Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

Awatar użytkownika
tacitus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 16 lis 2007, 0:00
Imię: Mikuś
Lokalizacja: Włocławek

Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

Post autor: tacitus » 25 wrz 2013, 17:19

Hej ponownie ;-)

Wymieniłem ostatnio olej i na wymienionym oleju zrobiłem jakieś 1500km i stan był elegancki,ale jeździłem po mieście i to bardzo "emerycko"
Teraz zrobiłem trasę 1000km ciągle autostradą z prędkością około 160-180km/h i miarka sucha ;-(
Do tego na takim dłuższym dystansie pojawiają się błędy:
p1177
p0300
p0303
Gdy jeżdżę normalnie na krótkich odcinkach to żadnych błędów nie ma i olej silnikowy zostaje na swoim miejscu.
Nie mam już zacięć sportowych i auta używam zgodnie z jego przeznaczeniem.......po zakupie wlałem olej valvoline 10w60 teraz wlałem 10w4o shella.

Jeżeli trzeba robić silnik to Mikuś zrobi ale od czego zacząć ;-)??

ps.Gdy wymieniałem filtr powietrza to na niewielkiej jego części (wielkość dłoni) znajdowała się olej i mechanik stwierdził że to nic poważnego i tak może być.Dodatkowo,nie wiem czy ma to znaczenie ale po zgaszeniu silnika jeszcze z 5 minut leci dymek ;-)


AAAaaaa i kolejny ps. ;-) Czy w 2.0T wyświetla się jakiś komunikat gdy jest za niski stan oleju????

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

Post autor: Gros » 25 wrz 2013, 18:47

Kolego motorek ma swój przebieg i łyka olej to norma i nic dziwnego
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
tacitus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 16 lis 2007, 0:00
Imię: Mikuś
Lokalizacja: Włocławek

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

Post autor: tacitus » 25 wrz 2013, 18:51

BogdanA pisze:kolego motorek ma swój przebieg i łyka olej to norma i nic dziwnego
No niby tak.....z tym że moja lybra też ma podobny przebieg a wymiany robię co 15tys i bez dolewek....żony citroen c4 100tys km bez dolewek....... ;-(

Jak widzę twój avatar to byłbym skłonny pożyczyć Tobie 100tys zł ;-) takie zaufanie bije z niego.

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

Post autor: Gros » 25 wrz 2013, 18:56

Kolego gdyby twoja turbawka miała 100ke nie łykała by tyle.
Co do mojego awatara i zaufania, wiary dawać nie musisz -nie zależy mi na tym wcale.
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
tacitus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 16 lis 2007, 0:00
Imię: Mikuś
Lokalizacja: Włocławek

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

Post autor: tacitus » 25 wrz 2013, 19:00

No może i racja........ale w sumie ma no już prawie 170tys. Więc turbawki tak mają????Wychodzi na to że muszę dolewać 1litr na 1000km jeżdżąc powyżej 3tys obrotów....bo jeżdżąc grzecznie i statecznie oleju nie bierze ;-)

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

Post autor: Gros » 25 wrz 2013, 19:05

tacitus pisze:No może i racja........ale w sumie ma no już prawie 170tys. Więc turbawki tak mają????Wychodzi na to że muszę dolewać 1litr na 1000km jeżdżąc powyżej 3tys obrotów....bo jeżdżąc grzecznie i statecznie oleju nie bierze ;-)
Zadam pytanie -masz ją od nowego?
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
tacitus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 16 lis 2007, 0:00
Imię: Mikuś
Lokalizacja: Włocławek

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

Post autor: tacitus » 25 wrz 2013, 19:09

Od nowego nie...ale przebieg raczej realny.
Potwierdza to książka serwisowa i rozmowa z poprzednim właścicielem.

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

Post autor: Gros » 25 wrz 2013, 19:16

no no miałem auta z książkami serwisowymi -tylko potem według faktUr brakowało 200 -lub po sprawdzeniu w serwisie gdzie był ostatni przegląd 170. No ale twoja może tyle ma :-) .
Co do Lybry jak ja pogonisz po autobanach pod 200 przez kilka 100ek tez ubedzie oleju
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

Post autor: LUKIThesis » 25 wrz 2013, 21:39

Niestety 2,0 T w lanciach z tego co wiem to lubią olejek i albo trzeba się przyzwyczaić albo kupić 3,0 lub 3,2. Opinia że 2,0 T są B.dobre w moim przekonaniu jest błędna, a olej w filtrze powietrza to zwiastun kończących się pierścieni na tłokach :(

Awatar użytkownika
GrimlocK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 374
Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

Post autor: GrimlocK » 25 wrz 2013, 22:02

Prędzej stawiałbym na kończącą się turbinę niż na zużyte pierścienie. Poza tym, przy tych prędkościach silnik jest bardzo obciążony = olej łapie bardzo wysoką temperaturę = staje się bardzo rzadki. Poza tym, jeżeli częściej jeździsz na dłuższych dystansach, zwłaszcza szybciej - lepiej zalej olej W50, W60. Silnik będzie miał lepsze warunki pracy, a i oleju nie powinno aż tyle ubywać. Na koniec jeszcze dodam, że Thesis to auto, które chyba zasługuje na coś lepszego niż olej Shella :) Oczywiście po takiej szybszej, dłuższe jeździe należy bezwzględnie pamiętać o schłodzeniu turbiny przed zgaszeniem silnika.

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

Post autor: LUKIThesis » 25 wrz 2013, 22:21

Turbo swoją droga ale olej w filtrze??? gdzie turbo do tego...wychodzą nieszczelności na pierścieniach.
Aaaa jak turbo to żeby nie było któregoś dzionka "pierrr duu i siwo tuuu" ;)

Awatar użytkownika
grzegorz m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 376
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

Post autor: grzegorz m » 25 wrz 2013, 22:47

Tacitus.
Myślałem, że kupiłeś Tereske w ostatni weekend... Kiedy zdążyłeś tyle razy olej wymieniać.?
Olej na filtrze powietrza to na pewno niedobry objaw. Lepiej sprawdź realny przebieg auta.

Awatar użytkownika
kecajgo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 643
Rejestracja: 28 gru 2009, 17:26
Lokalizacja: Brzeg

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

Post autor: kecajgo » 25 wrz 2013, 23:23

Gdzieś czytałem, że w fabrycznej instrukcji dla Lanci Kappy z silnikiem 2.0 20vt jest nawet podana ilość oleju jaką sobie samochód spala na ileś tam kilometrów i jest to norma, a silnik przecież praktycznie ten sam, ale fakt, olej na filtrze nie za dobrze wróży

Awatar użytkownika
tacitus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 16 lis 2007, 0:00
Imię: Mikuś
Lokalizacja: Włocławek

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

Post autor: tacitus » 25 wrz 2013, 23:44

Lancia kupiona jakieś 5tys km temu ;-) wymieniłem po raz pierwszy olej na valvoline 10w60 no ale na trasie do roboty i z powrotem musiałem ponad 2l dolać więc zmieniłem po powrocie do domu na shella 10w40(tak mi doradził kolega z forum) ponieważ mam go za darmo.Auto ma swój przebieg tzn prawie 170tys.
Jak wrócę to chcę auto wstawić na warsztat ale chcę wiedzieć od czego mogę zacząć........Jak wymieniałem lambdy u mechanika to auto po odpaleniu narobiło trochę dymu w garażu.....nawet sporo ;-) i mechanik powiedział że to norma po zmianie sond.I czasami auto kopci gdy jest zimne i falują obroty gdy zimny a czasami wszystko jest oki......

Awatar użytkownika
tacitus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 16 lis 2007, 0:00
Imię: Mikuś
Lokalizacja: Włocławek

Re: Thesis 2.0T - bierze olej na dłuższych dystansach

Post autor: tacitus » 25 wrz 2013, 23:53

GrimlocK pisze:Prędzej stawiałbym na kończącą się turbinę niż na zużyte pierścienie. Poza tym, przy tych prędkościach silnik jest bardzo obciążony = olej łapie bardzo wysoką temperaturę = staje się bardzo rzadki. Poza tym, jeżeli częściej jeździsz na dłuższych dystansach, zwłaszcza szybciej - lepiej zalej olej W50, W60. Silnik będzie miał lepsze warunki pracy, a i oleju nie powinno aż tyle ubywać. Na koniec jeszcze dodam, że Thesis to auto, które chyba zasługuje na coś lepszego niż olej Shella :) Oczywiście po takiej szybszej, dłuższe jeździe należy bezwzględnie pamiętać o schłodzeniu turbiny przed zgaszeniem silnika.
Jak doprowadzę mojego Lucjana do stanu takiego żebym był spokojny to nawet koniakiem będę go zalewał :D
pierwsze 2tys km na 10w6o dolewka 2l

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”