Delta Integrale - czy to wał korbowy?
Delta Integrale - czy to wał korbowy?
Dziś mechanik stwierdził że stukanie w moim silniku to nie wałek rozrządu jak myślałem, ale panewka na wale korbowym...:(jeżeli to prawda, to czy byłbym w stanie przejechać około 2500 km ? odgłos jest taki sam, nie głośniejszy, ani cichszy...chyba na dniach ściągne miske olejową żeby sprawdzić to na 100%
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców" C. McRae
Delta Integrale - czy to wał korbowy?
Przebieg 135 tyś. a stukającego to ja już ją kupiłem, ale byłem przekonany że to zawór. Dziś inny mechanik stwierdził ze to jednak nie wał, tylko coś w głowicy, bo stukot dochodzi ewidentnie z góry silnika. Musze ściągnąć głowice i zobaczyć o co biega;)
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców" C. McRae
Delta Integrale - czy to wał korbowy?
Niestety ku przestrodze wszystkim, którym coś stuka "na górze". Przy przekręconej panewce także słychać stukanie w górnych partiach, lecz nie przejechał byś na niej za długo. Ja zrobiłem około 35km zanim zaczął gasnąć. No i jest jeszcze jedna sprawa, ze może masz wyrobione to miejsce gdzie tłok łączy się z korbowodem za pośrednictwem sworznia. Podobno częsta bolączka fiatowskiego koncernu, ale tylko tak słyszałem.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.
Delta Integrale - czy to wał korbowy?
Sciągnąłem miske olejowa i odkrecilem śruby od korbowodów na dwóch cylindrach i panewki wyglądają jak nowe. Myśle że to bedzie wałek, albo ewentualnie tłok stuka o tłoka, bo głowica była planowana i nie mam pewnosci ze nie splanowali jej za dużo.ewentualnie pasek przeskoczony lub zle zalozony....jak bede mial czas to zaczne sprawdzac po kolei...
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców" C. McRae
Delta Integrale - czy to wał korbowy?
ja mam przejechane 800km na dzwoniących "chyba panewkach", dziwna jest też sprawa że czasem lekko postukuje a czasem cisza , poza tym miałem robioną również głowice i takie problemy zaczęły się robić właśnie po zrobieniu głowicy
ps. po "zrobieniu głowicy" wogóle nie bierze oleju
ps. po "zrobieniu głowicy" wogóle nie bierze oleju
Delta Integrale - czy to wał korbowy?
chodzi że tłok o głowice pewnie...."holbi" pisze:Sciągnąłem miske olejowa i odkrecilem śruby od korbowodów na dwóch cylindrach i panewki wyglądają jak nowe. Myśle że to bedzie wałek, albo ewentualnie tłok stuka o tłoka, bo głowica była planowana i nie mam pewnosci ze nie splanowali jej za dużo.ewentualnie pasek przeskoczony lub zle zalozony....jak bede mial czas to zaczne sprawdzac po kolei...
nie ma to znaczenia ile jest splanowana,była płaska i jest płaska czyli odległość jest taka sama,co innego planowanie bloku.
Delta Integrale - czy to wał korbowy?
pewnie nie mieli płytek do regulacji zaworów i klapia,"marcin77" pisze:ja mam przejechane 800km na dzwoniących "chyba panewkach", dziwna jest też sprawa że czasem lekko postukuje a czasem cisza , poza tym miałem robioną również głowice i takie problemy zaczęły się robić właśnie po zrobieniu głowicy
ps. po "zrobieniu głowicy" wogóle nie bierze oleju
albo ustawiali szlifując je na magnesówce i już pobiera wałek
Delta Integrale - czy to wał korbowy?
...właśnie pomyślałem o ''skoszonym'' wałku rozrządu...
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6