dedra turbo i bov, wskaźnik ciśnienia doładowania turbo

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
marcin77

dedra turbo i bov, wskaźnik ciśnienia doładowania turbo

Post autor: marcin77 » 02 sty 2008, 20:26

może ktoś z klubowiczów ma założonego BOVa, jaki polecacie, jakiś manual co do montażu ?:P to samo tyczy się wskaźniki doładowania :D
pozdrawiam


ps. jakie dokładnie turbo jest w dedrze (nie integrale) i jakie ciśnienie ładowania turbiny jest fabrycznie ?

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

dedra turbo i bov, wskaźnik ciśnienia doładowania turbo

Post autor: mario09 » 02 sty 2008, 22:19

Zagadnij do kolegi Lancia1969, odpowie na wszyyystkie tego typu pytania - dobry jest :wink:
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

dedra turbo i bov, wskaźnik ciśnienia doładowania turbo

Post autor: Bany » 03 sty 2008, 0:16

Co do dedry to 100% nie mam pewności ale:
Turbina powinna ładować ok 0,6 bara z odłączonym overboostem.
Potem zależy jak jest komp ustawiony.podejrzewam że do 1,0.
Co do zaworu to ja mam u siebie greedy i mnóstwo roboty żeby go założyć,
ale te zabawki na alledrogo zakłada sie bez problemu w miejsce fabrycznego,
Zaślepiasz tylko przewód od f,powietrza do turbiny.

Awatar użytkownika
viruskill
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 335
Rejestracja: 15 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: niebocko

dedra turbo i bov, wskaźnik ciśnienia doładowania turbo

Post autor: viruskill » 03 sty 2008, 0:59

laduje fabrycznie 0,6 bara a jak depniesz pedal w podloge i solenoid sie zalaczy to masz miec na budziku 0,9 bara


ja mam standardowy bosha jeden cichy a drugi taki pssssssssyczacy :D
DEDRA INTEGRALE
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska :D
STAG 300
661315659

Awatar użytkownika
DeviLL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 356
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

dedra turbo i bov, wskaźnik ciśnienia doładowania turbo

Post autor: DeviLL » 03 sty 2008, 16:54

www.proracingtechnology.com <-- dobre zaworki , wskaznik boostu mozesz autogauge z serii SM

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: magOmichVE
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Re: dedra turbo i bov, wskaźnik ciśnienia doładowania turbo

Post autor: lancia1969 » 03 sty 2008, 19:28

"marcin77" pisze:może ktoś z klubowiczów ma założonego BOVa, jaki polecacie, jakiś manual co do montażu ?:P to samo tyczy się wskaźniki doładowania :D
pozdrawiam


ps. jakie dokładnie turbo jest w dedrze (nie integrale) i jakie ciśnienie ładowania turbiny jest fabrycznie ?
Zawór boscha w dedrze jest fabrycznie żle założony - odwrotnie ( cisnienie działa na boczną strone uszczelnienia ) jakośc tych zaworów też pozostawia wiele do życzenia.. rozlatuja sie po kilkunastu tysiącach
(nieszczelne)

Ja jeżdze na zaworach z Bydgoszczy ( teflonowy tłoczek i uczelnienie na o-ringach ) zadzwoń do gościa 691 922 860 i możesz z nim ponegocjować cene ( w granicach 300 zł ) jest szczelny i w sumie fajnie ssssyczy - fakt nie jak Greddy ale robi robote ;-)
Montaż jest prosty - demontujesz orygilnego BoV -a zaślepiasz wąż od flitra powietrza , montujesz nwoy zawór - srednice pasuja - pozostaje sposób zamocowania - zawór jest ciężki i nie może "wisieć" na przewodach .
Wskażnik - generalnie taki jak Ci będzie pasował tylko nie zapomnij o wyskalowaniu podłączasz do kolektora ssącego i tyle - tylko ciężko jest sensownie przedostać się przez ściane grodziową ale możesz wykorzystac otwór koło wiązki komputera przy nogach pasażera .

Ciśnienie fabryczne jest 0.6 tak jak Viruskill napisał po wysterowaniu przez solenoid max 0.9 bara

marcin77

Re: dedra turbo i bov, wskaźnik ciśnienia doładowania turbo

Post autor: marcin77 » 03 sty 2008, 20:20

"lancia1969" pisze:
"marcin77" pisze:może ktoś z klubowiczów ma założonego BOVa, jaki polecacie, jakiś manual co do montażu ?:P to samo tyczy się wskaźniki doładowania :D
pozdrawiam


ps. jakie dokładnie turbo jest w dedrze (nie integrale) i jakie ciśnienie ładowania turbiny jest fabrycznie ?
Zawór boscha w dedrze jest fabrycznie żle założony - odwrotnie ( cisnienie działa na boczną strone uszczelnienia ) jakośc tych zaworów też pozostawia wiele do życzenia.. rozlatuja sie po kilkunastu tysiącach
(nieszczelne)

Ja jeżdze na zaworach z Bydgoszczy ( teflonowy tłoczek i uczelnienie na o-ringach ) zadzwoń do gościa 691 922 860 i możesz z nim ponegocjować cene ( w granicach 300 zł ) jest szczelny i w sumie fajnie ssssyczy - fakt nie jak Greddy ale robi robote ;-)
Montaż jest prosty - demontujesz orygilnego BoV -a zaślepiasz wąż od flitra powietrza , montujesz nwoy zawór - srednice pasuja - pozostaje sposób zamocowania - zawór jest ciężki i nie może "wisieć" na przewodach .
Wskażnik - generalnie taki jak Ci będzie pasował tylko nie zapomnij o wyskalowaniu podłączasz do kolektora ssącego i tyle - tylko ciężko jest sensownie przedostać się przez ściane grodziową ale możesz wykorzystac otwór koło wiązki komputera przy nogach pasażera .

Ciśnienie fabryczne jest 0.6 tak jak Viruskill napisał po wysterowaniu przez solenoid max 0.9 bara
o wilku mowa :lol:
czyli dv wyjmujemy i w to miejsce podłączamy bov, a co z mniejszym wężykiem ?, gdzie go podłączamy ?
piszesz o bov z firmy properfekt ?
co do podłączenia wskaźnika, napięcie skąd najlepiej "zabrać", wężk od podciśnienia gdzieś pewnie trzeba wpiąć ?,
może ktoś manual opracuje i będzie wszystko wiadomo :D

masz jakieś fotki od Siebie co i jak podpięte
:twisted:

marcin77

dedra turbo i bov, wskaźnik ciśnienia doładowania turbo

Post autor: marcin77 » 03 sty 2008, 20:25

"DeviLL" pisze:www.proracingtechnology.com <-- dobre zaworki , wskaznik boostu mozesz autogauge z serii SM

dzięki, popatrzę może coś wpadnie w oko :D

Awatar użytkownika
viruskill
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 335
Rejestracja: 15 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: niebocko

dedra turbo i bov, wskaźnik ciśnienia doładowania turbo

Post autor: viruskill » 03 sty 2008, 21:14

a cienki wezyk podlanczasz za przepustnice czyli wpinasz gdzies w kolektor ssacy najlepiej w miejsce starego. A dziala to na zasadzie roznicy cisnien po puszczeniu pedalu gazu zamyka sie przepustnica i wytwaza sie podcisnienie ktore z kolei dzwiga tloczek i piekny dzwiek pssssssss :D
DEDRA INTEGRALE
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska :D
STAG 300
661315659

marcin77

dedra turbo i bov, wskaźnik ciśnienia doładowania turbo

Post autor: marcin77 » 03 sty 2008, 22:25

"viruskill" pisze:a cienki wezyk podlanczasz za przepustnice czyli wpinasz gdzies w kolektor ssacy najlepiej w miejsce starego. A dziala to na zasadzie roznicy cisnien po puszczeniu pedalu gazu zamyka sie przepustnica i wytwaza sie podcisnienie ktore z kolei dzwiga tloczek i piekny dzwiek pssssssss :D

masz jakieś zdjęcia swojego bova może ?

Awatar użytkownika
viruskill
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 335
Rejestracja: 15 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: niebocko

dedra turbo i bov, wskaźnik ciśnienia doładowania turbo

Post autor: viruskill » 03 sty 2008, 23:10

Nie ale na jutro moge zrobic.
DEDRA INTEGRALE
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska :D
STAG 300
661315659

marcin77

dedra turbo i bov, wskaźnik ciśnienia doładowania turbo

Post autor: marcin77 » 04 sty 2008, 8:36

"viruskill" pisze:Nie ale na jutro moge zrobic.
byłoby super :)

evo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 190
Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: dedra turbo i bov, wskaźnik ciśnienia doładowania turbo

Post autor: evo » 08 sty 2008, 23:22

"marcin77" pisze:może ktoś z klubowiczów ma założonego BOVa, jaki polecacie, jakiś manual co do montażu ?:P to samo tyczy się wskaźniki doładowania :D
pozdrawiam


ps. jakie dokładnie turbo jest w dedrze (nie integrale) i jakie ciśnienie ładowania turbiny jest fabrycznie ?
tak jak koledzy wspominali ciśnienie doładowania seria w dedrze kat wynosi 0,8-0,9overboost i spadek na 0,6-0,7bar w zależności od regulacji waste gate'a i stanu technicznego komponentów.
turbina to typ tb0367 nieco większa jak w delcie nouva/fiat coupe. nawiasem mówiąc u nas śmigają po specjalnych przeróbkach 420-450nm w 8v :D seria umiera po kilku takich próbach :cry:
zawór upustowy powietrza bov mamy tłoczkowe na oringach, tanie-ok 290zł i zdają egzamin dobrze przy takich przeróbkach.
wskaźnik doładowania warto mieć dobry, markowy-dokładne i pewne, ale można też autoguage lub z tańszych inne, ale czasami bywają z nimi problemy-blokują sie, zawieszają.

marcin77

dedra turbo i bov, wskaźnik ciśnienia doładowania turbo

Post autor: marcin77 » 12 sty 2008, 17:37

"viruskill" pisze:Nie ale na jutro moge zrobic.
jak tam fotki :lol:

Awatar użytkownika
hf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: kraków

dedra turbo i bov, wskaźnik ciśnienia doładowania turbo

Post autor: hf » 14 sty 2008, 14:33

Evo-czyli turbo z dedry jest duzo bardziej wydajne????jest wieksze?

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”