DuraBlend 10W-40

Awatar użytkownika
jakubg
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5640
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Kontakt:

DuraBlend 10W-40

Post autor: jakubg » 22 sty 2008, 22:05

Na stronie http://www.valvoline.pl/ jest konfigurator jaki olej wybrać.
I w wynikach DuraBlend 10W-40 co o nim sądzicie?
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

DuraBlend 10W-40

Post autor: przemas81 » 22 sty 2008, 22:16

tam sa tylko produkty valvolaine wiec logiczne ze polecac beda swoj olej ja wychodze z zalozenia lej tylko to co sprawdzone wiec lalem leje i bede lal tylko shell helix plusmialem taki w omedze w mondeo wiec i do kappy taki leje
a na temat durablendu nic nie powiem bo nie znam nikogo kto taki uzywa ale jezeli ktos taki ma to zapewne bedie go uzywal dalej bo zapewne zly nie jest :wink:
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

DuraBlend 10W-40

Post autor: pawcio1 » 22 sty 2008, 22:47

Na forum jest sporo osób które zalewają silniki swoich Lancii właśnie produktem Valvoline i są bardzo zadowolone! Sam na wiosnę się do tego przymierzam!
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

DuraBlend 10W-40

Post autor: Bany » 23 sty 2008, 10:30

Jeżdze tylko na valvolinie,doskonale sie sprawdza,ale do 20v leje tylko max life 10w40,nie wazne jaki ma przebieg.
do integralki 10w60 racing,a do diesli(starych)diesel turbo,
(nowych)max life diesel,

polecam,ma jedną ważną zalete -nie trafimy na podróby

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

DuraBlend 10W-40

Post autor: Nat » 23 sty 2008, 10:35

Ja do 2,0 20V leję Valvoline 5W50. Sprawdza się.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 23 sty 2008, 10:59

orlen 10w60 rally
na bazie pao i estrów.

Kojak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 338
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Ścinawa

DuraBlend 10W-40

Post autor: Kojak » 06 kwie 2008, 0:39

Odświeżę ten temat, bo przejechałem 3 zmiany w swojej Kappie 2.4JTD (07/1998, 260 000km) na oleju Castrol GTD Magnatec 10w40. Teraz planuję zmianę na Valvoline. Wiem, że wielu używa ten olej i jest zadowolonych. Z uwagi na mój przebieg wielu poleca Maxlife, ale no właśnie... Ten olej został wprowadzony 8 lat temu i to trochę stara technologia (tak może być, ale nie musi). Moja Kappa wycieków nie ma, oleju nie bierze, zmiana co 10-11 tysięcy - silnik w stanie dobrym, więc może zgodnie z konfiguratorem wybrać półsyntetyk DuraBlend diesel 10w40 (wprowadzony w 2005 roku, lepsza specyfikacja, jeżdżę głównie po mieście). Ponawiam więc pytanie czy ktoś miał do czynienia z tym olejem...

Awatar użytkownika
Tomasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1272
Rejestracja: 16 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Brzeszcze woj małopolskie

DuraBlend 10W-40

Post autor: Tomasz » 06 kwie 2008, 11:12

"Kojak" pisze:Odświeżę ten temat, bo przejechałem 3 zmiany w swojej Kappie 2.4JTD (07/1998, 260 000km) na oleju Castrol GTD Magnatec 10w40. Teraz planuję zmianę na Valvoline. Wiem, że wielu używa ten olej i jest zadowolonych. Z uwagi na mój przebieg wielu poleca Maxlife, ale no właśnie... Ten olej został wprowadzony 8 lat temu i to trochę stara technologia (tak może być, ale nie musi). Moja Kappa wycieków nie ma, oleju nie bierze, zmiana co 10-11 tysięcy - silnik w stanie dobrym, więc może zgodnie z konfiguratorem wybrać półsyntetyk DuraBlend diesel 10w40 (wprowadzony w 2005 roku, lepsza specyfikacja, jeżdżę głównie po mieście). Ponawiam więc pytanie czy ktoś miał do czynienia z tym olejem...
Mój silnik ma aktualnie 25tyś i pomykam na Max Life Sprawdziłem go w wielu samochodach z różnymi silnikami i jestem zadowolony
Obrazek

Kojak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 338
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Ścinawa

DuraBlend 10W-40

Post autor: Kojak » 06 kwie 2008, 11:57

Oprócz DuraBlend wielu rozpisuje się na temat Motula, np. MOTUL 6100 Synergie+ 10W40. Jest to jednak olej zarówno do silników benzynowych jak i Diesli (z turbo i bez, z katalizatorem i bez), a wychodzę z założenia, że co jest do wszystkiego to jest do niczego... Jak zwykle są problemy z tymi olejami..

Kojak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 338
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Ścinawa

DuraBlend 10W-40

Post autor: Kojak » 07 kwie 2008, 18:49

Hehe brakuje przemyśleń? A zawsze to był taki chwytliwy temat... :wink:

dawidson

DuraBlend 10W-40

Post autor: dawidson » 08 kwie 2008, 9:30

wtrącę swoje 3 grosze.
ujezdzam delte 1.6 spi. silnik archaiczny jednak lubiący obroty (taka konstrukcja). W połączeniu z krotka skrzynia biegów aż prosi sie o to aby go trzymać powyżej 4000RPM (inaczej zresztą i tak nie da sie tym jechać).
Samochód ma około 108tys przebiegu. Nie mam pojęcia czym był zalewany wcześniej.
Do tej pory jeździłem na Mobil 10W40. Olej był wymieniany co około 5tys km. Wszystko było świetnie poza jedna rzeczą. Po ostrym palowaniu olej robił sie jak woda-dosłownie. W zakrętach olej odpływał spod smoka i pomimo prawidłowego stanu zapalała sie kontrolka ciśnienia oleju. Do tego silnik połykał dość duże ilości tego oleju. Naturalnie apetyt na olej objawiał sie głownie podczas ostrego traktowania silnika.

Ostatnio mocno poirytowany kontrolka oleju mrugająca w zakrętach przeszedłem na Castrol 10W60. Zlałem stary olej (czarna wodnista ciecz) i porostu nalalalem Castrola. Naturalnie wymieniłem filtr.
Stwierdzam, ze pomogło. Niezależnie od tego jak go traktuje silnik pracuje cicho, znikł problem z mrugająca kontrolka.
Wyraźnie zmniejszyło sie tez zużycie oleju.

Zanim zostanę wyśmiany z powodu własnej głupoty od razu mowie:
-NIE, nie ma rozszczelnień
-NIE, nic nie zaczęło cieknąć
-NIE, nie wierze w historie o wypłukiwanym nagarze, utracie szczelności/kompresji tak samo jak nie wierze w UFO i podwodne cywilizacje.

Jaki z tego wniosek?
Dobry olej to podstawa i nie ma co na nim oszczędzać ;)

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

DuraBlend 10W-40

Post autor: grzole » 08 kwie 2008, 11:28

Podobne (niekoniecznie pożądane) właściwości co olej Mobil, wedle moich doświadczeń, ma też Texaco.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 08 kwie 2008, 11:49

Dawidson
zalej orlena 10w60, cena taka sam jak za castrola 10w60 który jest na hydrokrakowanej bazie olejowej, a masz olej na bazie pao i estrów jak wyczynowe oleje motul.

moje zużycie oleju to około 1 litra na 1000 km,
staram sie utrzymywać poziom maksymalny i lubię swoja lancie przegonić ostro po 200 - 210 km/h. Prędkości podróżne po 180 nie są dla mnie obce.

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3249
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: ...

Post autor: Marcin_D » 08 kwie 2008, 12:00

"larry123" pisze:Dawidson
zalej orlena 10w60, cena taka sam jak za castrola 10w60 który jest na hydrokrakowanej bazie olejowej, a masz olej na bazie pao i estrów jak wyczynowe oleje motul.

moje zużycie oleju to około 1 litra na 1000 km,
staram sie utrzymywać poziom maksymalny i lubię swoja lancie przegonić ostro po 200 - 210 km/h. Prędkości podróżne po 180 nie są dla mnie obce.
Larry a gdzie ty tak jeździś zpodróznie 180 - bo w Polsce to nie bardzo widzę takie miejsca. Owszem do krótkotrwałego rozpędznie to tak, ale do "prędkosci podróżnej" to jakoś nie bardzo.

Ja właśnie będę zmieniał olej i kupuję Valvoline MaxLife 10W-40.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 08 kwie 2008, 12:49

taką prędkość da sie utrzymać miedzy Łomiankami a Płońskiem ....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”