Delta II - kombinacje z ramieniem wycieraczki

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5045
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Delta II - kombinacje z ramieniem wycieraczki

Post autor: Bichoń » 17 mar 2011, 14:56

Przeszkadza mi, że w delcie wycieraczka od strony kierowcy zatrzymuje się daleko od słupka, pozostawia szeroki brudny pas na szybie, przez co ogranicza znacznie widoczność.

Zastanawiam się, czy można by zmienić ramię po stronie kierowcy na jakieś inne, bardziej wyprofilowane ("złamane"), przez co przesunął by się zakres pracy wycieraczki na szybie. Tak, żeby w stanie spoczynku była wyżej, ale za to w pionie zbierała więcej przy słupku.

Czy ktoś wie, z jakiego samochodu pasowało by ramię wycieraczki - chodzi o odpowiedni kształt ramienia i takie samo osadzenie.

Ilustracja powinna wyjaśnić więcej (na górze - jak jest, na dole - w jaki sposób chcę zmienić)

Obrazek

Tomasz_SK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 215
Rejestracja: 12 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Katowice

Re: Delta II - kombinacje z ramieniem wycieraczki

Post autor: Tomasz_SK » 17 mar 2011, 16:29

Może najpierw spróbuj przestawić wycieraczkę o parę stopni. Zdejmij zaślepkę pod którą jest nakrętka, poluzuj nakrętkę i przestaw ramię wycieraczki a potem dokręć nakrętkę. Powinno pomóc ;) Ja się kiedyś zagapiłem i ustawiłem wycieraczkę tak, że uderzała mi o słupek :lol:

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5045
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - kombinacje z ramieniem wycieraczki

Post autor: Bichoń » 18 mar 2011, 7:05

W poprzedniej delcie nie obyło się bez ściągacza do wycieraczek, a i z nim był kłopot, bo niewiele miejsca jest między wycieraczką i maską :|
Zastanawiam się jeszcze, czy źle dogięte blaszki w mechanizmie mogą mieć wypływ na zmniejszenie zakresu ruchu.

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2738
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - kombinacje z ramieniem wycieraczki

Post autor: Mariusz91 » 18 mar 2011, 9:06

Ale chcąc przełożyć ramie od innego samochodu to i tak i tak musisz ściągnąć ramie swojej wycieraczki. ;) Thema ma zrobiony taki system ze zbiera do samego słupka, jakbyś chciał to mogę Ci pożyczyć ramie to sobie zobaczysz :D

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5045
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - kombinacje z ramieniem wycieraczki

Post autor: Bichoń » 18 mar 2011, 10:40

Jak to działa?

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2738
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - kombinacje z ramieniem wycieraczki

Post autor: Mariusz91 » 18 mar 2011, 11:06

Obrazek



Działa to na tej prostej zasadzie że po prostu tak jest ukształtowane ramie, i posiada ono dodatkowy wspornik ułatwiający powrót do pozycji spoczynku ;) Jakość materiałów dowodowych kiepska ale nie mam żadnej innej kamery... po za VHS :roll: ;)
Ostatnio zmieniony 18 mar 2011, 11:42 przez Mariusz91, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5045
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - kombinacje z ramieniem wycieraczki

Post autor: Bichoń » 18 mar 2011, 11:10

Aha, to mechanizm podobny jak w kappie. Czy jednak da się założyć takie ramię do Delty? Pooglądam sobie dokładnie oba jak... przestanie padać :-)

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2738
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - kombinacje z ramieniem wycieraczki

Post autor: Mariusz91 » 18 mar 2011, 11:39

No dokładnie (zapomniałem że masz kappe :icon19: ) Z wieloklinem raczej nie powinno być problemu, trzeba by było pomyśleć tylko jak zrobić mocowanie tego wspornika. No i wogóle sprawdzić czy w Delcie by to też zdawało egzamin ;)

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5045
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - kombinacje z ramieniem wycieraczki

Post autor: Bichoń » 20 mar 2011, 14:02

Więc tak:
Kappa ma podobny patent jak Thema, czyli ten drugi drążek przy ramieniu od strony kierowcy jest zamocowany nieco z boku. Zrobienie tego w Delcie wymagało by sporo rzeźbienia.
Udało mi się zdjąć ramię bez ściągacza. Ale osadzenie go o jeden tylko ząbek dalej powoduje już zbyt duże przesunięcie. Pióro w pionie dotyka wtedy słupka (prawie wyjeżdża poza szybę), natomiast w pozycji spoczynku za bardzo odstaje w górę - wygląda bardzo głupio. Przydało by się przestawić o pół ząbka ;-)
Mam w planach rozebranie i przeczyszczenie mechanizmu, może wtedy coś więcej da się zrobić. Planuję dowiedzieć się, co odpowiada za sygnał, że wycieraczka jest już w górze, i może z tym trochę pokombinować.

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2738
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - kombinacje z ramieniem wycieraczki

Post autor: Mariusz91 » 20 mar 2011, 23:58

A co ma niby za to odpowiadać? Tam się po prostu silniczek kręci w kółko ;)

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Delta II - kombinacje z ramieniem wycieraczki

Post autor: Lukasz_TG » 21 mar 2011, 1:34

Mariusz91 pisze:A co ma niby za to odpowiadać? Tam się po prostu silniczek kręci w kółko ;)
heh to by ci wycieraczki jeździły po masce :) Silnik ma małą przekładnie tam się znajdują się 2 styki i to one są odpowiedzialne za prace (góra, dół) doginając te styki można troche zmienić zakres działania wycieraczek.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Delta II - kombinacje z ramieniem wycieraczki

Post autor: solarzmr » 21 mar 2011, 12:18

Lukasz_TG pisze:
Mariusz91 pisze:A co ma niby za to odpowiadać? Tam się po prostu silniczek kręci w kółko ;)
heh to by ci wycieraczki jeździły po masce :) Silnik ma małą przekładnie tam się znajdują się 2 styki i to one są odpowiedzialne za prace (góra, dół) doginając te styki można troche zmienić zakres działania wycieraczek.
Styki mają za zadanie tylko to żeby wycieraczki po wyłączeniu zatrzymały się w odpowiednim miejscu. Silniczek i tak się kręci dookoła. A za prace wycieraczek odpowiada przekładnia w mechanizmie wycieraczek i ewentualnie tam można coś spróbować pokombinować.


Awatar użytkownika
Przemek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 929
Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Delta II - kombinacje z ramieniem wycieraczki

Post autor: Przemek » 24 mar 2011, 21:40

A zamiast kombinować... :roll:
Skoro już przestawiłeś ramię o ten jeden ząbek, to w położeniu skrajnym (przy słupku) zatrzymaj pracę wycieraczki i dognij odpowiednio samą końcówkę ramienia tak, aby w tym położeniu pióro wycieraczki było równolegle do krawędzi szyby. Bez imadła i młotka jednak się nie obejdzie; i oczywiście rób to na ściągniętym ramieniu wycieraczki :D

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5045
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - kombinacje z ramieniem wycieraczki

Post autor: Bichoń » 06 sie 2011, 20:57

Mała mechaniczna usterka sprawiła, że przyjrzałem się bliżej działaniu wycieraczek w delcie żony.
W skrócie - przestała działać prawa wycieraczka, przegub nie wytrzymał próby czasu. Mechanik (nowy, niesprawdzony) naprawił to za 80zł i wytrzymało to jeden dzień. Dzisiaj za 50zł kupiłem cały mechanizm całkiem niedaleko domu. Miał pewną wadę, którą i moja delta miała na początku - ciągła praca była OK, ale powracanie do pozycji spoczynku było niezbyt gibkie. Na szybko więc poskręcałem działający (nowy) mechanizm ze starym silnikiem i wycieraczki działają.
Natomiast przy starym silniczku zauważyłem bardzo dziwną rzecz - na początku ruchu wycieraczki idzie on odrobinę w dół, cofa się. Dopiero potem wykonuje normalny ruch w górę. Prawdopodobnie dlatego w normalnym położeniu nie dochodzi do słupka bocznego.
Na razie rozkręciłem, wyczyściłem i przesmarowałem sobie silniczek z zakupionego zestawu, mam plan go podmienić przy najbliższej okazji.

Aha, taka uwaga - kupiłem zestaw z dedry, po podłączeniu do delty działał. W delcie miałem zamontowany magnetti marelli, z dedry był bosha. Wizualna różnica między nimi jest tylko taka, że w boshu od płytki elektroniki przy przekładni idzie jeden kabelek do samego silniczka, a w magnetti marelli - dwa. Ale nawet wtyczka jest taka sama w obu przypadkach przygotowana pod dwa kabelki.


Dwa dni później:
Wyczyściłem sobie silniczek wycieraczek z dedry i zamontowałem go u siebie. Działa dokładnie tak, jak ten z delty. Największym problemem było ustawienie wzajemne silniczka i mechanizmu tak, żeby wycieraczki robiły normalny ruch - wcześniej jak poskładałem nie patrząc na to, to wycieraczki na początku ruchu szły odrobinę w dół...

Ramiona wycieraczek w delcie mają nieco inne długości. Czy ktoś mógłby sprawdzić, po której stronie jest dłuższe ramię?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”