Delta II - obniżenie

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
RobertWroc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 260
Rejestracja: 26 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Delta II - obniżenie

Post autor: RobertWroc » 12 lip 2007, 22:02

mam pytanie.czy ktoś już obniżył deltę II o 35-45 mm ?
i jak to się sprawuje?
Oczywiście zmieniając sprężyny a nie je tnąc.
Lancia Kappa 3.0 V6 24v
są silniki, i jest V....

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

obniżenie delty

Post autor: bassman » 13 lip 2007, 10:30

Jaki jest cel tej przeróbki?
Ściganie się, czy wizualna poprawa sylwetki na bardziej "sportową".
Pytam bo to ma bardzo duże znaczenie.
Jakie koła będziesz stosował po obniżeniu?
Jakie masz upatrzone sprężyny i amortyzatory?
Czy myślałeś o osłonie pod silnik i zbiornik paliwa?
Nie wspominam o katalizatorze i całym wydechu.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

RobertWroc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 260
Rejestracja: 26 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

obniżenie delty

Post autor: RobertWroc » 13 lip 2007, 18:32

powód?Prozaiczny.Poszła mi lewa tylnia sprężyna.I nie mogę nigdzie takiej dostać.A jak juz jest to tylko w komplecie za ponad 600,-.A i to jakiejś dziwnej firmy.
Szukając okazało się że znajomy ma za 150 komplet sprężyn obniżających Weiteca.Wersja do zastosowania z seryjnymi amorkami,obniżające o ok 40mm.
I poprostu obniżenie ma za cel jedynie posiadanie sprawnych spręzyn,chociaż dzisdiaj udałem się do swojego mechanika po poradę.Prosta sprawa-zalożył mi ściagacz -obniżył o te 40mm i jak zobaczyłem jak blisko gleby znalazł sie zderzak i miska to zwątpiłem.Ale na szczęście dziś również doszłą długo oczekiwana sprężyna seryjna.Qrcze troszkę za późno bo już wróciłem od mechanika więc nie dało się załozyć ale po niedzieli zakładam normalne i seryjne,Delta jest autkiem rodzinnym więc nawet utwardzenie nie ma sensu,a sportowe to był gest rozpaczy,bo juz zwątpiłem ze będę miał normalnie.
Lancia Kappa 3.0 V6 24v
są silniki, i jest V....

dawidson

obniżenie delty

Post autor: dawidson » 01 maja 2008, 22:41

odkopuje temat bo mam takie samo pytanie jak autor watku.
troche faktow:
-docelowy rozmiar kol to 195/50R15 lub 205/45R16.
-amorki KYB Excel G (seryjna dlugosc)
-oslona silnika i baku bedzie... a nawet jakby jej nie bylo to mi to w niczym nie przeszkadza.
Ktos cos poleci?
Chodzi mi o firme na ktorej produktach samochod na pojdzie rowno w dol. Nie chce sytuacji gdy np tyl pojdzie w dol a przod nie (czesto to widzialem).
Z samochodu bedzie wyjete pare kg (glownie z tylu).

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

obniżenie delty

Post autor: schab » 02 maja 2008, 9:39

Co prawda nie w Delcie , tylko w Dedrze - mam założone obniżone sprężyny H&R - 40mm w dół od seryjnych . Nie wiem jak auto prowadziło się wcześniej - bo z takimi sprężynami je kupiłem , natomiast na prowadzenie nie mam powodów do narzekań . Koła mam dokładnie takie , jak zamierzasz : 195/50R15 założone na 7-calowej szerokości felgi z ET34 - wchodzą " na styk" w błotniki. Tyle z plusów .
Minusy : wyższy krawężnik jest przeszkodą - najeżdżając , czy zjeżdżając przodem - obcieram od spodu zderzak , robiąc to samo pod skosem - bywa , że trę ramą pomocniczą ( "sankami" - do których mocowane jest m.innymi zawieszenie ) . Parę razy obtarłem też od spodu miskę olejową , a plecionkę na wydechu wymieniłem w ciągu 2 lat - 3 razy .
Nic tu nie pomogą osłony silnika - zwłaszcza , że dostępne na rynku wykonane są z laminatów - same narażone będą na zniszczenie - bo jeszcze zmniejszą prześwit ! Zbiornik nie wymaga żadnych osłon - tam na szczęście nic się nie dzieje !
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

evo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 190
Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Zielona Góra

obniżenie delty

Post autor: evo » 04 maja 2008, 22:54

"dawidson" pisze:odkopuje temat bo mam takie samo pytanie jak autor watku.
troche faktow:
-docelowy rozmiar kol to 195/50R15 lub 205/45R16.
-amorki KYB Excel G (seryjna dlugosc)
-oslona silnika i baku bedzie... a nawet jakby jej nie bylo to mi to w niczym nie przeszkadza.
Ktos cos poleci?
Chodzi mi o firme na ktorej produktach samochod na pojdzie rowno w dol. Nie chce sytuacji gdy np tyl pojdzie w dol a przod nie (czesto to widzialem).
Z samochodu bedzie wyjete pare kg (glownie z tylu).
Delty robimy na codzień, polecam obniżenie ok.30mm, optymalne, mamy w ofercie kilku producentów, na niższych sprężynach auto jest trochę twardsze, na równych drogach prowadzi się b.dobrze, na dziurach zawsze komfort spada :!: .generalnie tym autem najlepiej przejeżdżać dziurawe drogi ostrożnie.
zawieszenie pracuje poprawnie tylko z dobrymi amorami gazowymi, jeśli potrzebujesz info , dzwoń 508088523

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

obniżenie delty

Post autor: pew » 05 maja 2008, 20:24

Egon ma chyba obniżaną podpytajcie jego ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
mikee
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 226
Rejestracja: 28 kwie 2008, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

obniżenie delty

Post autor: mikee » 05 maja 2008, 20:48

jeszcze troche i nie bedzie mial ;-)
Biała Jaga - Delta 1.9 TD HPE 96'
Żabka - Kappa 2.0 20V 97'

Szyldy, reklamy - www.fajneszyldy.pl

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

obniżenie delty

Post autor: karol1125 » 05 maja 2008, 22:26

Witam. Ja mam obniżoną deltę z tym że mogę ci powiedzieć jak się tym jeździ, bo niestety całość robiona w niemczech. Powiem tylko że mam koła 195/50 R15, sprężyny czerwone, a reszta nie wiem.

Wrażenia z jazdy jeżeli chodzi o trzymanie w zakrętach to super, a jeżeli chodzi o komfort to brak :cry:
Czuć każdy kamyczek. No i fakt że podniosłem ją poprzez włożenie specjalnych gum w sprężyny(przód), bo po koleinach nie dało się jeździć. Miska i kolektor wydechowy wyglądają jak Gołota po walce. Łącznik, plecionka wydechu również jak u "schab" rozdarta co jakiś czas. Sanki obtarte i połamany zderzak przez babkę od której ją kupiłem(nie wymierzyła parkowania do wysokiego krawężnika :D
Poniżej zdjęcie przed podwyższeniem.Obrazek

PS: Z chęcią by przeszedł na normalne zawieszenie, ale wiadomo koszta są nie małe.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

dawidson

obniżenie delty

Post autor: dawidson » 12 maja 2008, 12:37

Karol, moze by tak wymiana na normalne sprezynyki od delty 1.6? ;) : yesyes :

Awatar użytkownika
strang
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2188
Rejestracja: 24 lip 2006, 0:00
Lokalizacja: Olkusz

obniżenie delty

Post autor: strang » 12 maja 2008, 16:21

Hmm-zastanawiam się nad sensemem takich przeróbek w Delcie. Bez obniżania mam problemy na drodze na działkę. A i parkowanie przodem do krawężnika to w tym przypadku ryzyko. :cry:
Strang Delta 1,9td
Obrazek

dawidson

obniżenie delty

Post autor: dawidson » 12 maja 2008, 16:59

to juz sprawa indywidualna. ja akurat bardzo malo jezdze po miescie wiec mi wysokosc kraweznikow nie przeszkadza. Autostrady w miare rowne wiec i tym sie nie martwie... Inna sprawa, ze jak na moj gust samochod zbytnio przechyla sie w zakretach. Licze, ze Twardsze, nizsze sprezyny, twarde amortyzatory i grubsze stabilizatory cos na to pomoga.
Pozatym przyznam szczerze, ze kwestia wizualna tez ma tu pewne znaczenie. Samochod ma zalozone szerokie blotniki, chcialbym przejsc na kola 15 cali... nie chcialbym jednak aby z samochodu zrobila sie mala terenowka.

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

obniżenie delty

Post autor: karol1125 » 12 maja 2008, 17:49

"dawidson" pisze:to juz sprawa indywidualna. ja akurat bardzo malo jezdze po miescie wiec mi wysokosc kraweznikow nie przeszkadza. Autostrady w miare rowne wiec i tym sie nie martwie... Inna sprawa, ze jak na moj gust samochod zbytnio przechyla sie w zakretach. Licze, ze Twardsze, nizsze sprezyny, twarde amortyzatory i grubsze stabilizatory cos na to pomoga.
Pozatym przyznam szczerze, ze kwestia wizualna tez ma tu pewne znaczenie. Samochod ma zalozone szerokie blotniki, chcialbym przejsc na kola 15 cali... nie chcialbym jednak aby z samochodu zrobila sie mala terenowka.
Ja również dążyłem do takich samych rezultatów w innych autach, ale teraz jak mi auto służy do wożenia rodziny, to samo się wyjaśnia dlaczego chcę przejść na normalne zawieszenie.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

obniżenie delty

Post autor: schab » 12 maja 2008, 21:02

"dawidson" pisze: Samochod ma zalozone szerokie blotniki, chcialbym przejsc na kola 15 cali... nie chcialbym jednak aby z samochodu zrobila sie mala terenowka.
Ja tu nie widzę problemu - przez fakt zmiany felg z 14' na 15' ( i większe ) wcale auto nie unosi się do góry ! Sęk w tym , że zwiększając średnicę felgi musisz jednocześnie zmniejszać profil opon - bo inaczej faktycznie auto pójdzie do góry , a licznik zacznie znacznie przekłamywać .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

dawidson

obniżenie delty

Post autor: dawidson » 13 maja 2008, 11:46

wiem, naturalnie rozmiar opon zostanie tak dobrany aby licznik nie przeklamywal.
jedno jest pewne-delta musi osiasc nizej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”