Kappa Coupe - przymarzające szyby do uszczelek drzwi
Kappa Coupe - przymarzające szyby do uszczelek drzwi
Witam.
To moja pierwsza zima z kappa coupe i odrazy przy mrozach pojawiły się małe kłopoty z otwieraniem drzwi a dokładnie szyb przymarzają do uszczelki jak wiadomo przy otwieraniu drzwi szyba automatycznie odsuwa się jak nie jest zamarzniętą .. . Wiec moje pytanie będzie raczej skierowanie do właścicieli kupetki. czy jest jakiś sposób na ten problem. uszczelki przesmarowałem takim olejem silikonowym w spreju popsikałem tez dół szyby lecz nie pomogło rano ten sam problem z otwarciem drzwi..
To moja pierwsza zima z kappa coupe i odrazy przy mrozach pojawiły się małe kłopoty z otwieraniem drzwi a dokładnie szyb przymarzają do uszczelki jak wiadomo przy otwieraniu drzwi szyba automatycznie odsuwa się jak nie jest zamarzniętą .. . Wiec moje pytanie będzie raczej skierowanie do właścicieli kupetki. czy jest jakiś sposób na ten problem. uszczelki przesmarowałem takim olejem silikonowym w spreju popsikałem tez dół szyby lecz nie pomogło rano ten sam problem z otwarciem drzwi..
Ostatnio zmieniony 30 lis 2010, 14:14 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę tytułować posty zgodnie z zasadami
Powód: Proszę tytułować posty zgodnie z zasadami
Lancia Kappa 2.0 t COUPE
Re: Zima & kappa Coupe :!:
Rozwiązań jest kilka. Niektórzy proponują otwieranie na siłę, bez opuszczania szyby. Ja natomiast posmarowałem uszczelki i brzegi szyb kremem Nivea. Nie jest to najestetyczniejsze rozwiązanie (widać tłuste ślady na brzegach szyb), ale ani w zeszłym roku ani w tym mnie nie zawiodło. A ogólnie to warto (jeśli się da) parkować bokiem od jakiejś bezpiecznej ściany - zawsze to mniejsza ilość śniegu lub wody, który przymarza do szyb.
Lancia Kappa Coupe 2.0t '98 - 1584
Hyosung GV650
Jeep Renegade 1.0 GSE Limited
Hyosung GV650
Jeep Renegade 1.0 GSE Limited
Re: Kappa Coupe - przymarzające szyby do uszczelek drzwi
moja garażuje
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11991
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa Coupe - przymarzające szyby do uszczelek drzwi
To najlepsze wyjście.Coupe pisze:moja garażuje
Re: Kappa Coupe - przymarzające szyby do uszczelek drzwi
no oczywiści ze garaż dobre rozwiązanie ale nie każdy go ma
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11991
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa Coupe - przymarzające szyby do uszczelek drzwi
Krcze, ja się właśnie dorobiłem, ale nie chce mi się nad ranem wyciągać samochodu. Wolę wyjeżdżać z podjazdu.
Re: Kappa Coupe - przymarzające szyby do uszczelek drzwi
Aroniaa,
Mam ten sam problem, ba nawet moja coupetka jest tego samego koloru co twoja
No ale przechodząc do tematu. Kolega Pingvin dobrze zaczął temat. U mnie jest tak ze np od strony pasazera gdzie drzwi sa rzadziej uzywane nie ma problemu, silnik jest mniej zuzyty i ma takiego kopa ze nie ma problemu z otworzeniem. Problem jest z oknem od kierowcy , czyli od mojej strony Szyby przymarzaja do uszczelek i ***. Ale jest na to pare sposobów i kroków działania.:
1. Po otwarciu drzwi jezeli okno przymarzlo odrazu przekrec na otwartych dwiach zawias w zamku tak by go zamknąć(np kluczykiem) by czujnik nie wysylal sygnalu do sterownika ze ciagle jest potrzebne napiecie by uchylic szybe. W skrajnym przypadku moze spalic ci bezpiecznik, ewentulanie po parukrotnym takim przymarznieciu spali silnik i bedziesz w niezlej d..pie. Oryginalny w Polsce niedostepny. Zostanie ci oddanie silnika do przewiniecia.
Potem ponownie pociagnij za klamke, bardzo mozliwe ze pusci, jezeli nie poprostu nacisnij szybe tak by zeszla w dół o ten kawalek. Nigdy nie uzywaj nadmiernej sily. Jak nie idzie wsiądz do samochodu z drugiej strony, rozgrzej wnętrze i samoczynnie pusci, a potem kroki ponizej.
2. Zakladamy ze mamy chwile wolna i chcemy temu zaradzic. (teraz temperatura nie sprzyja wiec patrz punkt 4.-rada Pingvina)
Trzeba sprawic by nagromadzona wilgoc w welurze uszczelki wyparowala/zniknela. W tym celu kupujesz koncentrat plynu do spriskiwaczy szyb. Koncentrat ma wieksza zawartosc alkoholu i szybciej rozrzedzi wode i wyprauje wraz z nią. Całą procedure w zimowych warunkach przeprowadzaj po jakims kursie , tak by drzwi i szyba byly wzglednie cieplejsze niz reszta otoczenia zew. Przyspieszy to odparowanie wody-glownego problemu..
3. Po odparowaniu wody radze ruszyc szybą w górę i w dół tak by prowadnice i linki sie przesmarowaly(radze robic to codziennie w tak zimne dni). Opuszczamy na koniec szybe na sam dół. W czesniej zakupionym preparatem w sprayu do impregnacji uszczelek(np dostepnym na stacjach statoil) obficie spryskujemy uszczelki po obu stronach szyby.
4. Po impregnacji uszczelek pokrywamy je w miare mozliwosci tlustym kremem/ mozna sprobowac z wazeliną jest bardziej przezroczysta. Krem nakladamy również na krawędzi szyby.
5. Zapewne jak ja nie posiadasz zadaszonego garazu dlatego zakup tani półpokrowiec, który jest szybki w montazu i demontazu, przy okazji zabiera malo miejsca po zlozeniu i mozna go wrzucic do bagaznika. Dzieki niemu snieg i przymarzające szyby raczej znikna na 99% przypadków. Ja zakupilem u tego goscia:
http://allegro.pl/jakosc-pokrowiec-plan ... 63195.html" onclick="window.open(this.href);return false;
niestety nie ma obecnie aukcji półpokrowca, który kupilem w ten weekend trapionym tym samym problemem co ty obecnie- zadzwon do goscia i popros by wystawil. Pokrowiec kosztował 35zł plus przesylka. Ja wziąłem wersje na sredniego suva, bo nie bylo duzych na osobówki a zalezało mi na tym by zakrywało mi zamki od drzwi. Zakrywa z nawiązką szyby, zamki oraz prawie caly tylek auta. ma wmontowane sciagajace gumy z haczykami. Z przodu lapalem za aluski, srodkowy sciagacz łapałem za wytloczenia, które są zaraz pod progiem , okolo 20cm za krawedzią drzwi w strone tylka. Tylnie sciągacze łapałem za dolna krawędz zderzaka tylnego. Pokrowiec zakładaj przy zlozonych lusterkach. Sam pokrowiec jest wykonany z delikatnego zaimpregnowanego ortalionu- bardzo sliski. Kiedy na innych samochodach z rana widoczna byla kupa sniegu do odgarniecia na moim nie bylo prawie nic- wszystko zlatywalo samoczynnie z pokrowca. Zdejmujesz go w 30s. i praktycznie nie ma roboty z odsniezaniem
Mam nadziej ze przyda ci sie kawalek tego co sam zrobiłem.
Pozdrawiam
Mam ten sam problem, ba nawet moja coupetka jest tego samego koloru co twoja
No ale przechodząc do tematu. Kolega Pingvin dobrze zaczął temat. U mnie jest tak ze np od strony pasazera gdzie drzwi sa rzadziej uzywane nie ma problemu, silnik jest mniej zuzyty i ma takiego kopa ze nie ma problemu z otworzeniem. Problem jest z oknem od kierowcy , czyli od mojej strony Szyby przymarzaja do uszczelek i ***. Ale jest na to pare sposobów i kroków działania.:
1. Po otwarciu drzwi jezeli okno przymarzlo odrazu przekrec na otwartych dwiach zawias w zamku tak by go zamknąć(np kluczykiem) by czujnik nie wysylal sygnalu do sterownika ze ciagle jest potrzebne napiecie by uchylic szybe. W skrajnym przypadku moze spalic ci bezpiecznik, ewentulanie po parukrotnym takim przymarznieciu spali silnik i bedziesz w niezlej d..pie. Oryginalny w Polsce niedostepny. Zostanie ci oddanie silnika do przewiniecia.
Potem ponownie pociagnij za klamke, bardzo mozliwe ze pusci, jezeli nie poprostu nacisnij szybe tak by zeszla w dół o ten kawalek. Nigdy nie uzywaj nadmiernej sily. Jak nie idzie wsiądz do samochodu z drugiej strony, rozgrzej wnętrze i samoczynnie pusci, a potem kroki ponizej.
2. Zakladamy ze mamy chwile wolna i chcemy temu zaradzic. (teraz temperatura nie sprzyja wiec patrz punkt 4.-rada Pingvina)
Trzeba sprawic by nagromadzona wilgoc w welurze uszczelki wyparowala/zniknela. W tym celu kupujesz koncentrat plynu do spriskiwaczy szyb. Koncentrat ma wieksza zawartosc alkoholu i szybciej rozrzedzi wode i wyprauje wraz z nią. Całą procedure w zimowych warunkach przeprowadzaj po jakims kursie , tak by drzwi i szyba byly wzglednie cieplejsze niz reszta otoczenia zew. Przyspieszy to odparowanie wody-glownego problemu..
3. Po odparowaniu wody radze ruszyc szybą w górę i w dół tak by prowadnice i linki sie przesmarowaly(radze robic to codziennie w tak zimne dni). Opuszczamy na koniec szybe na sam dół. W czesniej zakupionym preparatem w sprayu do impregnacji uszczelek(np dostepnym na stacjach statoil) obficie spryskujemy uszczelki po obu stronach szyby.
4. Po impregnacji uszczelek pokrywamy je w miare mozliwosci tlustym kremem/ mozna sprobowac z wazeliną jest bardziej przezroczysta. Krem nakladamy również na krawędzi szyby.
5. Zapewne jak ja nie posiadasz zadaszonego garazu dlatego zakup tani półpokrowiec, który jest szybki w montazu i demontazu, przy okazji zabiera malo miejsca po zlozeniu i mozna go wrzucic do bagaznika. Dzieki niemu snieg i przymarzające szyby raczej znikna na 99% przypadków. Ja zakupilem u tego goscia:
http://allegro.pl/jakosc-pokrowiec-plan ... 63195.html" onclick="window.open(this.href);return false;
niestety nie ma obecnie aukcji półpokrowca, który kupilem w ten weekend trapionym tym samym problemem co ty obecnie- zadzwon do goscia i popros by wystawil. Pokrowiec kosztował 35zł plus przesylka. Ja wziąłem wersje na sredniego suva, bo nie bylo duzych na osobówki a zalezało mi na tym by zakrywało mi zamki od drzwi. Zakrywa z nawiązką szyby, zamki oraz prawie caly tylek auta. ma wmontowane sciagajace gumy z haczykami. Z przodu lapalem za aluski, srodkowy sciagacz łapałem za wytloczenia, które są zaraz pod progiem , okolo 20cm za krawedzią drzwi w strone tylka. Tylnie sciągacze łapałem za dolna krawędz zderzaka tylnego. Pokrowiec zakładaj przy zlozonych lusterkach. Sam pokrowiec jest wykonany z delikatnego zaimpregnowanego ortalionu- bardzo sliski. Kiedy na innych samochodach z rana widoczna byla kupa sniegu do odgarniecia na moim nie bylo prawie nic- wszystko zlatywalo samoczynnie z pokrowca. Zdejmujesz go w 30s. i praktycznie nie ma roboty z odsniezaniem
Mam nadziej ze przyda ci sie kawalek tego co sam zrobiłem.
Pozdrawiam
k Coupe 20vt
Thesis 20vt
Thesis 20vt
Re: Kappa Coupe - przymarzające szyby do uszczelek drzwi
dzięki intuos za wyczerpująca wypowiedz spróbuje postępować według twoich wskazówek. tak tez myślę ze dobrym rozwiązaniem było by mieć druga kappę w sedanie na zimę;/
Re: Kappa Coupe - przymarzające szyby do uszczelek drzwi
Sam sie zastanawiam nad zakupem kombiaka- kolor czerwien z turbiną i odrazu na gaz.
Mojej narazie nie przerabiam, choc slyszalem ze niezle sobie radzi z gazem ,a w zaleznosci od instalacji nawet lepiej na niej idzie niz na benzynie. Narazie chce wymienic kompletne zawieszenie- sprezyny , amorki i przednie wachacze z koncowkami kier. Troche to bedzie kosztowalo dlatego zstawiam sobie ewentualna instalacje na pozniejszy czas.
Mojej narazie nie przerabiam, choc slyszalem ze niezle sobie radzi z gazem ,a w zaleznosci od instalacji nawet lepiej na niej idzie niz na benzynie. Narazie chce wymienic kompletne zawieszenie- sprezyny , amorki i przednie wachacze z koncowkami kier. Troche to bedzie kosztowalo dlatego zstawiam sobie ewentualna instalacje na pozniejszy czas.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt
Thesis 20vt
Re: Kappa Coupe - przymarzające szyby do uszczelek drzwi
co jak co ale kappa kombi nie podoba mi się.. ale dobrego sedana z silnikiem 2.4 benzyna albo 3.0 chętnie bym kupił czy zamienił za cupete a gaz .. jakoś nie mam przekonania moja 2.0t 16V dobrze spala na mieście od 11 do 12l na trasie przy normalnej jeździe tak do 130km\h mieści sie w 9 litrach a jadac to caly czas spokojnie, delikatnie, dostojnie do 100km\h to 8 literków sobie pali. z kolei najwięcej spaliła mi 17 litrów ale to była taka ostra jazda od 140 do 210km\h. tak ze wydaje mi sie ze gaz jest zbędny szkoda by bylo dokladac kolejna rzecz która miała by szwankować ..
Lancia Kappa 2.0 t COUPE
Re: Kappa Coupe - przymarzające szyby do uszczelek drzwi
Zdjecie ktore masz pokazuje coupetke z felami po 98- zaciski brembo - masz 16vt czy 20vt?
k Coupe 20vt
Thesis 20vt
Thesis 20vt
Re: Kappa Coupe - przymarzające szyby do uszczelek drzwi
tak jest to 16v.t z czerwca 98r z takimi felgami kupiłem ale faktycznie nie typowy rozmiar bo kola z alfy 166 powinny pasować a jednak nie pasują. znajomy skasował 166 poszła z powrotem do pieca hutniczego. miał bardzo ładne felgi które z wypadku ocalały i niestety chciałem założyć zęby zobaczyć jak będzie cupeta wyglądała na tych felgach a tu rozstaw śrub nie ten i jak na razie jest na tych oryginalnych. tylko komuś spodobały się kołpaczki na śruby i sobie zabrał..
niestety mam teraz mały dziwny problem z autem nie wiedzieć dlaczego wydmuchuje mi uszczelkę pod filtrem oleju wymieniłem filtr nowa uszczelka i niestety to samo sie dzieje.. bardzo dziwna sprawa filtr mocno dokręcony dobrze siedzi na gwincie gwint jest dobry.. przyczyn wzrokowych brak..
niestety mam teraz mały dziwny problem z autem nie wiedzieć dlaczego wydmuchuje mi uszczelkę pod filtrem oleju wymieniłem filtr nowa uszczelka i niestety to samo sie dzieje.. bardzo dziwna sprawa filtr mocno dokręcony dobrze siedzi na gwincie gwint jest dobry.. przyczyn wzrokowych brak..
Re: Kappa Coupe - przymarzające szyby do uszczelek drzwi
Dziwna sprawa z tym olejem. Zeby z uszczelki filtra walilo to musialo by byc tam wiecej niz 10-15 barów. Pytanie kiedy to sie zaczelo dziac. Czy od zawsze , czy od niedawna. Jezeli od niedawna to bardzo mozliwe ze cos sie przytkalo na powrocie. Wtedy to chyba juz tylko pomoglo by plukanie maszyna bilsteina. Druga mozliwosc, że ktos wczesniej spieprzyl gwint, nakrecajac niewlasciwie filtr i teraz jest dokrecony krzywo.
Dziwna sprawa. Spytaj się Argenty. Jest specjalista jakich malo, ale bez obejrzenia ciezko cos wywnioskowac.
Dziwna sprawa. Spytaj się Argenty. Jest specjalista jakich malo, ale bez obejrzenia ciezko cos wywnioskowac.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt
Thesis 20vt
Re: Kappa Coupe - przymarzające szyby do uszczelek drzwi
załóż automat na pilota i po problemietopcio1 pisze:Krcze, ja się właśnie dorobiłem, ale nie chce mi się nad ranem wyciągać samochodu. Wolę wyjeżdżać z podjazdu.
Re: Kappa Coupe - przymarzające szyby do uszczelek drzwi
tak jak już wcześniej pisałem wszystko z gwintem jest w porządku filtry tez dobre jeden z filtrona drugi udało mi się kupić oryginalny włoski oba wywalilo. auto zaprowadziłem do garażu włączyłem farelkę nagrzałem zmieniłem olej na rzadki wcześniej jeździłem na standardowym 10w40 teraz zalałem 0w30 dokręciłem filtr odpaliłem jak na razie działa uszczelka jest na miejscu, auto postawiłem przed domem zobaczę jutro rano ma podobno być duży mróz wiec zobaczymy. oby to była wina oleju.. fakt faktem ze olej wlany miałem najtańszy marki OPEL GM 10w40 ze trzy tygodnie temu robiłem kapitalny remont silnika i na dotarcie wlany był niskiej jakości olej.. jutro wszystko się okażę pod warunkiem ze będzie duży mróz.