Lybra 1.9 JTD - słaba przyczepność
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 29 wrz 2009, 23:15
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Inowrocław
Lybra 1.9 JTD - słaba przyczepność
Witam,
Od jakiegoś czasu strasznie nurtuje mnie kwestia przyczepności mojej lybry. Jadąc samochodem na prostym odcinku drogi w momencie gdy mam różną powierzchnię pod kołami (z lewej strony i różną z prawej też różną), tzn z lewej jest asfalt a z prawej miejsca lekko oblodzone to czuje szarpnięcia takie jakby samochód miał zaraz wypaść z toru jazdy, łapał poślizg czy coś w tym stylu. Dodam że dzieje się to np, przy prędkości około 50-60 niekiedy nawet 40 km/h co może być tego wszystkiego przyczyną, amortyzatory z tyłu były wymienione w zeszłym roku zimą czyli powinny być ok, opony wymienione w zeszłym roku na nowe GOODYEAR Ultra Grip 7+ według testów ADAC jedne z lepszych. Proszę o pomoc i powiedzcie czy w waszych lybrach występuje taki problem czy nie? i jak one zachowują się na tego typu powierzchniach?
Od jakiegoś czasu strasznie nurtuje mnie kwestia przyczepności mojej lybry. Jadąc samochodem na prostym odcinku drogi w momencie gdy mam różną powierzchnię pod kołami (z lewej strony i różną z prawej też różną), tzn z lewej jest asfalt a z prawej miejsca lekko oblodzone to czuje szarpnięcia takie jakby samochód miał zaraz wypaść z toru jazdy, łapał poślizg czy coś w tym stylu. Dodam że dzieje się to np, przy prędkości około 50-60 niekiedy nawet 40 km/h co może być tego wszystkiego przyczyną, amortyzatory z tyłu były wymienione w zeszłym roku zimą czyli powinny być ok, opony wymienione w zeszłym roku na nowe GOODYEAR Ultra Grip 7+ według testów ADAC jedne z lepszych. Proszę o pomoc i powiedzcie czy w waszych lybrach występuje taki problem czy nie? i jak one zachowują się na tego typu powierzchniach?
- skuter38
- Forumowicz/ka
- Posty: 127
- Rejestracja: 29 mar 2010, 15:32
- Imię: Jerzy
- Lokalizacja: Siemirowice
Re: lybra 1,9 jtd, słaba przyczepność
Przyłączam się do pytania, a ja głupi myślałem że mi coś nawaliło. No chyba że nawaliło.
Była - Astra 2.0 DI 16V
------- Lybra SW 1,9 JTD
Jest - Delta 1,6 mjt 120KM
----- Fiat 500 1,2 69KM
------- Lybra SW 1,9 JTD
Jest - Delta 1,6 mjt 120KM
----- Fiat 500 1,2 69KM
Re: lybra 1,9 jtd, słaba przyczepność
ja stawiam na amory,to ze były wymieniane nie znaczy że nie mogły ulec uszkodzeniu
- bargaw3181
- Klubowicz
- Posty: 4067
- Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: lybra 1,9 jtd, słaba przyczepność
podjechać na trzepaczkę niech sprawdzą
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !
- Przemek555
- Forumowicz/ka
- Posty: 119
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 23:41
- Lokalizacja: Kielce
Re: lybra 1,9 jtd, słaba przyczepność
a co ma piernik do wiatraka (amory, trzepaczka....
poprostu prawe koło traci przyczepność na lodzie zaczyna się kręcić szybciej niż lewe po chwili znowusz trafia na asfalt łapie przyczepność i jest szarpnięcie. Przy okazji pewnie trochę ciągnie na prawo bo to koło nie ma przyczepności.
Ewentualnie jak masz ESP (kontrole trakcji) to przy poślizgu prawego koła uaktywnia się system i czuć szarpnięcie (przyhamowanie wspomnianego koła).
GoodYeary UltraGrip 7+ są super na zimny mokry asfalt ale na lodzie i śniegu sobie niestery nie radzą za specjanie.
poprostu prawe koło traci przyczepność na lodzie zaczyna się kręcić szybciej niż lewe po chwili znowusz trafia na asfalt łapie przyczepność i jest szarpnięcie. Przy okazji pewnie trochę ciągnie na prawo bo to koło nie ma przyczepności.
Ewentualnie jak masz ESP (kontrole trakcji) to przy poślizgu prawego koła uaktywnia się system i czuć szarpnięcie (przyhamowanie wspomnianego koła).
GoodYeary UltraGrip 7+ są super na zimny mokry asfalt ale na lodzie i śniegu sobie niestery nie radzą za specjanie.
Coraz częściej na drogach spotyka się szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... Naprawdę, czasami aż ciężko ich wyprzedzić...
eks Lybra 2.0 20V Sedan 2000r, Mondeo 2.5t
eks Lybra 2.0 20V Sedan 2000r, Mondeo 2.5t
Re: Lybra 1.9 JTD - słaba przyczepność
UG7+ na mokrej po prostu brylują i stąd chyba Twoje stwierdzenie, że na lodzi i śniegu sobie nie radzą.
Na śniegu i lodzie radzą sobie lepiej od średniej (Fulda, Firehawka, Kleber, Vrederstein, itd.)
Chyba jedynie Continentale (nie pamiętam modelu) zostały ocenione lepiej.
Na śniegu i lodzie radzą sobie lepiej od średniej (Fulda, Firehawka, Kleber, Vrederstein, itd.)
Chyba jedynie Continentale (nie pamiętam modelu) zostały ocenione lepiej.
- Przemek555
- Forumowicz/ka
- Posty: 119
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 23:41
- Lokalizacja: Kielce
Re: Lybra 1.9 JTD - słaba przyczepność
W porównaniu do Dębicy Frigo niestety sobie nie radzą (ale te chyba nie były testowane przez ADAC). Ale każdy kij ma dwa końce, Dębica jest tragiczna na mokrym i zimnym asfalcie. Jeśli bym mieszkał na terenie pozamiejskim/górskim gdzie jeździ się głownie po śniegu wybrał bym dębice, do jeżdzenia po mieście i dobrze utrzymanych drogach UG7+ rulez.
Coraz częściej na drogach spotyka się szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... Naprawdę, czasami aż ciężko ich wyprzedzić...
eks Lybra 2.0 20V Sedan 2000r, Mondeo 2.5t
eks Lybra 2.0 20V Sedan 2000r, Mondeo 2.5t
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 29 wrz 2009, 23:15
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Lybra 1.9 JTD - słaba przyczepność
Czyli rozumiem, że powinienem powiedzieć sobie, że po prostu ten typ tak ma? Prawdą jest, że amorki były wymienione tylko z tyłu, przód przydało by się zrobić, ale na razie nie mam na to kasy. Zastanawia mnie tylko fakt, że w rozmowie z kierowcami innych marek samochodu nikt nie widzi takiego problemu, może mają lepiej rozwiązaną kwestię zawieszenia i przeniesienia napędu. I nie mówię tu tylko o nowych markach samochodu, ale również tych z mojego przedziału wiekowego i starszych. Po części podpisuje sie pod tym co pisał
przemek 5555 "poprostu prawe koło traci przyczepność na lodzie zaczyna się kręcić szybciej niż lewe po chwili znowusz trafia na asfalt łapie przyczepność i jest szarpnięcie. Przy okazji pewnie trochę ciągnie na prawo bo to koło nie ma przyczepności". Tylko jak dla mnie coś takiego może mieć miejsce gdy chcę przyspieszać,a w momencie gdy jadę stałą prędkością takie zachowanie się samochodu jest troszkę dziwne, Wszyscy jada spokojnie 70 km/h a ja muszę jechać 50 bo mam obawę ze zaraz wylecę z drogi po tym jak najadę gdzieś na kawałek lodu.
Co do jakości opon UG7+ na śniegu zachowują się świetnie, czuje się bardzo pewnie, i samochód nie ma problemów z przedzieraniem się przez lekko ponad 30 cm zaspy. Nie mówię ze nie ma takiego, ale jak dotąd nie byłem w miejscu, z którego bym nie wyjechał, a jeżdżę po różnych drogach również tych na wsiach. Nie mam problemu ze startem z oblodzonych nawierzchni nawet pod lekką górkę, po prostu wbijam bieg i jadę do przodu i się nie martwię, że nie podjadę. Problem pojawia się dopiero na normalnej drodze o różnej nawierzchni.
Ps. Trzepaczkę przeszedł porządną powiedziałem znajomemu na przeglądzie by go nie oszczędzał i nic nie wykazało. ale ja uważam, że trzepaczka nie jest wcale taka rewelacyjna. Osobiści preferuję podnośnik ponad głowę, łyżkę i na zasadzie dźwigni sprawdzać gdzie co i jak wygląda. Wówczas wszystkie podzespoły nie są obciążone i nic nigdzie się nie zblokuje, jak jest gdzieś luz to się go zobaczy
przemek 5555 "poprostu prawe koło traci przyczepność na lodzie zaczyna się kręcić szybciej niż lewe po chwili znowusz trafia na asfalt łapie przyczepność i jest szarpnięcie. Przy okazji pewnie trochę ciągnie na prawo bo to koło nie ma przyczepności". Tylko jak dla mnie coś takiego może mieć miejsce gdy chcę przyspieszać,a w momencie gdy jadę stałą prędkością takie zachowanie się samochodu jest troszkę dziwne, Wszyscy jada spokojnie 70 km/h a ja muszę jechać 50 bo mam obawę ze zaraz wylecę z drogi po tym jak najadę gdzieś na kawałek lodu.
Co do jakości opon UG7+ na śniegu zachowują się świetnie, czuje się bardzo pewnie, i samochód nie ma problemów z przedzieraniem się przez lekko ponad 30 cm zaspy. Nie mówię ze nie ma takiego, ale jak dotąd nie byłem w miejscu, z którego bym nie wyjechał, a jeżdżę po różnych drogach również tych na wsiach. Nie mam problemu ze startem z oblodzonych nawierzchni nawet pod lekką górkę, po prostu wbijam bieg i jadę do przodu i się nie martwię, że nie podjadę. Problem pojawia się dopiero na normalnej drodze o różnej nawierzchni.
Ps. Trzepaczkę przeszedł porządną powiedziałem znajomemu na przeglądzie by go nie oszczędzał i nic nie wykazało. ale ja uważam, że trzepaczka nie jest wcale taka rewelacyjna. Osobiści preferuję podnośnik ponad głowę, łyżkę i na zasadzie dźwigni sprawdzać gdzie co i jak wygląda. Wówczas wszystkie podzespoły nie są obciążone i nic nigdzie się nie zblokuje, jak jest gdzieś luz to się go zobaczy
Ostatnio zmieniony 07 sty 2011, 17:11 przez grzechuz, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Lybra 1.9 JTD - słaba przyczepność
Zbieżność sobie sprawdzić nie zaszkodzi
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW
Biała Dedra SW 2.0 16v
Kappa SW 2.4 20V - w drodze
Biała Dedra SW 2.0 16v
Kappa SW 2.4 20V - w drodze
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 29 wrz 2009, 23:15
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Lybra 1.9 JTD - słaba przyczepność
Myślałem o zbieżności, bo jeszcze tego nie robiłem jak długo ją mam czyli 1,5 roku, ale na oponkach letnich po ściągnięciu nie było widać niczego niepokojącego, na zimowych. też jak dotąd nic nie widać, jak kierownicę puszczę to jedzie sobie prosto. Czy mimo to uważacie, że powinienem jechać na zbieżność? a czy kąty mają coś do gadania, czy mogły się przestawić? i czy mogą być tego wszystkiego przyczyną?, Czy na tylnej osi coś się ustawia czy tam jest wszystko na stałe?
- Krissu1980
- Klubowicz
- Posty: 418
- Rejestracja: 13 kwie 2008, 0:00
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Re: Lybra 1.9 JTD - słaba przyczepność
Nie masz zezwoleń by czytać to forum.
Re: Lybra 1.9 JTD - słaba przyczepność
Tylna oś jak najbardziej,jest możliwość do ustawienia, wręcz należy sprawdzić i ewentualnie ustawić.grzechuz pisze:Myślałem o zbieżności, bo jeszcze tego nie robiłem jak długo ją mam czyli 1,5 roku, ale na oponkach letnich po ściągnięciu nie było widać niczego niepokojącego, na zimowych. też jak dotąd nic nie widać, jak kierownicę puszczę to jedzie sobie prosto. Czy mimo to uważacie, że powinienem jechać na zbieżność? a czy kąty mają coś do gadania, czy mogły się przestawić? i czy mogą być tego wszystkiego przyczyną?, Czy na tylnej osi coś się ustawia czy tam jest wszystko na stałe?
Złe ustawienie powoduje ,,bujanie dupką na boki'',co zimą może być bardziej odczuwalne i niebezpieczne.
Pozdrawiam markiz
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 29 wrz 2009, 23:15
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Lybra 1.9 JTD - słaba przyczepność
mi też wyskoczyło "Nie masz zezwoleń by czytać to forum."
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Lybra 1.9 JTD - słaba przyczepność
Krissu1980 pisze:Nie masz zezwoleń by czytać to forum.
Panowie poproszę na PW Wasze adresy e-mail.grzechuz pisze:mi też wyskoczyło "Nie masz zezwoleń by czytać to forum."