Lybra - 1,9 JTD - rozrząd
Lybra - 1,9 JTD - rozrząd
napinacz SNR, rolka prowadząca nachi, pasek gates??
Latem muszę zmienić i tak się przybieram żeby koszta rozłaożyć....
Będe wdzięczyn za rady
Latem muszę zmienić i tak się przybieram żeby koszta rozłaożyć....
Będe wdzięczyn za rady
Ostatnio zmieniony 15 lut 2009, 16:27 przez JarekT, łącznie zmieniany 1 raz.
Lybra - czy brać taki rozrząd w 1,9 jtd: pompa nakamoto...
Witam
Polecam:
-pasek - contitech
-rolka i napinacz - ruville lub SKF
Polecam:
-pasek - contitech
-rolka i napinacz - ruville lub SKF
Lybra - czy brać taki rozrząd w 1,9 jtd: pompa nakamoto...
Tylko to zakładam do aut od kilku lat, no chyba że japończyk albo koreaniec to oni mają swoje "skośne" marki."kulu" pisze:Witam
Polecam:
-pasek - contitech
-rolka i napinacz - ruville lub SKF
Tylko nie wspomniałeś o pompie czyżbyś jej nie zamierzał zmieniać ?
Lybra - czy brać taki rozrząd w 1,9 jtd: pompa nakamoto...
Ja tez bym polecał części SKF a paski Contitech lub Dayco z Gates bym nie ryzykował za bardzo.
Lybra - czy brać taki rozrząd w 1,9 jtd: pompa nakamoto...
Czy ten Gates jest poparty jakimiś faktami, czy na zasadzie nie bo nie?"nietoperz" pisze:Ja tez bym polecał części SKF a paski Contitech lub Dayco z Gates bym nie ryzykował za bardzo.
Jestem ciekaw, bo akurat u mnie w firmie nie ma Contitecha a zawżdy jeno Gates
Co do nsr, to producent łożysk na OE dla japończyków (taka dygresja - luźna )
Serdecznie pozdrawiam.
Lybra - czy brać taki rozrząd w 1,9 jtd: pompa nakamoto...
Pompa też - firmy nakamoto - z metalowym wirnikiem (odlew ze stopów lekkich).
Zastanawiam się nad paskiem z tego względu, że gates jest poprostu "najczęściej" (podobno) podrabiany - stąd u niektórych bardzo złe opinie (że pękł, że ... etc).
Proszę o prostą odpowiedź - komplet napinacz, rolka, pasek + pompa 260 zł...
Zastanawiam się nad paskiem z tego względu, że gates jest poprostu "najczęściej" (podobno) podrabiany - stąd u niektórych bardzo złe opinie (że pękł, że ... etc).
Proszę o prostą odpowiedź - komplet napinacz, rolka, pasek + pompa 260 zł...
Ostatnio zmieniony 15 lut 2009, 10:19 przez JarekT, łącznie zmieniany 1 raz.
Lybra - czy brać taki rozrząd w 1,9 jtd: pompa nakamoto...
Do Gates nie mam przekonania"Rafako" pisze:Czy ten Gates jest poparty jakimiś faktami, czy na zasadzie nie bo nie?"nietoperz" pisze:Ja tez bym polecał części SKF a paski Contitech lub Dayco z Gates bym nie ryzykował za bardzo.
Jestem ciekaw, bo akurat u mnie w firmie nie ma Contitecha a zawżdy jeno Gates
Co do nsr, to producent łożysk na OE dla japończyków (taka dygresja - luźna )
Serdecznie pozdrawiam.
Lybra - czy brać taki rozrząd w 1,9 jtd: pompa nakamoto...
Zauważyłem na forach alf że bardzo duży nacisk kładą na wymianę pompy (wodnej) przy wymianie "rozrządu "szczególnie w jtd ,czy tak zaleca producent"JarekT" pisze:Pompa też - firmy nakamoto - z metalowym wirnikiem (odlew ze stopów lekkich).
Proszę o prosztą odpowiedź - komplet napinacz, rolka, pasek + pompa 260 zł...[/quote]
W takiej cenie taki kpl. to chyba bardzo dobrze, a ile do 2.4 jtd
Lybra - czy brać taki rozrząd w 1,9 jtd: pompa nakamoto...
do 2,4 jest w tej samej cenie - rolka prowadząca wymieniana jest jedynie na metalową.
Ja chyba zrezygnuję z paska i zastąpię go dayco - zastanawiam się nad tym...
Ja chyba zrezygnuję z paska i zastąpię go dayco - zastanawiam się nad tym...
Lybra - czy brać taki rozrząd w 1,9 jtd: pompa nakamoto...
Co do tego podrabiania, to ja może coś sprostuję odnośnie tego Gatesa, bo ludzie już takie bzdety wygadują / wypisują, że aż żal d ściska."JarekT" pisze:Pompa też - firmy nakamoto - z metalowym wirnikiem (odlew ze stopów lekkich).
Zastanawiam się nad paskiem z tego względu, że gates jest poprostu "najczęściej" (podobno) podrabiany - stąd u niektórych bardzo złe opinie (że pękł, że ... etc).
Proszę o prostą odpowiedź - komplet napinacz, rolka, pasek + pompa 260 zł...
W latach 2005-2006 na rynek trafiła duża partia pasków podrobionych, wprowadzona do obrotu przez pewną warszawską firmę, która już dziś nie istnieje...
Podróby były bardzo słabej jakości, prawdopodobnie pochodziły z Chin ale zewnętrznie nie do odróżnienia od oryginału.
Cały pic polega na tym, że dotyczyło to tylko czterech referencji:
- Paska rozrządu do TICO / MATIZ
- Paska rozrządu do silników Daewoo SOHC i OPEL 8V
- Paska rozrządu do Daewoo 1,5 i 1,6 16V
- Paska rozrządu do Leganzy 2,0
Większość ludzi o tym nie wie i ośmiesza się wypisując potem bzdury na forach. Myślę, że informacja jest wiarygodna bo uzyskana przeze mnie osobiście od Dyrektora Sprzedaży Gates na Polskę.
Co do Lancii, kiedyś słyszałem, że problematyczna jest konstrukcja zęba paska w Gatesie wobec konkurentów (półokrągła vs. trapezowa). Gates tego nie potwierdza. Jak wynika z rozmów z praktykami dotyczy to tylko silników benzynowych z doładowaniem (nie mówię tu o sprzedawcach części tylko o warsztatach naprawczych, które mają pojęcie o tym co robią). A już na pewno cała ta aferka nie dotyczy jtd (jeśli to Cię pocieszy).
Serdecznie pozdrawiam.
Lybra - czy brać taki rozrząd w 1,9 jtd: pompa nakamoto...
Pocieszy czy nie - konstrukcja zęba jest różna niż u konkurentów, natomiast informacja o podrabianych paskach pochodziła od służb prasowych gates'a "... Firma Gates, przeciwdziałając tej sytuacji, przekazała importerom produktów Gates informacje, które pozwalają na identyfikację podrabianych pasków. Celem dalszej ochrony marki oraz klientów zaleca się kupowanie pasków PowerGrip wyłącznie poprzez sieć dystrybucji firmy Gates..." - nie precyzowali do jakich modeli - podali, że dotyczy to pasków o wymienionych w ogłoszeniu oznaczeniach ...
Co do pasków tego producenta spotkałem się z oporami mechaników...
Chyba nie chodziło o konstrukcję zęba ...
Natomiast odnośnie ośmieszania to komunikat w stylu "uwaga na podrabiane paski" ... powinno się uściślić... - nie jestem specjalistą, a takie komunikaty w sieci poprostu odstraszają.
W dzisiejszych czasach podrabia się wszystko co się sprzedaje....
Sam gates podaje jak odóżnić oryginalny produkt - naklejka "holospot"
Co do pasków tego producenta spotkałem się z oporami mechaników...
Chyba nie chodziło o konstrukcję zęba ...
Natomiast odnośnie ośmieszania to komunikat w stylu "uwaga na podrabiane paski" ... powinno się uściślić... - nie jestem specjalistą, a takie komunikaty w sieci poprostu odstraszają.
W dzisiejszych czasach podrabia się wszystko co się sprzedaje....
Sam gates podaje jak odóżnić oryginalny produkt - naklejka "holospot"
Lybra - czy brać taki rozrząd w 1,9 jtd: pompa nakamoto...
W takiej cenie taki kpl. to chyba bardzo dobrze, a ile do 2.4 jtd[/quote]"mirek0p" pisze:Zauważyłem na forach alf że bardzo duży nacisk kładą na wymianę pompy (wodnej) przy wymianie "rozrządu "szczególnie w jtd ,czy tak zaleca producent"JarekT" pisze:Pompa też - firmy nakamoto - z metalowym wirnikiem (odlew ze stopów lekkich).
Proszę o prosztą odpowiedź - komplet napinacz, rolka, pasek + pompa 260 zł...
byłem u PabloGarage , mówił że co drugą wymianę rozrządu wymienić pompę wody
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Lybra - czy brać taki rozrząd w 1,9 jtd: pompa nakamoto...
W takiej cenie taki kpl. to chyba bardzo dobrze, a ile do 2.4 jtd[/quote]"mirek0p" pisze:Zauważyłem na forach alf że bardzo duży nacisk kładą na wymianę pompy (wodnej) przy wymianie "rozrządu "szczególnie w jtd ,czy tak zaleca producent"JarekT" pisze:Pompa też - firmy nakamoto - z metalowym wirnikiem (odlew ze stopów lekkich).
Proszę o prosztą odpowiedź - komplet napinacz, rolka, pasek + pompa 260 zł...
witam,producent w silniku 2,4jtd nie przewiduje wymiany pompy wodnej przy wymianie rozrządu,mi wymieniali rozrząd w LT bez pompy i dali pisemną gwarancje na 70tyś km
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***
Re: Lybra - czy brać taki rozrząd w 1,9 jtd: pompa nakamoto.
SNR jest spoko, na pewno nie gorsze od SKF. Bardzo dobre paski oferuje Dayco. Ja od lat kupowałem paski Gates'a i było dobrze, ostatnio miałem TRW i pękł przy małym przebiegu Całkiem dobrze spisują się paski Quinton Hazel, natomiast Contitech jakoś tak się łatwo strzępi . Napinacze warto stosować marki INA - nadal trzymają jakość, czego powiedzieć niestety nie mogę o SKF."JarekT" pisze:napinacz SNR, rolka prowadząca nachi, pasek gates??
Latem muszę zmienić i tak się przybieram żeby koszta rozłaożyć....
Będe wdzięczyn za rady
G.Furtak
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.
Lybra - czy brać taki rozrząd w 1,9 jtd: pompa nakamoto...
Pompę wymienia się gdy zaistnieje taka potrzeba - czyli gdy cieknie albo hałasuje, ale ze względu na to, że silniki jtd są kolizyjne a awaria łożyska może doprowadzić do zablokowania rozrządu dobrze wymienić jest za każdym razem przy wymianie rozrządu - profilaktyka (choć w jtd pompa pracuje po gładkiej stronie...).
Przerabiałem kiedyś we fiatowskim silniku 1,2 8V niekolizyjnym - tam pompa ma koło zębate).
Jeśli chcemy mieć niezawodne auto to pewne wymiany realizujemy profilaktycznie bacząc na koszta oraz następstwa nagłej awarii, która może być znacznie bardiej kosztowana niż sama pompa, płyn + koszta wymiany.
Słyszałem od mechanika, że pasek rozrządu nie powinien być napinany po raz drugi - czyli przy wymianie nowy pasek.
Ponadto mechanicy różnie określają czasookres wymian samego rozrządu - wg instrukcji 120 kkm lub co 5 lat, natomiast w praktyce w naszych warunkach słyszałem, że bezpieczniej przebieg skrócić do 80 kkm - tak też wymieniano w mojej lybrze w Holandii.
Decyzję podejmuje właściciel ... - ja wymieniam razem z pompą, choć wcale nie wykazyje oznak awarii
Przerabiałem kiedyś we fiatowskim silniku 1,2 8V niekolizyjnym - tam pompa ma koło zębate).
Jeśli chcemy mieć niezawodne auto to pewne wymiany realizujemy profilaktycznie bacząc na koszta oraz następstwa nagłej awarii, która może być znacznie bardiej kosztowana niż sama pompa, płyn + koszta wymiany.
Słyszałem od mechanika, że pasek rozrządu nie powinien być napinany po raz drugi - czyli przy wymianie nowy pasek.
Ponadto mechanicy różnie określają czasookres wymian samego rozrządu - wg instrukcji 120 kkm lub co 5 lat, natomiast w praktyce w naszych warunkach słyszałem, że bezpieczniej przebieg skrócić do 80 kkm - tak też wymieniano w mojej lybrze w Holandii.
Decyzję podejmuje właściciel ... - ja wymieniam razem z pompą, choć wcale nie wykazyje oznak awarii