Montaż kurtyn do Lybry
Moderator: stabraf
Montaż kurtyn do Lybry
Mam kolejne ciekawe pytanie jakimi zwykłem ostatnio nękać bardziej doświadczonych kolegów,a mianowicie: Czy do Lybry która ma 4 poduszki da się dołożyć kurtyny powietrzne? Nie chodzi mi o to czy były montowane i w jakich wersjach wyposażenia tylko czy da się je zamontować jeśli kupiłbym egzemplarz w którym oryginalnie one nie występują? Wiem że w modelach innych marek jest to możliwe.... Z czym by się to wiązało? Trzeba tylko podłączyć czy wgrać jeszcze jakieś sterowniki? Jakiego rzędu jest to wydatek 1tys. czy raczej 5tys. zł? Ktoś się orientuje?
Re: Montaż kurtyn do Lybry
Teoretycznie - absolutnie się nie da.pietras pisze:Mam kolejne ciekawe pytanie jakimi zwykłem ostatnio nękać bardziej doświadczonych kolegów,a mianowicie: Czy do Lybry która ma 4 poduszki da się dołożyć kurtyny powietrzne? Nie chodzi mi o to czy były montowane i w jakich wersjach wyposażenia tylko czy da się je zamontować jeśli kupiłbym egzemplarz w którym oryginalnie one nie występują? Wiem że w modelach innych marek jest to możliwe.... Z czym by się to wiązało? Trzeba tylko podłączyć czy wgrać jeszcze jakieś sterowniki? Jakiego rzędu jest to wydatek 1tys. czy raczej 5tys. zł? Ktoś się orientuje?
Praktycznie - może i by się dało ale nie masz żadnej pewności czy to zadziała w chwili gdy będzie potrzebne.
Co do ceny - raczej w kierunku 5 tyś niż w kierunku 1 tyś. bo:
a) musisz znaleźć kogoś kto się tego podejmie i zafirmuje swoim nazwiskiem (i co za tym idzie, swoją własną d...) takie prymitywne druciarstwo.
b) musisz kupić wszystkie niezbędne graty: kurtyny, naboje pirotechniczne, sterowniki osłony słupków (a może i podsufitkę)
c) musi to być tak zrobione, żeby nie strelilo Ci prosto w łeb na pierwszym lepszym wyboju.
Reasumując: poroniony pomysł.
Serdecznie pozdrawiam.
Re: Montaż kurtyn do Lybry
Jedyne mądre zdanie w temacie, nawet więcej wykonywanie tego typu udogodnień bez uprawnień grozi złym końcem. Swoja drogą to wartość części i roboty może przekroczyć wartość auta, a nie jest powiedziane, że się kiedyś przyda.Rafako pisze:Teoretycznie - absolutnie się nie da.pietras pisze:Mam kolejne ciekawe pytanie jakimi zwykłem ostatnio nękać bardziej doświadczonych kolegów,a mianowicie: Czy do Lybry która ma 4 poduszki da się dołożyć kurtyny powietrzne? Nie chodzi mi o to czy były montowane i w jakich wersjach wyposażenia tylko czy da się je zamontować jeśli kupiłbym egzemplarz w którym oryginalnie one nie występują? Wiem że w modelach innych marek jest to możliwe.... Z czym by się to wiązało? Trzeba tylko podłączyć czy wgrać jeszcze jakieś sterowniki? Jakiego rzędu jest to wydatek 1tys. czy raczej 5tys. zł? Ktoś się orientuje?
Praktycznie - może i by się dało ale nie masz żadnej pewności czy to zadziała w chwili gdy będzie potrzebne.
Co do ceny - raczej w kierunku 5 tyś niż w kierunku 1 tyś. bo:
a) musisz znaleźć kogoś kto się tego podejmie i zafirmuje swoim nazwiskiem (i co za tym idzie, swoją własną d...) takie prymitywne druciarstwo.
b) musisz kupić wszystkie niezbędne graty: kurtyny, naboje pirotechniczne, sterowniki osłony słupków (a może i podsufitkę)
c) musi to być tak zrobione, żeby nie strelilo Ci prosto w łeb na pierwszym lepszym wyboju.
Reasumując: poroniony pomysł.
Serdecznie pozdrawiam.
Re: Montaż kurtyn do Lybry
A mógłbyś rozwinąć dlaczego teoretycznie absolutnie nie? Tzn. czy masz jakieś info o tym że konstrukcja na to nie pozwala? Na pierwszy rzut oka zgadzam się po co kombinować skoro można kupić z kurtynami ale jak się dłużej zastanowić... Pomyślałem sobie tak, że generalnie wszystko sprowadza się do tego czy auto z 4 poduszkami ma przygotowane konstrukcyjnie miejsce i podłączenia na kurtyny.Są dwie możliwości:Rafako pisze:Teoretycznie - absolutnie się nie da.pietras pisze:Mam kolejne ciekawe pytanie jakimi zwykłem ostatnio nękać bardziej doświadczonych kolegów,a mianowicie: Czy do Lybry która ma 4 poduszki da się dołożyć kurtyny powietrzne? Nie chodzi mi o to czy były montowane i w jakich wersjach wyposażenia tylko czy da się je zamontować jeśli kupiłbym egzemplarz w którym oryginalnie one nie występują? Wiem że w modelach innych marek jest to możliwe.... Z czym by się to wiązało? Trzeba tylko podłączyć czy wgrać jeszcze jakieś sterowniki? Jakiego rzędu jest to wydatek 1tys. czy raczej 5tys. zł? Ktoś się orientuje?
Praktycznie - może i by się dało ale nie masz żadnej pewności czy to zadziała w chwili gdy będzie potrzebne.
Co do ceny - raczej w kierunku 5 tyś niż w kierunku 1 tyś. bo:
a) musisz znaleźć kogoś kto się tego podejmie i zafirmuje swoim nazwiskiem (i co za tym idzie, swoją własną d...) takie prymitywne druciarstwo.
b) musisz kupić wszystkie niezbędne graty: kurtyny, naboje pirotechniczne, sterowniki osłony słupków (a może i podsufitkę)
c) musi to być tak zrobione, żeby nie strelilo Ci prosto w łeb na pierwszym lepszym wyboju.
Reasumując: poroniony pomysł.
Serdecznie pozdrawiam.
1) Jeśli tak to myślę że zająłby się tym pierwszy lepszy specjalista.Przecież jak naprawia się auto powypadkowe to wykonuje się podobne czynności.Kompletna kurtyna na allegro to 150-200 zł. Z allegro oczywiście nie kupiłbym ale koszt takiej kurtyny nie może być jakiś absurdalny. Przecież to jest wymienna część którą po zuŻyciu(wystrzeleniu) się naprawia(wymienia).Co do słupków i podsufitki to myśle że skoro było to wyposarzenie opcjonalne to nie zmieniali by drastycznie budowy auta w stosunku do modelu standardowego bo stworzyłoby to niepotrzebne koszty a takich się w produkcji unika.Zgadzam się że to musi być bezpieczne ale oddałbym to w ręce specjalisty a nie sam szalał z lutownicą itp.
2) Jeśli nie to przyznaję rację Koledze/Koleżance argenta67 -temat jest kompletnie idiotyczny ale nie mogłem tego wiedzieć nie zadając wcześniejszych pytań bo wiem na 100% że w focusie da się dołożyć kurtyny a to konstrukcja starsza i dużo bardziej "biedna"...
Ostatnio zmieniony 15 lis 2010, 8:51 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ortografia
Powód: Ortografia
Re: Montaż kurtyn do Lybry
Odpiszę konkretniej jutro bo dziś nie mam czasu.
Serdecznie pozdrawiam.
Serdecznie pozdrawiam.
Re: Montaż kurtyn do Lybry
Fabryczna instrukcja naprawy (taka Biblia dla mechaników, którzy nie są druciarzami, potrafią czytać i wiedzą jak wygląda klucz dynamometryczny, do czego służy oscyloskop i takie tam inne niusy z pudelka) po prostu nie przewiduje takiego rzeźbienia w g... bo jego skutki są mało przewidywalne.pietras pisze: A mógłbyś rozwinąć dlaczego teoretycznie absolutnie nie? Tzn. czy masz jakieś info o tym że konstrukcja na to nie pozwala?
Więc moja rada dla Ciebie: po prostu przestań się tak mocno zastanawiać, bo jesteś na dobrej drodze, żeby przekombinować. O ile dobrze pamiętam, to Ty jesteś tym gościem co pisał o tym, że priorytetem dla Ciebie jest bezpieczeństwo i musisz mieć 6 worków a tutaj zaczynasz rzeźbę, że może jednak będziesz miał 4 worki i 2 poprawiacze samopoczucia z 50% gwarancją wystrzału. Ja też szukałem Lybry z kurtynami i po prostu taką kupiłem, konsekwentnie "odwalając" egzemplarze z 4 poduszkami, pomimo że były może "pewniejsze" lub ładniejsze.pietras pisze: Na pierwszy rzut oka zgadzam się po co kombinować skoro można kupić z kurtynami ale jak się dłużej zastanowić... Pomyślałem sobie tak, że generalnie wszystko sprowadza się do tego czy auto z 4 poduszkami ma przygotowane konstrukcyjnie miejsce i podłączenia na kurtyny.
I tu jesteś w błędzie. Kurtyn powietrznych nie produkuje się po to, żeby biedny jak mysz kościelna Polak kupował je w nowe serwisie po 500 zł bo na tyle go stać. Nowa kurtyna z osprzętem to wydatek od ok. 2000 do nawet kilku tysięcy zł. Dlatego tak wiele rozbitych kilkuletnich samochodów z zagranicy trafia do Polski i jest klepana przez różnych chamów, bo ich naprawa zgodnie z przewidzianą procedurą i z zastosowaniem nowych części przewyższa wartość wraku. Kurtyny do Lybry są na allegro takie tanie bo nikt ich nie kupuje.pietras pisze: Są dwie możliwości:
1) Jeśli tak to myślę że zająłby się tym pierwszy lepszy specjalista.Przecież jak naprawia się auto powypadkowe to wykonuje się podobne czynności.Kompletna kurtyna na allegro to 150-200 zł. Z allegro oczywiście nie kupiłbym ale koszt takiej kurtyny nie może być jakiś absurdalny. Przecież to jest wymienna część którą po zuŻyciu(wystrzeleniu) się naprawia(wymienia).
Zastanów się nad tym, że jak kurtyna wybucha to ta osłona czy podsufitka muszą być odpowiednio zbudowane, żeby sie odpowiednio rozerwać.pietras pisze:Co do słupków i podsufitki to myśle że skoro było to wyposarzenie opcjonalne to nie zmieniali by drastycznie budowy auta w stosunku do modelu standardowego bo stworzyłoby to niepotrzebne koszty a takich się w produkcji unika.Zgadzam się że to musi być bezpieczne ale oddałbym to w ręce specjalisty a nie sam szalał z lutownicą itp.
Dołożyć to się do wszystkiego da. Zwłaszcza w PL ale przeżyłeś wypadek w takim "dołożonym" Focusie i możesz stwierdzić że te kurtyny zadziałały poprawnie Wątpię.pietras pisze: bo wiem na 100% że w focusie da się dołożyć kurtyny a to konstrukcja starsza i dużo bardziej "biedna"...
Tak czy owak co mogłem to napisałem. Zrobisz jak uważasz. Jeśli chcesz więcej fachowej wiedzy motoryzacyjnej nt. ESP, SRS, CR i innych zagadnień, polecam płatne szkolenia praktyczne motoryzacyjne, choćby tu: bo ja mimo szczerych chęci nie mam aż tyle czasu na polemiki
Serdecznie pozdrawiam.
Re: Montaż kurtyn do Lybry
pietras pisze:Mam kolejne ciekawe pytanie jakimi zwykłem ostatnio nękać bardziej doświadczonych kolegów,a mianowicie: Czy do Lybry która ma 4 poduszki da się dołożyć kurtyny powietrzne? Nie chodzi mi o to czy były montowane i w jakich wersjach wyposażenia tylko czy da się je zamontować jeśli kupiłbym egzemplarz w którym oryginalnie one nie występują? Wiem że w modelach innych marek jest to możliwe.... Z czym by się to wiązało? Trzeba tylko podłączyć czy wgrać jeszcze jakieś sterowniki? Jakiego rzędu jest to wydatek 1tys. czy raczej 5tys. zł? Ktoś się orientuje?
Jak najbardziej jest to realne.Koszt orginalnych części 6500.
Hyde bag kierowcy-ok1700PLN
hyde bag pasażera-ok1700PLN
sterownik air bag-ok1700PLN
podsufitka ,plus osłony słupków przednich plus tylnych-ok1700PLN.
instalacja do sterownika-nie wiem,zawsze trzeba poprawiać.także najlepiej powycinac kostki coby uniezaleznić sie od serwisu.
A jakby któryś chciał polemizować to zapraszam do tematu.Tylko proszę bez ogólników w stylu biblia dla mechaników/bzdet/20 lat w serwisie nigdy czegoś takiego nie widziałem.Posługiwanie sie oscyloskopem w aso-zapomnij 90 procent mechaników nie potrafi poprawnie ściągnąć przebiegu z najprostszych czujników,a co dopiero porównać z wzorcem/wzorców - nie zawiera instrukcja serwisowa dla aso/kazdy ,kto ogarnia ten temat sam sobie tworzy wzorce i to jest jego biblia.Co na niektórych forach/np.CDIF2,elektroda/możesz kupic przebieg wzorcowy,który mozna pózniej adoptowac do swoich potrzeb.
Re: Montaż kurtyn do Lybry
Byłem dzisiaj w ASO i zgadza się to co mówi kolega jan123456. Da się to zrobić i nie ma przeciwwskazań ale jest to zwyczajnie nieopłacalne bo wiąże się ze wszystkimi tymi kosztami o których napisał kolega + wymiana komputera.
Rafko bez urazy ale twoje argumenty to spekulacje a nie odpowiedz na pytanie.Chyba nie zrozumiałeś o co mi dokładnie chodzi i wciąż masz wizje jak w prywatnym garażu jakiś umorusany smarem chłopaczek próbuje upchnąć w słupek poduszkę z IKEI . Ale rozumiem że chciałeś pomóc więc dzięki i za twoją opinię.
Rafko bez urazy ale twoje argumenty to spekulacje a nie odpowiedz na pytanie.Chyba nie zrozumiałeś o co mi dokładnie chodzi i wciąż masz wizje jak w prywatnym garażu jakiś umorusany smarem chłopaczek próbuje upchnąć w słupek poduszkę z IKEI . Ale rozumiem że chciałeś pomóc więc dzięki i za twoją opinię.
Re: Montaż kurtyn do Lybry
Kol.pietras
sterownik nalezy wymienić dlatego,że jest fizycznie inny od wyposazenia z kurtyną,ten bez kurtyn ma jedną kość ten z kurtyna ma dwie kosci.I zaznaczam w lybrze były tylko i wyłacznie ładunki pirotechniczne jednofazowe-innych nie było.Dopiero w thesis są dwufazowe.
sterownik nalezy wymienić dlatego,że jest fizycznie inny od wyposazenia z kurtyną,ten bez kurtyn ma jedną kość ten z kurtyna ma dwie kosci.I zaznaczam w lybrze były tylko i wyłacznie ładunki pirotechniczne jednofazowe-innych nie było.Dopiero w thesis są dwufazowe.
Re: Montaż kurtyn do Lybry
Oczywiście, nie zamierzam się spierać bo to kolega jan jest specjalistą. Ja tylko powtarzam jako potwierdzenie to co powiedzieli mi w ASO bo ze szczegółową budową nie jestem obeznany.
Re: Montaż kurtyn do Lybry
Tak, tak jestem kretynem i nie odróżniam poduszki powietrznej od poduszki z IKEIpietras pisze: Rafko bez urazy ale twoje argumenty to spekulacje a nie odpowiedz na pytanie.Chyba nie zrozumiałeś o co mi dokładnie chodzi i wciąż masz wizje jak w prywatnym garażu jakiś umorusany smarem chłopaczek próbuje upchnąć w słupek poduszkę z IKEI . Ale rozumiem że chciałeś pomóc więc dzięki i za twoją opinię.
dodatkowo na niczym się nie znam i chcąc spekulować cenami nabiału przypadkiem zawieruszyłem się na forum Lancii, po cichu licząc, iż zyskowne będzie pospekulować pierzem i nabić Cię w ikeowski jasiek...
Rób jak chcesz chłopaku, bo to Twoje auto i Twoje życie. Ja tam ma 6 poduszek fabrycznych i nic sobie dokładać nie muszę, notabene strzępić języka również.
Serdecznie pozdrawiam.
Re: Montaż kurtyn do Lybry
Nie spinaj się tak kolego, tak jak zaznaczyłem moim celem nie było Cie urazić. Moja hiperbolizacja miała na celu ukazanie stopnia w jakim się nie zrozumieliśmy. Poprostu uważam że forum to dobre miejsce żeby przedyskutować jakieś nietypowe rozwiązania i sposoby na różne problemy. Nie musimy w kółko rozmawiać o typowych historiach występujących w tych autkach bo o nich już każdy coś niecoś wie. Nietypowe sprawy też się zdarzają i można poszerzyć swoje horyzonty a nie z góry zakładać że się nie da a wszyscy którzy próbują są be. Jak ktoś nie chce nikt go nie zmusza ale po co zaraz podnosić sobie ciśnienie.A swoją drogą to że o coś pytam nie znaczy odrazu że muszę wprowadzić to w życie.
- Ola26
- Forumowicz/ka
- Posty: 228
- Rejestracja: 30 lis 2009, 13:34
- Imię: Aleksandra
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Montaż kurtyn do Lybry
Tak to bardzo ciekawa koncepcja...
Tylko zastanawia mnie jedna kwestia, a mianowicie skoro to dokładanie kurtyn, jest takie stosunkowo proste i nie drogie, to dlaczego wielcy inżynierowie tego świata nie wpadli na to do tej pory, i każą nam za ta przyjemności płacić takie ciężkie pieniądze
Tylko zastanawia mnie jedna kwestia, a mianowicie skoro to dokładanie kurtyn, jest takie stosunkowo proste i nie drogie, to dlaczego wielcy inżynierowie tego świata nie wpadli na to do tej pory, i każą nam za ta przyjemności płacić takie ciężkie pieniądze
Re: Montaż kurtyn do Lybry
A dlaczego każą też płacić ciężkie pieniądze za skórzane tapicerki, wypaśne stacje multimedialne do np. Skody itp ?Ola26 pisze:Tak to bardzo ciekawa koncepcja...
Tylko zastanawia mnie jedna kwestia, a mianowicie skoro to dokładanie kurtyn, jest takie stosunkowo proste i nie drogie, to dlaczego wielcy inżynierowie tego świata nie wpadli na to do tej pory, i każą nam za ta przyjemności płacić takie ciężkie pieniądze
Były :
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD
- Ola26
- Forumowicz/ka
- Posty: 228
- Rejestracja: 30 lis 2009, 13:34
- Imię: Aleksandra
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Montaż kurtyn do Lybry
Nie wiem, ale moim skromnym zdaniem to są "bajery", które w żaden sposób nie wpływają na bezpieczeństwo, a z tego co się orientuje, to takie właśnie np: kurtyny powierzane mają duży wpływ na bezpieczeństwo danego pojazdu.
Ale co ja tam wiem, w sumie te całe testy Euro NCAP i ich gwiazdki są zupełnie bez znaczenia
Ja na szczęście już nie mam Lybry, wiec nie mam takiego problemu, a obecny nasz pojazd ma i wszystkie potrzebne poduszki i odpowiednia ilość gwiazdek
Ale co ja tam wiem, w sumie te całe testy Euro NCAP i ich gwiazdki są zupełnie bez znaczenia
Ja na szczęście już nie mam Lybry, wiec nie mam takiego problemu, a obecny nasz pojazd ma i wszystkie potrzebne poduszki i odpowiednia ilość gwiazdek