ale nadal się delikatnie dławi.
Podmienił też na chwilę nowy sterownik zapłonu - ta kostka na nadkolu.
Na koniec zamontował nową cewkę, nowe kable WN i nowe świece.
Wróciła moc, ale nadal delikatnie dławi. Na zimnym bardziej, po rozgrzaniu mniej.
Jak dam mu w palnik, to przy zmianie biegów, po wbiciu wyższego też jest odczuwalne lekkie dławienie. Komputer nie pokazuje żadnych błędów (lampka check działa). Dźwięk silnika jest inny.
Mechanik mówi, że to elektronika.
W poniedziałek zadzwonię do gościa, który potrafi podpiąć ten model do komputera i pewnie da mi termin w czerwcu, a ja muszę mieć auto na 14 maja.
Pomożecie?
Tydzień temu nagle stracił moc. Dowlokłem się do stacji benzynowej (około 0,5 km). Laweta zawiozła mnie prosto do mechanika.
Wstępna diagnoza - "wypadł" cylinder, a później okazało się, że dwa.
Mechanik wstawił nową cewkę - 4 cylindry działają, ale jakby trochę się dławił na zimnym. Ponownie zamontował starą cewkę - 4 cylindry działają, ale nadal się delikatnie dławi.
Podmienił też na chwilę nowy sterownik zapłonu - ta kostka na nadkolu.
Na koniec zamontował nową cewkę, nowe kable WN i nowe świece.
Wróciła moc, ale nadal delikatnie dławi. Na zimnym bardziej, po rozgrzaniu mniej.
Jak dam mu w palnik, to przy zmianie biegów, po wbiciu wyższego też jest odczuwalne lekkie dławienie. Komputer nie pokazuje żadnych błędów (lampka check działa). Dźwięk silnika jest inny.
Mechanik mówi, że to elektronika.
W poniedziałek zadzwonię do gościa, który potrafi podpiąć ten model do komputera i pewnie da mi termin w czerwcu, a ja muszę mieć auto na 14 maja.
Pomożecie?
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345
Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE
A zrobiłeś strojenie silnika po tych wszystkich pracach?
W tym silniku trzeba odpiąć akumulator żeby zresetować komputer, tak dla pewności na 20-30 minut, potem odpalić i dać mu pochodzić na wolnych obrotach do zagrzania i dwukrotnego włączenia wentylatora (o co w zimie czasem ciężko).
To nic nie kosztuje, więc sprawdź na początek czy coś poprawi.
W tym silniku trzeba odpiąć akumulator żeby zresetować komputer, tak dla pewności na 20-30 minut, potem odpalić i dać mu pochodzić na wolnych obrotach do zagrzania i dwukrotnego włączenia wentylatora (o co w zimie czasem ciężko).
To nic nie kosztuje, więc sprawdź na początek czy coś poprawi.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE
Dzięki, zaczynam....
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345
Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE
Bichoń!
Ja wiedziałem, że jesteś uczynny i życzliwy, ale nie wiedziałem, że jesteś Geniuszem.
Lancia jest pełnosprawna! Mam wrażenie, że chodzi lepiej niż tydzień temu.
Dziękuję, jestem Ci winny dużą flaszkę albo skrzynkę piwa - wybieraj.
Tylko po 20 maja, bo wyjeżdżam.
Ja wiedziałem, że jesteś uczynny i życzliwy, ale nie wiedziałem, że jesteś Geniuszem.
Lancia jest pełnosprawna! Mam wrażenie, że chodzi lepiej niż tydzień temu.
Dziękuję, jestem Ci winny dużą flaszkę albo skrzynkę piwa - wybieraj.
Tylko po 20 maja, bo wyjeżdżam.
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345
Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE
Cała przyjemność po mojej stronie.
Może kiedyś trafi się okazja, to postawisz piwo. Albo cztery
Może kiedyś trafi się okazja, to postawisz piwo. Albo cztery
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE
Ooo, nie kolego!!! Nie, Nie! Cała przyjemność po mojej, a nie po Twojej stronie. I zapewniam - nie skończy się na czterech..........
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7296
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE
Czy mogę po Was te puszki/butelki .... . Tylko zwrotne
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE
Za te puszki i butelki.... zrobisz drugi generalny remont swojego LKC 3.0.
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7296
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE
Hej, Bichoń, wróciłem... ciałem, mentalnie jeszcze nie i pewnie już nie wrócę. Spełniłem największe marzenie każdego (prawie każdego) człowieka..... nauczyłem się latać. Teraz jestem gotowy na flaszkę, albo dwie. Wybieraj: miejsce, czas, rodzaj alkoholu.... mam do Ciebie 20 km, mogę być za 20 minut.......
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345