Kappa T 20V - ktoś gazował ?

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Kappa T 20V - ktoś gazował ?

Post autor: tomek » 25 sty 2006, 15:25

Na forum sa rozne 'zagazowane' Kappy lacznie z 2.0 16V Turbo ale czy gazowal ktos moze 2.0 20V z turbina? Czy sa odpowiednie instalki, ktore obsluza ten silnik?
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Kappa T 20V - ktoś gazował ?

Post autor: mirek0p » 25 sty 2006, 16:27

z tego co słyszałem to najlepsza jest Vialle chyba taką masz :?:

KJ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 223
Rejestracja: 10 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa T 20V - ktoś gazował ?

Post autor: KJ » 25 sty 2006, 20:26

Prins + dobry zakład.
Te silniki gazuje się łatwiej od 2.0T 16V
******* KJ ******

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Kappa T 20V - ktoś gazował ?

Post autor: mario09 » 25 sty 2006, 21:06

"KJ" pisze:Prins + dobry zakład.
Te silniki gazuje się łatwiej od 2.0T 16V
Co to znaczy latwiej? Sa bardziej podatne na prace z gazem czy sam montaz przebiega mniej klopotliwie?
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
Przemo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 966
Rejestracja: 24 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa T 20V - ktoś gazował ?

Post autor: Przemo » 25 sty 2006, 22:58

A co to za instalka Prins pierwszy raz słyszę!Wydawało mi się ze do tego sinika to BRC SEQUENT jest najlepszy!A ile ta instalka kosztuje???
Ford Fusion 1.4 TDCI
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM :)
Alfa Romeo 145 1.6 TS

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Kappa T 20V - ktoś gazował ?

Post autor: tomek » 26 sty 2006, 8:03

"mirek0p" pisze:z tego co słyszałem to najlepsza jest Vialle chyba taką masz :?:
Ja mam Vialle ale nie mam silnika Turbo ;), pytam z cekawosci ;).
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Kappa T 20V - ktoś gazował ?

Post autor: tomek » 26 sty 2006, 8:05

"Przemo" pisze:A co to za instalka Prins pierwszy raz słyszę!Wydawało mi się ze do tego sinika to BRC SEQUENT jest najlepszy!A ile ta instalka kosztuje???
Prins jest chyba holenderski i ma dobra instalke, ale BRC wypuscilo zdaje sie Sequent 56 miedzy innymi do silnikow 5-o cylindrowych.
"KJ" pisze:Te silniki gazuje się łatwiej od 2.0T 16V
KJ co znaczy latwiej? Pod jakim katem?
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

PeGaZ
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 273
Rejestracja: 07 kwie 2005, 0:00
Lokalizacja: Wa-wa Tarchomin

Kappa T 20V - ktoś gazował ?

Post autor: PeGaZ » 26 sty 2006, 8:21

"mario09" pisze:Co to znaczy latwiej? Sa bardziej podatne na prace z gazem czy sam montaz przebiega mniej klopotliwie?
TUTAJ KJ kiedyś pisał:
"Trudnośc z instalacją gazu do aut takich jak kappy turbo wynika z tego, że masz stosunkowo mocny silnik (np. 205 KM) przy zaledwie 4 cylindrach. I mało które wtrsykiwacze gazowe są w stanie przenieść taką moc ...."
Kappa '98 2.0 20V - LPG - była
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Kappa T 20V - ktoś gazował ?

Post autor: tomek » 26 sty 2006, 9:06

"PeGaZ" pisze: TUTAJ KJ kiedyś pisał:
"Trudnośc z instalacją gazu do aut takich jak kappy turbo wynika z tego, że masz stosunkowo mocny silnik (np. 205 KM) przy zaledwie 4 cylindrach. I mało które wtrsykiwacze gazowe są w stanie przenieść taką moc ...."
Czyli w tym momencie moc rozklada sie na 5 cylindrow, wiec latwiej bedzie o wtryskiwacze, rzeczywiscie, moze to ulatwic intalacje.
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

KJ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 223
Rejestracja: 10 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa T 20V - ktoś gazował ?

Post autor: KJ » 26 sty 2006, 10:29

"tomek" pisze:
"PeGaZ" pisze: TUTAJ KJ kiedyś pisał:
"Trudnośc z instalacją gazu do aut takich jak kappy turbo wynika z tego, że masz stosunkowo mocny silnik (np. 205 KM) przy zaledwie 4 cylindrach. I mało które wtrsykiwacze gazowe są w stanie przenieść taką moc ...."
Czyli w tym momencie moc rozklada sie na 5 cylindrow, wiec latwiej bedzie o wtryskiwacze, rzeczywiscie, moze to ulatwic intalacje.
Dokładnie. W specyfikacji wtrykiwaczy Matrixa (stosowanych np. w Diego) jest mowa o max. bodajże 36 albo 38 KM - tyle jest w stanie "obsłużyć" jeden wtryskiwacz (można go trochę rozwiercić, ale dalej wychodzi mniej niż 40 KM).
U mnie są największe Keiheny i pracują na granicy swoich możliwości (teoretycznie ok. 50 KM).
Widziałem np. Subaru Imprezę, która była zagazowana tak, że miała 8 wtrsykiwaczy :-) zamiast 4. No, ale to już zupełnie inne koszty.

Moc sama w sobie nie jest problemem, bo w Prinsie reduktor obsłuży i 400 KM.

Aha, tak z ciekawostek - wtryskiwacze Keihena są przygotowane również do gazu ziemnego. Więc jakby co, to wystarczy zmienić tylko zbiornik :-)

PS. może ktoś wyjaśni, co to znaczy że wtryskiwacz obsługuje maxymalnie ileśtam KM, bo ja w sumie nie do końca to rozumiem :-)
******* KJ ******

PeGaZ
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 273
Rejestracja: 07 kwie 2005, 0:00
Lokalizacja: Wa-wa Tarchomin

Kappa T 20V - ktoś gazował ?

Post autor: PeGaZ » 26 sty 2006, 11:39

"KJ" pisze:PS. może ktoś wyjaśni, co to znaczy że wtryskiwacz obsługuje maxymalnie ileśtam KM, bo ja w sumie nie do końca to rozumiem :-)
No w sumie na chłopski rozum - przez analogię do grzejnika, w którym powierzchnia i grubość rurki implikuje max. ilość kW którą może dostarczyć grzejnik (przy określonej temp. wody) - tak wtryskiwacz, może maksymalnie "przepuścić" ileś tam gazu w jednostce czasu, co uwzględniając kaloryczność gazu i energię, którą jest w stanie wytworzyć w procesie spalania, przekłada się na ilość kWKM. Podobnie reduktor - też jest w stanie obsłużyć ileś tam KM, a wynika to z jego zdolności rozpręzenia gazu w jednostce czasu. Im więcej gazu może rozprężyć, tym więcej KM obsłuży.
Ale to takie moje gdybanie ;)
Kappa '98 2.0 20V - LPG - była
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE

Awatar użytkownika
Przemo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 966
Rejestracja: 24 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa T 20V - ktoś gazował ?

Post autor: Przemo » 10 lut 2006, 15:31

A jaka instalke masz???BRC 24 czy SEQUENT???na hamowni Ci ją ustawili??a no i ile dałes w Krk SEQEUNT około 6000 zł
Pozdrawiam
Ford Fusion 1.4 TDCI
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM :)
Alfa Romeo 145 1.6 TS

Awatar użytkownika
Przemo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 966
Rejestracja: 24 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa T 20V - ktoś gazował ?

Post autor: Przemo » 10 lut 2006, 16:59

Sorry ale będe dociekliwy!jaką masz ta instalke BRC 24 czy SEQUENT!!!pytam bo tez może bede zakłądał i nie wiem co wybrac a Ty masz juz założona i calkiem niezle śmiga wiec pytam :lol:
Ford Fusion 1.4 TDCI
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM :)
Alfa Romeo 145 1.6 TS

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”