Thema - szarpie silnikiem na niskich obrotach do 2000 rpm

Awatar użytkownika
henek155
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Łańcut

Thema - szarpie silnikiem na niskich obrotach do 2000 rpm

Post autor: henek155 » 09 lut 2008, 13:16

Witam mam taki mały problemik, jak jadę po dziurach na jedynce (nie ważne czy silnik ciepły czy zimny) powoli na niskich obrotach to strasznie szarpie mi autem.Czy ktoś wie jaka może być tego przyczyna?
silnik to 2.0 16v 834B2246
Lancia Thema II 91r. 834B2246 2.0 16v i.e 141KM
Lancia Thema III 94r. 834F1.000 2.0 16v V.I.S 155KM

Awatar użytkownika
alf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 140
Rejestracja: 05 sty 2007, 0:00

szarpanie

Post autor: alf » 09 lut 2008, 22:38

Myślę że zbyt mała prędkość na jedynce jest powodem szarpania.Jak trzeba wolno to trzeba używać "ślizgającego sprzęgła".Jedynka też potrzebuje minimum prędkości by nie szarpać.
Lancia Kappa ,2,0 ,145 KM sekwencja.

Gość

Thema - szarpie silnikiem na niskich obrotach do 2000 rpm

Post autor: Gość » 09 lut 2008, 22:48

myś,ę że to klasyczny objaw zużytego sprzęgła/nie miałem do czynienia z themą poza wyjątkami/

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 916
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Thema - szarpie silnikiem na niskich obrotach do 2000 rpm

Post autor: Piszczyk » 10 lut 2008, 20:43

w jakim stanie masz przeguby?
luz na przegubie plus delikatny luz na zębach skrzyni i mech. różnicowego plus luzy na sworzniach itp i szarpanie gotowe
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

Awatar użytkownika
maki
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 333
Rejestracja: 30 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: RZESZÓW

Thema - szarpie silnikiem na niskich obrotach do 2000 rpm

Post autor: maki » 11 lut 2008, 17:06

mam podobny symptom, tyle ze odczuwalne to jest tylko na benzynie...cos jakby nie dostawal wystarczajacej ilosci paliwa... mysle ze nie jest to wina pompy bo zostala wymieniona kilka miesiecy temu. co powinienem sprawdzic?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Thema - szarpie silnikiem na niskich obrotach do 2000 rpm

Post autor: Jacek » 12 lut 2008, 22:10

Przy 2000rpm nie powinna szarpać. Może kabelki WN(ale one lubia walić powyżej 2500), a może sa pozrywane poduszki pod silnikiem. Jeśli masz lampę stroboskopową indukcyjną sprawdź błyski dla poszczególnych cylindrów -wykluczysz świeczki i kable.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
henek155
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Łańcut

Thema - szarpie silnikiem na niskich obrotach do 2000 rpm

Post autor: henek155 » 05 mar 2008, 19:07

wymieniłem dzisiaj świece na nowe ngk i silnik od razu zaczął lepiej brzmieć i pracować,do tego wymieniłem też przewody wysokiego napięcia na nowe bo w starych była zbyt duża rezystancja.Wiec to mam z głowy,silnik nadal szarpie nawet na 1700 obr,odpiałem na chwile sonde ale wydawało mi sie że nie było żadnej zmiany w pracy silnika z podpiętą i odpiętą sondą (możliwe że sonda jest padnięta),nakoniec znalazłem dziure w dolocie w tej grubej rurze co idzie od silnika do przepływomierza,bede musiał się nią zająć,ale to na czasie bo planuje przerobić cały dolot na stożkowy filtr powietrza.
Lancia Thema II 91r. 834B2246 2.0 16v i.e 141KM
Lancia Thema III 94r. 834F1.000 2.0 16v V.I.S 155KM

Awatar użytkownika
Miro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1371
Rejestracja: 26 sie 2005, 0:00
Imię: Mirek
Lokalizacja: Limanowa/UE

Thema - szarpie silnikiem na niskich obrotach do 2000 rpm

Post autor: Miro » 05 mar 2008, 20:29

U mnie ostatnio jest podobnie tzn po odpaleniu silnika kiedy jest jeszcze zimny faluje sobie lekko na obrotach i podczas jazdy wystepuja czasem mocne szarpniecia :evil: jak dostanie nie duzej temp to chodzi równo ale zdarzy się,że jeszcze czasem szarpnie. Te dolegliwości występują tylko na benzynie, na gazie jest wszystko wporządku. Co to może być? :roll:
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Thema - szarpie silnikiem na niskich obrotach do 2000 rpm

Post autor: przemas81 » 05 mar 2008, 20:43

"Miro" pisze:U mnie ostatnio jest podobnie tzn po odpaleniu silnika kiedy jest jeszcze zimny faluje sobie lekko na obrotach i podczas jazdy wystepuja czasem mocne szarpniecia :evil: jak dostanie nie duzej temp to chodzi równo ale zdarzy się,że jeszcze czasem szarpnie. Te dolegliwości występują tylko na benzynie, na gazie jest wszystko wporządku. Co to może być? :roll:

mam uidentyczna sytuacje i jestem tak samo kiepski w tej materii jak ty za diabla nie wiem co to jes :(
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
maki
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 333
Rejestracja: 30 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: RZESZÓW

Thema - szarpie silnikiem na niskich obrotach do 2000 rpm

Post autor: maki » 07 mar 2008, 19:27

"przemas81" pisze:
"Miro" pisze:U mnie ostatnio jest podobnie tzn po odpaleniu silnika kiedy jest jeszcze zimny faluje sobie lekko na obrotach i podczas jazdy wystepuja czasem mocne szarpniecia :evil: jak dostanie nie duzej temp to chodzi równo ale zdarzy się,że jeszcze czasem szarpnie. Te dolegliwości występują tylko na benzynie, na gazie jest wszystko wporządku. Co to może być? :roll:

mam uidentyczna sytuacje i jestem tak samo kiepski w tej materii jak ty za diabla nie wiem co to jes :(

tezmialem taki problem jak Miro, przyczyna byl zasyfiony wtrysk.poki co tylko go wyczyscilem,ale pewnie trzeba go bedzie wymienic...niestety podczas naprawy, postanowilem obejrzec zawieszenie... i tu maly rece mi opadly... mozna powiedziec ze wszystko do wymiany :cry: od gumy stabilizatora po amorki... do tego klocki... cos mi sie tluklo,ale sadzilem ze to tylko przegub, niestety sie mylilem : cenzura : a teraz Lancia-skarbonka chce aby w nia majatek wladowac...

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Miro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1371
Rejestracja: 26 sie 2005, 0:00
Imię: Mirek
Lokalizacja: Limanowa/UE

Thema - szarpie silnikiem na niskich obrotach do 2000 rpm

Post autor: Miro » 08 mar 2008, 16:24

"maki" pisze: a teraz Lancia-skarbonka chce aby w nia majatek wladowac...

pozdrawiam
Tak to już jest kolego jak sie ma kilkunastoletni samochodzik :D
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____

Awatar użytkownika
maki
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 333
Rejestracja: 30 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: RZESZÓW

Thema - szarpie silnikiem na niskich obrotach do 2000 rpm

Post autor: maki » 08 mar 2008, 19:19

"Miro" pisze: Tak to już jest kolego jak sie ma kilkunastoletni samochodzik :D
najgorsze jest to ze jakbym sie tak w nim nie "zakochal" to pewnie poszedlby na sprzedaz i po klopocie...

pozdrawiam

Awatar użytkownika
alf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 140
Rejestracja: 05 sty 2007, 0:00

A ja wiem

Post autor: alf » 09 mar 2008, 12:25

PALIWO ,to jest przyczyna waszych Panowie cierpień.Jeżeli silnik na jednym rodzaju paliwa ( np.gaz) chodzi jak zegarek a na drugim rodzaju paliwa (benzyna ) bydłuje to na bank kupiliśmy złe paliwo -chrzczone jak to się mówi (woda lub coś innego).Wody dość łatwo się pozbyć-wlać należy pół litra denaturatu na powiedzmy 20 litrów paliwa i on zwiąże wodę i pozwoli jej wyjść przez wtryskiwacze.Po tym zabiegu szarpanie ustąpi na 100%.Kupujcie paliwo w stacjach o dużych obrotach-tam nie ma oszustw i w renomowanych najlepiej firmach.Jak się połaszczycie na małą stacyjkę bo zaoszczędzicie 3 lub więcej groszy na litrze to macie problem zapewniony.
Lancia Kappa ,2,0 ,145 KM sekwencja.

Awatar użytkownika
Miro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1371
Rejestracja: 26 sie 2005, 0:00
Imię: Mirek
Lokalizacja: Limanowa/UE

Re: A ja wiem

Post autor: Miro » 09 mar 2008, 14:41

"alf" pisze:Kupujcie paliwo w stacjach o dużych obrotach-tam nie ma oszustw i w renomowanych najlepiej firmach.Jak się połaszczycie na małą stacyjkę bo zaoszczędzicie 3 lub więcej groszy na litrze to macie problem zapewniony.
Kupuje paliwo na statoilu i nigdy nie mialem problemow.
Od jakiegos czasu mam te objawy ale zrobie tak jak napisales. Zatankuje wiecej paliwa niz zwykle i wleje troche denaturatu-juz tak kiedys robilem i pomoglo 8)
Trzeba powtorzyc operacje :D
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____

Awatar użytkownika
alf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 140
Rejestracja: 05 sty 2007, 0:00

woda w paliwie

Post autor: alf » 09 mar 2008, 14:44

mi pomogło po dwakroć.
Lancia Kappa ,2,0 ,145 KM sekwencja.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”