Kappa - servotronik

Awatar użytkownika
Daro_wawa
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 407
Rejestracja: 29 maja 2009, 9:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Kappa - servotronik

Post autor: Daro_wawa » 03 sty 2010, 20:28

Witam, czy ktoś mógłby mi pomóc w rozszyfrowaniu tego schematu a mianowicie nie wiem co to jest nr. 3 ,i gdzie on się znajduje i od czego jest ??
servo.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 02 maja 2016, 16:58 przez Dudi, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód: poprawiłem tytuł zgodnie ze zgłoszeniem
Były :
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE

argenta67

Odp: kappa - servotronik

Post autor: argenta67 » 04 sty 2010, 7:23

To jest ta różnica miedzy maglownicami i tylko w 3.0 występuje servotronik a licznik jest po to uwidoczniony na tym schemacie bo servotronik działa przy odpowiedniej prędkości, usztywnia prace maglownicy aby przy większej prędkości nie wykonać zbyt gwałtownych skrętów.

Awatar użytkownika
Daro_wawa
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 407
Rejestracja: 29 maja 2009, 9:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: kappa - servotronik

Post autor: Daro_wawa » 04 sty 2010, 9:56

ok rozumiem, ale nadal nie wiem co to za element oznaczony jest cyferką 3 czy tylko 3,0 mają servotronic bo moja 2,4 20v również ma chyba? bo czuje różnice kręcenia w 2,4 a w 2,0
Były :
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE

Awatar użytkownika
robert199
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 295
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Odp: kappa - servotronik

Post autor: robert199 » 05 sty 2010, 12:10

tez w swojej 2,4 miałem servotronic, ale juz niemam bo maglownica zaczeła cieknąć.
a ten tajemniczy element nr3 to niewiem co to jest, ale chyba jakis czujnik prędkości, bo od prędkości zależy działanie servotronic

Awatar użytkownika
Daro_wawa
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 407
Rejestracja: 29 maja 2009, 9:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: kappa - servotronik

Post autor: Daro_wawa » 28 sty 2010, 19:34

robert199 pisze:tez w swojej 2,4 miałem servotronic, ale juz niemam bo maglownica zaczeła cieknąć.
a ten tajemniczy element nr3 to niewiem co to jest, ale chyba jakis czujnik prędkości, bo od prędkości zależy działanie servotronic
Jak byś potrzebował magiel z servo to pisz na prv
Były :
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE

Awatar użytkownika
Vico
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 114
Rejestracja: 07 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Radom

Re: kappa - servotronik

Post autor: Vico » 01 kwie 2010, 8:20

Czy ktoś "obcykany" w temacie może mi powiedzieć, czy:
1) Jeśli zakupię maglownicę z servo, a wczesniej miałem zwykłą to czy będzie ona spełniała swoją funkcję jak opisał Argenta67?
2) Czy do maglowiny jest podpinana jakaś elektronika tak że komputer będzie wywalał błąd jesli np. "widział wcześniej bez servo a teraz jest z?
3) I czy będzie po prostu pasowała?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
goldixll
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1538
Rejestracja: 16 lut 2009, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Częstochowa

Odp: Re: kappa - servotronik

Post autor: goldixll » 01 kwie 2010, 9:10

Vico pisze:Czy ktoś "obcykany" w temacie może mi powiedzieć, czy:
1) Jeśli zakupię maglownicę z servo, a wczesniej miałem zwykłą to czy będzie ona spełniała swoją funkcję jak opisał Argenta67?
2) Czy do maglowiny jest podpinana jakaś elektronika tak że komputer będzie wywalał błąd jesli np. "widział wcześniej bez servo a teraz jest z?
3) I czy będzie po prostu pasowała?
Pozdrawiam
Tak w ogóle to masz pewność że cieknie ci z maglownicy ?? Pytam dlatego,że sam miałem problem z maglownicą - byłem u dwóch mechaników i każdy twierdził że magiel do wymiany. Nawet już orientowałem się w Łodzi o koszty regeneracji... po czym pojechałem do trzeciego mechanika i za 30 zł naprawił mi wyciek -przewód (niskiego ciśnienia) zsunął się i to z niego ciekło. 8-O

Nietwierdzę że u Ciebie musi być tak samo, ale 700 zł za regenerację a 30 zł za naprawę robi różnice : ok2 :

Awatar użytkownika
Vico
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 114
Rejestracja: 07 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Radom

Re: kappa - servotronik

Post autor: Vico » 01 kwie 2010, 9:24

Byłem właśnie u mojego "stałego" mechanika i jest pewny, ze cieknie maglownica... nigdy jeszcze się nie mylił więc jestem skłonny mu zaufać. W Radomiu nie ma dobrych fachowców od samochodów, więc dam wiarę że to magiel. Za wymianę nie powienien wziąć za wiele więc mam nadzieję, ze w 500zł się zmieszczę, jak wezmę maglownicę od Darka ;]
Rozumiem że na wszysktie pytania "3xTak"? :D Może i jestem bardzo dociekliwy, ale to dośc poważna finansowo sprawa jak dla mnie i nie chciałbym czegoś spieprzyć i się z tym później bujać niewiadomo gdzie i po co :) Co z tą elektroniką? A może w ogóle odpuścic sobie używaną i dołożyć 300-400zł i regenerowac starą? Czy trzeba mieć naprawde wielkiego pecha żeby wziąć używaną i żeby się schrzaniła w parę miesięcy? :)

Awatar użytkownika
Vico
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 114
Rejestracja: 07 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Radom

Re: kappa - servotronik

Post autor: Vico » 01 kwie 2010, 14:57

Kurna, nikt nie wie? : beczy :

Awatar użytkownika
warren78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 150
Rejestracja: 23 lut 2010, 9:38
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Łódź

Re: kappa - servotronik

Post autor: warren78 » 01 kwie 2010, 15:59

halo halo a jak oczyścić układ wspomagania? Mam wrażenie jak by sie czasami przycinał, a jak dodam gazu robiac tym samym wyższe ciśnienie w układzie to chodzi ładnie (co prawda już troszkę mruczy pompa)ale kiedyś przycioł mi się zawór zwrotny na wspomaganiu i okazało się iż bylł tam jakiś opiłek.Wyczyściłem go i chodził pięknie:) Wiec pyt przmi, czy są jakieś filtry czy sitka w układzie wspomagania w 2.0 ?
warren78 - krzysiek
Lancia Kappa 2.0 V.I.S + LPG sekwencja

argenta67

Odp: Re: kappa - servotronik

Post autor: argenta67 » 01 kwie 2010, 20:41

Vico pisze:Czy ktoś "obcykany" w temacie może mi powiedzieć, czy:
1) Jeśli zakupię maglownicę z servo, a wczesniej miałem zwykłą to czy będzie ona spełniała swoją funkcję jak opisał Argenta67?
2) Czy do maglowiny jest podpinana jakaś elektronika tak że komputer będzie wywalał błąd jesli np. "widział wcześniej bez servo a teraz jest z?
3) I czy będzie po prostu pasowała?
Pozdrawiam
Nie będzie nic się działo bo auto nie posiada kostki elektrycznej do tego systemu i maglownica będzie działała jak zwykła.

Awatar użytkownika
Vico
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 114
Rejestracja: 07 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Radom

Re: kappa - servotronik

Post autor: Vico » 02 kwie 2010, 8:13

Dziękuję za konkretną odpowiedź :)

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5045
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: kappa - servotronik

Post autor: Bichoń » 02 maja 2016, 13:11

Odkopię temat:
1. Czy w kappie 2.0 16vT występował servotronic?
2. Jak poznać, że ma się servotronic przed demontażem maglownicy?
3. Czy wsadzenie "zwykłej" maglownicy w miejsce takiej z servotronikiem nie namiesza zanadto?

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: kappa - servotronik

Post autor: Rapeek » 02 maja 2016, 14:14

1. występował
2. najłatwiej sprawdzić czy w bagażniku jest sterownik
servo.jpg
3. można włożyć zwykłą, tylko musi być kompletna. Z tego co pamiętam inne są te harmonijki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5045
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: kappa - servotronik

Post autor: Bichoń » 02 maja 2016, 15:19

Ups... to chyba zamówiłem bez servo, a w oryginale była z servotronikiem. Jest jakaś wyczuwalna różnica podczas jazdy z tymi dwoma typami?
I jak jest z zamiennym montażem, są z tym jakieś problemy, czy pasują bez żadnych przeróbek?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”