Opony asymetryczne

Awatar użytkownika
kashmir
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 166
Rejestracja: 31 maja 2008, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Opony asymetryczne

Post autor: kashmir » 20 lut 2009, 8:57

Mam tak dylemat i będę bardzo wdzięczny za opinię kogoś, kto się orientuje w temacie, bo nie daje mi to spokoju.

Otóż kupiłem sobie asymetryczne opony Hankook Ventus Prime, które wyglądają tak:
http://www.autogumibolt.hu/images/nfuto ... 05%20n.jpg[/img]

Opona ma ten wymóg, że ta strona, która na zdjęciu jest po lewej, ma być wewnątrz auta. Opona jednak nie jest kierunkowa, zatem jeśli tę oponę założy się na lewą stronę auta, to ta "półchoinka" będzie odwrotnie, co mi na chłopski rozum wychodzi, że będzie wbijać wodę pod koło, zamiast na zewnątrz...

Oznaczenia na oponie są jasne, konsultowałem się też z przedstawicielem producenta i wszystko wskazuje na to, że tak ma być. Nie, żebym nie wierzył... ale może mi ktoś, kto się orientuje, wyjasnić - JAK TO DZIAŁA?? :)
Volvo 850 2.0 16V '94 i wersja cywilna T-34, czyli Łada Niva '95
Lancia Delta HF Integrale 16V '89 - niegdyś...
Alfa Romeo 147 - w planach

Awatar użytkownika
Jarek_Lu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 427
Rejestracja: 05 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin

Opony asymetryczne

Post autor: Jarek_Lu » 20 lut 2009, 9:42

Ta opona jest "łudząco" podobna do pilot primacy od Michelin a to typowo kierunkowa porównaj tu.
Ja jeździłem na tych oponach Michelin bardzo chwaląc na suchym i lekko mokrym na wodzie (w PL) troszke ciężko , cicha przy dużych prędkościach .
Nie jestem specjalistą od opon ale wydaje mi się że ważny jest kierunek wzdłużnych rowków i ich ułożenie względem toczenia .
Generalny dystrybutor własnego czasu.

Awatar użytkownika
kashmir
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 166
Rejestracja: 31 maja 2008, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Opony asymetryczne

Post autor: kashmir » 20 lut 2009, 9:47

"Jarek_Lu" pisze:Ta opona jest "łudząco" podobna do pilot primacy od Michelin a to typowo kierunkowa porównaj tu.
Ja jeździłem na tych oponach Michelin bardzo chwaląc na suchym i lekko mokrym na wodzie (w PL) troszke ciężko , cicha przy dużych prędkościach .
Nie jestem specjalistą od opon ale wydaje mi się że ważny jest kierunek wzdłużnych rowków i ich ułożenie względem toczenia .
Faktycznie, kształt bieżnika jest bardzo podobny.
No to mi jeszcze bardziej wątpliwości zasiałeś, skoro piszesz, że te Micheliny są kierunkowe... :? Moje Hankooki nie są. I bądź tu mądry...
Volvo 850 2.0 16V '94 i wersja cywilna T-34, czyli Łada Niva '95
Lancia Delta HF Integrale 16V '89 - niegdyś...
Alfa Romeo 147 - w planach

Fugaz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 340
Rejestracja: 09 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Tychy

Opony asymetryczne

Post autor: Fugaz » 20 lut 2009, 9:56

Na oponach asymetrycznych masz opis inside outside i tylko tego się trzymasz. Ja sprawdze na swoich jak to wygląda, ale raczej nie masz się czym martwić.
Zachorowałem na Lybrę i tylko jej kupno może mnie uleczyć!
P.S. Już ją mam 2,4 SW jtd czarna perła

Awatar użytkownika
kashmir
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 166
Rejestracja: 31 maja 2008, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Opony asymetryczne

Post autor: kashmir » 20 lut 2009, 9:59

"Fugaz" pisze:Na oponach asymetrycznych masz opis inside outside i tylko tego się trzymasz. Ja sprawdze na swoich jak to wygląda, ale raczej nie masz się czym martwić.
No więc jest ten opis outside/inside, trzymam się go, wszyscy mi mówią, że wszystko jest OK i tak ma być... a ja wierzę, ale patrzę na tę choinkę i za cholerę nie mogę pojąć, dlaczego wszystko jest OK :).
Volvo 850 2.0 16V '94 i wersja cywilna T-34, czyli Łada Niva '95
Lancia Delta HF Integrale 16V '89 - niegdyś...
Alfa Romeo 147 - w planach

Fugaz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 340
Rejestracja: 09 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Tychy

Opony asymetryczne

Post autor: Fugaz » 20 lut 2009, 12:47

A masz już te opony u siebie w domu? Wtedy nie będzie nic prostszego jak położyć 2 koło siebie i będziesz wszytko wiedział. Tak mi to nie daje spokoju, że nie mogę się doczekać aż lookne w swoje opony po pracy.
Zachorowałem na Lybrę i tylko jej kupno może mnie uleczyć!
P.S. Już ją mam 2,4 SW jtd czarna perła

Awatar użytkownika
kashmir
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 166
Rejestracja: 31 maja 2008, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Opony asymetryczne

Post autor: kashmir » 20 lut 2009, 12:53

"Fugaz" pisze:A masz już te opony u siebie w domu? Wtedy nie będzie nic prostszego jak położyć 2 koło siebie i będziesz wszytko wiedział. Tak mi to nie daje spokoju, że nie mogę się doczekać aż lookne w swoje opony po pracy.
Jasne, że mam. Ale co mam jeszcze zobaczyć? Wszystko widzę - rowki działają inaczej na stronie lewej, a inaczej na prawej.

Napisałem, jak jest - WSZYSTKIE opony wyglądają tak, jak ta na zdjęciu, nie ma 'lustrzanych odbić'. A to powoduje, że jak dasz tę "półchoinkę" do środka auta, to będzie szła odwrotnie...

Może tak - ta opona na zdjęciu z jednej strony auta (prawej) będzie jechać "wgłąb ekranu", a z drugiej strony auta (lewej) będzie jechać "w twarz". Otóż zauważ, że jadąc "w twarz" ta 'półchoinka' działa odwrotnie, tzn. jakby wbijając wodę pod oponę.
No ale tak własnie ma to być założone wg oznaczeń inside/outside.
Volvo 850 2.0 16V '94 i wersja cywilna T-34, czyli Łada Niva '95
Lancia Delta HF Integrale 16V '89 - niegdyś...
Alfa Romeo 147 - w planach

Awatar użytkownika
kashmir
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 166
Rejestracja: 31 maja 2008, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Opony asymetryczne

Post autor: kashmir » 20 lut 2009, 13:05

Żeby było bardziej obrazowo - oto jak będzie wyglądała jedna z osi, kiedy prawidłowo, wg oznaczeń, załozy się na nią dwie takie opony (co prawda na rysunku zbieżność kół trochę źle ustawiona :) ):
http://images37.fotosik.pl/63/0d5dff115641134e.jpg[/img]

Po mojemu to wygląda, jakby auto miało źle założone opony kierunkowe... :) No ale producent twierdzi, że TAK MA BYĆ.
Volvo 850 2.0 16V '94 i wersja cywilna T-34, czyli Łada Niva '95
Lancia Delta HF Integrale 16V '89 - niegdyś...
Alfa Romeo 147 - w planach

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3249
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Opony asymetryczne

Post autor: Marcin_D » 20 lut 2009, 14:07

Ja mam na lato Toyo Proces CF1 i tam jest bieżnik na podobnej zasadzie i jak tak sobie go ogladam na zdjęciach to dochodzę do takiego samego faktu jak ty - że ta choinka idzie raz do przodu, a raz do tyłu.
http://images50.fotosik.pl/67/9e745518d49a4303.jpg[/img]
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Fugaz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 340
Rejestracja: 09 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Tychy

Opony asymetryczne

Post autor: Fugaz » 20 lut 2009, 14:19

Ja mam takie same opony jak Marcin jakoś nie zwracałem na to uwagi :P Założyłem i śmigają. Nie zawracaj sobie tym głowy tylko montuj.
Zachorowałem na Lybrę i tylko jej kupno może mnie uleczyć!
P.S. Już ją mam 2,4 SW jtd czarna perła

Doodik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 280
Rejestracja: 26 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Opony asymetryczne

Post autor: Doodik » 20 lut 2009, 14:20

Podobny typ bieznika mam założony w Renault. Tez na początku ze trzy razy obszedłem auto bo coś to "krzywo wyglądało" ale do tej pory jeźdze z założonymi według oznaczęń na oponach.

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3249
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Opony asymetryczne

Post autor: Marcin_D » 20 lut 2009, 14:27

Ja mam założone i jeżdzę na nich 2 sezon i są super, tylko teraz jak czytałem ten temat to mi się też jakoś to tak dziwne wydawało.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
kashmir
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 166
Rejestracja: 31 maja 2008, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Opony asymetryczne

Post autor: kashmir » 20 lut 2009, 14:32

Hehe :):) No ale przyznacie, że dziwnie to wygląda? :)

Ja tam nie mam zamiaru zgrywać oponiackiego eksperta i twierdzić, że to jest nie w porządku - zakładam opony wg oznaczeń i będę jeździł w chwale.

Co nie zmiena faktu, że patrząc na te opony po prostu NIE UMIEM się pozbyć wrażenia, że coś jest nie tak... :)

Podejrzewam, że gdzieś jest "haczyk" - np. druga strona opony jest tak zaprojektowana, że "wypadkowa" efektów obu stron jest taka sama, choć osobno te efekty są inne. Właśnie dlatego mam nadzieję, że ktoś mądry mi wytłumaczy, jak to jest możliwe, żeby taki bieżnik działał w obie strony i auto jechało jak należy. Ot tak, żeby wygnać ze mnie ten 'niepokój egzystencjalny' :D
Volvo 850 2.0 16V '94 i wersja cywilna T-34, czyli Łada Niva '95
Lancia Delta HF Integrale 16V '89 - niegdyś...
Alfa Romeo 147 - w planach

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1413
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

Opony asymetryczne

Post autor: kaeres » 20 lut 2009, 14:41

Generalnie mówiąc kierunkowe opony są lewe i prawe.
Jeżeli kupiliście wszystkie jednakowe to jest błąd i problem.

Awatar użytkownika
kashmir
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 166
Rejestracja: 31 maja 2008, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Opony asymetryczne

Post autor: kashmir » 20 lut 2009, 14:42

"kaeres" pisze:Generalnie mówiąc kierunkowe opony są lewe i prawe.
Jeżeli kupiliście wszystkie jednakowe to jest błąd i problem.
No właśnie, że te NIE SĄ kierunkowe, co zresztą jest napisane wyżej...
Volvo 850 2.0 16V '94 i wersja cywilna T-34, czyli Łada Niva '95
Lancia Delta HF Integrale 16V '89 - niegdyś...
Alfa Romeo 147 - w planach

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”