Thesis 3.2 - błędy skrzyni, ESP i EBD
Re: Thesis 3.2 - błędy skrzyni, ESP i EBD
Może to nie całkiem na temat,ale raz mi forum bardzo pomogło to i ja pomogę.
Dotyczy to wszystkich wersji silnikowych.
Jeżeli w bagażniku jest mokro w okolicach modułu hamulca EPB to po uszczelnieniu prawego światła i panelu pod rejestracją,
trzeba sprawdzić czy woda nie spłynęła po wiązce elektrycznej prawego progu do gniazda oznaczonego na schemacie D006.
Gniazdo znajduje się we wnęce pod nogami pasażera (podwieszone do "sufitu" wnęki) tam gdzie moduł zawieszenia ,świateł i skrzyni automatycznej.
Jest to najniższy punkt wiązki i tam zbiera się woda.
W moim przypadku napięcie w sieci C-CAN wzrosło do 12V względem masy i całkowicie zablokowało transmisję w szybkiej sieci C-CAN.
Brak wskazań prędkości,obrotów temperatury,świeciły EPB ABS Kąt skrętu
Po przedmuchaniu sprężonym powietrzem napięcie na obu szynach wróciło do wartości prawidłowej 2,3-2,8V względem masy i wszystko się znalazło.
Sieć CAN w samochodzie działa tak jak listwa zasilająca do komputera stacjonarnego.
Jeżeli drukarka ma np. zwarcie to listwa się wyłączy i cały komp nie działa pomimo tego że jest sprawny.
Wystarczy odłączyć drukarkę,ponownie włączyć listwę a wszystkie pozostałe urządzenia zaczną działać normalnie /choć drukować się nie da /
Poszukiwanie usterek w samochodzie jest podobne.
Należy odłączać po kolei podejrzane moduły,aż sieć zacznie działać prawidłowo.
Sprawna sieć nawet z wyjętym jakimś modułem nie wyrzuca kodu U1601
Niektóre moduły są podłączone BSI szeregowo (jeden za drugim).
Wtedy do modułu dochodzą cztery kable CAN.
Dwa jako wejście i dwa jako wyjście
W takiej sytuacji wyjęty moduł należy zastąpić dwoma zworkami.
Jedną dla CAN-H drugą dla CAN-L
Po włączeniu zapłonu wszystkie moduły (oprócz tego odłączonego) powinny się zgłosić i działać.
Działanie może być ograniczone,jeżeli wyjęty moduł współpracował z innymi (np. przy wyjętym czujniku skrętu, ESP nie ma prawa działać prawidłowo)
Dotyczy to wszystkich wersji silnikowych.
Jeżeli w bagażniku jest mokro w okolicach modułu hamulca EPB to po uszczelnieniu prawego światła i panelu pod rejestracją,
trzeba sprawdzić czy woda nie spłynęła po wiązce elektrycznej prawego progu do gniazda oznaczonego na schemacie D006.
Gniazdo znajduje się we wnęce pod nogami pasażera (podwieszone do "sufitu" wnęki) tam gdzie moduł zawieszenia ,świateł i skrzyni automatycznej.
Jest to najniższy punkt wiązki i tam zbiera się woda.
W moim przypadku napięcie w sieci C-CAN wzrosło do 12V względem masy i całkowicie zablokowało transmisję w szybkiej sieci C-CAN.
Brak wskazań prędkości,obrotów temperatury,świeciły EPB ABS Kąt skrętu
Po przedmuchaniu sprężonym powietrzem napięcie na obu szynach wróciło do wartości prawidłowej 2,3-2,8V względem masy i wszystko się znalazło.
Sieć CAN w samochodzie działa tak jak listwa zasilająca do komputera stacjonarnego.
Jeżeli drukarka ma np. zwarcie to listwa się wyłączy i cały komp nie działa pomimo tego że jest sprawny.
Wystarczy odłączyć drukarkę,ponownie włączyć listwę a wszystkie pozostałe urządzenia zaczną działać normalnie /choć drukować się nie da /
Poszukiwanie usterek w samochodzie jest podobne.
Należy odłączać po kolei podejrzane moduły,aż sieć zacznie działać prawidłowo.
Sprawna sieć nawet z wyjętym jakimś modułem nie wyrzuca kodu U1601
Niektóre moduły są podłączone BSI szeregowo (jeden za drugim).
Wtedy do modułu dochodzą cztery kable CAN.
Dwa jako wejście i dwa jako wyjście
W takiej sytuacji wyjęty moduł należy zastąpić dwoma zworkami.
Jedną dla CAN-H drugą dla CAN-L
Po włączeniu zapłonu wszystkie moduły (oprócz tego odłączonego) powinny się zgłosić i działać.
Działanie może być ograniczone,jeżeli wyjęty moduł współpracował z innymi (np. przy wyjętym czujniku skrętu, ESP nie ma prawa działać prawidłowo)
Re: Thesis 3.2 - błędy skrzyni, ESP i EBD
C1101 dopadło i mnie....solidne pie..olnięcie przy wrzucaniu wstecznego...
Dacia Duster 1,2 TCE 4x4 2017, PF 126 ST 1983, Lancia Voyager 3,6 Platinum '14.
w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.
w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.
Re: Thesis 3.2 - błędy skrzyni, ESP i EBD
Ja miałem podobnie przeczyściłem skrzynkę bezpieczników i masy
Re: Thesis 3.2 - błędy skrzyni, ESP i EBD
U mnie odnalazłem gniazdo o którym kolega wyżej pisał. Czekam na kostki nowe bo w moim egzemplarzu dwa piny zjadło...
Dacia Duster 1,2 TCE 4x4 2017, PF 126 ST 1983, Lancia Voyager 3,6 Platinum '14.
w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.
w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.
Re: Thesis 3.2 - błędy skrzyni, ESP i EBD
Mięło trochę czasu od Waszych wpisów.
Moja Thesis przypomniała sobie że jeszcze nigdy w zasadzie mnie nie zawiodła i postanowiła wypróbować moją cierpliwość.
Dokładnie tak jak we wcześniejszych opisach:
Jednocześnie pokazała błędy ESP, EBD, silnik zaczął nierówno pracować, wskaźnik paliwa szaleje i tryb awaryjny -tylko 3 bieg i wsteczny. Przy zmianie na wsteczny szarpnięcie. Cala masa błędów. Wykasowałem, ale wracają. wszystkie związane z hamulcami i siecią CAN (C1340, C1007, C1101, C 1412 i parę innych. (Po kasowaniu pojawiają się ponownie w różnej konfiguracji)
Najpierw wymieniłem główny akumulator na nowy -nie pomogło, mały nie zmieniony, ale ma 12,2 V potem posprawdzałem masy na przednim lewym nadkolu i w tylnej prawej wnęce, wtyczki sterowników (i złączkę instalacji) pod nogami pasażera, wtyki od EBD i ABS, bezpieczniki i cała skrzynkę bezpieczników (i wtyczek pod nią) pod maską oraz w bagażniku. Wszystko czyściutkie, nie utlenione, suche.
Niestety po odpaleniu lub przejechaniu kilku metrów wszystko wraca... Wydaje mi się, że jestem gdzieś blisko rozwiązania, bo raz przejechała kilkadziesiąt metrów
Nadzieja w tych którzy opisywali wyżej te same dolegliwości, ale nie napisali na koniec co było przyczyną....
No, chyba że odholowali do stacji demontażu.... ? Zart oczywiście. Byłoby mi bardzo szkoda
Kto postawi sprawdzoną diagnozę?
Moja Thesis przypomniała sobie że jeszcze nigdy w zasadzie mnie nie zawiodła i postanowiła wypróbować moją cierpliwość.
Dokładnie tak jak we wcześniejszych opisach:
Jednocześnie pokazała błędy ESP, EBD, silnik zaczął nierówno pracować, wskaźnik paliwa szaleje i tryb awaryjny -tylko 3 bieg i wsteczny. Przy zmianie na wsteczny szarpnięcie. Cala masa błędów. Wykasowałem, ale wracają. wszystkie związane z hamulcami i siecią CAN (C1340, C1007, C1101, C 1412 i parę innych. (Po kasowaniu pojawiają się ponownie w różnej konfiguracji)
Najpierw wymieniłem główny akumulator na nowy -nie pomogło, mały nie zmieniony, ale ma 12,2 V potem posprawdzałem masy na przednim lewym nadkolu i w tylnej prawej wnęce, wtyczki sterowników (i złączkę instalacji) pod nogami pasażera, wtyki od EBD i ABS, bezpieczniki i cała skrzynkę bezpieczników (i wtyczek pod nią) pod maską oraz w bagażniku. Wszystko czyściutkie, nie utlenione, suche.
Niestety po odpaleniu lub przejechaniu kilku metrów wszystko wraca... Wydaje mi się, że jestem gdzieś blisko rozwiązania, bo raz przejechała kilkadziesiąt metrów
Nadzieja w tych którzy opisywali wyżej te same dolegliwości, ale nie napisali na koniec co było przyczyną....
No, chyba że odholowali do stacji demontażu.... ? Zart oczywiście. Byłoby mi bardzo szkoda
Kto postawi sprawdzoną diagnozę?
Re: Thesis 3.2 - błędy skrzyni, ESP i EBD
12,2 V na małym akumulatorze to mało. U mnie było12,4 V i pokazało błędy ESP i EPB. Po wymianie akuma i skasowaniu błędów spokój. Na początek podładuj ten akumulatorek.
Re: Thesis 3.2 - błędy skrzyni, ESP i EBD
Akumulatorek wymieniony na nowy. Nic się nie poprawiło.
Re: Thesis 3.2 - błędy skrzyni, ESP i EBD
Witam.
Sprawdź sterownik i połączenia na pompie ABS, w moim przypadku powodowało to podobną choinkę błędów i tryb awaryjny.
Pozdrawiam.
Sprawdź sterownik i połączenia na pompie ABS, w moim przypadku powodowało to podobną choinkę błędów i tryb awaryjny.
Pozdrawiam.
Re: Thesis 3.2 - błędy skrzyni, ESP i EBD
Czy można zdemontować sterownik ABS -nie rozsypią się pod nim jakieś elektrozaworki? Chciałbym do niego zajrzeć ale nie wiem czy można.
Czy funkcje ESP wykonują się właśnie w tym sterowniku?
Sprawdzałem tylko jego wtyczkę -jest czysta i sucha. Ale być może miał ktoś w przeszłości z nią jakieś problemy bo była na drugim końcu zasuwki zabezpieczona "trytytką" żeby się nie wysuwała...
Czy funkcje ESP wykonują się właśnie w tym sterowniku?
Sprawdzałem tylko jego wtyczkę -jest czysta i sucha. Ale być może miał ktoś w przeszłości z nią jakieś problemy bo była na drugim końcu zasuwki zabezpieczona "trytytką" żeby się nie wysuwała...
- proxima86
- Forumowicz/ka
- Posty: 3037
- Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Annopol
Re: Thesis 3.2 - błędy skrzyni, ESP i EBD
Sterownik ABS powiedział papa.
Możesz spokojnie wymontować,nic się nie rozsypie, 5min roboty.
Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka
Możesz spokojnie wymontować,nic się nie rozsypie, 5min roboty.
Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Re: Thesis 3.2 - błędy skrzyni, ESP i EBD
Poległem. Nic sam więcej nie wskóram. Na wtorek umówiony termin w ASO.
Po moim wielokrotnym grzebaniu w wiązkach, sterownikach i tablicach bezpieczników przestał działać el. fotel kierowcy i el. kolumna kierownicza.
Wstrzymuję prace żeby więcej nie zepsuć
Jeśli w ASO sobie poradzą -dam znać co było przyczyną.
Po moim wielokrotnym grzebaniu w wiązkach, sterownikach i tablicach bezpieczników przestał działać el. fotel kierowcy i el. kolumna kierownicza.
Wstrzymuję prace żeby więcej nie zepsuć
Jeśli w ASO sobie poradzą -dam znać co było przyczyną.
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2868
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Thesis 3.2 - błędy skrzyni, ESP i EBD
Wypnij wepnij wtyczkę od modułu pod fotelem... miałem tak po odebraniu po czyszczeniu wnętrza...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 23 maja 2020, 21:47
- Imię: kms
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Thesis 3.2 - błędy skrzyni, ESP i EBD
odlacz , osusz i zaizoluj na nowo kostke idaca do sterownika abs pod maska. Sprawdz organoleptycznie jak wygladaja obudowy i oringi elektrycznych zaciskow i ich kostkii. Jesli wszystko jest suche i sprawne mozesz programem(MEC) ulozyc hamulce na nowo cofnac je w polozenie serwisowe i skalibrowac . Mozesz tez zaizolowac i ewentualnie osuszyc glowna wiazke idaca do zegarow z zewnatrz na podszybiu pod wycieraczkami szyby czolowej i sprawdzic okalblowanie znajdujace sie centralnie w tunelu srodkowym pod zapalniczka pod conectem.. Sprawdz tez masy, wiekszosc problemow to kostki i braki masy.....
Re: Thesis 3.2 - błędy skrzyni, ESP i EBD
Auto stało 2 tygodnie w serwisie Fiat, Lancia, w Kielcach i niestety nie mają pomysłu jak naprawić. Jest wśród Nas ktoś kto to ogarnie??? (oczywiście za ustalone wynagrodzenie) Wszystko co mogłem wcześniej posprawdzałem. Kupiłem też sterownik ABS, ale nie mam doświadczenia z siecią can, więc wolałem nic w niej nie grzebać, a on zapewne wymaga dopisania do sieci. (kiedyś zmieniałem sterownik zawieszenia i nie wymagał)
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2868
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Thesis 3.2 - błędy skrzyni, ESP i EBD
To było do przewidzenia
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)