Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

intuos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 06 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

Post autor: intuos » 26 wrz 2013, 12:19

Pierścienie ci się skończyły i tyle.
Gdyby turbo ci padło, z rana i po dłuższym postoju waliłoby białosiwym dymem.
Prawda o tych silnika jest taka że są bardzo dobre pod jednym warunkiem. Jeździ się od początku na sportowy oleju.
Lancia dała dupy nie modyfikując konkretniej wału. Panewki w wolnossącym są takie same jak w turbawce, poszli na łatwiznę i tyle w temacie.
Czeka cie remont. Silnik po prawidłowym remoncie będzie brał litr na 10000km. Problem w tym że na dzieńdobry musisz szykować 5000 koła, bo co najmniej tyle będzie kosztowało zrobienie pierścieni, planowanie głowicy i zrobienie turbiny. Turbine naprawiaj jedynie tam gdzie to sensownie robią.
Smutna dla ciebie powyższa wiadomość ale lepiej żebyś wiedział na czym stoisz. Poprzedni właściciel albo cie zrobił w konia albo przez te 170000 samochód dostawał ostro w palnik, po za tym tak sie kończy jazda tym silnikiem na oleju 10w40... Wedle maksymy ostatnich lat motoryzacji przejedzie 200000 a potem do remontu...
Pamiętaj że głowica w thesisach 2.0t jest inna niż w lancii kappie 20vt- inne zawory, inna turbina!
k Coupe 20vt
Thesis 20vt

Awatar użytkownika
GrimlocK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 374
Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

Post autor: GrimlocK » 26 wrz 2013, 13:03

tacitus pisze:Lancia kupiona jakieś 5tys km temu ;-) wymieniłem po raz pierwszy olej na valvoline 10w60 no ale na trasie do roboty i z powrotem musiałem ponad 2l dolać więc zmieniłem po powrocie do domu na shella 10w40(tak mi doradził kolega z forum) ponieważ mam go za darmo.Auto ma swój przebieg tzn prawie 170tys.
Jak wrócę to chcę auto wstawić na warsztat ale chcę wiedzieć od czego mogę zacząć........Jak wymieniałem lambdy u mechanika to auto po odpaleniu narobiło trochę dymu w garażu.....nawet sporo ;-) i mechanik powiedział że to norma po zmianie sond.I czasami auto kopci gdy jest zimne i falują obroty gdy zimny a czasami wszystko jest oki......
Jakiej firmy sondy montował i jakiego koloru to był dym? czarny? Nie wydaje mi się, żeby po wymianie zepsutych sond na nowe normalne było kopcenie silnika. Wracając do zużycia oleju - czy upewniłeś się, że silnik nie ma żadnych wycieków? Samo używanie "sportowego" oleju niekoniecznie jest polecane na codzień (jeżeli mówimy o lepkości). Natomiast używanie oleju będącego 100% olejem syntetycznym jak najbardziej. Należy tylko dobrać odpowiednią lepkość do silnika i stylu używania auta.

EDIT: widzę, że jesteś z Włocławka. Jeżeli interesowałby Cię warsztat specjalizujący się we włoskich autach to możesz podjechać do Torunia do http://www.ital-performance.pl/

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

Post autor: kond243 » 26 wrz 2013, 13:15

Co do panewek w wolnossącym a turbo to kolega nie ma racji ja jak zmieniałem panewki w k 2.020vt kupiłem do turbo a do wolnossącego są inne.Teraz w Ic AS24 są pod jednym numerem tyle że wzmocnione do turbo i takie tez możesz zalozyc do wolnossącego. Ograniczenia kosztów produkcji jak to się mówi.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
tacitus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 16 lis 2007, 0:00
Imię: Mikuś
Lokalizacja: Włocławek

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

Post autor: tacitus » 26 wrz 2013, 13:21

GrimlocK pisze: Jakiej firmy sondy montował i jakiego koloru to był dym? czarny? Nie wydaje mi się, żeby po wymianie zepsutych sond na nowe normalne było kopcenie silnika. Wracając do zużycia oleju - czy upewniłeś się, że silnik nie ma żadnych wycieków? Samo używanie "sportowego" oleju niekoniecznie jest polecane na codzień (jeżeli mówimy o lepkości). Natomiast używanie oleju będącego 100% olejem syntetycznym jak najbardziej. Należy tylko dobrać odpowiednią lepkość do silnika i stylu używania auta.

EDIT: widzę, że jesteś z Włocławka. Jeżeli interesowałby Cię warsztat specjalizujący się we włoskich autach to możesz podjechać do Torunia do http://www.ital-performance.pl/
sondy NGK nie pamiętam symbolu ale doradzono mi takie właśnie na forum ;-)
Dym nie był czarny,był to normalny dym jaki puszczają benzyniaki,taki lekko siwy i dymił tylko przez jakieś 10sekund i potem dymienie było już tylko standardowe jak dla "rury" przystało ;-)
Silnik jest lekko mokry na łączeniu ze skrzynią oraz turbo jest zaolejone ale mój mechanik standardowo powiedział że wycieki w normie ;-)
I te dymienie też nie jest regułą...bo jak auto stoi czasami nawet 3tygodnie to odpala ładnie i nie dymi,obroty wskakują na okioło 1200 i po kilku chwilach łądnie spadają do 750........a czasami auto postoi parę godzin i po odpaleniu obroty falują przez pare sekund i z tyłu kopci tak jak benzyniak w zimie ;-)

Awatar użytkownika
kecajgo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 643
Rejestracja: 28 gru 2009, 17:26
Lokalizacja: Brzeg

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

Post autor: kecajgo » 26 wrz 2013, 17:07

zmienić mechanika!

Awatar użytkownika
tacitus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 16 lis 2007, 0:00
Imię: Mikuś
Lokalizacja: Włocławek

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

Post autor: tacitus » 26 wrz 2013, 17:15

kecajgo pisze:zmienić mechanika!
też już na to wpadłem :D
Pogłówkowałem i doszedłem do wniosku że zregeneruję sobie turbo najpierw bo patrząc pod auto to zawór overboost jest cały zaolejony.
Czy potrzebne mi jakieś nowe uszczelki??demontaż i montaż turbo jest kłopotliwy??czy raczej to banał??

intuos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 06 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

Post autor: intuos » 26 wrz 2013, 20:40

Sondy lambda powinno się kupować oryginalne boscha. Są wykonywane na innym patencie- dosłownie. Szybkość sonda boscha jest najlepsza na rynku(dostępnych normalnie) i z reguły są jednymi z tańszych na rynku. Koledzy tuningujący swoje silniki w fiatach coupe robili testy w Anglii i okazało się że żadna z sond innych producentów nie dorównywała szybkości boschowskim. W silnikach alfy skutkowało to pogorszeniem osiągów - mierzone na hamowni.
Co do ewentualnych napraw - sprawdzić trzeba kompresje, a nie będziesz wywalał kasę na coś co być może jeszcze nie wymaga regeneacji - czytaj turbo. Olej w dolocie może pojawić się od strony odmy, i stamtąd pod dużym ciśnieniem dostaje się do filtra powietrza i do dolnej części turbiny.
Słuchaj się ludzi na forum którzy już przeszli to co ty, czasami parę razy. Sprawdź silnik u fachowca, zrobi ci listę wad i będziesz wiedział na czym stoisz i co musisz zrobić. A tak słuchasz naszych "dobrych" rad i łudzisz się że małą inwestycją naprawisz problem...
Na koniec, katalizator powoduje to że nie ma siwego dymu, a raczej ciemny, trochę jak z diesla. To powoduje że często niewprawne oko nie może odróżnić zbyt bogatej mieszanki od brania oleju. Dopiero ostre branie oleju objawia się siwym dymem.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt

Awatar użytkownika
tacitus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 16 lis 2007, 0:00
Imię: Mikuś
Lokalizacja: Włocławek

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

Post autor: tacitus » 27 wrz 2013, 12:58

intuos pisze:Sprawdź silnik u fachowca, zrobi ci listę wad i będziesz wiedział na czym stoisz i co musisz zrobić.
Powiedz mi w takim razie co DOBRY mechanik powinien sprawdzić aby ocenić stan silnika??Jakie czynności wykonać wstępnie??
Pytam bo ciężko o uczciwego i dobrego mechanika i z tego co już się przekonałem to mechanicy z moich okolic to raczej wymieniacze ;-) tak jak miałem przykład z zamkiem w drzwiach.Mechanik powiedział że wyjął zamek,sprawdził i jest popsuty........gdy ja wyjąłem zamek okazało się ze tylko spadło jedno małe cięgno i nie sposób było tego nie zauważyć....

Dodam że silnik chodzi dobrze tylko jest jakiś taki toporny na starcie.Po za tym żadnych dziwnych dźwięków itp nie wydaje.

Awatar użytkownika
grzegorz m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 376
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

Post autor: grzegorz m » 27 wrz 2013, 15:19

Bardzo dobrze Ciebie rozumiem z tymi obawami co do mechaników.Wydaje mi się ,że pierwszym podstawowym badaniem sprawności silnika jest badanie kompresji

argenta67

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

Post autor: argenta67 » 27 wrz 2013, 17:40

tacitus pisze:
intuos pisze:Sprawdź silnik u fachowca, zrobi ci listę wad i będziesz wiedział na czym stoisz i co musisz zrobić.
Powiedz mi w takim razie co DOBRY mechanik powinien sprawdzić aby ocenić stan silnika??Jakie czynności wykonać wstępnie??
Pytam bo ciężko o uczciwego i dobrego mechanika i z tego co już się przekonałem to mechanicy z moich okolic to raczej wymieniacze ;-) tak jak miałem przykład z zamkiem w drzwiach.Mechanik powiedział że wyjął zamek,sprawdził i jest popsuty........gdy ja wyjąłem zamek okazało się ze tylko spadło jedno małe cięgno i nie sposób było tego nie zauważyć....

Dodam że silnik chodzi dobrze tylko jest jakiś taki toporny na starcie.Po za tym żadnych dziwnych dźwięków itp nie wydaje.
Ty uważasz, że jest ktoś taki co ma rentgen w oczach, palcach, może nogach i podejdzie i wyda diagnozę? Tomek już spraktykował więc wie co pisze.

Awatar użytkownika
tacitus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 16 lis 2007, 0:00
Imię: Mikuś
Lokalizacja: Włocławek

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

Post autor: tacitus » 27 wrz 2013, 17:55

argenta67 pisze:
tacitus pisze:
intuos pisze:Sprawdź silnik u fachowca, zrobi ci listę wad i będziesz wiedział na czym stoisz i co musisz zrobić.
Powiedz mi w takim razie co DOBRY mechanik powinien sprawdzić aby ocenić stan silnika??Jakie czynności wykonać wstępnie??
Pytam bo ciężko o uczciwego i dobrego mechanika i z tego co już się przekonałem to mechanicy z moich okolic to raczej wymieniacze ;-) tak jak miałem przykład z zamkiem w drzwiach.Mechanik powiedział że wyjął zamek,sprawdził i jest popsuty........gdy ja wyjąłem zamek okazało się ze tylko spadło jedno małe cięgno i nie sposób było tego nie zauważyć....

Dodam że silnik chodzi dobrze tylko jest jakiś taki toporny na starcie.Po za tym żadnych dziwnych dźwięków itp nie wydaje.
Ty uważasz, że jest ktoś taki co ma rentgen w oczach, palcach, może nogach i podejdzie i wyda diagnozę? Tomek już spraktykował więc wie co pisze.
Dziękuję argenta za odpowiedź..........Nie wiem kim jest Tomek ale myślę że chodzi o intuos i On właśnie napisał że olej 10w40 jest nie dla tego silnika natomiast właśnie Ty mi taki poleciłeś ;-)jak wrócę do PRLu to chcę auto wstawić do innego warsztatu lub do ASO w celu właśnie postawienia diagnozy.Tyle że wolę uzbroić się w wiedzę co takowy mechanik powinien na pewno sprawdzić i jak podejść do sprawy bo uwierz że są mechanicy którzy powiedzą "ooooo Panie.....trzeba cały silnik wyjąć i zobaczyć........." a przyczyną może być np.tylko zapchany przewód od turbo itp.........więc chcę się ustrzec przed pseudo mechanikami.....

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

Post autor: LUKIThesis » 27 wrz 2013, 19:52

I dobrze myślisz. Jeśli byś chciał podjechać do Warszawy to mogę Ci polecić rzetelny warsztat ASO w którym naszych thesis doglada i pilnuje jeden z najbardziej w moim przekonaniu porzadny, uczciwy i perfekcyjny w Swoim fachu człowiek i jest również jednym z forumowiczów i miłośnikiem, może się nie obrazi ;) fanatykiem włoszczyzny a najbardziej thesis. Co jeszcze to to że to właśnie pod Jego okiem oraz największej Jego wiedzy na temat silników lancii były poprawiane thesisy po forumowych a-mechanikach.
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2013, 19:58 przez LUKIThesis, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tacitus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 16 lis 2007, 0:00
Imię: Mikuś
Lokalizacja: Włocławek

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

Post autor: tacitus » 27 wrz 2013, 19:57

LUKIThesis pisze:I dobrze myślisz. Jeśli byś chciał podjechać do Warszawy to mogę Ci polecić rzetelny warsztat ASO w którym naszych thesis doglada i pilnuje jeden z najbardziej w moim przekonaniu porzadny, uczciwy i perfekcyjny w Swoim fachu człowiek i jest również jednym z forumowiczów i miłośnikiem, może się nie obrazi ;) fanatykiem włoszczyzny a najbardziej thesis. Co jeszcze to to że to właśnie pod Jego okiem i sprawnym uchu oraz największej wiedzy na temat silników lancii były poprawiane thesisy po forumowych a-mechanikach.
Do stolicy zawsze bliżej aniżeli do Wrocławia ;-) Jeśli możesz podaj namiary na konkretną osobę bo na wszelakie oględziny i ewentualne remonty będę miał tylko tydzień.......i muszę to wszystko ładnie w czasie rozplanować.

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

Post autor: LUKIThesis » 27 wrz 2013, 21:41

Poszło na PW.
Pozdrowionka.

intuos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 06 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

Post autor: intuos » 28 wrz 2013, 13:22

Rozmowa ucieka w rejony niebezpieczne, że tak powiem.
Zdanie kolegi Argenty znam, jego wiedzę szanuje , jest świetnym fachowcem i nie widzę sensu wymiany zdań na zasadzie "uwagi o oleju".
Są oleje 10w40 i olej 10w40... Jeżeli byś zmieniał taki 10w40 od nowości co 8000-10000 tys w swojej teresce to pewnie do dziś by chodził jak ta lala i wystarczyło by mu te 10w40, ale nie masz jej od nowości i koniec.
Ja wykorzystuje te 220km i wiem że 10w40 to dla mnie za mało, a nawet jeżeli nie to sumienie śpi spokojnie jak zaleje silnik valvoline 5w50. Prawda jest taka że silniki turbo benzynowe maja duuuużo wyższą temperaturę spalin. Gdybyśmy mieli na cyferblacie czujnik ciśnienia oleju i temperature oleju to szybko by się okazało że olej w turbo szybko zmienia swoje właściwości przekładające się na ciśnienie w układzie smarowania.
Słysze często "że ja wyrosłem z tego" czy inne pierdoły dotyczące ostrej jazdy. Prawda jest jednak tak że jak się ma turbo to i ma się ochotę na "turbo" - przy ruszaniu, przy wyprzedzaniu,itp, itd...Poprzedni właściciel/właściciele twojej teresy korzystali z tego co mają pod nogą a efekt końcowy jest taki a nie inny, ja też to przeszedłem ze swoją kappą i wielu innych na forum i poza nim.
Dobry mechanik odpowiadając na twoje pytanie będzie wiedział więcej ode mnie i innych co ma sprawdzić by ci powiedzieć w jakim stanie masz silnik. A gdzie takiego znaleźć - pytaj się znajomych z twoich okolic.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”