Delta II - Sekwencyjny wtrysk gazu STAG 300

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
kuba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 103
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Delta II - Sekwencyjny wtrysk gazu STAG 300

Post autor: kuba » 16 kwie 2009, 17:43

Witam czy ktoś z Was ma może Lancie Delte II z gazem a konkretnie z sekwencyjnym wtryskiem gazu??
Jutro planuję założyć gaz do swojej i jestem już nawet umówiony... Jest jeno małe "ale"...
Gazownik w pierwszym punkcie polecił mi instalkę STAG 300 (>www.ac.com.pl).
Dziś jeszcze podjechałem do Nagazu (>www.nagaz.pl) na bezpłatne sprawdzenie czy takowa instalacja się sprawdzi
i ku mojemu zaskoczeniu Pan powiedział, że nie ma szans żeby to auto jeździło na tej instalacji...
Moja lancia ma silnik 1,8 8V 90/105KM, no i oczywiście jest na wielopunktowym wtrysku.

Awatar użytkownika
sam_go
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 187
Rejestracja: 08 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Odp: Delta II - Sekwencyjny wtrysk gazu STAG 300

Post autor: sam_go » 16 kwie 2009, 22:43

Witam.
Turlam się swoją Kappą 2.0 20v na stagu 300 od przeszło 20tyś. km i nie narzekam (nie dotknąłem się nawet najmniejszym palcem). Różnica w cenie przejechanych kilometrów - bezcenna. Szkoda, że nie napisałeś w jakich cenach proponowano ci instalacje i w jakiej konfiguracji. Może zapytaj tego fachowca, co sądzi o stagu w 2.0 - jeśli również powtórzy, że to nie będzie działać, to ....... i zakładaj Staga. Pamiętaj, że ważniejszy jest dobór wtrysków i reduktora oraz sama precyzja montażu.

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Odp: Delta II - Sekwencyjny wtrysk gazu STAG 300

Post autor: Krzys » 16 kwie 2009, 23:12

Masz wtrysk benzyny Full-group ? Jeśli nie to nie widzę problemu by założyć staga 300. Jeśli Ci się nie śpieszy to w najbliższym czasie ma wyjść nowa wersja Staga.

Awatar użytkownika
kuba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 103
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Odp: Delta II - Sekwencyjny wtrysk gazu STAG 300

Post autor: kuba » 17 kwie 2009, 0:34

Szkoda, że nie napisałeś w jakich cenach proponowano ci instalacje i w jakiej konfiguracji.
Za instalkę zapłacę równiutko 2000zł + pełen zbiornik gazu :]
Z tego co pamiętam STAG300+reduktor Tomasetto+niestety mała butla w koło ok.30l...
Masz wtrysk benzyny Full-group ?
Niestety nie wiem jaki mam wtrysk, gość w nagazie podłączył się jakimś drucikiem pod jeden z kabli idących do wtryskiwacza, drugim do masy a trzecim do rurki od... spryskiwacza przedniej szyby hehe, więc chyba nie był potrzebny. W każdym bądź razie jak dodawał gazu pojawiały mu się jakieś szlaczki i wykresy, niestety dla mnie to było zupełnie niezrozumiałe :[ ale powiedział, że jak założe staga 300 to będę móg się nacieszyć tylko i wyłącznie stempelkiem w dowodzie...

A jeżeli chodzi o ścisłość to o ile nie pokręcę to gość powiedział, że jak sama nazwa wskazuje to jest sekwencyjny wtrysk gazu a ja mam (i tu dokładnie nie wiem co!?) "symultaniczny" wtrysk(!?) czy coś takiego, generalnie chodziło mu o to, że sterownik (komputer) nie będzie w stanie się dogadać z elektroniką od gazu, podobno nie zsynchronizują się....


Jeżeli chodzi o fachowca od gazu to powiedzmy, że jest sprawdzony. Zakładał gaz znajomym do Escorta, Astry i Voyagera i wszyscy są zadowoleni. W prawdzie to były instalacje podciśnieniowe, czyli II gen. no ale wydaje mi się, że chyba zna się trochę na rzeczy... Jeżeli chodzi o instalkę II gen. to powiedział, że można ale zdecydowanie odradza...

Przypomnę jeszcze, że opinia, że nie będzie działać została orzeczona przez fachowca z nagazu, natomiast sama propozycja instalacji staga padła od w/w mechanika (który co prawda widział auto przez jakieś 5 min. :[). Niestety co do samego wyposażenia warsztatów jest spora różnica (niestety na korzyść nagazu) ale jak mu jutro zaprowadzę samochód to najpierw wspomnę o moich wątpliwościach i zapłacę dopiero po skończonej robocie, chodzi mi tylko o to żeby nie mieć wiecznych problemów z gazem, bo i tak samo auto i tak jest dość wymagające jeżeli chodzi o naprawy bieżące...

Awatar użytkownika
Gepard
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 26 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Odp: Delta II - Sekwencyjny wtrysk gazu STAG 300

Post autor: Gepard » 17 kwie 2009, 1:44

Witam! Proponowałbym podjechać do innego zakładu i zasięgnac opinii. Np. na ul. Weselną - to jeden z najstarszych zakładów autogazu w Łodzi i własciciel naprawde zna sie na rzeczy. 2000 za sekwencje to tanio, ale źle zamontowana może Ci popsuć nie tylko humor , ale i silnik. W moim Citroenie "fachowcy" tak namieszali, że kilkanaście razy jeździłem na poprawki - w końcu im sie udało i od czterech lat jeżdżę bez wiekszych problemów.
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik :D
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Odp: Delta II - Sekwencyjny wtrysk gazu STAG 300

Post autor: Krzys » 17 kwie 2009, 9:34

Symultaniczny to znaczy chyba że benzyna jest wtryskiwana przez wszystkie wtryskiwacze jednocześnie. Stag 300 nie posiada takiej opcji (ale także będzie działał) taką możliwość daje stag 4. Polecam wstawić bardzo mocny reduktor gdyż podczas równoczesnego otwarcia wtryskiwaczy będziesz miał duże spadki ciśnienia. Tomasetto nie jest dobrym pomysłem, jest to jeden ze słabszych reduktorów. Wstaw Scorpiona St lub EG200 dostępne są nawet na allegro.

Awatar użytkownika
kuba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 103
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Odp: Delta II - Sekwencyjny wtrysk gazu STAG 300

Post autor: kuba » 17 kwie 2009, 12:40

No i stało się :], wstawiłem auto dzisiaj o 9" rano, po południu ma być do odebrania.
Zobaczymy co z tego będzie, mam nadzieję, że wszystko będzie OK.
W końcu będzie gwarancja :].
Dam znać wieczorem jak będzie po wszystkim.
Proponowałbym podjechać do innego zakładu i zasięgnac opinii. Np. na ul. Weselną - to jeden z najstarszych zakładów autogazu w Łodzi
Akurat to moja okolica ale nie pomyślałem żeby tam pojechać, a że już się z gościem umówiłem to już nie kombinowałem :]. Wstawiłem auto tuż nieopodal - na ul.Janoskia.
Stag 300 nie posiada takiej opcji (ale także będzie działał) taką możliwość daje stag 4.
No właśnie w odniesieniu do STAGa 4 w nagazie powiedziano mi, że nie da rady. Powiedziano mi, że STAG300 i STAG4 to jest praktycznie to samo i różni się tylko wersją firmware'u. W nagazie montaż STAGa4 kosztowałby 2800zł a u gościa na Janosika STAG300 jak pisałem za 2000zł... Powiedzieli, że albo IIgen. za 2000 albo instalacja sekw. LANDIREZZO za ok 3500zł ale na głowę jeszcze nie upadłem...
Symultaniczny to znaczy chyba że benzyna jest wtryskiwana przez wszystkie wtryskiwacze jednocześnie.
symultaniczny (ś.łc. simultaneus ?jednoczesny?) 1. opierający się na regułach symultanizmu. 2. odbywający się jednocześnie; jednoczesny.
źródło: >http://portalwiedzy.onet.pl/118669,,,,s ... haslo.html

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Delta II - Sekwencyjny wtrysk gazu STAG 300

Post autor: pew » 17 kwie 2009, 22:46

kuba pisze: Z tego co pamiętam STAG300+reduktor Tomasetto+niestety mała butla w koło ok.30l...
co taka mała? ja w poprzedniej miałem 38 l, weszła bez problemu tylko leciutko miałem na środku podniesioną "podłogę" w bagażniku ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
kuba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 103
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Odp: Delta II - Sekwencyjny wtrysk gazu STAG 300

Post autor: kuba » 18 kwie 2009, 9:40

No i gaz założony... Pierwsze wrażenia:
1) Jeździ :]
2) Niestety pomimo, że to sekw. to odczuwam lekki spadek mocy :[
3) Pojawił się pierwszy problem - kontrolka wtrysku - zapala się na benz. i na gazie (wcześniej nie było problemu). Przy 4500obr. odcina...

Dzisiaj (o ile będzie czynne) podjadę na sprawdzenie o co chodzi...
o taka mała? ja w poprzedniej miałem 38 l, weszła bez problemu tylko leciutko miałem na środku podniesioną "podłogę" w bagażniku ...
Tzn. butla jest chyba 34l a wchodzi gazu 28l i i tak mam lekko podniesioną podłogę w bagażniku...

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Odp: Delta II - Sekwencyjny wtrysk gazu STAG 300

Post autor: Krzys » 18 kwie 2009, 10:59

Jeśli założyłeś taki zestaw jak pisałeś to nie wróżę nic dobrego. :D

Awatar użytkownika
kuba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 103
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Odp: Delta II - Sekwencyjny wtrysk gazu STAG 300

Post autor: kuba » 18 kwie 2009, 12:15

Niestety poprzedni post napisałeś jakieś 34 minuty po tym jak wstawiłem auto do warsztatu...
Jeśli założyłeś taki zestaw jak pisałeś to nie wróżę nic dobrego. :D
Dlaczego tak uważasz, jak możesz to napisz łopatologicznie żebym w razie czego mógł spytać gazownika dlaczego założył gaz w takiej konfiguracji a nie innej, powiedział, że cała instalacja będzie działać bez problemu. Z resztą Sam_go napisał, że jeździ Kappą bez żadnych problemów to chyba podobne silniki??

Dokładnie instalacja wygląda tak:
Reduktor: Tomasetto
Zbiornik: Bormech
Układ sterujący STAG: 300S4
Listwa wtryskowa: Valtek

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Odp: Delta II - Sekwencyjny wtrysk gazu STAG 300

Post autor: Krzys » 18 kwie 2009, 13:00

Silniki nie są podobne posiadasz wtrysk fullgroup a do tego typu wtrysku potrzeba bardzo stabilnego i mocnego reduktora gdyż przy jednoczesnym otwarciu wtryskiwaczy następuje znaczny spadek ciśnienia w reduktorze. Co do wtrysków czy będą dobre to nie wiem jakie masz czasy wtrysków benzyny na wolnych obrotach. Musisz sprawdzić jakie masz skoki ciśnienia ostrego przyśpieszania max 0,3 jeśli powyżej to reduktor do wymiany.

Awatar użytkownika
kuba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 103
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Odp: Delta II - Sekwencyjny wtrysk gazu STAG 300

Post autor: kuba » 20 kwie 2009, 16:49

Jutro rano jestem umówiony na sprawdzenie dlaczego się zapala kontrolka wtrysku.
Dziś rozmawiałem z gazownikiem i powiedział, że przez pierwsze 1000km ma prawo być coś nie tak.
Przez wspomniane 1000km mówiąc łopatologicznie wszystko się musi "poukładać", nie wiem czy dobrze
zrozumiałem ale sterownik od gazu automatycznie się dostraja do kompa samochodu (?).

Gdyby nie ta wspomniana kontrolka i to, że gdy się świeci to odcina przy 4500rpm wszystko byłoby OK.
Dziwne jest tylko to, że raz się zapala a raz nie i nie wiem od czego to zależy...
Przez weekend trochę Lancie przegoniłem i tak zrobiłem na 25l gazu ok.60km po mieście,
ok 70km po autostradzie (poznańskiej) i ok. 80km "w trasie" po "żółtych drogach"...
Po mieście jeździłem normalnie ani szybko ani na emeryta, na autostradzie cały czas 150-170km/h,
chyba, że zapaliła się kontrolka wtrysku to wtedy 140km/h... W "trasie" 70-120km/h.
Zrobiłem 210km zalałem 25l, Lancia spaliła 12l więc chyba nieźle. 12l x 1,48zł = 17,76zł :D.

Awatar użytkownika
Dziadek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 448
Rejestracja: 21 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: ŻNIN

Odp: Delta II - Sekwencyjny wtrysk gazu STAG 300

Post autor: Dziadek » 20 kwie 2009, 16:58

Oj chyba żle moja Delta 1.8 na mikserze Pali do 10l/100 przy spokojnej jeździe do 110 8,2.
Masz zamontowany emulator Jest to takie ustrojstwo które oszukuje kompa,że wtryski benzynki działają,a one nie podają w tym czasie paliwa i kontrolka wtrysku nie działa wszystkie auta z grupy FIATA tak mają.U mnie na mikserze nie widzę różnicy między jazdą na gazie i benzynie auto zbiera się jak strzała.
Pozdrawiam Dziadek
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC

Awatar użytkownika
kuba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 103
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Odp: Delta II - Sekwencyjny wtrysk gazu STAG 300

Post autor: kuba » 20 kwie 2009, 17:27

Oj chyba żle moja Delta 1.8 na mikserze Pali do 10l/100 przy spokojnej jeździe do 110 8,2.
Nie wiem może to jeszcze kwestia regulacji... Zobaczymy... Na benzynie paliła jak smok, 13-14 litrów po
mieście to była norma a czasem zdarzało się więcej, w trasie udało mi się kiedyś zejść troszkę poniżej 8l,
w drodze z Łodzi do Katowic a tak to sobie paliła 8-9l... Myślę, że 12l to niedużo biorąc pod uwagę, że na
autostradzie dostawała "po tyłku" a zauważyłem, że właśnie powyżej 120km/h dopiero zaczyna palić...
Tak czy inaczej 17zł a 45zł robi różnicę i sprawia, że odzyskuje wiarę w to auto :] a instalacja gazowa
sprawiła, że po tej inwestycji zostaniemy razem do póki kółka Lancii nie poodpadają :lol: :lol: :lol:
Masz zamontowany emulator Jest to takie ustrojstwo które oszukuje kompa,że wtryski benzynki działają,a one nie podają w tym czasie paliwa i kontrolka wtrysku nie działa wszystkie auta z grupy FIATA tak mają.
Nie wiem czy mam emulator. Do lambdy na pewno idzie jakiś przewód ale ginie gdzieś w gąszczu kabli idących do kompa od gazu...
U mnie na mikserze nie widzę różnicy między jazdą na gazie i benzynie auto zbiera się jak strzała.
Ja zauważyłem (co prawda) baaardzo leciutki spadek mocy przy ruszaniu (tak na 1 i 2) ale później już jest w normie.
Może to też kwestia jakiejś regulacji. Na plus - wydaje mi się, że auto jest bardziej elastyczne na gazie :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”