Kappa - hamulec tylny - tłoczek się nie rusza.

Awatar użytkownika
bialy-murzyn
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 213
Rejestracja: 24 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Krakow jakby
Kontakt:

Kappa - hamulec tylny - tłoczek się nie rusza.

Post autor: bialy-murzyn » 01 mar 2010, 17:37

Witam.
Wymieniam klocki hamulcowe z tyłu, ale tłoczek nie wchodzi do środka.
Nie rusza się. Odkręciłem odpowietrzanie - płyn hamulcowy delikatnie z niego kapie,
a tłoczek nic.

Podejrzewam, że trzyma go hamulec ręczny i być może trzeba ten hamulec odkręcić.
Nie znam się na tym nic a nic niestety.

Trochę mi spieszno z robotą, bo stoi to rozebrane przed domem.
A potrzebuję pewności co do rozwiązania problemu.

Ten tłoczek kręci się też, nie wiem czy on ma się wkręcać do środka, czy coś takiego.

Oto zdjęcie tego z czym się męczę:

Obrazek

pozdrawiam

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Odp: Kappa - hamulec tylny - tłoczek się nie rusza.

Post autor: stabraf » 01 mar 2010, 17:41

Musisz go jednocześnie wkręcać w prawo i wtłaczać ;)

argenta67

Odp: Kappa - hamulec tylny - tłoczek się nie rusza.

Post autor: argenta67 » 01 mar 2010, 18:50

Tłoczek się wkręca ale nie zrobi tego z samego obrotu tylko trzeba użyć dość dużej siły(czasami idzie lekko ale w nowym aucie), są do tego specjalne klucze bo ludzka siła czasami nie starcza ale bywa i tak, że bez demontażu zacisku i kompletnego rozebrania i oczyszczenia i ponownego złożenia nic nie da się zrobić.

Awatar użytkownika
bialy-murzyn
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 213
Rejestracja: 24 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Krakow jakby
Kontakt:

Odp: Kappa - hamulec tylny - tłoczek się nie rusza.

Post autor: bialy-murzyn » 01 mar 2010, 19:08

Wyciągnałem ten tłoczek i jest tam faktycznie gwint.
Ale teraz jak jest już pod ręką, to powinno się może wkręcić.
Zrobiłem też nacięcię w poprzek tego tłoka, żeby można było łatwo go obracać.
No zobaczymy co z tego będzie.

Ale rzeczywiście oporne to : >

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”