Dedra SW - silnik wycieraczki tylnej
- Cocos
- Klubowicz
- Posty: 311
- Rejestracja: 15 maja 2010, 16:01
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław / Wieluń
Dedra SW - silnik wycieraczki tylnej
Ostatnio tylna wycieraczka zwolniła, aż w końcu umarła. Stanęła w połowie biegu i nie chciała ruszyć się w żadną stronę. Również z ręczną pomocą. Dobrałem się dzisiaj do ustrojstwa. Silniczek połączony jest razem z mechanizmem. Do mechanizmu można się dobrać bo jest pod plastikową klapką. W środku dużo smaru, na pierwszy rzut oka wszystko wygląda ok, nie ma śladów wody ani korozji. Niestety nie da rady tego ruszyć.
Czy to zatarł się silniczek? Jest jakaś szansa żeby to naprawić we własnym zakresie czy lepiej od razu szukać nowego silniczka?
Czy to zatarł się silniczek? Jest jakaś szansa żeby to naprawić we własnym zakresie czy lepiej od razu szukać nowego silniczka?
-
- Klubowicz
- Posty: 1185
- Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)
Re: Dedra SW - silnik wycieraczki tylnej
Jeśli jest podobnie jak w Lybrze czy w starym Bravo to rdza nazbierała się w rurce, z którego wychodzi ośka przeznaczona do montażu ramienia wycieraczki. Musisz po prostu wybić ośkę z tej rurki. Od razu zaznaczam że nie schodzi to łatwo więc imadło i większy młotek są wskazane Bij z umiarem, żeby Ci ta rurka nie pękła:) A najlepiej to przyklej jakieś zdjęcia, będzie łatwej wytłumaczyć.
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy
- Cocos
- Klubowicz
- Posty: 311
- Rejestracja: 15 maja 2010, 16:01
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław / Wieluń
Re: Dedra SW - silnik wycieraczki tylnej
Dzięki, to już wiem o co chodzi. Silniczek w Lybrze SW jest niemal identyczny, jak porównywałem na zdjęciach to różni się przede wszystkim właśnie tą plastikową rurką która jest na ośce. W Dedrze rurka ta zintegrowana jest z dyszą spryskiwacza.
Wczoraj już próbowałem tę rurkę delikatnie zdjąć, ale nie chciala sie ruszyć. Ale jak mówisz, że młotkiem to spróbuję mocniej Ryzyka dużego nie ma, w końcu i tak nie działa
Wczoraj już próbowałem tę rurkę delikatnie zdjąć, ale nie chciala sie ruszyć. Ale jak mówisz, że młotkiem to spróbuję mocniej Ryzyka dużego nie ma, w końcu i tak nie działa
Re: Dedra SW - silnik wycieraczki tylnej
Mnie od samego młotka się nie poddała ...Cocos pisze:Dzięki, to już wiem o co chodzi. Silniczek w Lybrze SW jest niemal identyczny, jak porównywałem na zdjęciach to różni się przede wszystkim właśnie tą plastikową rurką która jest na ośce. W Dedrze rurka ta zintegrowana jest z dyszą spryskiwacza.
Wczoraj już próbowałem tę rurkę delikatnie zdjąć, ale nie chciala sie ruszyć. Ale jak mówisz, że młotkiem to spróbuję mocniej Ryzyka dużego nie ma, w końcu i tak nie działa
Po zdemontowaniu przekładni łączącej ramię z silnikiem - wkręciłem w imadło końcówkę na którą nakłada się ramię wycieraczki i z użyciem sporej siły , kręcąc całą obudową - rozruszałem ten wałek .
Jak , że było to poważnie zablokowane - od samego ruszania - miejsce w którym był największy opór - osiągnęło temperaturę uniemożliwiającą dotknięcie ! Dopiero potem wyjąłem wałek z obudowy - już bez problemów . Po wyczyszczeniu i złożeniu z użyciem maksymalnie możliwej do wciśnięcia wszędzie ilości Łt43 - mechanizm działa od jesieni do dziś .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
-
- Klubowicz
- Posty: 1185
- Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)
Re: Dedra SW - silnik wycieraczki tylnej
No to ze spryskiwaczem jest takie same rozwiązanie co w BravoCocos pisze:Dzięki, to już wiem o co chodzi. Silniczek w Lybrze SW jest niemal identyczny, jak porównywałem na zdjęciach to różni się przede wszystkim właśnie tą plastikową rurką która jest na ośce. W Dedrze rurka ta zintegrowana jest z dyszą spryskiwacza.
Wczoraj już próbowałem tę rurkę delikatnie zdjąć, ale nie chciala sie ruszyć. Ale jak mówisz, że młotkiem to spróbuję mocniej Ryzyka dużego nie ma, w końcu i tak nie działa
Przed próbą wyciągnięcia ośki wycieraczki nie zapomnij o zabezpieczeniu w postaci segera, który siedzi na tej ośce.
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy
- Cocos
- Klubowicz
- Posty: 311
- Rejestracja: 15 maja 2010, 16:01
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław / Wieluń
Re: Dedra SW - silnik wycieraczki tylnej
Cenna uwaga Pewnie waliłbym młotkiem jak leci hehe niestety w warszawskich warunkach nie dysponuję imadłem ale może da jakoś radę.declamer pisze: Przed próbą wyciągnięcia ośki wycieraczki nie zapomnij o zabezpieczeniu w postaci segera, który siedzi na tej ośce.
- Cocos
- Klubowicz
- Posty: 311
- Rejestracja: 15 maja 2010, 16:01
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław / Wieluń
Re: Dedra SW - silnik wycieraczki tylnej
Wycieraczka zrobiona, ciężko było to ruszyć ale się udało. Wyczyszczona i nasmarowana chodzi jak nówka Cicho i szybko
Jeżeli ktoś będzie to kiedyś robił, to polecam zanim zaczniecie wybijać ośkę dokładnie zaznaczyć ustawienie wszystkich kół zębatych w mechaniźmie, żeby potem się nie okazało, że trzeba na chybił-trafił ustawiać
Jeżeli ktoś będzie to kiedyś robił, to polecam zanim zaczniecie wybijać ośkę dokładnie zaznaczyć ustawienie wszystkich kół zębatych w mechaniźmie, żeby potem się nie okazało, że trzeba na chybił-trafił ustawiać