bosch + lovato
bosch + lovato
hejo
mam mały problem z instalacja lpg jaka to jest dokladnie nie wiem wiem tylko ze lovato i składa sie z parownika elektrozaworu nad filtrem miksera i przełacznika gaz benzyna
do tego ma dorobiony przekaznik odłaczający pompe paliwa
autko w jakim teraz jezdzi to polonez atu plus z 97 r z siniczkiem 1,6 gli monowtrysk z sterowaniem bosch (wczesniej prisma ,1,6 SPI)
a teraz problem:
wczoraj załozylem instalke i pieknie mi sie przełaczyla na gaz pochodzila chwile na wolnych obrotach z jakies 10 minut
zgasilem auto i odczekałem chwile
wsiadam do auta i proboje odpalic na benzynie i kicha ale na gazie pali od reki
no to nic jade testowac czy na gazie bedzie jezdzil
no i jade autko nie stracilo wiele wigoru
az w pewnym momencie nagle zamula jakby gazu brakowało po przelaczeniu na benzyne tez zbytnio nie chcial jechac ale jak dałem na gaz z powrotem to jakos ruszyl i kawalek przejechał
jakos sie doturlałem do cpnu z mysla ze przez brak gazu
zatankowałem i jade najpierw ładnie elegancko a potem po jakims czasie (500 m ) z powrotem ta sama sytuacja
zadne pruby regulacji nie przynosily skutku
po odlaczeniu aku i ponownym podlaczeniu zaczol chodzic normalnie na benzynie ale na gazie sytuacja sie powtarzała
odkrecilem filterek i wysypalo sie do cholery smiecia
mysle powinno byc dobrze
proba i dalej to samo
dzis rano na zimnym silniku przejechalem z 10 km bez przeszkod i nagle zamula przelaczam na pb i po minucie spowrotem lpg i dzial przez nastepne 10
potem znowu przleaczanie nalpg nie przynosilo skutku a na pb nie chcial jechac wiec odpinam klemy czekam minute i na 15 km spokuj i na gazie i na lpg
i tak mu zostało ze co ok 15 -20 km musze sie zatrzymac i odpiac kleme i potem jest znowu ok
kurde sam juz nie wiem ocb wydaje mi sie ze kluci sie z kompem auta i odlacza zaplon
jakby ktos cos wiedzial co da sie z tym zrobic to bylbym wdzieczny mo mam juz dosc ciaglego zatrzymywania sie i odpinania klem
z góry dzieki za odpowiedz
pozdrawiam
fajek
mam mały problem z instalacja lpg jaka to jest dokladnie nie wiem wiem tylko ze lovato i składa sie z parownika elektrozaworu nad filtrem miksera i przełacznika gaz benzyna
do tego ma dorobiony przekaznik odłaczający pompe paliwa
autko w jakim teraz jezdzi to polonez atu plus z 97 r z siniczkiem 1,6 gli monowtrysk z sterowaniem bosch (wczesniej prisma ,1,6 SPI)
a teraz problem:
wczoraj załozylem instalke i pieknie mi sie przełaczyla na gaz pochodzila chwile na wolnych obrotach z jakies 10 minut
zgasilem auto i odczekałem chwile
wsiadam do auta i proboje odpalic na benzynie i kicha ale na gazie pali od reki
no to nic jade testowac czy na gazie bedzie jezdzil
no i jade autko nie stracilo wiele wigoru
az w pewnym momencie nagle zamula jakby gazu brakowało po przelaczeniu na benzyne tez zbytnio nie chcial jechac ale jak dałem na gaz z powrotem to jakos ruszyl i kawalek przejechał
jakos sie doturlałem do cpnu z mysla ze przez brak gazu
zatankowałem i jade najpierw ładnie elegancko a potem po jakims czasie (500 m ) z powrotem ta sama sytuacja
zadne pruby regulacji nie przynosily skutku
po odlaczeniu aku i ponownym podlaczeniu zaczol chodzic normalnie na benzynie ale na gazie sytuacja sie powtarzała
odkrecilem filterek i wysypalo sie do cholery smiecia
mysle powinno byc dobrze
proba i dalej to samo
dzis rano na zimnym silniku przejechalem z 10 km bez przeszkod i nagle zamula przelaczam na pb i po minucie spowrotem lpg i dzial przez nastepne 10
potem znowu przleaczanie nalpg nie przynosilo skutku a na pb nie chcial jechac wiec odpinam klemy czekam minute i na 15 km spokuj i na gazie i na lpg
i tak mu zostało ze co ok 15 -20 km musze sie zatrzymac i odpiac kleme i potem jest znowu ok
kurde sam juz nie wiem ocb wydaje mi sie ze kluci sie z kompem auta i odlacza zaplon
jakby ktos cos wiedzial co da sie z tym zrobic to bylbym wdzieczny mo mam juz dosc ciaglego zatrzymywania sie i odpinania klem
z góry dzieki za odpowiedz
pozdrawiam
fajek
była prisma i delta I a teraz jest Kappa
- Krzys
- Forumowicz/ka
- Posty: 672
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród
Odp: bosch + lovato
Nie jestem specjalistą od LPG, ale wydaje mi się że potrzebujesz emulatora Sondy lub emulatora wtrysku, ponieważ komputer łapie jakieś błędy.
Odp: bosch + lovato
dzieki za odpowiedzKrzys pisze:Nie jestem specjalistą od LPG, ale wydaje mi się że potrzebujesz emulatora Sondy lub emulatora wtrysku, ponieważ komputer łapie jakieś błędy.
tez to podejrzewam
poszperałem po necie wczoraj i znalazlem takie cos ze trzeba zrobic
1 - odcięcie wtryskiwacza
2 - przeł?czenie sondy na masę
3 - odcięcie pamięci.
wyczytałem ze to zrobic za pomoca 3 przekazników
czy ktos zna sie troszke na tym i wie czy zda to egzamin?
czy przy tych objawaczh to jest własnie to ??
pozdrawiam
była prisma i delta I a teraz jest Kappa
Odp: bosch + lovato
znacznie szybciej niz odpinanie klemy ,jest odpiecie wtyczki od komputera ,
jezeli nie masz zadnego sterownika ,to wyglada na to ,ze masz instalke Igen ,
powiedz mi tylko jak ty jezdziles ,skoro nie masz odciecia wtryskiwacza ? na samym odcieciu pompy ?? nie uwazasz ,ze tak mozna zniszczyc wtryskiwacz,ktory pracuje bez paliwa
zrob odciecie wtryskiwacza i emulacje na oporniku 50 Ohm 3W - potrzebny do tego przekaznik dwupolozeniowy ,
odciecie sondy do masy na przekazniku dwupolozeniowym ,
kasowanie pamieci przy wylaczonym zaplonie na przekazniku ,
najwazniejsze z tego jest odciecie wtryskiwacza ,
nie wiem co sie u ciebie dzieje ,ale wyglada to na zatory w instalacji gazowej ,bo takie objawy moglyby wskazywac na tryb awaryjny ,ale jak wymusic tryb awaryjny w ecu ,ktorego sonde mozna emulowac do masy ,mi sie w kazdym razie nie udalo jeszcze tego zrobic ,
jezeli zmulenie nie wystepuje przy ciaglej jezdzie na benzynie ,to czujniki wtrysku mozemy wykluczyc
jezeli nie masz zadnego sterownika ,to wyglada na to ,ze masz instalke Igen ,
powiedz mi tylko jak ty jezdziles ,skoro nie masz odciecia wtryskiwacza ? na samym odcieciu pompy ?? nie uwazasz ,ze tak mozna zniszczyc wtryskiwacz,ktory pracuje bez paliwa
zrob odciecie wtryskiwacza i emulacje na oporniku 50 Ohm 3W - potrzebny do tego przekaznik dwupolozeniowy ,
odciecie sondy do masy na przekazniku dwupolozeniowym ,
kasowanie pamieci przy wylaczonym zaplonie na przekazniku ,
najwazniejsze z tego jest odciecie wtryskiwacza ,
nie wiem co sie u ciebie dzieje ,ale wyglada to na zatory w instalacji gazowej ,bo takie objawy moglyby wskazywac na tryb awaryjny ,ale jak wymusic tryb awaryjny w ecu ,ktorego sonde mozna emulowac do masy ,mi sie w kazdym razie nie udalo jeszcze tego zrobic ,
jezeli zmulenie nie wystepuje przy ciaglej jezdzie na benzynie ,to czujniki wtrysku mozemy wykluczyc
Odp: bosch + lovato
KGB dzieki za info
to kasowanie pamieci to ma byc wtedy gdy bedzie odciety zapłon czy przełaczenie na gaz ?
bo jak bedzie emulacja wtrysku to czy bedzie to potrzebne?
a odnosnie tego zamulania to powinienem przeczyscic cała instalke ??
zamierzam spuscic resztki gazu i wyczyscic butle i przedmuchac instalke i to ma pomoc ?
pozdrawiam
to kasowanie pamieci to ma byc wtedy gdy bedzie odciety zapłon czy przełaczenie na gaz ?
bo jak bedzie emulacja wtrysku to czy bedzie to potrzebne?
a odnosnie tego zamulania to powinienem przeczyscic cała instalke ??
zamierzam spuscic resztki gazu i wyczyscic butle i przedmuchac instalke i to ma pomoc ?
pozdrawiam
była prisma i delta I a teraz jest Kappa
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11992
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: bosch + lovato
Emulacja wtrysku- odcinasz wtryskiwacz, puszczasz prąd przez opornik a komp ciągle myśli, że pracuje wtryskiwacz.
Kasowanie pamięci-komp ma cały czas zasilanie z akumulatora, odcinasz ten pzewód a podłączasz pod stacyjkę, czyli wyłączasz zapłon kasują się błędy (przynajmniej ja tak robiłem).
Czyszczenie instalacji- jeszcze zlej olej z parownika.
Mam jeszcze takie pytanie- jak zacznie go mulić na LPG zgasisz silnik nie odpinając klemy to wróci do normy na LPG?
Kasowanie pamięci-komp ma cały czas zasilanie z akumulatora, odcinasz ten pzewód a podłączasz pod stacyjkę, czyli wyłączasz zapłon kasują się błędy (przynajmniej ja tak robiłem).
Czyszczenie instalacji- jeszcze zlej olej z parownika.
Mam jeszcze takie pytanie- jak zacznie go mulić na LPG zgasisz silnik nie odpinając klemy to wróci do normy na LPG?
Odp: bosch + lovato
własnie nie wraca do normy
dopiero po odpieciu klemy wraca do normy na jakis czas
chociaz czasami jest tak ze wraca do normy na 5 minut czasem na 20 a czasem tylko na 2 minuty
dopiero po odpieciu klemy wraca do normy na jakis czas
chociaz czasami jest tak ze wraca do normy na 5 minut czasem na 20 a czasem tylko na 2 minuty
była prisma i delta I a teraz jest Kappa
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11992
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: bosch + lovato
to dmuchanie inst. możesz sobie darować, wina leży po stronie elektroniki.