Lybra - 2,4 JTD - regulacja zaworów, luzy zaworowe

dudekken

Lybra - 2,4 JTD - regulacja zaworów, luzy zaworowe

Post autor: dudekken » 21 sty 2009, 0:41

Jaki powinien być prawidłowy luz zaworowy dla sinika 2.4JTD 103KW dla zaworów ssących i wydechowych.

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: pawcio1 » 21 sty 2009, 3:41

Ssące- 0,25-0,35 mm
Wydechowe- 0,30-0,40 mm
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Re: Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: Sebastian » 21 sty 2009, 7:48

"dudekken" pisze:Jaki powinien być prawidłowy luz zaworowy dla sinika 2.4JTD 103KW dla zaworów ssących i wydechowych.
Może głupie pytanie - to u nas w autach trzeba regulować luz zaworowy?
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

dudekken

Re: Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: dudekken » 21 sty 2009, 8:44

"Sebastian" pisze:
"dudekken" pisze:Jaki powinien być prawidłowy luz zaworowy dla sinika 2.4JTD 103KW dla zaworów ssących i wydechowych.
Może głupie pytanie - to u nas w autach trzeba regulować luz zaworowy?
Nie wiem czy w wersji 110KW (150KM) także się tego nie robi Sebastianie 8).

Wersje 136KM i 140KM powinny mieć wykonaną regulację co 40tyś km .

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Re: Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: Sebastian » 21 sty 2009, 9:11

"dudekken" pisze:Nie wiem czy w wersji 110KW (150KM) także się tego nie robi Sebastianie 8).
Wersje 136KM i 140KM powinny mieć wykonaną regulację co 40tyś km .

Pięknie - a byłem święcie przekonany, iż mam nowoczesny silnik ;)
Aż sobie sprawdzę wieczorem w książce obsługi czy muszę to robić - jak tak, to jestem pewien, że od dawna zawory nie były regulowane...
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

dudekken

Re: Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: dudekken » 21 sty 2009, 9:26

"Sebastian" pisze:
"dudekken" pisze:Nie wiem czy w wersji 110KW (150KM) także się tego nie robi Sebastianie 8).
Wersje 136KM i 140KM powinny mieć wykonaną regulację co 40tyś km .

Pięknie - a byłem święcie przekonany, iż mam nowoczesny silnik ;)
Aż sobie sprawdzę wieczorem w książce obsługi czy muszę to robić - jak tak, to jestem pewien, że od dawna zawory nie były regulowane...
W książce obsługi takiej informacji niestety nie ma. O ile się nie mylę to hydrauliczna regulacja luzu zaworowego była dopiero wraz z rozpoczęciem montażu głowic 20V.

Jeśli ktoś ma więcej info na ten temat to proszę o uzupełnienie tematu.

Awatar użytkownika
AndrzejS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 51
Rejestracja: 16 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Katowice

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: AndrzejS » 21 sty 2009, 9:37

Wszystkie silniki 2,4 jtd ( Lybra ) nie mają popychaczy hydraulicznych i trzeba je regulować.
Koszt w serwisie 100 netto robocizna + uszczelka ( 50 ) + płytki ( 30/szt jeżeli trzeba wymienić ) - regulowałem w sobotę.

pozdrawiam,
Lybra SW 2,4jtd ( grafit z czarnym daszkiem )

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: Dudi » 21 sty 2009, 10:10

A jak to jest z wersjami 1.9 JTD 115 KM???
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1413
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: kaeres » 21 sty 2009, 10:40

Jakie są konsekwencje niewyregulowanych zaworów ?

dudekken

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: dudekken » 21 sty 2009, 11:09

"kaeres" pisze:Jakie są konsekwencje niewyregulowanych zaworów ?
Nieregularna praca silnika, wytarte krzywki wałka, nieprawidłowe spalanie, problemy z zapalaniem, wypalone zawory,głośna praca silnika itd
Ostatnio zmieniony 21 sty 2009, 12:10 przez dudekken, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1413
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: kaeres » 21 sty 2009, 11:12

Włoch na 100% nie regulował zaworów (skoro nawet rozrządu nigdy nie wymieniał, a olej co 50tys).
Silnik ma wg wskazań 155tys i ani jeden z objawów nie występuje.
Czy te objawy wymienione przez dudekken występować MUSZĄ czy tylko MOGĄ i są raczej rzadkością, a regulowanie zaworów robi się profilaktycznie ?

dudekken

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: dudekken » 21 sty 2009, 12:10

"kaeres" pisze:Włoch na 100% nie regulował zaworów (skoro nawet rozrządu nigdy nie wymieniał, a olej co 50tys).
Silnik ma wg wskazań 155tys i ani jeden z objawów nie występuje.
Czy te objawy wymienione przez dudekken występować MUSZĄ czy tylko MOGĄ i są raczej rzadkością, a regulowanie zaworów robi się profilaktycznie ?
Jeżeli chcesz aby żaden z objawów nie wystąpił nigdy i pragniesz aby twoja Lybra przejechała jeszcze kilka setek bezboleśnie to lepiej skontroluj stan luzu zaworowego. Tego nie robi się profilaktycznie!

tomed20
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 71
Rejestracja: 08 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: tomed20 » 21 sty 2009, 13:09

"Dudi" pisze:A jak to jest z wersjami 1.9 JTD 115 KM???
Przyłączam sie do pytania. Czy w 1.9 też trzeba regulować zawory czy maja automatyczną regulacje?
Lybra 1.9 jtd

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: jenks » 21 sty 2009, 13:52

"tomed20" pisze:
"Dudi" pisze:A jak to jest z wersjami 1.9 JTD 115 KM???
Przyłączam sie do pytania. Czy w 1.9 też trzeba regulować zawory czy maja automatyczną regulacje?
witam,też się reguluje,diesle rzadko mają popychacze hydrauliczne
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: Sebastian » 21 sty 2009, 21:10

"jenks" pisze:witam,też się reguluje,diesle rzadko mają popychacze hydrauliczne
Szczerze, to ja jestem nieźle zdziwiony tym faktem w Lybrze. Byłem święcie przekonany, iż nie muszę zawracać sobie akurat tą czynnością eksploatacyjną głowy - a tu proszę jaka niemiła niespodzianka.

PS. Mondeo TDCI/130 KM ma hydrauliczną kasację luzów zaworowych - aż sprawdziłem, żeby mieć czyste sumienie, że tam też tego nie przeoczyłem/nie pomyślałem o tym ;)
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”