Thesis 2.0 T - blokada rozrządu
Re: Thesis 2.0 T - blokada rozrządu
Nie rozumiem po co luzować koła rozrządu kolego. W każdym moim samochodzie sam wymieniam paski rozrządu, a zawsze są to wloskie samochody i nigdy nie używałem żadnej blokady. Jeśli uważasz to za mit proszę bardzo. Wiadomo, że trzeba do tego pomocnika bo bez blokad to raczej się nie uda. Ja zrobiłem swoją Tereską już prawie 3 tyś. od wymiany i nie widzę różnicy.
Były Lancia thema 2.0 turbo 16V, kappa 2.4 benzyna, AR166 2.0 turbo V6, AR 147 1.6,
Thesis 2.0T 2003r naprawiony skyhook
Thesis 2.0T 2003r naprawiony skyhook
Re: Thesis 2.0 T - blokada rozrządu
W 2.4jtd trzeba zdjąć koło na wałku rozrządu, by dostać się (wymienić) pompę wody, w 2.4tds nie trzeba, no ale w jtd dodali czujnik położenia wałka rozrządu. Na szczęście koło jest na klinie i problemów z rozrządem brak.
Być może w benzynowych wersjach jest podobnie jak w jtd, tylko klina nie ma
Być może w benzynowych wersjach jest podobnie jak w jtd, tylko klina nie ma
KAPPA TDS & JTD
Re: Thesis 2.0 T - blokada rozrządu
Ja jestem tym "polskim mechanikiem" który zakładał ten pasek w samochodzie lancika77 bez ustawiaków (które notabene posiadam),ale uznałem że skoro silnik chodzi bardzo ładnie i NIE CIEKNIE to nie ma sensu rozbierać całej góry.
Ustawiaki rozrządu były stosowane od dawna w fabrykach silników do szybkiego montażu rozrządu.
W fabrykach pracowali (i nadal pracują) robotnicy o najróżniejszych kwalifikacjach ,najczęściej bardzo odległych od wykonywanej pracy.
Dlatego technolog montażu musiał wprowadzić ustawiaki upraszczające tę dość skomplikowaną czynność.
Później dotarły do mechaników ASO ,bo ich kwalifikacje też bywają różne,a za błędy i tak zapłaci prestiż firmy.
Potem mniej lub bardziej legalnymi kanałami dotarły do mechaników "niefirmowych" ,których kwalifikacje potrafią być skandalicznie niskie (można "podziwiać" w TVN TUBO).
Taki "mechanik" po liceum ogólnokształcącym,dla którego fazy rozrządu to magia nie poradzi sobie bez ustawiaków.
Ustawiaki są bezwzględnie konieczne w dieslach,bo tam pomyłka "o ząbek" może być bardzo kosztowna,chociaż kilkanaście lat temu poprawiałem (kilka razy) koledze pasek w Oplu Kadecie 1.7D "bo przeskoczył" o ząbek,a na nowy nie miał kasy.
Za każdym razem samochód przyjeżdżał do mnie o własnych siłach.
Ale w nowych silnikach nie polecam takich numerów.
Kiedyś wszystko było lepsze.
Silniki benzynowe są bardziej tolerancyjne i rozrząd przestawiony o ząbek "nie wybuchnie",ale nawet niezbyt doświadczone ucho usłyszy że coś jest nie tak.
Co do samego ustawienia to przed rozebraniem trzeba zrobić znaki W DOBRZE WIDOCZNYCH MIEJSCACH najlepiej białym markerem.
Jeden znak na kole pasowym wału korbowego najlepiej na ząbku,drugi DOKŁADNIE NAPRZECIWKO na elemencie nieruchomym (którego nie będziesz demontował razem z paskiem).
Dokładnie tak samo znakujemy wałek ssący i wydechowy.
Pompa,napinacz i rolka prowadząca są nieistotne.
Luzujemy napinacz i zdejmujemy pasek.
Zakładanie paska zaczynamy od koła na wale korbowym.
Wygodnie jest gdy pomocnik trzyma kluczem wał (żeby się nie obrócił)ale przy odrobinie doświadczenia da się tego uniknąć.
Następnie,utrzymując naciąg paska (bo to strona ciągnąca) zakładamy na rolkę prowadzącą i koło wydechowe (bliżej przodu samochodu)
Wałek ma tendencję to uciekania ze znaków,ale przy odrobinie sprytu daje się opanować.
Potem koło ssące ,pompa wody i dopiero na końcu napinacz.
Jak są dwie osoby jest wygodniej bo jedna obserwuje znaki na dole druga na górze.
Po naciągnięciu paska należy jeszcze raz sprawdzić znaki.
Jak jest niezgodność - skorygować.
Jak znaki są zgodne obracamy wałem korbowym DWA OBROTY ZGODNIE ZE WSKAZÓWKAMI ZEGARA przy pomocy klucza.
Po dwóch pełnych obrotach znaki powinny się pokrywać.
Jeśli się rozjechały - skorygować i całą procedurę powtórzyć.
Jeśli jest zgodność można użyć rozrusznika,a potem uruchomić silnik.
W ubiegłym tygodniu wymieniłem pasek (stracił zęby) w Marei 1.6 16V.
Wymieniłem cztery zawory z uszczelniaczami,pasek,uszczelkę pod głowicę.
Rozrząd oczywiście totalnie rozjechany,ale ktoś kiedyś zrobił znaki farbą to skorzystałem ))
Z ciekawości sprawdziłem ustawiakami (pożyczone) - pełna zgodność.
Koszty 270 zł nie zrujnowały budżetu emeryta.
Generalnie silniki od ponad stu lat mają rozrząd ustawiany na znaki (niektóre jeżdżą do dziś)
Silnik 2.0T 20V jest rozwinięciem silnika 2.0T 16V,a ten jest rozwinięciem 2.0T 8V.
Oba silniki czterocylindrowe NIE MIAŁY USTAWIAKÓW tylko znaki fabryczne i też sporo ich jeszcze jeździ,że o sukcesach sportowych nie wspomnę.
Osobom które chcą się bawić w samodzielną naprawę samochodu polecam mój elementarz z czasów szkolnych:
Andrzej Cichowski Naprawa samochodów osobowych
O elektronice nic tam nie ma,ale o mechanice jest wszystko.
Książka bardzo przydatna ludziom zajmującym się odnawianiem starych samochodów,są metody napraw już zapomniane przez najstarszych mechaników.
Ustawiaki rozrządu były stosowane od dawna w fabrykach silników do szybkiego montażu rozrządu.
W fabrykach pracowali (i nadal pracują) robotnicy o najróżniejszych kwalifikacjach ,najczęściej bardzo odległych od wykonywanej pracy.
Dlatego technolog montażu musiał wprowadzić ustawiaki upraszczające tę dość skomplikowaną czynność.
Później dotarły do mechaników ASO ,bo ich kwalifikacje też bywają różne,a za błędy i tak zapłaci prestiż firmy.
Potem mniej lub bardziej legalnymi kanałami dotarły do mechaników "niefirmowych" ,których kwalifikacje potrafią być skandalicznie niskie (można "podziwiać" w TVN TUBO).
Taki "mechanik" po liceum ogólnokształcącym,dla którego fazy rozrządu to magia nie poradzi sobie bez ustawiaków.
Ustawiaki są bezwzględnie konieczne w dieslach,bo tam pomyłka "o ząbek" może być bardzo kosztowna,chociaż kilkanaście lat temu poprawiałem (kilka razy) koledze pasek w Oplu Kadecie 1.7D "bo przeskoczył" o ząbek,a na nowy nie miał kasy.
Za każdym razem samochód przyjeżdżał do mnie o własnych siłach.
Ale w nowych silnikach nie polecam takich numerów.
Kiedyś wszystko było lepsze.
Silniki benzynowe są bardziej tolerancyjne i rozrząd przestawiony o ząbek "nie wybuchnie",ale nawet niezbyt doświadczone ucho usłyszy że coś jest nie tak.
Co do samego ustawienia to przed rozebraniem trzeba zrobić znaki W DOBRZE WIDOCZNYCH MIEJSCACH najlepiej białym markerem.
Jeden znak na kole pasowym wału korbowego najlepiej na ząbku,drugi DOKŁADNIE NAPRZECIWKO na elemencie nieruchomym (którego nie będziesz demontował razem z paskiem).
Dokładnie tak samo znakujemy wałek ssący i wydechowy.
Pompa,napinacz i rolka prowadząca są nieistotne.
Luzujemy napinacz i zdejmujemy pasek.
Zakładanie paska zaczynamy od koła na wale korbowym.
Wygodnie jest gdy pomocnik trzyma kluczem wał (żeby się nie obrócił)ale przy odrobinie doświadczenia da się tego uniknąć.
Następnie,utrzymując naciąg paska (bo to strona ciągnąca) zakładamy na rolkę prowadzącą i koło wydechowe (bliżej przodu samochodu)
Wałek ma tendencję to uciekania ze znaków,ale przy odrobinie sprytu daje się opanować.
Potem koło ssące ,pompa wody i dopiero na końcu napinacz.
Jak są dwie osoby jest wygodniej bo jedna obserwuje znaki na dole druga na górze.
Po naciągnięciu paska należy jeszcze raz sprawdzić znaki.
Jak jest niezgodność - skorygować.
Jak znaki są zgodne obracamy wałem korbowym DWA OBROTY ZGODNIE ZE WSKAZÓWKAMI ZEGARA przy pomocy klucza.
Po dwóch pełnych obrotach znaki powinny się pokrywać.
Jeśli się rozjechały - skorygować i całą procedurę powtórzyć.
Jeśli jest zgodność można użyć rozrusznika,a potem uruchomić silnik.
W ubiegłym tygodniu wymieniłem pasek (stracił zęby) w Marei 1.6 16V.
Wymieniłem cztery zawory z uszczelniaczami,pasek,uszczelkę pod głowicę.
Rozrząd oczywiście totalnie rozjechany,ale ktoś kiedyś zrobił znaki farbą to skorzystałem ))
Z ciekawości sprawdziłem ustawiakami (pożyczone) - pełna zgodność.
Koszty 270 zł nie zrujnowały budżetu emeryta.
Generalnie silniki od ponad stu lat mają rozrząd ustawiany na znaki (niektóre jeżdżą do dziś)
Silnik 2.0T 20V jest rozwinięciem silnika 2.0T 16V,a ten jest rozwinięciem 2.0T 8V.
Oba silniki czterocylindrowe NIE MIAŁY USTAWIAKÓW tylko znaki fabryczne i też sporo ich jeszcze jeździ,że o sukcesach sportowych nie wspomnę.
Osobom które chcą się bawić w samodzielną naprawę samochodu polecam mój elementarz z czasów szkolnych:
Andrzej Cichowski Naprawa samochodów osobowych
O elektronice nic tam nie ma,ale o mechanice jest wszystko.
Książka bardzo przydatna ludziom zajmującym się odnawianiem starych samochodów,są metody napraw już zapomniane przez najstarszych mechaników.
Re: Thesis 2.0 T - blokada rozrządu
Witam
Panowie mam pytanie
Złożyliśmy silnik do Thesisa 2,0 20v Turbo na takowych blokadach (według sprzedającego prawidłowe) i jest problem z odpaleniem.
Ustaliliśmy, że są jednak przestawione trochę fazy.
Jeśli jest tak ja myślę (czyli że te blokady nie są jednak do tego silnika) - to czy istnieje możliwość pożyczenia od kogoś z forum właściwych blokad.
Oczywiście za zastawem i gratyfikacją za pożyczkę.
Panowie mam pytanie
Złożyliśmy silnik do Thesisa 2,0 20v Turbo na takowych blokadach (według sprzedającego prawidłowe) i jest problem z odpaleniem.
Ustaliliśmy, że są jednak przestawione trochę fazy.
Jeśli jest tak ja myślę (czyli że te blokady nie są jednak do tego silnika) - to czy istnieje możliwość pożyczenia od kogoś z forum właściwych blokad.
Oczywiście za zastawem i gratyfikacją za pożyczkę.
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Thesis 2.0 T - blokada rozrządu
Poszło PeWu.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Thesis 2.0 T - blokada rozrządu
Wielkie dzięki dla Kondiego za pożyczkę.
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Thesis 2.0 T - blokada rozrządu
Nie ma za co
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Thesis 2.0 T - blokada rozrządu
Miałby ktoś sprzedać/pożyczyć(za opłatą) blokady rozrządu do 2.0T?