Thesis 2.4 JTD - rwie pasek

Awatar użytkownika
Michal198422
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 13 lip 2010, 2:57
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek

Post autor: Michal198422 » 11 wrz 2012, 21:39

Też obstawiam coś z mocowaniem wału lub z kołem zamachowym. Ewentualnie coś nie tak zmontowane sprzęgło.
Kappa SW 2,4 TDS. Brak ECSF, brak nieoczekiwanych CHECKów, brak problemów. Wszystko (prócz klimy) działa:D Więc na pewno coś jest nie tak :|

Awatar użytkownika
Watazka
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1525
Rejestracja: 06 wrz 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek

Post autor: Watazka » 11 wrz 2012, 22:21

No chyba nie to,że wał pomyka na prawo i lewo popychany sprzęgłem 8-O

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek

Post autor: Ramzes_II » 11 wrz 2012, 22:44

Pierscienie oporowe wału. Luz osiowy wału.
A dokładnie pierscienie oporowe wału założone tył do przodu :)

nie odczytałem kurde o tym sprzegle ze dziwne dzwięki.
Sorryy.
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2012, 6:59 przez Ramzes_II, łącznie zmieniany 1 raz.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Awatar użytkownika
facio
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 412
Rejestracja: 02 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek

Post autor: facio » 12 wrz 2012, 5:34

Niem mów tylko że jakiś wspaniały mechanik nie założył pierscieni osiujących i wał tak se fruwał tył -przód,albo je wytarło to już moje oczy widziały dawno temu we fiacie 132
We Wroclawiu utworzylem mały klub kappy można poznać nas po rejestracjach wszystkie zaczynaja sie DW 222 mam tez duzo czesci lanci... Tel.691-771-549 A teraz do stadka dołączy Thesis 2.4 jtd mojej żonki DW 898

argenta67

Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek

Post autor: argenta67 » 12 wrz 2012, 7:05

Watazka pisze:No chyba nie to,że wał pomyka na prawo i lewo popychany sprzęgłem 8-O
I to jest to fachman założył pierścienie/panewki oporowe odwrotnie i po dwóch latach zrobił się taki luz, że sprzęgło suwało wałem i zrzucało paski szarpiąc je. Tak więc znalezienie tego uszkodzenia kosztowało mnie sporo nerwów bo niby jak do tego dojść jak ruch tego walu był mniejszy niż 1mm i bez naciskania sprzęgła pasek pracował jak marzenie a w dodatku Thesis nie ma zbyt wiele miejsca na podglądanie. Te panewki to zmora nieudolnych mechaników bo zanim to wyjdzie to musi trochę czasu upłynąć a i postawienie takiej diagnozy tez wywołuje śmiech niewiary "bo niby jak, niemożliwe".
panewa.jpg
facio pisze:Niem mów tylko że jakiś wspaniały mechanik nie założył pierscieni osiujących i wał tak se fruwał tył -przód,albo je wytarło to już moje oczy widziały dawno temu we fiacie 132
Założył ale odwrotnie. Ja też dawno takiego czegoś nie widziałem bo po prostu myślałem, że już każdy ma to wpojone jak się je zakłada ale niestety nie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2012, 7:08 przez argenta67, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek

Post autor: Ramzes_II » 12 wrz 2012, 7:06

facio pisze:Niem mów tylko że jakiś wspaniały mechanik nie założył pierscieni osiujących i wał tak se fruwał tył -przód,albo je wytarło to już moje oczy widziały dawno temu we fiacie 132
Wytrze, a jakże - gdy się powierzchnią roboczą półpierscień oporowy da do kadłuba, miast do wału.
ale ze silnik nie gasł przy wciskaniu sprzęgła przez pierwsze godziny, minuty, dni, po takim złożeniu ? toż opór stawia taka panewka okrutny.

A co do Fiata 132 to ja juz widziałem takich macherów co najszersze (dwie) panewki dawali na ostatni piaty czop wału (od strony skrzyni) bo jak tłumaczyli: koło zamachowe ciężkie i tam idzie ta szeroka panewka :lol:
Efekt - po 150 km - czwarta korba z panewką w kształcie ultracienkiej podpaski allways z skrzydełkami :)
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

argenta67

Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek

Post autor: argenta67 » 12 wrz 2012, 7:15

Ramzes_II pisze:
facio pisze:Niem mów tylko że jakiś wspaniały mechanik nie założył pierscieni osiujących i wał tak se fruwał tył -przód,albo je wytarło to już moje oczy widziały dawno temu we fiacie 132
Wytrze, a jakże - gdy się powierzchnią roboczą półpierscień oporowy da do kadłuba, miast do wału.
ale ze silnik nie gasł przy wciskaniu sprzęgła przez pierwsze godziny, minuty, dni, po takim złożeniu ? toż opór stawia taka panewka okrutny.

A co do Fiata 132 to ja juz widziałem takich macherów co najszersze (dwie) panewki dawali na ostatni piaty czop wału (od strony skrzyni) bo jak tłumaczyli: koło zamachowe ciężkie i tam idzie ta szeroka panewka :lol:
Efekt - po 150 km - czwarta korba z panewką w kształcie ultracienkiej podpaski allways z skrzydełkami :)
Dominik, to były Pb a ON ma jednak więcej mocy i klekot zagłuszał właśnie ten dziwny dźwięk a był to hałas łańcuszka pompy oleju i ten hałas mnie naprowadził a mówią, że robota mechanika taka prosta, ech.

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek

Post autor: Ramzes_II » 12 wrz 2012, 7:26

argenta67 pisze:
Ramzes_II pisze:
facio pisze:Niem mów tylko że jakiś wspaniały mechanik nie założył pierscieni osiujących i wał tak se fruwał tył -przód,albo je wytarło to już moje oczy widziały dawno temu we fiacie 132
Wytrze, a jakże - gdy się powierzchnią roboczą półpierscień oporowy da do kadłuba, miast do wału.
ale ze silnik nie gasł przy wciskaniu sprzęgła przez pierwsze godziny, minuty, dni, po takim złożeniu ? toż opór stawia taka panewka okrutny.

A co do Fiata 132 to ja juz widziałem takich macherów co najszersze (dwie) panewki dawali na ostatni piaty czop wału (od strony skrzyni) bo jak tłumaczyli: koło zamachowe ciężkie i tam idzie ta szeroka panewka :lol:
Efekt - po 150 km - czwarta korba z panewką w kształcie ultracienkiej podpaski allways z skrzydełkami :)
Dominik, to były Pb a ON ma jednak więcej mocy i klekot zagłuszał właśnie ten dziwny dźwięk a był to hałas łańcuszka pompy oleju i ten hałas mnie naprowadził a mówią, że robota mechanika taka prosta, ech.
No proszę Cię...
Masz rację, klekot nie dośc że ma momentu więcej, to i hałasuje zagłuszając ten dzwięk tarcia metal o metal.
To finalnie ile wał miał luzu ? jak wytarło pierscienie to luz osiowy wału się zrobił na 6 mm jak wciskać i puszczać sprzegło.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

argenta67

Re: Thesis 2.4 JTD - rwie pasek

Post autor: argenta67 » 12 wrz 2012, 17:40

Ramzes_II pisze:
argenta67 pisze:
Ramzes_II pisze:
facio pisze:Niem mów tylko że jakiś wspaniały mechanik nie założył pierscieni osiujących i wał tak se fruwał tył -przód,albo je wytarło to już moje oczy widziały dawno temu we fiacie 132
Wytrze, a jakże - gdy się powierzchnią roboczą półpierscień oporowy da do kadłuba, miast do wału.
ale ze silnik nie gasł przy wciskaniu sprzęgła przez pierwsze godziny, minuty, dni, po takim złożeniu ? toż opór stawia taka panewka okrutny.

A co do Fiata 132 to ja juz widziałem takich macherów co najszersze (dwie) panewki dawali na ostatni piaty czop wału (od strony skrzyni) bo jak tłumaczyli: koło zamachowe ciężkie i tam idzie ta szeroka panewka :lol:
Efekt - po 150 km - czwarta korba z panewką w kształcie ultracienkiej podpaski allways z skrzydełkami :)
Dominik, to były Pb a ON ma jednak więcej mocy i klekot zagłuszał właśnie ten dziwny dźwięk a był to hałas łańcuszka pompy oleju i ten hałas mnie naprowadził a mówią, że robota mechanika taka prosta, ech.
No proszę Cię...
Masz rację, klekot nie dośc że ma momentu więcej, to i hałasuje zagłuszając ten dzwięk tarcia metal o metal.
To finalnie ile wał miał luzu ? jak wytarło pierscienie to luz osiowy wału się zrobił na 6 mm jak wciskać i puszczać sprzegło.
Nie no takiej tragedii nie było ale 1-2mm może było nie mierzyłem ale to wystarczyło aby paski sie suwały i łańcuszek pompy obcierał.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”