Lybra 2.0 - stuki przy kołysaniu autem
Lybra 2.0 - stuki przy kołysaniu autem
Jak nie kolektor to teraz zawias. Co pracuje z przodu przy bujaniu autem (ruch kierownicą prawo-lewo, albo przejazd przez muldy na drodze)???
Objawy: naprawdę głośne stuki przy bujaniu autem, czasem nawet wystarczy lekko zapadnięta studzienka (prawe koło). Bardziej to słychać z prawej strony, ale przyznam szczerze, to nie jest takie oczywiste i to mnie dziwi, bo co się może tłuc z prawej strony, ale bliżej środka i, mam wrażenie, przenosi stuki na drugą stronę.
Brak objawów: nie słychać nic na progach (ruch zawieszenia góra dół wydaje się nie mieć na to wpływu).
Stuki narastają tak od roku, w międzyczasie auto miało mocny remont zawieszenia i one nie ustały.
Wymienione: gumy stabilizatora, wahacze (po ich wymianie też stukało, więc to raczej nie one), łączniki stabilizatora ponoć nie mają luzów (zresztą też były wymieniane jakiś czas temu), oba TRW, był wymieniany 1 drążek kierowniczy (ale nie pamiętam który), amor z prawej strony
Co jeszcze ma na to wpływ ????????
Objawy: naprawdę głośne stuki przy bujaniu autem, czasem nawet wystarczy lekko zapadnięta studzienka (prawe koło). Bardziej to słychać z prawej strony, ale przyznam szczerze, to nie jest takie oczywiste i to mnie dziwi, bo co się może tłuc z prawej strony, ale bliżej środka i, mam wrażenie, przenosi stuki na drugą stronę.
Brak objawów: nie słychać nic na progach (ruch zawieszenia góra dół wydaje się nie mieć na to wpływu).
Stuki narastają tak od roku, w międzyczasie auto miało mocny remont zawieszenia i one nie ustały.
Wymienione: gumy stabilizatora, wahacze (po ich wymianie też stukało, więc to raczej nie one), łączniki stabilizatora ponoć nie mają luzów (zresztą też były wymieniane jakiś czas temu), oba TRW, był wymieniany 1 drążek kierowniczy (ale nie pamiętam który), amor z prawej strony
Co jeszcze ma na to wpływ ????????
Re: Lybra 2.0 - stuki przy kołysaniu autem
Może końcówki drążka
Myślę,że amorki powinno się wymieniać parami a nie jak w Twojej sytuacji pojedynczo.
Najlepiej podjedź na szarpaki do dobrego diagnosty.
Myślę,że amorki powinno się wymieniać parami a nie jak w Twojej sytuacji pojedynczo.
Najlepiej podjedź na szarpaki do dobrego diagnosty.
Pozdrawiam markiz
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia
Re: Lybra 2.0 - stuki przy kołysaniu autem
Końcówki nie, nie ma takiej opcji. Amor wymieniony na miesiąc może, będę miał komplet niedługo.
Re: Lybra 2.0 - stuki przy kołysaniu autem
Dlaczego nie ma takiej opcji Nie napisałeś że były wymieniane.Ja miałem podobne stuki i właśnie były końcówki.shapiro pisze:Końcówki nie, nie ma takiej opcji. Amor wymieniony na miesiąc może, będę miał komplet nieługo.
Nie twierdzę,że to one są winne,tylko podpowiadam.
Pozdrawiam markiz
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia
Re: Lybra 2.0 - stuki przy kołysaniu autem
Sorka, nie wyjasniłem. Stuki pochodzące z końcówek znam dość dobrze i mają one znacznie większą częstotliwość, co doskonale słychać na tak zwanej pralce, czy nierównej nawierzchni lub kostce. Tu chodzi o stuki dość "cieżkie" - jeden przechył - jeden stuk - nie wygląda mi to na końcówki
Re: Lybra 2.0 - stuki przy kołysaniu autem
Łożyska na amorach?
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lybra 2.0 - stuki przy kołysaniu autem
Z prawej strony wymienione wraz z amorem. Poduszki u góry były przekładane lewa - prawa, więc też raczej nie.
Re: Lybra 2.0 - stuki przy kołysaniu autem
no to ja już prawie na maglownicę zbierałem, a tu podobnie jak u Ciebie - gumy stabilizatora poszły w niepamięć!
jak masz taki komfort to odkręć stabilizator od łączników i rusz nim, albo z kanału spróbuj poszarpać stabilizator.
Ale tak żebyś miał pewność
pozdrawiam
jak masz taki komfort to odkręć stabilizator od łączników i rusz nim, albo z kanału spróbuj poszarpać stabilizator.
Ale tak żebyś miał pewność
pozdrawiam
Re: Lybra 2.0 - stuki przy kołysaniu autem
Ale gumy są nowe, czy w stabilizatorze może cos jeszcze stukać? Zostaje tak: drugi drążek kierowniczy (pytanie czy przy bujaniu pracuje), maglownica (tu jestem cienki; nie zauważyłem większego luzu na postoju)...
Re: Lybra 2.0 - stuki przy kołysaniu autem
wiesz ja też tak się zastawiałem że gumy są nowe, ale nie wiem czy wiesz, żo one mają różną średnice 18,19,20 mm więc jak wsadzisz za dużą to też może stukać.
Re: Lybra 2.0 - stuki przy kołysaniu autem
a wiesz jakie powinny byc?
Re: Lybra 2.0 - stuki przy kołysaniu autem
jak ostatnim razem wyczaiłem że mi stuka stabilizator to zadzwoniłem do autopartnera z zapytaniem o te gumy - Pani powiedziała że mają ostatnie komplet ale średnica 18 mm. No to ja suwmiarka i wyszło mi 18 mm - akurat! Inaczej nie sprawdzisz.
pozdrawiam
pozdrawiam
Re: Lybra 2.0 - stuki przy kołysaniu autem
Jest tak, sprawdzane było dziś zawieszenie raz jeszcze, za radą Codee pod mocnym wezwaniem "gumy stabilizatora".
Wynik: drążek stabilizatora ma luz (tydzień to wymianie gum). Gumy były na wymiar.
Pytania.
Czy drążek mógł się wytrzeć pod gumami (skoro srednica jest okej, to tylko pod samą gumą moze byc cieniej)?
Czy gniazgo gum mogło zostać kiedyś tam źle rozklepane i teraz choć gumy są nowe - nie pracuje to okej? Jak to można uszkodzić i co sprawdzić?
Czy drążek może ulec jakiejś innej awarii?
Wynik: drążek stabilizatora ma luz (tydzień to wymianie gum). Gumy były na wymiar.
Pytania.
Czy drążek mógł się wytrzeć pod gumami (skoro srednica jest okej, to tylko pod samą gumą moze byc cieniej)?
Czy gniazgo gum mogło zostać kiedyś tam źle rozklepane i teraz choć gumy są nowe - nie pracuje to okej? Jak to można uszkodzić i co sprawdzić?
Czy drążek może ulec jakiejś innej awarii?
Re: Lybra 2.0 - stuki przy kołysaniu autem
Miałem to samo
Gumy mozesz sobie wymieniać, nawet na takie z dobrą średnicą, ale to wyrzucenie kasy w błoto jeśli ma sie pecha. Poprostu drążek sie wyciera, mnie w serwisie powiedzieli że sie tych gum nie wymienia bo producent nie przewidział i mi to poprostu naprawią. Nie posłuchałem kupiłem nowe na alledrogo i sam sie szarpałem dwa dni poczym d .Okazało sie że znam kolesia który w tym serwisie pracuje i mi to naprawił za 80 zeta.Patent polega na podłożeniu pod stare gumy zeszlifowanego paska rozrządu, trochę ciężko to skręcić, ale sie da i dzała w 100%. Na forum gdzieś jest porada jak gość robił to samo wężem ogrodowym też skutecznie.
Gumy mozesz sobie wymieniać, nawet na takie z dobrą średnicą, ale to wyrzucenie kasy w błoto jeśli ma sie pecha. Poprostu drążek sie wyciera, mnie w serwisie powiedzieli że sie tych gum nie wymienia bo producent nie przewidział i mi to poprostu naprawią. Nie posłuchałem kupiłem nowe na alledrogo i sam sie szarpałem dwa dni poczym d .Okazało sie że znam kolesia który w tym serwisie pracuje i mi to naprawił za 80 zeta.Patent polega na podłożeniu pod stare gumy zeszlifowanego paska rozrządu, trochę ciężko to skręcić, ale sie da i dzała w 100%. Na forum gdzieś jest porada jak gość robił to samo wężem ogrodowym też skutecznie.
http://www.afczwa.com Czestochowskie Forum Akwarystyczne