Delta II - Sekwencyjny wtrysk gazu STAG 300

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5045
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Odp: Delta II - Sekwencyjny wtrysk gazu STAG 300

Post autor: Bichoń » 20 kwie 2009, 17:29

kuba pisze: Gdyby nie ta wspomniana kontrolka i to, że gdy się świeci to odcina przy 4500rpm wszystko byłoby OK.
Moglbys dokladniej opisac to odcinanie przy 4500?
Wczoraj mialem problemy z jazda na benzynie, obroty nie chcialy isc wyzej niz 4500. Na gazie nie bylo problemu. Niestety mialem dosc dluga trase i troche mi to przeszkadzalo - max predkosc 150 (ale za to spalanie 6,9 l/100km :!: ).
Po przyjezdzie do celu zresetowalem komputer i jak na razie jest OK, kontrolka wtrysku sie nie pali, obroty sie ladnie wkrecaja powyzej 4500, ale przejechalem dzisiaj tylko kilka kilometrow. Podejrzewam o to zlej jakosci paliwo, wyjezdzilem je do konca i zatankowalem pelny bak na shellu - zaraz po zatankowaniu przestala sie swiecic kontrolka, ale potem znowu bylo zle.
Przez cala trase, jak przelaczylem na gaz to problemy ustepowaly. A na jezdzie na benzynie, ponizej 4500 nie odczuwalem zadnego spadku mocy.
Czy ktos moze mi to wytlumaczyc?

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Odp: Delta II - Sekwencyjny wtrysk gazu STAG 300

Post autor: Krzys » 20 kwie 2009, 18:17

Czy ta kontrolka wtrysku może także oznaczać ubogą mieszankę?

Awatar użytkownika
Dziadek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 448
Rejestracja: 21 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: ŻNIN

Odp: Delta II - Sekwencyjny wtrysk gazu STAG 300

Post autor: Dziadek » 20 kwie 2009, 19:45

Odcina Ci na gazie czy na benzynie?Jeśli na gazie niech gazownicy podniosą ciśnienie gazu jeśli na benzynie sprawdź ciśnienie w układzie paliwowym(prawdopodobnie pompa paliwa siada)
Pozdrawiam Dziadek
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: Delta II - Sekwencyjny wtrysk gazu STAG 300

Post autor: KGB » 20 kwie 2009, 20:27

czyli w tym silniku jest wtrysk full-group ,a z takim ciezko sobie radzi stag200 ,a stag300 juz znacznie lepiej ,
aczkolwiek sam by raczej stawial ten silnik na blosie ,to wyszlo by delikatnie taniej ,ale za to zdecydowanie prosciej samemu podregulować instalke,

problemy z zasilaniem przy 4500rpm wskazuja na niewyrabianie parownika lub zle ustawiona mape wtrysku,
a moze masz wtryskiwacze valtek 3Ohm - z wierzchu sa czerwone,
te wtryskiwacze sa za wolne do full-groupa i przydalaby sie zmiana na 1Ohm ,czyli żółte ,
jezeli gaziarz jest dobrym magikiem to moze tak wyregulowac instalke ,ze do 5500rpm nie powinienes miec problemow ,czyli musi podniesc cisnienie na parowniku ,a mape dobrac tak ,by skocic czas otwarcia wtryskow na nizszych obrotach ,
niestety to malo precyzyjna zabawa i moze ci po tym wiecej palic przy spokojnej jezdzie

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Odp: Delta II - Sekwencyjny wtrysk gazu STAG 300

Post autor: Krzys » 20 kwie 2009, 21:55

KGB pisze:czyli w tym silniku jest wtrysk full-group ,a z takim ciezko sobie radzi stag200 ,a stag300 juz znacznie lepiej ,
aczkolwiek sam by raczej stawial ten silnik na blosie ,to wyszlo by delikatnie taniej ,ale za to zdecydowanie prosciej samemu podregulować instalke,

problemy z zasilaniem przy 4500rpm wskazuja na niewyrabianie parownika lub zle ustawiona mape wtrysku,
a moze masz wtryskiwacze valtek 3Ohm - z wierzchu sa czerwone,
te wtryskiwacze sa za wolne do full-groupa i przydalaby sie zmiana na 1Ohm ,czyli żółte ,
jezeli gaziarz jest dobrym magikiem to moze tak wyregulowac instalke ,ze do 5500rpm nie powinienes miec problemow ,czyli musi podniesc cisnienie na parowniku ,a mape dobrac tak ,by skocic czas otwarcia wtryskow na nizszych obrotach ,
niestety to malo precyzyjna zabawa i moze ci po tym wiecej palic przy spokojnej jezdzie
Tu kolega ma rację ale raczej podniesienie ciśnienia w tym reduktorze na nie wiele się zda, jest raczej za słaby. A wtryski najlepsze by były Matrixy.

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: Delta II - Sekwencyjny wtrysk gazu STAG 300

Post autor: KGB » 20 kwie 2009, 23:10

no tak ,jest to najslabszy parownik ,ale wkoncu powinien obsluzyc taka moc i to jeszcze z zapasem ,fakt ,ze praca pulsacyjna nie ulatwia mu zadania

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5045
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Odp: Delta II - Sekwencyjny wtrysk gazu STAG 300

Post autor: Bichoń » 21 kwie 2009, 8:11

Byc moze nie napisalem jasno, przy moim problemie obroty odcinalo na benzynie, na gazie caly czas ladnie chodzilo i nie swiecila sie kontrolka.

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: Delta II - Sekwencyjny wtrysk gazu STAG 300

Post autor: KGB » 21 kwie 2009, 12:18

bichon
zostales pominiety w dyspuscie :P
twoj problem jest dziwny i najlepiej jakbys sprawdzil swoj wtrysk odpinajac kostki emulatora/sterownika - czyli obejsc instalacje gazowa,
reset kompa ,tez moze pomoc

P.S.
po co ci gaz ,jak na trasie chcesz jezdzic na benzynie i to w dodatku w tak nieeokonomicznym trybie :roll: :?:

Awatar użytkownika
kuba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 103
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Odp: Delta II - Sekwencyjny wtrysk gazu STAG 300

Post autor: kuba » 21 kwie 2009, 12:40

Byłem dzisiaj u gazownika. Problemy z kontrolką ustały same. Zerknął tylko na wskaźnik ilości gazu i to jedyne co skorygował. Pokazywał mi na komputerze wykres z mapami wtrysku, zielona kreska -benzyna, niebieska -gaz (albo na odwrót) w każdym bądź razie pokrywały się niemalże idealnie. Co do czasu wtryskiwaczy to widziałem, że na benzynie było 2,5ms a na gazie ok. 3,0ms. Na razie chodzi dobrze więc jestem zadowolony. Wieczorkiem mogę pstryknąć fotkę jak to wszystko pod maską wygląda...
Masz zamontowany emulator Jest to takie ustrojstwo które oszukuje kompa,że wtryski benzynki działają,a one nie podają w tym czasie paliwa i kontrolka wtrysku nie działa wszystkie auta z grupy FIATA tak mają.
Z tego co mi powiedział gazownik nie mam emulatora sondy i to właśnie ona dawkuje benzynę i gaz również...
Moglbys dokladniej opisac to odcinanie przy 4500?
Wydaje mi się, że odcina dopływ paliwa i ma to miejsce i na gazie i na benzynie(oczywiście tylko wtedy gdy się świeci kontrolka). Tak sobie rozkminiłem, że jeżeli nie mam emulatora sondy lambda (pytałem, tak powiedział gazownik) to ona steruje dawkowaniem paliwa i jak komputer przechodzi w tryb awaryjny to odcina i na gazie i na benzynie. Jeżeli chodzi o zapalającą się kontrolkę to na upartego zanim zresetujesz kompa w aucie można auto podłączyć pod kompa i sprawdzić co za błąd został zapamiętany ale skoro po resecie jest wszystko OK to po co sobie robić problemy :lol: .
Na gazie nie bylo problemu
A może Ty właśnie masz emulator sondy i na gazie gdy oszukuje kompa jest wszystko ok a na benzynie są złe wskazania sondy lambda i zapala się kontrolka?? [to takie moje domysły, "na chłopski rozum"]
a moze masz wtryskiwacze valtek 3Ohm - z wierzchu sa czerwone
dokładnie mam czerwone wtryskiwacze, valtek, ale nie pamiętam ile Ohm, wieczorem zerknę...
a mape dobrac tak ,by skocic czas otwarcia wtryskow na nizszych obrotach
co do map tj. powyżej...

-- 21 Kwi 2009, 12:47 --
max predkosc 150 (ale za to spalanie 6,9 l/100km :!: )
Zapomniałem napisać odnośnie spalania 8-O aż nie mogę w to uwierzyć bo przecież mamy Lancie z dokładnie takimi samymi silnikami. Ja jak jeździłem swoją w trasie to 8l przy prędkości do 120km/h to min, no chyba, że już zupełnie na emeryta koło 90km/h to poniżej 8 troszkę zeszła ale przy tych prędkościach jak ją goniłem to mi spalała w trasie z 9l a nawet 10l...

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5045
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Odp: Delta II - Sekwencyjny wtrysk gazu STAG 300

Post autor: Bichoń » 21 kwie 2009, 12:55

KGB pisze: P.S.
po co ci gaz ,jak na trasie chcesz jezdzic na benzynie i to w dodatku w tak nieeokonomicznym trybie :roll: :?:
Chce, nie chce, musze. Ciezko w Austrii LPG zatankowac. W Czechach stacacji LPG juz troche jest, ale jeszcze ani razu nie mialem odwagi. A tak jak raz na dwa miesiace zrobie te 1500km na benzynce, to przynajmniej uklad paliwowy sie przeczysci.
A ekonomicznie to ja nigdy nie jezdzilem. Cenie swoj czas ;-)
Zapomniałem napisać odnośnie spalania 8-O aż nie mogę w to uwierzyć bo przecież mamy Lancie z dokładnie takimi samymi silnikami. Ja jak jeździłem swoją w trasie to 8l przy prędkości do 120km/h to min, no chyba, że już zupełnie na emeryta koło 90km/h to poniżej 8 troszkę zeszła ale przy tych prędkościach jak ją goniłem to mi spalała w trasie z 9l a nawet 10l...
No ja tez sie zdziwilem, normalnie w polskiej trasie pale kolo 9-10. W miescie kolo 14 LPG to normalka, a na benzynie 12. Jak widac, jak sie jedzie rowno, nawet z wieksza predkoscia, to spalanie moze byc male. Tylko trzeba uwazac, zeby nie zasnac przy takiej jezdzie...

Awatar użytkownika
kuba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 103
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Odp: Delta II - Sekwencyjny wtrysk gazu STAG 300

Post autor: kuba » 21 kwie 2009, 13:05

A może to zasługa palącej się kontrolki :smiech3: :smiech3: :smiech3:

-- 21 Kwi 2009, 13:06 --

Moja przy takiej jeździe na benzynie spaliła by chyba zamiast 6,9l to 9,6l... hehe

Awatar użytkownika
Ozarek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 102
Rejestracja: 18 mar 2008, 0:00

Odp: Delta II - Sekwencyjny wtrysk gazu STAG 300

Post autor: Ozarek » 21 kwie 2009, 15:29

kuba pisze:No i gaz założony... Pierwsze wrażenia:
1) Jeździ :]
2) Niestety pomimo, że to sekw. to odczuwam lekki spadek mocy :[
3) Pojawił się pierwszy problem - kontrolka wtrysku - zapala się na benz. i na gazie (wcześniej nie było problemu). Przy 4500obr. odcina...

Dzisiaj (o ile będzie czynne) podjadę na sprawdzenie o co chodzi...
Niestety ale spartolili Ci intalkę...
Spadek mocy można wyregulować, ale trzeba posiedzieć z kompem, pojeździć i porządnie to wystroić, a nie zrzucać wszystkiego na autoadaptację.

Co do kontrolki wtrysku to błąd dyskwalifikujący, a odcinanie gazu przy 4500rpm to efekt kijowego reduktora, który nie wydala z ciśnieniem na wysokich obrotach.

/Delta VVT + Stag 300

Awatar użytkownika
kuba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 103
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Odp: Delta II - Sekwencyjny wtrysk gazu STAG 300

Post autor: kuba » 21 kwie 2009, 16:10

odcinanie gazu przy 4500rpm to efekt kijowego reduktora, który nie wydala z ciśnieniem na wysokich obrotach
Wg. mojego skromnego zdania odcinanie przy 4500rpm to efekt pracy w trybie awaryjnym... Jak się pali kontrolka to dzieje się tak na gazie jak i na benzynie. Kiedyś miałem podobną sytuację jeszcze przed założeniem gazu... A z jakich elementów się Twoja instalacja gazowa?? Widzę, że również masz STAGa 300.

-- 05 Maj 2009, 00:59 --

Dołączam fotki zamontowanej instalki. Ostatnio byłem u gazownika podniósł mapy wrtysku, kontrolka wtrysku po tym zabiegu się nie zapala (tfu, odpukać...). Dzisiaj zauważyłem, że w ciemności pod machą mam festiwal fajerwerków, iskry to mi skaczą prawie po całym silniku. Jutro z rana jadę kupić przewody WN. Co do spalania - trasa ok.11l, miasto 14-15l oczywiście LPG. Może po wymianie przewodów będzie mniej :]. Pozdrawiam!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
tc130
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 01 sty 2008, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Zabrze

Odp: Delta II - Sekwencyjny wtrysk gazu STAG 300

Post autor: tc130 » 03 lip 2009, 17:49

Witam i jak problemy z kontrolką? od niedawna mam staga 4 i ciągły problem z zapalającą sie kontrolka wtrysków mójemu gazownikowi powoli zaczynaja opadać ręce, może ktoś wie w czym problem napewno nie w regulacji i nie w reduktorze.

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Odp: Delta II - Sekwencyjny wtrysk gazu STAG 300

Post autor: Krzys » 03 lip 2009, 19:31

tc130 pisze:Witam i jak problemy z kontrolką? od niedawna mam staga 4 i ciągły problem z zapalającą sie kontrolka wtrysków mójemu gazownikowi powoli zaczynaja opadać ręce, może ktoś wie w czym problem napewno nie w regulacji i nie w reduktorze.
Może powinieneś zmienić gazownika czasami to pomaga.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”