Delta II - kombinacje z ramieniem wycieraczki
Delta II - kombinacje z ramieniem wycieraczki
Przeszkadza mi, że w delcie wycieraczka od strony kierowcy zatrzymuje się daleko od słupka, pozostawia szeroki brudny pas na szybie, przez co ogranicza znacznie widoczność.
Zastanawiam się, czy można by zmienić ramię po stronie kierowcy na jakieś inne, bardziej wyprofilowane ("złamane"), przez co przesunął by się zakres pracy wycieraczki na szybie. Tak, żeby w stanie spoczynku była wyżej, ale za to w pionie zbierała więcej przy słupku.
Czy ktoś wie, z jakiego samochodu pasowało by ramię wycieraczki - chodzi o odpowiedni kształt ramienia i takie samo osadzenie.
Ilustracja powinna wyjaśnić więcej (na górze - jak jest, na dole - w jaki sposób chcę zmienić)
Zastanawiam się, czy można by zmienić ramię po stronie kierowcy na jakieś inne, bardziej wyprofilowane ("złamane"), przez co przesunął by się zakres pracy wycieraczki na szybie. Tak, żeby w stanie spoczynku była wyżej, ale za to w pionie zbierała więcej przy słupku.
Czy ktoś wie, z jakiego samochodu pasowało by ramię wycieraczki - chodzi o odpowiedni kształt ramienia i takie samo osadzenie.
Ilustracja powinna wyjaśnić więcej (na górze - jak jest, na dole - w jaki sposób chcę zmienić)
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Delta II - kombinacje z ramieniem wycieraczki
Może najpierw spróbuj przestawić wycieraczkę o parę stopni. Zdejmij zaślepkę pod którą jest nakrętka, poluzuj nakrętkę i przestaw ramię wycieraczki a potem dokręć nakrętkę. Powinno pomóc Ja się kiedyś zagapiłem i ustawiłem wycieraczkę tak, że uderzała mi o słupek
Re: Delta II - kombinacje z ramieniem wycieraczki
W poprzedniej delcie nie obyło się bez ściągacza do wycieraczek, a i z nim był kłopot, bo niewiele miejsca jest między wycieraczką i maską
Zastanawiam się jeszcze, czy źle dogięte blaszki w mechanizmie mogą mieć wypływ na zmniejszenie zakresu ruchu.
Zastanawiam się jeszcze, czy źle dogięte blaszki w mechanizmie mogą mieć wypływ na zmniejszenie zakresu ruchu.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- Mariusz91
- Klubowicz
- Posty: 2738
- Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
- Skype: Mariusz8.32
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta II - kombinacje z ramieniem wycieraczki
Ale chcąc przełożyć ramie od innego samochodu to i tak i tak musisz ściągnąć ramie swojej wycieraczki. Thema ma zrobiony taki system ze zbiera do samego słupka, jakbyś chciał to mogę Ci pożyczyć ramie to sobie zobaczysz
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016 / II V-ce-Miss Zlotu 2018
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Re: Delta II - kombinacje z ramieniem wycieraczki
Jak to działa?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- Mariusz91
- Klubowicz
- Posty: 2738
- Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
- Skype: Mariusz8.32
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta II - kombinacje z ramieniem wycieraczki
Działa to na tej prostej zasadzie że po prostu tak jest ukształtowane ramie, i posiada ono dodatkowy wspornik ułatwiający powrót do pozycji spoczynku Jakość materiałów dowodowych kiepska ale nie mam żadnej innej kamery... po za VHS
Ostatnio zmieniony 18 mar 2011, 11:42 przez Mariusz91, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016 / II V-ce-Miss Zlotu 2018
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Re: Delta II - kombinacje z ramieniem wycieraczki
Aha, to mechanizm podobny jak w kappie. Czy jednak da się założyć takie ramię do Delty? Pooglądam sobie dokładnie oba jak... przestanie padać
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- Mariusz91
- Klubowicz
- Posty: 2738
- Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
- Skype: Mariusz8.32
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta II - kombinacje z ramieniem wycieraczki
No dokładnie (zapomniałem że masz kappe ) Z wieloklinem raczej nie powinno być problemu, trzeba by było pomyśleć tylko jak zrobić mocowanie tego wspornika. No i wogóle sprawdzić czy w Delcie by to też zdawało egzamin
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016 / II V-ce-Miss Zlotu 2018
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Re: Delta II - kombinacje z ramieniem wycieraczki
Więc tak:
Kappa ma podobny patent jak Thema, czyli ten drugi drążek przy ramieniu od strony kierowcy jest zamocowany nieco z boku. Zrobienie tego w Delcie wymagało by sporo rzeźbienia.
Udało mi się zdjąć ramię bez ściągacza. Ale osadzenie go o jeden tylko ząbek dalej powoduje już zbyt duże przesunięcie. Pióro w pionie dotyka wtedy słupka (prawie wyjeżdża poza szybę), natomiast w pozycji spoczynku za bardzo odstaje w górę - wygląda bardzo głupio. Przydało by się przestawić o pół ząbka
Mam w planach rozebranie i przeczyszczenie mechanizmu, może wtedy coś więcej da się zrobić. Planuję dowiedzieć się, co odpowiada za sygnał, że wycieraczka jest już w górze, i może z tym trochę pokombinować.
Kappa ma podobny patent jak Thema, czyli ten drugi drążek przy ramieniu od strony kierowcy jest zamocowany nieco z boku. Zrobienie tego w Delcie wymagało by sporo rzeźbienia.
Udało mi się zdjąć ramię bez ściągacza. Ale osadzenie go o jeden tylko ząbek dalej powoduje już zbyt duże przesunięcie. Pióro w pionie dotyka wtedy słupka (prawie wyjeżdża poza szybę), natomiast w pozycji spoczynku za bardzo odstaje w górę - wygląda bardzo głupio. Przydało by się przestawić o pół ząbka
Mam w planach rozebranie i przeczyszczenie mechanizmu, może wtedy coś więcej da się zrobić. Planuję dowiedzieć się, co odpowiada za sygnał, że wycieraczka jest już w górze, i może z tym trochę pokombinować.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- Mariusz91
- Klubowicz
- Posty: 2738
- Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
- Skype: Mariusz8.32
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta II - kombinacje z ramieniem wycieraczki
A co ma niby za to odpowiadać? Tam się po prostu silniczek kręci w kółko
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016 / II V-ce-Miss Zlotu 2018
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Delta II - kombinacje z ramieniem wycieraczki
heh to by ci wycieraczki jeździły po masce Silnik ma małą przekładnie tam się znajdują się 2 styki i to one są odpowiedzialne za prace (góra, dół) doginając te styki można troche zmienić zakres działania wycieraczek.Mariusz91 pisze:A co ma niby za to odpowiadać? Tam się po prostu silniczek kręci w kółko
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
- solarzmr
- Moderator
- Posty: 2669
- Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Delta II - kombinacje z ramieniem wycieraczki
Styki mają za zadanie tylko to żeby wycieraczki po wyłączeniu zatrzymały się w odpowiednim miejscu. Silniczek i tak się kręci dookoła. A za prace wycieraczek odpowiada przekładnia w mechanizmie wycieraczek i ewentualnie tam można coś spróbować pokombinować.Lukasz_TG pisze:heh to by ci wycieraczki jeździły po masce Silnik ma małą przekładnie tam się znajdują się 2 styki i to one są odpowiedzialne za prace (góra, dół) doginając te styki można troche zmienić zakres działania wycieraczek.Mariusz91 pisze:A co ma niby za to odpowiadać? Tam się po prostu silniczek kręci w kółko
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
- Mariusz91
- Klubowicz
- Posty: 2738
- Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
- Skype: Mariusz8.32
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta II - kombinacje z ramieniem wycieraczki
No właśnie panowie
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016 / II V-ce-Miss Zlotu 2018
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
- Przemek
- Klubowicz
- Posty: 929
- Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Delta II - kombinacje z ramieniem wycieraczki
A zamiast kombinować...
Skoro już przestawiłeś ramię o ten jeden ząbek, to w położeniu skrajnym (przy słupku) zatrzymaj pracę wycieraczki i dognij odpowiednio samą końcówkę ramienia tak, aby w tym położeniu pióro wycieraczki było równolegle do krawędzi szyby. Bez imadła i młotka jednak się nie obejdzie; i oczywiście rób to na ściągniętym ramieniu wycieraczki
Skoro już przestawiłeś ramię o ten jeden ząbek, to w położeniu skrajnym (przy słupku) zatrzymaj pracę wycieraczki i dognij odpowiednio samą końcówkę ramienia tak, aby w tym położeniu pióro wycieraczki było równolegle do krawędzi szyby. Bez imadła i młotka jednak się nie obejdzie; i oczywiście rób to na ściągniętym ramieniu wycieraczki
Re: Delta II - kombinacje z ramieniem wycieraczki
Mała mechaniczna usterka sprawiła, że przyjrzałem się bliżej działaniu wycieraczek w delcie żony.
W skrócie - przestała działać prawa wycieraczka, przegub nie wytrzymał próby czasu. Mechanik (nowy, niesprawdzony) naprawił to za 80zł i wytrzymało to jeden dzień. Dzisiaj za 50zł kupiłem cały mechanizm całkiem niedaleko domu. Miał pewną wadę, którą i moja delta miała na początku - ciągła praca była OK, ale powracanie do pozycji spoczynku było niezbyt gibkie. Na szybko więc poskręcałem działający (nowy) mechanizm ze starym silnikiem i wycieraczki działają.
Natomiast przy starym silniczku zauważyłem bardzo dziwną rzecz - na początku ruchu wycieraczki idzie on odrobinę w dół, cofa się. Dopiero potem wykonuje normalny ruch w górę. Prawdopodobnie dlatego w normalnym położeniu nie dochodzi do słupka bocznego.
Na razie rozkręciłem, wyczyściłem i przesmarowałem sobie silniczek z zakupionego zestawu, mam plan go podmienić przy najbliższej okazji.
Aha, taka uwaga - kupiłem zestaw z dedry, po podłączeniu do delty działał. W delcie miałem zamontowany magnetti marelli, z dedry był bosha. Wizualna różnica między nimi jest tylko taka, że w boshu od płytki elektroniki przy przekładni idzie jeden kabelek do samego silniczka, a w magnetti marelli - dwa. Ale nawet wtyczka jest taka sama w obu przypadkach przygotowana pod dwa kabelki.
Dwa dni później:
Wyczyściłem sobie silniczek wycieraczek z dedry i zamontowałem go u siebie. Działa dokładnie tak, jak ten z delty. Największym problemem było ustawienie wzajemne silniczka i mechanizmu tak, żeby wycieraczki robiły normalny ruch - wcześniej jak poskładałem nie patrząc na to, to wycieraczki na początku ruchu szły odrobinę w dół...
Ramiona wycieraczek w delcie mają nieco inne długości. Czy ktoś mógłby sprawdzić, po której stronie jest dłuższe ramię?
W skrócie - przestała działać prawa wycieraczka, przegub nie wytrzymał próby czasu. Mechanik (nowy, niesprawdzony) naprawił to za 80zł i wytrzymało to jeden dzień. Dzisiaj za 50zł kupiłem cały mechanizm całkiem niedaleko domu. Miał pewną wadę, którą i moja delta miała na początku - ciągła praca była OK, ale powracanie do pozycji spoczynku było niezbyt gibkie. Na szybko więc poskręcałem działający (nowy) mechanizm ze starym silnikiem i wycieraczki działają.
Natomiast przy starym silniczku zauważyłem bardzo dziwną rzecz - na początku ruchu wycieraczki idzie on odrobinę w dół, cofa się. Dopiero potem wykonuje normalny ruch w górę. Prawdopodobnie dlatego w normalnym położeniu nie dochodzi do słupka bocznego.
Na razie rozkręciłem, wyczyściłem i przesmarowałem sobie silniczek z zakupionego zestawu, mam plan go podmienić przy najbliższej okazji.
Aha, taka uwaga - kupiłem zestaw z dedry, po podłączeniu do delty działał. W delcie miałem zamontowany magnetti marelli, z dedry był bosha. Wizualna różnica między nimi jest tylko taka, że w boshu od płytki elektroniki przy przekładni idzie jeden kabelek do samego silniczka, a w magnetti marelli - dwa. Ale nawet wtyczka jest taka sama w obu przypadkach przygotowana pod dwa kabelki.
Dwa dni później:
Wyczyściłem sobie silniczek wycieraczek z dedry i zamontowałem go u siebie. Działa dokładnie tak, jak ten z delty. Największym problemem było ustawienie wzajemne silniczka i mechanizmu tak, żeby wycieraczki robiły normalny ruch - wcześniej jak poskładałem nie patrząc na to, to wycieraczki na początku ruchu szły odrobinę w dół...
Ramiona wycieraczek w delcie mają nieco inne długości. Czy ktoś mógłby sprawdzić, po której stronie jest dłuższe ramię?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD