Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym

Awatar użytkownika
Daro_wawa
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 407
Rejestracja: 29 maja 2009, 9:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym

Post autor: Daro_wawa » 31 maja 2009, 15:45

Witam jest to mój pierwszy temat na forum, szukałem na forum lecz nigdzie nie znalazłem ;/ żadnych informacji na temat zawieszenia tylnego.
Przejdę do setna sprawy szukam mianowicie tulejek do wahacza tylnego. poniżej umieszczam fote elementu który mnie interesuje. Niestety nigdzie nie mogę jej zlokalizować w żadnym sklepie motoryzacyjnym. Może któryś z klubowiczów mógłby mi pomóc. Informacje które mnie interesują to gdzie mogę ja kupić i jakie koszty, opis mojego auta, Lancia Kappa 2,4 Benzyna rok 1995.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 31 maja 2009, 20:19 przez Nat, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Korekta tematu zgodnie z regułami forum
Były :
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE

mike_d
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 740
Rejestracja: 10 kwie 2007, 0:00

Odp: Probelm z zawieszeniem tylnym w Kappie

Post autor: mike_d » 31 maja 2009, 16:00

Czesc. Widze że masz starszy typ zawieszenia z tyłu. Tak jak u mnie.
Ja tydzień tamu kupiłem tuleje do zwrotnicy i wahacza w autosklepie

tuleja zwrotnicy to 17 pln a tuleja wahacza 82 pln (albo odwrotnie) :)
powodzenia

Boorek

Odp: Probelm z zawieszeniem tylnym w Kappie

Post autor: Boorek » 31 maja 2009, 16:03

może poszukaj na tej stronie??

Awatar użytkownika
Daro_wawa
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 407
Rejestracja: 29 maja 2009, 9:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Probelm z zawieszeniem tylnym w Kappie

Post autor: Daro_wawa » 31 maja 2009, 16:23

Bardzo dziękuje za poradę spróbuje w poniedziałek zadzwonić do autosklep-u i sie dowiem czy mają jeszcze takie tulejki. Mam pytanko Mike/de powiedz mi jeszcze sam wymieniałeś te tulejki? Mam zamiar w przyszłym tygodniu zrobić porządek z zawieszeniem strasznie słychać uderzenia tulejek na wahaczu i zwrotnicy. I zastanawiam, się czy poradzę sobie sam z wymianą, posiadam prasę do wyciskania...
Były :
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE

mike_d
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 740
Rejestracja: 10 kwie 2007, 0:00

Odp: Probelm z zawieszeniem tylnym w Kappie

Post autor: mike_d » 31 maja 2009, 17:55

Sam nie robie. Jutro zostawiam auto u mechaników.

Awatar użytkownika
Daro_wawa
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 407
Rejestracja: 29 maja 2009, 9:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Probelm z zawieszeniem tylnym w Kappie

Post autor: Daro_wawa » 31 maja 2009, 19:58

A może jeszcze ktoś ma wiedze na temat wymiarów tulej w w\w załączników.
Były :
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE

Awatar użytkownika
fazi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Odp: Probelm z zawieszeniem tylnym w Kappie

Post autor: fazi » 31 maja 2009, 20:13

Ja wymieniłem całe wahacze koszt 300zł sztuka,Co do stuków ,sprawdz też łaczniki stabilizatora.
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD

merbart
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 201
Rejestracja: 15 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym

Post autor: merbart » 01 cze 2009, 6:52

Witam
Jest dużo możliwości zrobienia tych tuleji. U mnie dwie strony wyniosły 130zł zrobiłem ok 15tyś i cisza. Można to spokojnie samemu wymienić wystarczy małe zaplecze narzędziowe i imadło. Możesz kupić gotowe tuleje w TedGum'ie. Jeżeli masz dostęp do tokarki tuleje z Audi 5000 wystarczy lekko przetoczyć i skrucić, ponoć z BMW też można dopasować. Ja mam z Audi 5000 a robili mi w TedGum'ie, obecnie firma tedgum produkuje wymiarowe do Kappy - mówimy oczywiście o tych dużych tulejach w "wahaczu" drążku, z małymi tulejkami przy zwrotnicy niema problemu. Wszystko zależy od chęci, czasu i głębokości portwela.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Jano
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 305
Rejestracja: 18 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym

Post autor: Jano » 01 cze 2009, 14:27

Dzisiaj przy okazji wymiany sprężyn wymieniłem tez obydwie tuleje. Nie wiem czy mechanik wymieniał je z 15 min. Na pewno przy odrobinie chęci i odpowiedniej średnicy wybijaka można to zrobić samemu.
Lybra 2,4 JTD CF3

Awatar użytkownika
Daro_wawa
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 407
Rejestracja: 29 maja 2009, 9:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym

Post autor: Daro_wawa » 02 cze 2009, 15:11

"Jano" a powiedz mi ile zapłaciłeś za sprężyny bo też ,mnie to czeka. a co tulej w wahaczu zamówiłem z autosklep-u, i mam nadzieje że pozbędę się większości stuków, co do reszty zawieszenia to jest ok nie ma nigdzie żadnych luzów ale obawiam się że zostaną , mi do wymiany jeszcze sprężyny(strasznie nisko siedzi) i chyba amorki ale tego nie jestem pewny.
Były :
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE

Awatar użytkownika
fazi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym

Post autor: fazi » 02 cze 2009, 16:36

Ja dałem .sprężyny 400zł
poduszki -wypadało by jakieś 300zł
amory tył miedzy 500 a 600zł
Do tego co pamiętam 2 długie sruby mocujace jakieś 100zł ,nie pamiętam czy komplet ,chyba sztuka.
gumy amortyzatorów(osłonki ) 60zł sztuka
Jeżeli to ma byc jak sie nalezy to przynajmniej 2000zł(to juz bardzo tanio) jak nic wiecej nie wyjdzie .pod warunkiem bardzo taniego mechanika,
trzeba też pamietać o ustawieniu zbieżnosci ,geometrii tył dodatkowy koszt jakies 150zł
U mnie dodatkowo drążek środkowy .niby był ok ,ale tak sie zapiekłiż również był do wymiany -300zł+ wahacze dolne noje ,oraz dwa łączniki stabilizatora -te lubia po roku po naszych drogach być shet.
Życze tobie naturalnie jak najmniejszych kosztów ,niestety 2koła za tył to wariant najmniejszy i ravzej mało realny jeżeli amory są również do wymiany.
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD

Awatar użytkownika
Jano
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 305
Rejestracja: 18 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym

Post autor: Jano » 02 cze 2009, 17:30

Fazi czytam, że jak już robisz to kompletami i na nówkach ASO.
Amortyzatory ma po 75% dobrego stanu uzywalności i co najważniejsze suche.
Brak luzów na drążkach i końcówkach prócz tulejek wahaczy.
Śruby odkręcone bezproblemowo
Miałem montować sprężyny od AR 164 ale podobno po ich założeniu nadwozie niewiele się podnosi. Kupiłem sprężyny na Allegro z autosklep24 po 198 zł szt. SDN czy SND coś takiego.... Nadwozie poszło do góry o 7 cm / dzisiaj mierzyłem/.
Daro_wawa przed kupnem podaj im numer VIN nadwozia, celem upewnienia się czy na pewno będą pasowały. Po konsultacji z mechanikiem, podobno mogłem kupić do Kappy od rocznika 2000 wtedy "stał by" jeszcze wyżej jak teraz. Czas wymiany 2 godz. 20 min. Czyli na poczekaniu. Rozsądna cena za robotę. W sumie jestem zadowolony.
Lybra 2,4 JTD CF3

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym

Post autor: KGB » 02 cze 2009, 17:37

fazi pisze:Ja dałem .sprężyny 400zł
poduszki -wypadało by jakieś 300zł
amory tył miedzy 500 a 600zł
Do tego co pamiętam 2 długie sruby mocujace jakieś 100zł ,nie pamiętam czy komplet ,chyba sztuka.
gumy amortyzatorów(osłonki ) 60zł sztuka
Jeżeli to ma byc jak sie nalezy to przynajmniej 2000zł(to juz bardzo tanio) jak nic wiecej nie wyjdzie .pod warunkiem bardzo taniego mechanika,
trzeba też pamietać o ustawieniu zbieżnosci ,geometrii tył dodatkowy koszt jakies 150zł
U mnie dodatkowo drążek środkowy .niby był ok ,ale tak sie zapiekłiż również był do wymiany -300zł+ wahacze dolne noje ,oraz dwa łączniki stabilizatora -te lubia po roku po naszych drogach być shet.
Życze tobie naturalnie jak najmniejszych kosztów ,niestety 2koła za tył to wariant najmniejszy i ravzej mało realny jeżeli amory są również do wymiany.
mam takie jedno pytanie : jestes klientem czy sponsorem ?
bo JA to widze tak :
sprezyny - nie wiem jak nowe ,za uzywane 100pln (50pln/szt)
amory tyl 380pln/szt
oslony gumowe trzpienia : 10-15pln/szt
sruby mocujace dlugie 8.8 - 10.9 do 10pln/szt ,bo to na wage
drazek srodkowy - nie wiem o czym piszesz ,ale w najgorszym przypadku to 1/3 twoich kosztow ,
geometria ,czyli zbieznosc tylu 50pln

Awatar użytkownika
fazi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym

Post autor: fazi » 02 cze 2009, 17:46

Jestem uzytkownikiem samochodu ,który jest naprawiany na nowych częściach a nie na złomie ,złom to ja z niego wyciagam i zakładam nowe,wymiana złomu na złom mnie nie interesuje i jeszcze jedno robie to w porządnym zakładzie a nie u Tadka w garażu.Za 50 zł w poznaniu to możesz sobie koła wyważyć :D
Cena amortyzatorów i reszty cześci którą podałem to za 2 sztuki i wiele rzeczy które sie od razu wymienia ,a nie uprawia klamizerstwo i kładzie złom bo jeszcze pojedzie.


Oczywiście małe sprostowanie np skrzyni i silnika nowego nie kupie :D
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD

Awatar użytkownika
Jano
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 305
Rejestracja: 18 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym

Post autor: Jano » 02 cze 2009, 18:18

Moim zdaniem jeżeli coś jest w samochodzie sprawne i nie wymaga wymiany to raczej się tego nie wymienia. Każdy wymienia to co uważa i na co uważa. Jedni jeżdżą na częściach z ASO inni na zamiennikach. Fazi bez urazy, ale z tego co czytam to za spore pieniądze kupiłeś jeżdżący złom. Nie zgadzam się też, że naprawa nie w ASO jest minusem. Robię samochód u gościa, który 7 lat pracował w serwisie rządowym na Limanowskiego, więc co do jego kwalifikacji jeżeli chodzi o Lancię nie mam zastrzeżeń. Następna sprawa to części zamienne. Te markowe /cztaj ASO/ są sygnowane znakiem Fiat - Lancia. Często dobre niby zamienniki są produkowane przez te same firmy, ale z niższą ceną i w innych opakowaniach.
Lybra 2,4 JTD CF3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”