JTD: 1.9 105KM, 110KM, 115KM
Moderator: stabraf
JTD: 1.9 105KM, 110KM, 115KM
Zastanawiam się nad 2.4 (w zasadzie to taki bym chciał) ale:
- podobno serwisowanie droższe,
- spalnanie średnio o 1l/100km większe
Ponieważ jeźdżę czasami Marea JTD 105KM stąd pytanie jak wygląda 115KM?
Jest odczuwalnie lepiej? Przyznam, że ta Marea w porównaniu do mojego poległego bravo 1.6 skracamy linki Taz to tak sobie. Jak u mnie się zredukuje do 3 to jest odjazd, a w JTD nie ma na co redukować...
Obawiam się też, że Lybra pewnie jest cięższa i nawet ten mocniejszy silnik 115KM będzie słabszy nawet niż to 105KM w Marei.
Co myślicie o moich dylematach????
- podobno serwisowanie droższe,
- spalnanie średnio o 1l/100km większe
Ponieważ jeźdżę czasami Marea JTD 105KM stąd pytanie jak wygląda 115KM?
Jest odczuwalnie lepiej? Przyznam, że ta Marea w porównaniu do mojego poległego bravo 1.6 skracamy linki Taz to tak sobie. Jak u mnie się zredukuje do 3 to jest odjazd, a w JTD nie ma na co redukować...
Obawiam się też, że Lybra pewnie jest cięższa i nawet ten mocniejszy silnik 115KM będzie słabszy nawet niż to 105KM w Marei.
Co myślicie o moich dylematach????
Pozdrawiam
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM
Re: JTD: 1.9 105KM, 110KM, 115KM
Rozbiłeś bravolota?!
Ja na swojego kupca już szukam i powoli biorę się za Lybre.
O Twoich dylematach myśle, że mam takie same:)
Też bym chciał 1.9 115KM ( czyli de facto 2001 r ) ale znaleźć taki egzemplarz żeby jeszcze był czarny ( granatowy ), SW, z beżową tapicerką ( dwukolorowy kokpit ) i jeszcze żeby nie była to wersja bieda_i_kryzys, to graniczy z cudem. Przed 2.4 raczej się opieram ale ich jest większy wybór..
Priorytetem jest dla mnie jednak ekonomia i bezawaryjność a ten 1.9 to chyba najlepsze co się udało kiedykolwiek zrobić Fiatowi Z drugiej strony myślę ze te 10 koni to niewielka różnica.
Ja na swojego kupca już szukam i powoli biorę się za Lybre.
O Twoich dylematach myśle, że mam takie same:)
Też bym chciał 1.9 115KM ( czyli de facto 2001 r ) ale znaleźć taki egzemplarz żeby jeszcze był czarny ( granatowy ), SW, z beżową tapicerką ( dwukolorowy kokpit ) i jeszcze żeby nie była to wersja bieda_i_kryzys, to graniczy z cudem. Przed 2.4 raczej się opieram ale ich jest większy wybór..
Priorytetem jest dla mnie jednak ekonomia i bezawaryjność a ten 1.9 to chyba najlepsze co się udało kiedykolwiek zrobić Fiatowi Z drugiej strony myślę ze te 10 koni to niewielka różnica.
Re: JTD: 1.9 105KM, 110KM, 115KM
ano rozbiłem"Simon" pisze:Rozbiłeś bravolota?!
Ja na swojego kupca już szukam i powoli biorę się za Lybre.
O Twoich dylematach myśle, że mam takie same:)
Też bym chciał 1.9 115KM ( czyli de facto 2001 r ) ale znaleźć taki egzemplarz żeby jeszcze był czarny ( granatowy ), SW, z beżową tapicerką ( dwukolorowy kokpit ) i jeszcze żeby nie była to wersja bieda_i_kryzys, to graniczy z cudem. Przed 2.4 raczej się opieram ale ich jest większy wybór..
Priorytetem jest dla mnie jednak ekonomia i bezawaryjność a ten 1.9 to chyba najlepsze co się udało kiedykolwiek zrobić Fiatowi Z drugiej strony myślę ze te 10 koni to niewielka różnica.
a taka Ci nie odpowiada? Ja bym własnie kupił, gdyby miała ciut mniejszy przebieg i silnik 2.4
skracamy linki! Taz
A Bravo było już stare i mi się dawno znudziło, aczkolwiek jakbym mógł kupić mocne JTD, klima automat ABS+ESP to bym kupił takie samo, bo fajnie się nim jeździło
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM
Re: JTD: 1.9 105KM, 110KM, 115KM
Odpowiada mi, ale za droga jak dla mnie Chociaż kusi żeby dołożyć te kilka kawałków..."Toper" pisze:ano rozbiłem
a taka Ci nie odpowiada? Ja bym własnie kupił, gdyby miała ciut mniejszy przebieg i silnik 2.4
http://www.lanciateam.pl/_oglosz/f1/f.htm
A Bravo było już stare i mi się dawno znudziło, aczkolwiek jakbym mógł kupić mocne JTD, klima automat ABS+ESP to bym kupił takie samo, bo fajnie się nim jeździło
Pozdrawiam
LT się mocno ceni. Coś za coś - autko dostajesz zwykle piękne i gotowe do dłuższej eksploatacji ale 30 patyków za ten egzemplarz to nie jest cena rynkowa
JTD: 1.9 105KM, 110KM, 115KM
jaki koszt?
jak to wpływa na spalanie ( prawda to że nawet obniża ? )?
jak to wpływa na żywotność silnika?
jak to wpływa na spalanie ( prawda to że nawet obniża ? )?
jak to wpływa na żywotność silnika?
JTD: 1.9 105KM, 110KM, 115KM
to prawda, że zmniejsza spalanie, ale tylko przy spokojnej jeździe, autko lepiej zbiera sie od niższych obrotów dlatego nie musimy tak go dusić, aby osiągnąc te same przyspieszenia co przed modem. Koszt pewnie ok 700-1000 zł w sumie nie wiem najlepiej zapytac tam. Co do żywotności silnika należy zachować pewne procedury, a raczej nie skróci sie jego żywnotności czyli:
-po odpaleniu czekać aż silnik bedzie mial 90 stopni dopiero wtedy go dusić
-nie jeździć caly czas z gazem w podłodze
-chłodzić turbinke po ostrzejszym katowaniu, czyli poczekac z 2 minuty na postoju, aby olej ja schłodził
-można też skrócić czas wymiany oleju o ok 2000km
pozdrawiam.
-po odpaleniu czekać aż silnik bedzie mial 90 stopni dopiero wtedy go dusić
-nie jeździć caly czas z gazem w podłodze
-chłodzić turbinke po ostrzejszym katowaniu, czyli poczekac z 2 minuty na postoju, aby olej ja schłodził
-można też skrócić czas wymiany oleju o ok 2000km
pozdrawiam.
JTD: 1.9 105KM, 110KM, 115KM
ciekawa opcja, pomysle o tym jesli w koncu kupie lybre
w sumie nie potrzebne mi to po to żeby sie scigać
tylko zeby miec lepszą dynamike
i żeby obciążone auto lepiej szło
na razie to wszyscy dookoła chcą mi wciskać 2.4
w sumie nie potrzebne mi to po to żeby sie scigać
tylko zeby miec lepszą dynamike
i żeby obciążone auto lepiej szło
na razie to wszyscy dookoła chcą mi wciskać 2.4
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
JTD: 1.9 105KM, 110KM, 115KM
Skoro Marea 1.9 JTD szła ci słabo w porównaniu do Bravo 1.6 to chyba musiało być coś nie tak z turbiną i pewnie nie miała tyle mocy ile powinna. Jam mam obecnie 1.9 JTD 115KM i powiem, że kopa ma niesamowitego a odniesienie mam do Alfy 156 2.0 tyle że ze skrzynią Selespeed. Może ze startu zatrzymanego jest odrobinę wolniejsza, ale jak już złapie 2000 obr/min to idzie jak przecinak
JTD: 1.9 105KM, 110KM, 115KM
no podobno ona ma nieoryginalny przepływomierz, może dlatego."Dudi" pisze:Skoro Marea 1.9 JTD szła ci słabo w porównaniu do Bravo 1.6 to chyba musiało być coś nie tak z turbiną i pewnie nie miała tyle mocy ile powinna. Jam mam obecnie 1.9 JTD 115KM i powiem, że kopa ma niesamowitego a odniesienie mam do Alfy 156 2.0 tyle że ze skrzynią Selespeed. Może ze startu zatrzymanego jest odrobinę wolniejsza, ale jak już złapie 2000 obr/min to idzie jak przecinak
Ogólnie nie jest słaba, tylko tej redukcji brakuje... Może to jednak inna specyfika silnika, ale trochę się już do diesla przyzwyczaiłem, a nawet polubiłem
Pozdrawiam
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM
JTD: 1.9 105KM, 110KM, 115KM
jeżeli mogę coś doradzić,
to proponuję jednak rozważyć zakup 2,4JTD, i nieco mniejszą uwagę zwracać na moc silnika,
2,4JTD w Lybrach (które jak widzę bierzecie pod uwagę) może mieć rózne moce, ale nawet 136KM jest wystarczające.
silnik 2,4 JTD nie jest tak wysilony jak 1,9JTD (przy wyższych mocach) no i ma cały 1 cylinder więcej, a jak to wpływa na jazdę to z pewnością Panowie wiecie
to proponuję jednak rozważyć zakup 2,4JTD, i nieco mniejszą uwagę zwracać na moc silnika,
2,4JTD w Lybrach (które jak widzę bierzecie pod uwagę) może mieć rózne moce, ale nawet 136KM jest wystarczające.
silnik 2,4 JTD nie jest tak wysilony jak 1,9JTD (przy wyższych mocach) no i ma cały 1 cylinder więcej, a jak to wpływa na jazdę to z pewnością Panowie wiecie
pozdrawiam
ASSOLUTO
była Kappa Coupe 2,4 V.I.S. 1997r.
była ZETA 2,0JTD 2001r.
jest Kappa 3.0LX automat 1999r.
ASSOLUTO
była Kappa Coupe 2,4 V.I.S. 1997r.
była ZETA 2,0JTD 2001r.
jest Kappa 3.0LX automat 1999r.
- NajMlodszyM
- Forumowicz/ka
- Posty: 408
- Rejestracja: 18 paź 2006, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Poręba Wielka/Gdańsk
JTD: 1.9 105KM, 110KM, 115KM
Ja też jeśli miałbym brać Lybre, a miałbym do wyboru 1.9 a 2.4 jtd to po pierwsze patrzyłbym na stan całego samochodu, chociaż ja jestem bardziej przychylny do 2.4 JTD, nie ma co, ładnie to idzie do mojej 1.9 jtd też w sumie zastrzeżeń nie mam, ładnie się zbiera ale to nie to samo co 2.4 niestety 1.9 jtd była w ogólnie w lepszym stanie niż 2.4 i to zadecydowało o jej kupnie....
Pozdrawiam
Pozdrawiam
JTD: 1.9 105KM, 110KM, 115KM
Toper, ja już prawie się przekonałem do 2.4
Troche mi pomogli w tym przekonaniu panowie z LT a trosze fakt że to w sumie 4 zł na 100km drożej. A 140koników i potężny moment obrotowy też robią swoje. Inna sprawa, że naprawdę ciężko dostać ładną 1.9 i to jeszcze 115km. Tych 2.4 dużo wiecej do kupienia, moze dlatego że byly lepsze i ludzie je chętniej kupowali.
Troche mi pomogli w tym przekonaniu panowie z LT a trosze fakt że to w sumie 4 zł na 100km drożej. A 140koników i potężny moment obrotowy też robią swoje. Inna sprawa, że naprawdę ciężko dostać ładną 1.9 i to jeszcze 115km. Tych 2.4 dużo wiecej do kupienia, moze dlatego że byly lepsze i ludzie je chętniej kupowali.
JTD: 1.9 105KM, 110KM, 115KM
a kupujesz od nich jakąś Lybrę?"Simon" pisze:Toper, ja już prawie się przekonałem do 2.4
Troche mi pomogli w tym przekonaniu panowie z LT a trosze fakt że to w sumie 4 zł na 100km drożej. A 140koników i potężny moment obrotowy też robią swoje. Inna sprawa, że naprawdę ciężko dostać ładną 1.9 i to jeszcze 115km. Tych 2.4 dużo wiecej do kupienia, moze dlatego że byly lepsze i ludzie je chętniej kupowali.
Pozdrawiam
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM