Dedra SW - silnik wycieraczki tylnej

Awatar użytkownika
Cocos
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 311
Rejestracja: 15 maja 2010, 16:01
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław / Wieluń

Dedra SW - silnik wycieraczki tylnej

Post autor: Cocos » 28 mar 2011, 21:37

Ostatnio tylna wycieraczka zwolniła, aż w końcu umarła. Stanęła w połowie biegu i nie chciała ruszyć się w żadną stronę. Również z ręczną pomocą. Dobrałem się dzisiaj do ustrojstwa. Silniczek połączony jest razem z mechanizmem. Do mechanizmu można się dobrać bo jest pod plastikową klapką. W środku dużo smaru, na pierwszy rzut oka wszystko wygląda ok, nie ma śladów wody ani korozji. Niestety nie da rady tego ruszyć.
Czy to zatarł się silniczek? Jest jakaś szansa żeby to naprawić we własnym zakresie czy lepiej od razu szukać nowego silniczka?
Obrazek
Była: '99 Dedra SW 1.6 16V (klik)
Jest: '00 Peugeot 406 Coupe 2.0 16V
Obrazek

Kris
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1185
Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)

Re: Dedra SW - silnik wycieraczki tylnej

Post autor: Kris » 29 mar 2011, 7:41

Jeśli jest podobnie jak w Lybrze czy w starym Bravo to rdza nazbierała się w rurce, z którego wychodzi ośka przeznaczona do montażu ramienia wycieraczki. Musisz po prostu wybić ośkę z tej rurki. Od razu zaznaczam że nie schodzi to łatwo więc imadło i większy młotek są wskazane :) Bij z umiarem, żeby Ci ta rurka nie pękła:) A najlepiej to przyklej jakieś zdjęcia, będzie łatwej wytłumaczyć.
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy

Awatar użytkownika
Cocos
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 311
Rejestracja: 15 maja 2010, 16:01
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław / Wieluń

Re: Dedra SW - silnik wycieraczki tylnej

Post autor: Cocos » 29 mar 2011, 11:49

Dzięki, to już wiem o co chodzi. Silniczek w Lybrze SW jest niemal identyczny, jak porównywałem na zdjęciach to różni się przede wszystkim właśnie tą plastikową rurką która jest na ośce. W Dedrze rurka ta zintegrowana jest z dyszą spryskiwacza.
Wczoraj już próbowałem tę rurkę delikatnie zdjąć, ale nie chciala sie ruszyć. Ale jak mówisz, że młotkiem to spróbuję mocniej :P Ryzyka dużego nie ma, w końcu i tak nie działa :P
Obrazek
Była: '99 Dedra SW 1.6 16V (klik)
Jest: '00 Peugeot 406 Coupe 2.0 16V
Obrazek

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Dedra SW - silnik wycieraczki tylnej

Post autor: schab » 29 mar 2011, 12:49

Cocos pisze:Dzięki, to już wiem o co chodzi. Silniczek w Lybrze SW jest niemal identyczny, jak porównywałem na zdjęciach to różni się przede wszystkim właśnie tą plastikową rurką która jest na ośce. W Dedrze rurka ta zintegrowana jest z dyszą spryskiwacza.
Wczoraj już próbowałem tę rurkę delikatnie zdjąć, ale nie chciala sie ruszyć. Ale jak mówisz, że młotkiem to spróbuję mocniej :P Ryzyka dużego nie ma, w końcu i tak nie działa :P
Mnie od samego młotka się nie poddała ...
Po zdemontowaniu przekładni łączącej ramię z silnikiem - wkręciłem w imadło końcówkę na którą nakłada się ramię wycieraczki i z użyciem sporej siły , kręcąc całą obudową - rozruszałem ten wałek .
Jak , że było to poważnie zablokowane - od samego ruszania - miejsce w którym był największy opór - osiągnęło temperaturę uniemożliwiającą dotknięcie ! Dopiero potem wyjąłem wałek z obudowy - już bez problemów . Po wyczyszczeniu i złożeniu z użyciem maksymalnie możliwej do wciśnięcia wszędzie ilości Łt43 - mechanizm działa od jesieni do dziś .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Kris
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1185
Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)

Re: Dedra SW - silnik wycieraczki tylnej

Post autor: Kris » 29 mar 2011, 13:49

Cocos pisze:Dzięki, to już wiem o co chodzi. Silniczek w Lybrze SW jest niemal identyczny, jak porównywałem na zdjęciach to różni się przede wszystkim właśnie tą plastikową rurką która jest na ośce. W Dedrze rurka ta zintegrowana jest z dyszą spryskiwacza.
Wczoraj już próbowałem tę rurkę delikatnie zdjąć, ale nie chciala sie ruszyć. Ale jak mówisz, że młotkiem to spróbuję mocniej :P Ryzyka dużego nie ma, w końcu i tak nie działa :P
No to ze spryskiwaczem jest takie same rozwiązanie co w Bravo
Przed próbą wyciągnięcia ośki wycieraczki nie zapomnij o zabezpieczeniu w postaci segera, który siedzi na tej ośce.
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy

Awatar użytkownika
Cocos
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 311
Rejestracja: 15 maja 2010, 16:01
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław / Wieluń

Re: Dedra SW - silnik wycieraczki tylnej

Post autor: Cocos » 29 mar 2011, 17:40

declamer pisze: Przed próbą wyciągnięcia ośki wycieraczki nie zapomnij o zabezpieczeniu w postaci segera, który siedzi na tej ośce.
Cenna uwaga :) Pewnie waliłbym młotkiem jak leci hehe :D niestety w warszawskich warunkach nie dysponuję imadłem ale może da jakoś radę.
Obrazek
Była: '99 Dedra SW 1.6 16V (klik)
Jest: '00 Peugeot 406 Coupe 2.0 16V
Obrazek

Awatar użytkownika
Cocos
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 311
Rejestracja: 15 maja 2010, 16:01
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław / Wieluń

Re: Dedra SW - silnik wycieraczki tylnej

Post autor: Cocos » 02 kwie 2011, 22:48

Wycieraczka zrobiona, ciężko było to ruszyć ale się udało. Wyczyszczona i nasmarowana chodzi jak nówka :) Cicho i szybko :)
Jeżeli ktoś będzie to kiedyś robił, to polecam zanim zaczniecie wybijać ośkę dokładnie zaznaczyć ustawienie wszystkich kół zębatych w mechaniźmie, żeby potem się nie okazało, że trzeba na chybił-trafił ustawiać :P
Obrazek
Była: '99 Dedra SW 1.6 16V (klik)
Jest: '00 Peugeot 406 Coupe 2.0 16V
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”